abonnement Unibet Coolblue
pi_171311340
ik hoop dat een andere halfbloedjes dit ook lesen en misschien mij kan helpen.

ik ben 17 jaar, ik ben half nederlands en half marokkaans.
als ik met marokkaanse mensen ben negeren ze me altijd en doen ze alsof ik iemand ben die niet snapt hoe hun zijn (ik spreek arabisch en ga ongv. elke 2 jaar naar marokko).
en als ik met nederlanders ben maken ze altijd dieven grapjes en maken ze die marokkaanse jongeren accent en gaan ze me na praten, ook word ik buiten gesloten (ook in de klas).
hierbij mijn vraag, zijn er andere halfbloedjes met hetzelfde probleeem en hoe heb je het opgelost.
pi_171311476
_O- _O- _O- _O- _O- _O-
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_171311497
In de eerste plaats: verbeter je Nederlands, want dit lijkt nergens op. Begin eens gewoon met hoofdletters en lees je tekst na.

In de tweede plaats: gedraag je niet als iemand die anders is of bijzonder is, maar doe gewoon mee met de groep.

In de derde plaats: Je moet het natuurlijk zelf weten, ik weet niet of je ze hebt, maar kom nooit met een scooter en een jas met een bontkraag, dan sta je 3-0 achter. Ook geen hoofd opscheren.

Oh ja, ik ben ook halfbloed, maar geen Marokkaan. Ik heb never nooit last gehad, simpelweg omdat ik mijn best doe.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171311501
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:30 schreef SecretPret het volgende:
_O- _O- _O- _O- _O- _O-
Waar lach jij om??
misunderstood
pi_171311508
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:30 schreef DKS het volgende:

[..]

Waar lach jij om??
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171311556
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:24 schreef ahmed149 het volgende:
ik hoop dat een andere halfbloedjes dit ook lesen en misschien mij kan helpen.

ik ben 17 jaar, ik ben half nederlands en half marokkaans.
als ik met marokkaanse mensen ben negeren ze me altijd en doen ze alsof ik iemand ben die niet snapt hoe hun zijn (ik spreek arabisch en ga ongv. elke 2 jaar naar marokko).
en als ik met nederlanders ben maken ze altijd dieven grapjes en maken ze die marokkaanse jongeren accent en gaan ze me na praten, ook word ik buiten gesloten (ook in de klas).
hierbij mijn vraag, zijn er andere halfbloedjes met hetzelfde probleeem en hoe heb je het opgelost.
Zelfspot hebben en succesvol worden.
Hell To The Liars
pi_171311632
Ik ben geen halfbloed maar wel opgegroeid in het westen en spreek met een westers accent in het Nederlands en dan kjken sommige mensen mij vreemd aan alsof ze van mij juist een ziatisch accent verwachten of zo. Hetzelfde geldt voor Engels.

Omdat ik niet in het Aziatische land ben opgegroeid van mijn ouders spreek ik die taal niet, ben niet volledig opgegaan in hun cultuur en val ook minder op de vrouwen van dat land in vergelijking met blanke. Om die redenen wordt ik ook uitgestoten door de Aziatische gemeenschap van dat land.

Wat heb ik gedaan? Van niemand afhankelijk leren zijn, mijn vriendjes selectief kiezen, en gewoon blijven wie ik ben. Als ze dat niet leuk vinden, is dat hun probleem. Ik blijf me niet veranderen om wie dan ook.
pi_171311717
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:30 schreef Sigaartje het volgende:
In de eerste plaats: verbeter je Nederlands, want dit lijkt nergens op. Begin eens gewoon met hoofdletters en lees je tekst na.

In de tweede plaats: gedraag je niet als iemand die anders is of bijzonder is, maar doe gewoon mee met de groep.

In de derde plaats: Je moet het natuurlijk zelf weten, ik weet niet of je ze hebt, maar kom nooit met een scooter en een jas met een bontkraag, dan sta je 3-0 achter. Ook geen hoofd opscheren.

Oh ja, ik ben ook halfbloed, maar geen Marokkaan. Ik heb never nooit last gehad, simpelweg omdat ik mijn best doe.
Doe niet zo bekrompen en discriminerend zeg. Ik gok dat jiij het soort persoon bent waar TS het over heeft in zijn OP. Oftewel intolerant van die ander.
pi_171311761
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:35 schreef Hdero het volgende:
Ik ben geen halfbloed maar wel opgegroeid in het westen en spreek met een westers accent in het Nederlands en dan kjken sommige mensen mij vreemd aan alsof ze van mij juist een ziatisch accent verwachten of zo. Hetzelfde geldt voor Engels.
Waar je dit vandaan haalt, weet ik niet, maar Aziaten die accentloos Nederlands spreken worden (tenminste door mij) als gewoon Nederlander gezien. Dan zie je het uiterlijk echt niet meer.

Marokkanen is een ander probleem. Ik begrijp totaal niet waarom de derde generatie nog een zwaar accent heeft. En niet zomaar één, het is gewoon slecht Nederlands (kijk maar hier op het forum).
Het is mij een volslagen raadsel, want ze zijn hier gewoon geboren, net als jij Aziaat. Maar jij kan het dus wel!

Dat is toch raar?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171311786
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:39 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Waar je dit vandaan haalt, weet ik niet, maar Aziaten die accentloos Nederlands spreken worden (tenminste door mij) als gewoon Nederlander gezien. Dan zie je het uiterlijk echt niet meer.

Marokkanen is een ander probleem. Ik begrijp totaal niet waarom de derde generatie nog een zwaar accent heeft. En niet zomaar één, het is gewoon slecht Nederlands (kijk maar hier op het forum).
Het is mij een volslagen raadsel, want ze zijn hier gewoon geboren, net als jij Aziaat. Maar jij kan het dus wel!

Dat is toch raar?
Omdat ze tweetalig zijn opgevoed denk ik.
misunderstood
pi_171311880
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:40 schreef DKS het volgende:

[..]

Omdat ze tweetalig zijn opgevoed denk ik.
Ik zal je iets anders vertellen: ééntalig. Ik liep gisteren langs een groepje kleuters van Marokkaanse afkomst en die spraken riftaal. Dan gaat er wel iets door je heen, van, verdorie, waarom wordt hun niet gelijk Nederlands geleerd, dan maken ze veel meer kans in de samenleving,

Dus de wortel van hun mislukking ligt in hun baby- en peutertijd, waarin ze niet worden geleerd hoe te functioneren in de Nederlandse samenleving. Daarom blijft het een geïsoleerde groep. Kom maar eens in de Kanaal- en Damstraat in Utrecht. Geen woord Nederlands.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171311895
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:37 schreef Hdero het volgende:

[..]

Doe niet zo bekrompen en discriminerend zeg. Ik gok dat jiij het soort persoon bent waar TS het over heeft in zijn OP. Oftewel intolerant van die ander.
Nee hoor, ben ik helemaal niet. Ik denk alleen mee.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171311920
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:43 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik zal je iets anders vertellen: ééntalig. Ik liep gisteren langs een groepje kleuters van Marokkaanse afkomst en die spraken riftaal. Dan gaat er wel iets door je heen, van, verdorie, waarom wordt hun niet gelijk Nederlands geleerd, dan maken ze veel meer kans in de samenleving,

Dus de wortel van hun mislukking ligt in hun baby- en peutertijd, waarin ze niet worden geleerd hoe te functioneren in de Nederlandse samenleving. Daarom blijft het een geïsoleerde groep. Kom maar eens in de Kanaal- en Damstraat in Utrecht. Geen woord Nederlands.
Ze leren thuis toch hun eigen taal?

Ow wacht, ik snap al wat je bedoelt
misunderstood
  maandag 29 mei 2017 @ 21:51:10 #14
123170 alors
zlata1234
pi_171312164
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:43 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik zal je iets anders vertellen: ééntalig. Ik liep gisteren langs een groepje kleuters van Marokkaanse afkomst en die spraken riftaal. Dan gaat er wel iets door je heen, van, verdorie, waarom wordt hun niet gelijk Nederlands geleerd, dan maken ze veel meer kans in de samenleving,

Dus de wortel van hun mislukking ligt in hun baby- en peutertijd, waarin ze niet worden geleerd hoe te functioneren in de Nederlandse samenleving. Daarom blijft het een geïsoleerde groep. Kom maar eens in de Kanaal- en Damstraat in Utrecht. Geen woord Nederlands.
Niks mis met tweetalig opvoeden als er maar genoeg aandacht aan besteed wordt.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_171312269
Als je als kind niet het vermogen hebt om je te verplaatsen van het voetstuk van de cultuur van je ouders in een vreemd land (voor dat kind) dan zul je nooit slagen in die maatschappij.

Er is niets mis met het op een voetstuk plaatsen van de cultuur van je ouders, maar je moet het vermogen bezitten om je te kunnen verplaatsen in de regels en gewoontes van de maatschappij waar je in woont. Lukt je dat niet, dan kom je nooit aan de bak.
Dan ontstaat er een frustratie en krijg je situaties die we nu kennen.
Maar het is wel heel extreem met overvallen en zo. Maar het geeft wel aan dat jongeren die zich in de criminele sfeer begeven de maatschappij waarin ze leven nooit hebben geaccepteerd.

En de schuld ligt bij de ouders, omdat die ze hebben opgevoed in hun eigen cultuur met daarboven op dat de maatschappij waarin ze leven verderfelijk is (niet-islam). Met alle goede bedoelingen, het is hun goed recht.

Maar kinderen die niet de intelligentie hebben om deze zaken te scheiden van elkaar, zullen nooit ver komen in onze maatschappij.

Ik denk dat daar de wortel van het probleem ligt.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171312390
Zo TS, hier heb je dus weinig tips.
Maar wel het 300e topic over moslims en wat er allemaal mis mee is.
Hell To The Liars
pi_171312618
Zitten vijf Marokkanen in een busje. Wie rijdt er?
pi_171313430
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:39 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Waar je dit vandaan haalt, weet ik niet, maar Aziaten die accentloos Nederlands spreken worden (tenminste door mij) als gewoon Nederlander gezien. Dan zie je het uiterlijk echt niet meer.

Marokkanen is een ander probleem. Ik begrijp totaal niet waarom de derde generatie nog een zwaar accent heeft. En niet zomaar één, het is gewoon slecht Nederlands (kijk maar hier op het forum).
Het is mij een volslagen raadsel, want ze zijn hier gewoon geboren, net als jij Aziaat. Maar jij kan het dus wel!

Dat is toch raar?

TL;DR: ze willen zich graag van de Nederlanders onderscheiden.
  maandag 29 mei 2017 @ 23:34:48 #19
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_171316185
Slot voor het uit de hand loopt.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')