abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 mei 2017 @ 18:37:42 #76
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_171306463
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar ze hebben nog wat andere rare dingen gedaan waar ik een beetje gefrustreerd over ben.
Feit is dat een vrouw met zwangerschapsverlof "onzichtbaar" is en alles en iedereen dus over jou en jouw belangen heen walst. Want ze zien je niet. En dat doet pijn.
Herkenbaar, en mega kut en oneerlijk en gewoon ruk.
Sterkte, is echt niet tof dat
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 29 mei 2017 @ 18:39:24 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_171306509
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:31 schreef ViviRAWRS het volgende:
Burdie wat onhandig dat hij de fles alleen bij jou drinkt, dat is praktisch gezien hetzelfde als flesweigeren. :') Eenkennigheid hebben we hier ook, het helpt als iemand anders haar aandacht trekt voordat ik uit beeld verdwijn. Wel fijn dat je hem zo'n 4 maanden langer thuis hebt kunnen houden dan het reguliere verlof! O+

Selv wat fijn dat het drinken uit de fles nu goed gaat!

En Noud ook weer 50 cc en gekolfde melk zelfs! Zou jammer zijn als je de gekolfde melk van tijdens het werk niet kan gebruiken. Wat een rotsituatie met je werk verder. :*

Hier doet ZZ de laatste dagen moeilijk met de fles, terwijl ze 6 maanden zonder problemen gedronken heeft. }:| Na een paar slokken laat ze los en lijkt het alsof ze probeert te kauwen op de flesspeen, neemt dan weer een paar slokken en dan opnieuw. Ze piept er heel geïrriteerd bij alsof ik haar niet geef wat ze wil ofzo. Als ze drinkt terwijl ze half in slaap valt, gaat het op de automatische piloot zonder problemen. Het is dus iets wat ze bewust doet, maar waarom? En hoe kom ik er weer vanaf? :?
Hier doet Larf dat nu ook, ik denk omdat ze bewuster wordt van het hebben van tanden en een kaak.
Zoals het meeste, gaat het vast vanzelf weer over :D

Ik heb net verjaardagscadeau om te tweaken (tafeltje en stoeltje) gekocht en stof om vlaggetjes te maken.

Ik word nog eens een eckte mama jongens :7
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_171307363
Oh sq dat is dubbel rot! Sterkte met t gekut :*

Burdie ook flesweigeraar, balen!
Hoop dat alles kindjes t snel gaan snappen :*

Molo wat gaat t worden qua tweaken?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 29 mei 2017 @ 19:22:17 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_171307810
Idee van Arjan gejat, ik ga deel van geboortekaartje naschilderen op een kinderbureautje en stoel. Zodat dat echt van haar wordt. En het ziet er gewoon leuk uit.
En idee om elk jaar een handje of voetje erop te zetten met verf. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar we kunnen het proberen :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 29 mei 2017 @ 20:20:42 #80
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171309493
Crea! ^O^

Vivi, hier heeft dat ook vaak met tandjesleed/bewustwording te maken. Soms gaat een fles daardoor wat trager.

Sylver, yes, twee knotsen van voortanden. Maarja, al 2 maanden ofzo..

Hij slaapt trouwens. Weer de Tula-truc :P Ik was wel #teamsnauw naar mijn vriend, maar goed, die ging alleen maar hypergezellige dingetjes met 'm doen, terwijl hij supermoe was. Die heb ik de deur uit geschopt (moest toch weg), Max in de Tula en wandelen. Bij het clublied van Feyenoord dommelde hij in ("wij gaan winnen, alleen met hoeveel is de vraag" :') ).
  maandag 29 mei 2017 @ 20:22:54 #81
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171309535
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:31 schreef ViviRAWRS het volgende:
Burdie wat onhandig dat hij de fles alleen bij jou drinkt, dat is praktisch gezien hetzelfde als flesweigeren. :') Eenkennigheid hebben we hier ook, het helpt als iemand anders haar aandacht trekt voordat ik uit beeld verdwijn. Wel fijn dat je hem zo'n 4 maanden langer thuis hebt kunnen houden dan het reguliere verlof! O+
Mja, het voelt heel dubbel omdat ik kuiken 9 maanden thuis heb gehouden en dat eigenlijk Guppy ook gun. Maar het wordt puur voor mezelf wel echt tijd om weer aan de slag te gaan. Voor het eerst in vier jaar ga ik weer buiten de deur en met mensen werken (is de bedoeling, we moeten nog een locatie vinden), dus écht wat anders dan moeder zijn.

SQ, dat je maar snel iets anders zult vinden :*.

Leuk idee Molo! Wanneer is je dochter jarig?
KuikenGuppy
  maandag 29 mei 2017 @ 20:26:02 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_171309618
Feyenoord liedjes _O-
Ik moet eens ophouden met vieze liedjes zingen, jammer wel, want zo leuk O+

Burdie, 30-6. En je mini vindt het vast leuk op de opvang :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_171311634
Balen zeg Sq, ik herken het onzichtbaar zijn wel een beetje maar dan vanuit goede bedoelingen ('we hebben je niet gevraagd omdat je met verlof gaat') terwijl ik al had nagedacht over hoe dat geregeld zou kunnen worden. Of me op andere manieren ongevraagd proberen te ontzien ('je bent net terug van verlof dus doe maar rustig aan') terwijl ik daar niet in die vorm op zat te wachten.

Maar laat ik mijn eerste post hier niet klagend beginnen over iets dat nog niet aan de orde is :@

Meld, met baby! Hij ligt nu al een uur bij mij op schoot te slapen omdat ik dacht dat 'ie wilde drinken. Niet dus :? So much voor het gemakkelijker herkennen van honger bij nr. 2...

Vraagje: heeft iemand ervaring met weinig bloedverlies na de bevalling (en ook tijdens, toen zo'n 100 ml)? Ik heb na vier dagen nu al genoeg aan inlegkruisjes, de vorige keer droeg ik toen volgens mij nog kraamverbanden :? Prima hoor, daar niet van. En baarmoeder krimpt ook goed, heb geen koorts, maar het verschil verbaast me zo.
pi_171312168
Welkom mina.
Ja had ik ook, maar bij mij was dat te verklaren doordat de placenta niet compleet was en de rest op de ok is verwijderd
  maandag 29 mei 2017 @ 21:55:38 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_171312330
Hai Minarosa!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 29 mei 2017 @ 21:56:24 #86
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_171312362
Krijgen de oudere baby-moeders ook kusjes?
Zo'n lekkere lebber op mijn mond, liefst met tong. Lichtelijk beschamend :') :D
Wel onwijs lief (ik ben een enorme zoenkont :7 )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 29 mei 2017 @ 21:57:44 #87
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171312414
Klinkt leuk, Molo!
Edit: het stoeltje bedoelde ik, maar de lebbers klinken ook leuk :P

Twee maanden al dikke bobbels ook z'n tandvlees, Q? Dan wordt het wel eens tijd idd :)
Heeft hij er ook last van?

Welkom Mina!
Ik had de tweede keer ook weinig bloedverlies, maar het hield wel echt 6 weken aan. Heel anders dan bij de eerste.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 29 mei 2017 @ 22:16:28 #88
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171313203
Welkom Minarosa! Hoe oud is je oudste?

Nog niet echt, lebbers. Maar wel een fascinatie voor mijn gezicht trouwens. Met dat wijsvingertje aan mijn ogen voelen bijvoorbeeld :P

Sylver, bij vlagen veel last. Het was even minder, maar afgelopen week weer grijpen naar oortje, kwijlen to the max en lastig slapen.
  maandag 29 mei 2017 @ 22:39:43 #89
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_171314156
Welkom mina! Bij mij 2e x ook heel weinig bloedverlies tijdens en na bevalling. 1x een heel groot stolsel en verder heel weinig. Heb de kraamverbanden ook niet opgemaakt.
pi_171315983
Mina, welkom! Bij mij is het wat bloedverlies betreft juist andersom: eerste bevalling heel weinig en nu een stuk meer. Moest voor de zekerheid ook een nachtje blijven in het ziekenhuis en ook in de rest van de kraamweek was het duidelijk meer dan toen met I. Na de bevalling van I had ik ook na paar dagen al geen dik kraamverband meer nodig. Elke keer weer anders dus. Hoe gaat jouw herstel verder?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171316426
Ik vloeide twee keer de volle 6 weken en heb wel 10 pakken kraamverband opgemaakt denk ik. }:| Het verschilt heel erg, geniet ervan zou ik haast zeggen. :P
pi_171319111
Welkom nieuwe aanwas en baby's! O+

Sylver, misschien dat ik er overheen heb gelezen, maar hoe gaat het eigenlijk met Ella sinds de omeprazol?
pi_171319201
Minarosa, ik heb bij beide bevallingen maar 2 of 3 dagen kraamverband gebruikt. Vanaf dat we thuis kwamen heb ik alleen gewoon maandverband gebruikt. Dacht dat dat normaal was (voor mij wel iig ;)) maar zo te lezen ook vrij weinig.
Hoeft niet te betekenen dat er wat mis is, iig ;)

S is nog steeds ziek. Vandaag de 4e dag met (hoge) koorts. Zo zielig. Gisteren even gechecked bij de dokter en hij heeft een luchtweginfectie. Echt megaveel snot en koorts. Hij kan ook niet aan de borst drinken nu, want dan krijgt hij geen lucht. Nadat een flesje koud water er in ging als pap, ben ik maar aan het kolven geslagen. Ook omdat mijn borst gevoelig werd, en ik kan er geen borstontsteking bij gebruiken :D

Wil ook even ongegeneerd reclame maken voor de Withings Thermometer. . Duur ding, maar ge-ni-aal! Meet de temperatuur op het voorhoofd, en dat kun je dus doen terwijl ze slapen, zitten, zo vaak je wil en ze merken het amper. Daarbij communiceert hij met een app, waar hij de metingen per gebruiker opslaat. Zo heb je dus ook een overzicht van eerdere metingen. Erg handig om aan de dokter te kunnen laten zien, bv.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 08:28:45 #94
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171319582
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 07:25 schreef Mies_poes het volgende:
Welkom nieuwe aanwas en baby's! O+

Sylver, misschien dat ik er overheen heb gelezen, maar hoe gaat het eigenlijk met Ella sinds de omeprazol?
Gaat goed! Lief dat je het vraagt :)
Echt een verschil van dag en nacht.

We moeten donderdag weer voor controle bij de kinderarts.
Volgende week zou de laatste week Omeprazol zijn, dus ik ben wel benieuwd wat het plan is als de klachten dan weer terugkomen. Ze gaf aan dat het in principe niet de bedoeling is dat het langer wordt gegeven.


Awwh wat sneu, Room. Beterschap voor S!

Die thermometer ga ik overwegen, vooral voor peuter. We hebben nu een oorthermometer, maar ik vind 'm niet zo goed werken op die kleine oortjes.

Mocht iemand trouwens een iets goedkopere maar ook goede voorhoofdthermometer weten hou ik me aanbevolen :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_171320379
Wat fijn Sylver! Dus écht reflux waar ze last van had/heeft. Wij gebruikten sinds januari 2x daags 2ml omeprazol en heb een paar keer geprobeerd af te bouwen, maar dan kwamen de klachten gelijk weer terug. Wist überhaupt niet dat het niet de bedoeling is het langdurig te gebruiken :@ paar weken geleden belde ineens de huisarts met het voorstel om het (rustiger) af te bouwen. We zijn nu zo ver dat ze nog maar 1x daags 1ml krijgt en dat gaat heel goed dus over een paar dagen stoppen we en kijken we wat er gebeurt. Zo fijn!
Hoop dat de kinderarts voor jullie een goed idee heeft voor het geval de klachten terug komen :)

Room, wat sneu! Arme S. -O- veel beterschap voor hem!
pi_171320539
Welkom nieuwe mama's en baby's :W O+
Wat een knapperd heb je Franny O+ ik zie je dochter er wel in terug.

Room wat naar dat S al 4 dagen zo ziek is. Hopelijk knapt hij snel op.

Sylver fijn dat het goed gaat met de omeprazol. Waarom mag dat eigenlijk maar even gegeven worden bij baby's?

Quoi Stijn had ook zo lang van die dikke bobbels bij zijn voortanden. Ik vond die ook het ergst. Idd heel veel kwijlen en hij had er zelf ook veel last van.
Hier is het puntje van tand nummer 5 door :o in 3 weken tijd 5 tanden!!

SQ :o moet jij ook alweer bijna werken?!?
Wat een vervelende situatie op je werk. Ik snap dat je er dan tegen op ziet
  dinsdag 30 mei 2017 @ 10:11:09 #97
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171320891
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 09:45 schreef ikke_84 het volgende:
Quoi Stijn had ook zo lang van die dikke bobbels bij zijn voortanden. Ik vond die ook het ergst. Idd heel veel kwijlen en hij had er zelf ook veel last van.
Hier is het puntje van tand nummer 5 door in 3 weken tijd 5 tanden!!
Wow, wat snel! Het is dubbel. Aan de ene kant hoop ik dat het even in een stroomversnelling komt, omdat hij er zoveel last van heeft, aan de andere kant vind ik die 2 ondertandjes alleen zo schattig staan.

Ik heb met de gastouder afgesproken dat ik Max vanmiddag ophaal mét voortand :+
pi_171322076
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 08:28 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Gaat goed! Lief dat je het vraagt :)
Echt een verschil van dag en nacht.

We moeten donderdag weer voor controle bij de kinderarts.
Volgende week zou de laatste week Omeprazol zijn, dus ik ben wel benieuwd wat het plan is als de klachten dan weer terugkomen. Ze gaf aan dat het in principe niet de bedoeling is dat het langer wordt gegeven.


Awwh wat sneu, Room. Beterschap voor S!

Die thermometer ga ik overwegen, vooral voor peuter. We hebben nu een oorthermometer, maar ik vind 'm niet zo goed werken op die kleine oortjes.

Mocht iemand trouwens een iets goedkopere maar ook goede voorhoofdthermometer weten hou ik me aanbevolen :P
Wat fijn! Buiten Omeprazol zijn er nog wat andere medicijnen zoals Nexium en iets met een R die wel langdurig gebruikt mogen worden, dus als het je kindje echt helpt, dan kan je vragen om andere medicatie (als je wilt enzo hè, ik ben geen arts, maar ervaringsdeskundige).

Bij de Action hebben ze ook wel eens goedkope voorhoofdthermometers, maar die geven alleen een soort indicatie vind ik. We hebben er eentje, maar ik pak toch sneller de gewone thermometer.
pi_171323591
Omeprazol kan ervoor zorgen dat stoffen niet goed in het lichaam opgenomen kunnen worden en het kan de darmflora veranderen.
Voor volwassenen: als mensen omeprazol slikken en magnesium, wordt de magnesium (tablet) niet opgenomen. Dat heeft namelijk maagzuur nodig om opgenomen te worden en dat is er niet voldoende met omeprazol.

Nexium is esomeprazol, valt in de zelfde categorie. Misschien is er een reden dat dat langer gebruikt mag worden maar die weet ik niet.
pi_171324128
Zo, de kraamhulp was gisteren voor het laatst, mijn vriend is werken en peuter is naar de opvang. Het rijk alleen voor mij en mijn baby. *; . Hoe aardig en prettig de kraamhulp ook was, ik vind het toch wel heel fijn om gewoon op mijzelf te zijn. 8-) .

SQ, wat rot van je werk. Ben je nog aan het kijken voor een andere baan?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')