abonnement Unibet Coolblue
pi_171332200
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 19:08 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Het punt is: Ik ben geen ex student. Ik heb recht op 5 jaar ov, maar ik deed een 4,5 jaar over mijn bachelor en nu zit ik midden in mijn (pre)master. Ik heb geen idee wanneer mijn OV precies verloopt, want ik heb deze ook op het begin stopgezet en heb hier geen inzicht in via mijnduo.

Ik heb ergens in maart een bericht gekregen met "Er staat een nieuw bericht voor je klaar" en vervolgens pas weer 25 april en 25 mei een bericht met "De hoogte van je studiefinanciering is gewijzigd".

Ik snap dat men zelf ook een beetje actief moet zijn, maar een mail waar niks aan informatie in staat sturen als waarschuwing en vervolgens nog vage reminder mails in combinatie met een duo waar ik niet op in kon loggen.

Het gaat voor honderd duizenden studenten in het jaar mis. Waarom krijg ik iets waar ik geen recht op heb? Waarom krijg ik van een dusdanig hoog bedrag geen papiere bevestiging (ik verwacht een factuur/boete per post/mail)? Waarom vragen ze 194 euro per maand voor iets wat ABSOLUUT (ook inclusief bus) geen 194 euro per maand kost? Hoezo mogen zij zomaar even geld inhouden waarvan ik als student afhankelijk ben?

Allemaal vragen waarvoor Duo zich leuk verschuild achter een van de tientallen kut regeltjes, zonder even na te denken dat je met mensen werkt en soms een mailtje gemist kan worden of niet duidelijk begrepen kan worden.
Laat ik eerlijk zijn: Erg netjes is het niet. Maar: 5 jaar studie = 5 jaar studie. Hoe je dat bachelor/master verdeeld (let wel: Premaster is diplomawaardig hetzelfde als een bachelor). ik kan me voorstellen dat in jouw geval dat een beetje lastig is om dat zelf uit te zoeken, maar waarom bel je DUO daar niet voordat je weer begint? En wat voor een consequenties dat heeft?