abonnement Unibet Coolblue
pi_171332200
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 19:08 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Het punt is: Ik ben geen ex student. Ik heb recht op 5 jaar ov, maar ik deed een 4,5 jaar over mijn bachelor en nu zit ik midden in mijn (pre)master. Ik heb geen idee wanneer mijn OV precies verloopt, want ik heb deze ook op het begin stopgezet en heb hier geen inzicht in via mijnduo.

Ik heb ergens in maart een bericht gekregen met "Er staat een nieuw bericht voor je klaar" en vervolgens pas weer 25 april en 25 mei een bericht met "De hoogte van je studiefinanciering is gewijzigd".

Ik snap dat men zelf ook een beetje actief moet zijn, maar een mail waar niks aan informatie in staat sturen als waarschuwing en vervolgens nog vage reminder mails in combinatie met een duo waar ik niet op in kon loggen.

Het gaat voor honderd duizenden studenten in het jaar mis. Waarom krijg ik iets waar ik geen recht op heb? Waarom krijg ik van een dusdanig hoog bedrag geen papiere bevestiging (ik verwacht een factuur/boete per post/mail)? Waarom vragen ze 194 euro per maand voor iets wat ABSOLUUT (ook inclusief bus) geen 194 euro per maand kost? Hoezo mogen zij zomaar even geld inhouden waarvan ik als student afhankelijk ben?

Allemaal vragen waarvoor Duo zich leuk verschuild achter een van de tientallen kut regeltjes, zonder even na te denken dat je met mensen werkt en soms een mailtje gemist kan worden of niet duidelijk begrepen kan worden.
Laat ik eerlijk zijn: Erg netjes is het niet. Maar: 5 jaar studie = 5 jaar studie. Hoe je dat bachelor/master verdeeld (let wel: Premaster is diplomawaardig hetzelfde als een bachelor). ik kan me voorstellen dat in jouw geval dat een beetje lastig is om dat zelf uit te zoeken, maar waarom bel je DUO daar niet voordat je weer begint? En wat voor een consequenties dat heeft?

Maar als je na twee maanden wederom een mail krijgt, en je op je rekening te weinig geld krijgt: Dan trek je toch eerder aan de bel en bel je DUO op? Blijft dat de eerste brief wel handig was geweest. Ze weten waar je woont... DUO stuurt inderdaad mails met 'Er staat een bericht voor je klaar". Juist omdat je van DUO afhankelijk bent, zou ik alles tot de bodem uitzoeken. Ik mis geld: Waarom? Waarom krijg ik een bericht van DUO?
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_171332277
Komen die DUO brieven niet in je berichtenbox van de overheid, net als brieven van de belastingdienst, etc?

Ik moet er zelf ook aan denken om aangiftes e.d. op tijd in te dienen.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 19:25:52 #78
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_171332292
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 19:21 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Laat ik eerlijk zijn: Erg netjes is het niet. Maar: 5 jaar studie = 5 jaar studie. Hoe je dat bachelor/master verdeeld (let wel: Premaster is diplomawaardig hetzelfde als een bachelor). ik kan me voorstellen dat in jouw geval dat een beetje lastig is om dat zelf uit te zoeken, maar waarom bel je DUO daar niet voordat je weer begint? En wat voor een consequenties dat heeft?

Maar als je na twee maanden wederom een mail krijgt, en je op je rekening te weinig geld krijgt: Dan trek je toch eerder aan de bel en bel je DUO op? Blijft dat de eerste brief wel handig was geweest. Ze weten waar je woont... DUO stuurt inderdaad mails met 'Er staat een bericht voor je klaar". Juist omdat je van DUO afhankelijk bent, zou ik alles tot de bodem uitzoeken. Ik mis geld: Waarom? Waarom krijg ik een bericht van DUO?
Er is natuurlijk geen enkel excuus dat ik die berichten niet heb gelezen en er niet achteraan ging. Ik had natuurlijk mijn stufie moeten checken, etc. Maar ik verwachtte dat het verminderde stufie bedrag kwam door mijn college crediet, wat weg zou gaan omdat ik 1 jaar doe over een premaster en maar 6 maanden hoef te betalen (want je betaald per studiepunt). Ik dacht dat het daar over ging en kon niet opmaken uit de mails dat het ergens anders over ging.

Het is natuurlijk dom dat ik dan niet inlog, maar ik vind vooral dat DUO zich er gemakkelijk vanaf maakt. Ze hoeven geen verantwoordelijkheid af te leggen, maar innen gewoon lekker geld op de gemakkelijkste methode met zo min mogelijk moeite. Een briefje had er voor een rekening van 194 euro per maand echt wel vanaf gekunnen.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 19:26:29 #79
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_171332306
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 19:25 schreef Great-Expectations het volgende:
Komen die DUO brieven niet in je berichtenbox van de overheid, net als brieven van de belastingdienst, etc?

Ik moet er zelf ook aan denken om aangiftes e.d. op tijd in te dienen.
Ja dat klopt. Maar dat is niet een plek waar ik dagelijks rondhang.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_171332395
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 19:26 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Maar dat is niet een plek waar ik dagelijks rondhang.
Nee ik ook niet, maar ik krijg dan bijvoorbeeld zo'n email:

quote:
Bericht van Belastingdienst in uw Berichtenbox op MijnOverheid
Geachte GreatExpectations,

Dit bericht is belangrijk voor u en u wordt verzocht (binnenkort) actie te ondernemen.
Meer informatie hierover kunt u vinden in uw Berichtenbox op MijnOverheid. Ga naar MijnOverheid om dit bericht te lezen.

Met vriendelijke groet,
MijnOverheid
Als ik daar dan niets mee doe, dan is dat mijn stomme schuld.
pi_171332493
Het is dus niet alleen iets van DUO. De overheid ziet die berichtenbox letterlijk als een digitale brievenbus, en je wordt geacht die regelmatig te checken. En die emails zijn daarvoor een reminder. Kun je het verder niet mee eens zijn, maar iedere burger heeft daar mee te maken.

Maar het is wel raar om een OV stilzwijgend te verlengen als je er geen recht meer op hebt. Zoiets zou automatisch moeten stoppen, tenzij je expliciet hebt gekozen om het door te laten lopen.

[ Bericht 26% gewijzigd door Great-Expectations op 30-05-2017 19:45:27 ]
pi_171332800
Ik heb nooit een OV-boete gehad. Maar dat was meer omdat ik wist wanneer het af zou lopen ivm vervangen van abonnement dan dat de overheid goed daarover aan het berichten was...
pi_171332833
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 19:37 schreef Great-Expectations het volgende:
Maar het is wel raar om een OV stilzwijgend te verlengen als je er geen recht meer op hebt. Zoiets zou automatisch moeten stoppen, tenzij je expliciet hebt gekozen om het door te laten lopen.
DUO weet van tevoren niet hoe lang je recht hebt op dat reisproduct, dus moet je het er zelf af halen. Net als wanneer je een doorlopend NS-abonnement niet meer wil verlengen.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 20:13:07 #84
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_171333347
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 19:32 schreef Great-Expectations het volgende:

[..]

Nee ik ook niet, maar ik krijg dan bijvoorbeeld zo'n email:

[..]

Als ik daar dan niets mee doe, dan is dat mijn stomme schuld.
"Beste student,

We hebben een of meer berichten over je studiefinanciering voor je klaargezet. Omdat er persoonlijke informatie in staat, vind je de berichten in Mijn DUO. "
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 20:18:08 #85
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_171333455
Ik zeg ook niet dat ik nergens in verantwoordelijk ben he. Zeg enkel dat DUO zich er naar mijn mening wel erg gemakkelijk mee omgaat. Alsof 197 euro per maand niks is voor een student en het aantal studenten wat hiermee te maken krijgt niet ontzettend uit de klauwen loopt.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_171333622
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 20:18 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Ik zeg ook niet dat ik nergens in verantwoordelijk ben he. Zeg enkel dat DUO zich er naar mijn mening wel erg gemakkelijk mee omgaat. Alsof 197 euro per maand niks is voor een student en het aantal studenten wat hiermee te maken krijgt niet ontzettend uit de klauwen loopt.
Maar dat zien zij niet als hun probleem
  dinsdag 30 mei 2017 @ 20:26:40 #87
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_171333669
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 20:25 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

Maar dat zien zij niet als hun probleem
Precies, en dat vind ik een slechte houding. En dat geldt voor organisaties als een bedrijf, instelling of overheidsinstantie.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_171333780
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 19:08 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Het punt is: Ik ben geen ex student. Ik heb recht op 5 jaar ov, maar ik deed een 4,5 jaar over mijn bachelor en nu zit ik midden in mijn (pre)master. Ik heb geen idee wanneer mijn OV precies verloopt, want ik heb deze ook op het begin stopgezet en heb hier geen inzicht in via mijnduo.

Ik heb ergens in maart een bericht gekregen met "Er staat een nieuw bericht voor je klaar" en vervolgens pas weer 25 april en 25 mei een bericht met "De hoogte van je studiefinanciering is gewijzigd".

Ik snap dat men zelf ook een beetje actief moet zijn, maar een mail waar niks aan informatie in staat sturen als waarschuwing en vervolgens nog vage reminder mails in combinatie met een duo waar ik niet op in kon loggen.

Het gaat voor honderd duizenden studenten in het jaar mis. Waarom krijg ik iets waar ik geen recht op heb? Waarom krijg ik van een dusdanig hoog bedrag geen papiere bevestiging (ik verwacht een factuur/boete per post/mail)? Waarom vragen ze 194 euro per maand voor iets wat ABSOLUUT (ook inclusief bus) geen 194 euro per maand kost? Hoezo mogen zij zomaar even geld inhouden waarvan ik als student afhankelijk ben?

Allemaal vragen waarvoor Duo zich leuk verschuild achter een van de tientallen kut regeltjes, zonder even na te denken dat je met mensen werkt en soms een mailtje gemist kan worden of niet duidelijk begrepen kan worden.
Sowieso is een mail met "er staat een bericht voor je klaar" kut. Geef me op z'n minst de optie om aan te vinken dat ik het prima vind dat "dat bericht" gewoon in de mail zelf sta.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 20:31:43 #89
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_171333808
Ik heb de periode dat ik oude liedjes weer beluister en in mijn playlist zet totdat ik ze zó vaak heb beluisterd dat ik ze weer uit mijn lijst dump.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_171334435
quote:
Na alle schandalen is hij zijn vertrouwen in de spermabank volkomen kwijt. Spermadonor Frits Korteweg brengt zijn zaad daarom niet meer naar de bank. In plaats daarvan bewaart hij het in een oude sok onder zijn bed.
hehe
  dinsdag 30 mei 2017 @ 20:57:45 #91
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_171334483
Zo. Ik ben weer kalm.

Kan ik weer verder aan mijn LSA.. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Brammetjuh94 op 30-05-2017 21:07:52 ]
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_171334621
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 20:57 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Zo. Ik ben weer calm.

Kan ik weer verder aan mijn LSA.. O+
LSA?
  dinsdag 30 mei 2017 @ 21:03:20 #93
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_171334638
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:02 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

LSA?
Paper.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_171334708
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:03 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Paper.
Veel succes :*
pi_171336164
Hoppa, weer 2 euro per maand bespaard op mijn telefoonrekening en krijg nog 500MB extra.
Betaal nu een tientje per maand voor 3GB + 4G.

Edit: Of zal ik toch voor 5GB voor 11,50 gaan?
pi_171336545
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:57 schreef TwisterNederland het volgende:
Hoppa, weer 2 euro per maand bespaard op mijn telefoonrekening en krijg nog 500MB extra.
Betaal nu een tientje per maand voor 3GB + 4G.

Edit: Of zal ik toch voor 5GB voor 11,50 gaan?
MOAR :D
pi_171336573
Net ook weer met het nieuwe seizoen House of Cards begonnen. Let the binge watching begin O+
pi_171336686
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:14 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

MOAR :D
Heb het al gewijzigd. Nu moet dat eerst verwerkt worden :')
Maar dacht, 2 euro besparen *klik*
En toen dacht ik, misschien is 2,5GB extra data en nog 50 cent minder betalen ook niet een slecht idee.
pi_171336704
Kun je meer, euh, educatieve filmpjes op je telefoon streamen en zo.

Ik dacht ook, "hee fijn! Meer data. Hoef ik niks van muziek meer offline op te slaan." En toen had ik ineens een telefoon met 128GB opslag waar ik maar 10GB van gebruik :')

EDIT
Oke, blijkbaar 25GB. Nou ja. Was 32GB ook voldoende geweest.
pi_171336799
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:21 schreef J.Appleseed het volgende:
Kun je meer, euh, educatieve filmpjes op je telefoon streamen en zo.

Ik dacht ook, "hee fijn! Meer data. Hoef ik niks meer offline op te slaan." En toen had ik ineens een telefoon met 128GB opslag waar ik maar 10GB van gebruik :')
Ik nu >20GB op 64GB, maar dat is enkel omdat ik inefficiėnt met de opslag omga omdat het toch niet nodig is om je zorgen te maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')