Toch maar FF door....
quote:
Op donderdag 1 juni 2017 12:31 schreef Bosbeetle het volgende:[..]
Dit is te makkelijk er zijn meetbare effecten en we kunnen er wat aan doen. Zie ook CFK's en de ozonlaag. De modellen zijn niet feilloos maar wel een stuk beter dan uit de losse pols iets beweren. Ik kan ook wel zeggen dit dat heeft geen effect, maar dat snijdt een stuk minder hout dan simuleren wat er zou gebeuren met de kennis die we nu hebben. En dan kan de uitkomst wel marginaal anders zijn dan het model voorspelt maar je moet dat niet zomaar weggooien. We hebben nu de rekenkracht om ons aan voorspellingen te wagen waarom zouden we dat dan niet doen.
Wat je nu voorstelt is het equivalent van moddeleren hoe verkeersveilig een weg is en dan voor de gevaarlijkste kiezen omdat je dan harder mag rijden...
Dat je dingen kunt meten is duidelijk wat voor mij niet wil zeggen dat wat je dus doet daarom slecht(er) is. Laat staan dat
de klimaatverandering dus daardoor wordt veroorzaakt en kunt voorkomen door aanpassing van jouw en mijn menselijk gedrag(ingen).
Dat je met de kennis van nu, probeert schadelijkheid terug te dringen en dingen efficiënter laat verlopen; helemaal akkoord. Echter niet tot elke prijs.
Je zult uiteindelijk moeten zien te (over)leven. Het is makkelijk lullen wanneer je geen mondjes hoeft (op) te vullen. Dat Trump zich niets aantrekt van Parijs kan ik goed begrijpen, hij heeft zwarte banen beloofd en dus komen die er. Pure politiek.
De argumentatie waarmee de meanstream-media onze hersentjes (semi-wetenschappelijk) bestoken omtrent het klimaat is propaganda. Of zo je wilt, om het verteerbaar te maken, het
hipt zo lekker.
Ik chargeer: "
Pas op, we produceren CO2 die de temperatuur te veel laat stijgen wat al het ijs zal doen smelten waardoor we zullen verdrinken in een dorre woestijn.Feiten zijn niet onjuist maar het beleid (wat pure politiek is) dat op basis van die vaststellingen worden gemaakt, klopt niet.
De vraag de ik zelf heb, is of we onze "klimaat" plannen maar beter niet, ook op een lager pitje moeten gaan zetten ?
Over 4 (of wie weet 8) jaar zien we dan wel weer. Nieuwe tijden, andere mensen met nieuwe kansen. Wie weet gaan "ze" ontdekken hoe we efficiënt CO
2 splitsen in neutraal C en heerlijk O
2.