Het was eigenlijk meer een reactie op het geen 'social natural' zijn. Ik vind I bijvoorbeeld wel erg sociaal ingesteld, maar zij heeft ook momenten dat ze wegkruipt/slaat e.d. Dus dan vraag ik me af in hoeverre die twee kinderen nu echt erg van elkaar verschillen of dat dit een interpretatie verschil is. Ik zie ook veel van mezelf in I terug, tegelijkertijd is dat ook wel weer een mooi voorbeeld van projectie waarvan ik me afvraag of je je kind daar altijd recht mee doet. Het is gewoon best ingewikkeld om neutraal en objectief naar het gedrag van een maar met name je eigen kind te kijken en het juist te beoordelen of te interpreteren.quote:Op donderdag 1 juni 2017 14:46 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Oh ik denk dat je me niet helemaal goed begreep als je denkt dat ik dat doe (en ik weet dat je niet mij per se bedoelt met bovenstaande, maar voor wie het wel denkt dan.
Ik merk aan Melle dat het even duurt voor hij opent. Dat bedoel ik met wegkruipen. Zo was ik zelf ook en ik ben nu heel extravert dus ik zie dat niet als een hokje ofzo.
Ach ja, rot is dat he. Wij hebben dit heel regelmatig met I. dus ik ben het wel gewend. Maar het is wel echt sneu om te zien hoe ze zichzelf op zulke momenten in de weg kunnen zitten.quote:Op donderdag 1 juni 2017 15:53 schreef Fazzoletti het volgende:
F had gisteren z'n eerste peuterbui from hellAlles was verkeerd en toen hij z'n lepel door de kamer smeet en met de vork in mijn arm wilde prikken vond ik het wel even genoeg
Ik pakte hem op en hij zette z'n nagels in m'n gezicht... zo ken ik hem écht niet
Dat hij overstuur was was duidelijk, even later snikte hij door z'n tranen heen 'mama, ik vind je liehieffff. Ik wil met je knuffelen
'
Zo sneu om te zien, het lukte me gewoon niet om hem te kalmeren op dat moment
Ik snap je denkwijze, zo zou ik ook redeneren, maar weet dat de fietsersbond (en onze fietsenman had het er ook al zo over) aanraadt om te oefenen met een loopfiets en als dat balanceren goed gaat, dan over te gaan op een fiets zonder zijwieltjes. Wij hebben dan nog een skelter waar de fietsbeweging op geoefend kan worden.quote:Op donderdag 1 juni 2017 11:10 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]Geweldig
![]()
Ik vrees dat F nooit z'n mooie veloretti loopfiets gaat gebruiken. Gisteren kreeg ik een filmpje doorgestuurd van hem op een fietsje met zijwieltjes. Ging al hartstikke goed![]()
In plaats van proberen die loopfiets in gebruik te krijgen lijkt investeren in een fietsje me handiger
Ik bedoelde ook zeker niet te zeggen dat ik nooit uit m'n slof schiet hoorquote:Op vrijdag 2 juni 2017 10:02 schreef Crumpette het volgende:
JM ik schiet ook wel uit mijn slof hoor, ik ben er ook elke dag de hele dag bij dus dat kan haast niet anders. Het fysiek afstand nemen doe ik zo veel mogelijk, maar soms ben ik te laat in die gedachte. Ik ga er maar van uit dat het er bij hoort/het over gaat.
quote:Op donderdag 1 juni 2017 17:13 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Het was eigenlijk meer een reactie op het geen 'social natural' zijn. Ik vind I bijvoorbeeld wel erg sociaal ingesteld, maar zij heeft ook momenten dat ze wegkruipt/slaat e.d. Dus dan vraag ik me af in hoeverre die twee kinderen nu echt erg van elkaar verschillen of dat dit een interpretatie verschil is. Ik zie ook veel van mezelf in I terug, tegelijkertijd is dat ook wel weer een mooi voorbeeld van projectie waarvan ik me afvraag of je je kind daar altijd recht mee doet. Het is gewoon best ingewikkeld om neutraal en objectief naar het gedrag van een maar met name je eigen kind te kijken en het juist te beoordelen of te interpreteren.
Rady, echt mooie foto's zeg!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |