Onzin. Zie filmpje wat Pizza_boom geplaatst heeft en mijn voorgaande bericht.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 12:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Een bus/vrachtwagen heeft bij 80km/h dezelfde remweg als een personenauto bij 120km/h.
Ligt in de buurt van de 65 meter. Dat betekent bij dit ongeluk dat de chauffeur van de bus echt heel laat (of niet) gereageerd heeft.
Incompleet. Zolang de remmen sterk genoeg zijn en het contact met het wegdek goed genoeg is.quote:
Qua gewicht maakt het niet zoveel uit of er een meubelbak met klep op zit of als je een gewone grote Sprinter hebt. Ze mogen allemaal 3500kg totaal wegen. Er zijn overigens ook 5 tonners (vrachtwagens). Alleen te herkennen in NL aan het vrachtwagen kenteken.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:34 schreef Fer het volgende:
Jammer dat de auto's niet getest zijn met 100 en 130km. Volgens mij zitten de meeste auto's bij 100 al op 35m remweg, hetzelfde als de vrachtwaggel bij 80
Slechtste zijn bussen met zo'n dichte laadbak met lift en campers, deze zijn vaak 3000kg leeg en met belading op of over 3500kg. En die mogen gewoon 130
Daar verbaas ik me nog het meest over, dat zo'n school ervoor kiest om midden in de nacht zo'n lange rit te maken en dat chauffeurs dat "gewoon" doen.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 15:52 schreef Fer het volgende:
's nachts rijden is gewoon killing voor je reactievermogen, zeker als je niet uitgerust bent en je in zo'n colonne rijdt en suft.
Dat is zijn werk, hij hoort fit te zijn. Maar in de praktijk zijn mensen toch geprogrammeerd in een dag/nacht ritme.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:29 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Daar verbaas ik me nog het meest over, dat zo'n school ervoor kiest om midden in de nacht zo'n lange rit te maken en dat chauffeurs dat "gewoon" doen.
Dat laatste dus. Tenzij iemand echt een nachtmens is, functioneer je 's nachts slechter en in het verkeer is ook voor iemand die fit is in het donker rijden moeilijker (nog afgezien van de nachtelijke gekken op de weg die in het donker hun snelheidsmeter blijkbaar niet kunnen zien).quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:14 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat is zijn werk, hij hoort fit te zijn. Maar in de praktijk zijn mensen toch geprogrammeerd in een dag/nacht ritme.
Op fitheid? Nee ze moeten zich aan de rijtijdenwet houden, meer niet.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:21 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat laatste dus. Tenzij iemand echt een nachtmens is, functioneer je 's nachts slechter en in het verkeer is ook voor iemand die fit is in het donker rijden moeilijker (nog afgezien van de nachtelijke gekken op de weg die in het donker hun snelheidsmeter blijkbaar niet kunnen zien).
Worden chauffeurs wel getest op fitheid bij lange nachtritten?
In de praktijk hebben chauffeurs geen ritme.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:14 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat is zijn werk, hij hoort fit te zijn. Maar in de praktijk zijn mensen toch geprogrammeerd in een dag/nacht ritme.
Klopt, ik heb ook geen ritme. 's Nachts rijden is voor mij geen probleem, mits ik fit ben (duh).quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
In de praktijk hebben chauffeurs geen ritme.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |