abonnement Unibet Coolblue
pi_171195771
Gewoon alles pinnen ter plekke
pi_171195838
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
Gewoon alles pinnen ter plekke
Je kan niet zoveel geld tegelijk pinnen. Vandaar. Als ik in Marokko ben dan pin ik gewoon elke keer (zodra geld op is). Maar als je dan een keer wat wil kopen, een waardevolle aankoop dan is dat wat lastiger.
pi_171195966
Waarom zou je met zoveel geld op zak gaan lopen? Dat is vragen om problemen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_171196099
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:52 schreef Njosnavelin het volgende:
Waarom zou je met zoveel geld op zak gaan lopen? Dat is vragen om problemen.
Valt toch wel mee? Bij aankomst gelijk verbergen thuis. Is geen probleem. Vooral niet als je met het vliegtuig gaat.
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 14:04:40 #30
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_171196179
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:55 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dan doen die Spanjaarden hun werk fout. Bij de grens van Ceuta staan ze alleen maar. Ze vragen geeneens om de paspoorten. Gewoon met hand zwaaien van rijden rijden.... ze denken ach boeit ons dat wat jullie Marokko meebrengen. Andersom wanneer we teruf gaan naar Nederland is de controle bij Ceuta ineens wel streng.
Omdat het ze niet zo heel veel kan schelen wie het land uit gaan, want ze gaan ervan uit dat die bij binnenkomst al gecontroleerd zijn. Ze willen wel graag weten wie er binnen komt dus dan zijn ze wat strenger.
pi_171196228
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:00 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Valt toch wel mee? Bij aankomst gelijk verbergen thuis. Is geen probleem. Vooral niet als je met het vliegtuig gaat.
En als je dan beroofd wordt ben je al je spaargeld kwijt.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_171196251
Ik zou het dan goed verstoppen. In bijvoorbeeld je stoel.
pi_171196275
quote:
3s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:04 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Omdat het ze niet zo heel veel kan schelen wie het land uit gaan, want ze gaan ervan uit dat die bij binnenkomst al gecontroleerd zijn. Ze willen wel graag weten wie er binnen komt dus dan zijn ze wat strenger.
Maar in geval van auto's is er niet gecontroleerd, want ja EU. Vreemd.
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 14:11:13 #34
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_171196308
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:09 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Maar in geval van auto's is er niet gecontroleerd, want ja EU. Vreemd.
Je gaat weg, dus wat kan het ze schelen?

Als jij vroeger van Nederland naar Duitsland ging (waarschijnlijk van voor jouw tijd) dan werd je ook niet door de Nederlandse douane gecontroleerd (misschien heel incidenteel), maar wel door de Duitse.
pi_171196313
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:29 schreef Maghrebijnse het volgende:
Hoeveel geld mag je meenemen vanuit Nederland naar het buitenland? Dacht 10.000 euro? Is dat zo?
Zoveel als je wilt, boven de 10 000 EUR moet je declareren bij de douane, bij lagere bedragen kun je vrijwillig declareren. Sommige EU(EER)-lidstaten vereisen tevens declaratie bij het in- en uitreisen van hun douanegebied (vanuit/naar een andere lidstaat). Derde landen hebben hun eigen wet- en regelgeving (en dus limieten), die je het beste kunt navragen bij de douane in bestemmingslanden en de transitlanden op je route. Bij de declaratie van grote sommen contant geld is het tevens vereist de herkomst aan te kunnen tonen in de strijd tegen de legalisatie van gelden die verkregen zijn op criminele wijze en (of) verband houden met terrorisme.

[ Bericht 2% gewijzigd door vaduz op 25-05-2017 14:21:19 ]
pi_171196426
quote:
3s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:04 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Omdat het ze niet zo heel veel kan schelen wie het land uit gaan, want ze gaan ervan uit dat die bij binnenkomst al gecontroleerd zijn. Ze willen wel graag weten wie er binnen komt dus dan zijn ze wat strenger.
Douane doet zeker wel aan exportcontrole, maar is inderdaad minder belangrijk als importcontrole, daar de hoofdfunctie van de douane fiscaal van aard is en dus niet, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, wethandhavend. Exportcontrole wordt voornamelijk gehouden op grond van operatieve informatie, waar er bij importcontrole ook (voornamelijk) gebruik wordt gemaakt van statistische informatie of waarbij er zelfs sprake is van totaalcontrole.
pi_171196757
quote:
L’importation de devises au Maroc est-elle libre ?

En tant que citoyen marocain résidant à l’étranger (MRE) venant séjourner temporairement au Maroc, vous avez le droit d’y introduire (importer) librement sans limitation de montant des devises sous forme de billets de banque, travellers chèques, chèques bancaires ou postaux, lettres de crédit, cartes de paiement ou de crédit ainsi que tout autre moyen de paiement libellé en devises.
Bon à savoir
L’importation de dirhams est tolérée dans la limite d'un montant de 2.000 dhs. En important des dirhams en quantité supérieure au seuil autorisé, vous commettrez une infraction de change et serez passible de sanction.
quote:
En arrivant au Maroc, faut-il déclarer au bureau douanier d'entrée les devises en billets de banque que l'on transporte ?

Oui, vous êtes tenu de déclarer vos devises en billets de banque et/ou instruments négociables au porteur lorsque leur contre-valeur est égale ou supérieure à 100.000 dhs et que vous avez l'intention de réexporter une partie ou la totalité de cette somme.

La réglementation marocaine des changes prévoit en effet, en cas d’importation de devises en billets de banque et/ou instruments négociables au porteur dont la contre-valeur est égale ou supérieure à 100.000 dhs, l’obligation de souscrire une déclaration de devises auprès du bureau des douanes d’entrée.

Vous pouvez aussi, si vous le désirez, souscrire une déclaration facultative des devises importées pour des montants inférieurs à la contre valeur de 100.000 dhs, notamment lorsque vous envisagez de réexporter un montant supérieur à la contre-valeur de 40.000 Dhs.

Les formulaires à servir pour souscrire la déclaration de devises vous seront fournis à votre demande par les services douaniers aux frontières.

Bon à savoir
Cette déclaration est valable une seule fois (un seul séjour) pour une période ne dépassant pas six (06) mois et ne peut être utilisée que par vous-même.

Elle doit être conservée pour justifier aux services des douanes, au moment où vous quitterez le territoire marocain, l’origine de vos devises en billets de banque dont la contre-valeur est égale ou supérieure à 100.000 dhs.
Bron

Voor zover mijn kennis van de Franse taal rijkt, kunnen niet ingezetene (in Marokko) Marokkaanse staatsburgers ongelimiteerd buitenlandse valuta (valuta anders dan dirham, de officieele valuta van Marokko) invoeren en zijn zij verplicht dit aan te geven boven een bedrag van 100 000 DHS.
  donderdag 25 mei 2017 @ 14:44:56 #38
3542 Gia
User under construction
pi_171196967
855 euro minder meenemen, dan.
pi_171197009
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:44 schreef Gia het volgende:
855 euro minder meenemen, dan.
want?
pi_171197324
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:48 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Je kan niet zoveel geld tegelijk pinnen. Vandaar. Als ik in Marokko ben dan pin ik gewoon elke keer (zodra geld op is). Maar als je dan een keer wat wil kopen, een waardevolle aankoop dan is dat wat lastiger.
Nee klopt inderdaad, maar in China pinde ik gewoon meerdere malen achter elkaar. Dat werkte gewoon, dus dan haalde ik gerust ¤ 1000 in ¥ uit de muur.
pi_171197522
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:57 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Nee klopt inderdaad, maar in China pinde ik gewoon meerdere malen achter elkaar. Dat werkte gewoon, dus dan haalde ik gerust ¤ 1000 in ¥ uit de muur.
Geldautomaten kunnen zowel een limiet hebben per transactie, als per dag. Tevens kan informatie hierover gedeeld worden binnen een netwerk van geldautomaten of tussen netwerken onderling. Dat jij in China meerdere malen achter elkaar kunt pinnen, wil nog niet zeggen dat de TS dat ook kan in Marokko.
pi_171197590
Je bank heeft meestal ook nog een limiet ;)
pi_171197645
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 15:08 schreef Diqiu-Long het volgende:
Je bank heeft meestal ook nog een limiet ;)
Ja, vandaar dat pinnen geen optie is. Pinnen is alleen voor normale vakantie, maar niet als je een grote aankoop wil doen.
pi_171197713
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 15:11 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, vandaar dat pinnen geen optie is. Pinnen is alleen voor normale vakantie, maar niet als je een grote aankoop wil doen.
Maar om hoeveel gaat het en waarom wil je dat niet per bank overschrijven?
pi_171197775
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 15:13 schreef vaduz het volgende:

[..]

Maar om hoeveel gaat het en waarom wil je dat niet per bank overschrijven?
Uhu, heeft weinig zin omdat je niet zo bedrag in een keer kan pinnen.
pi_171197785
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:57 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Nee klopt inderdaad, maar in China pinde ik gewoon meerdere malen achter elkaar. Dat werkte gewoon, dus dan haalde ik gerust ¤ 1000 in ¥ uit de muur.
Jaa, pfff werkt in Marokko niet. Afgelopen zomer auto ongeluk gehad en moest toen schade betalen, dus moest pinnen maar dat was zo irritant. Moest steeds elke dag een beetje pinnen.
pi_171197808
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 15:05 schreef vaduz het volgende:

[..]

Geldautomaten kunnen zowel een limiet hebben per transactie, als per dag. Tevens kan informatie hierover gedeeld worden binnen een netwerk van geldautomaten of tussen netwerken onderling. Dat jij in China meerdere malen achter elkaar kunt pinnen, wil nog niet zeggen dat de TS dat ook kan in Marokko.
Kan helaas in Marokko niet. Achtergekomen toen ik vorig jaar grote bedrag nodig had voor de reparatie van de auto.
pi_171197830
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 15:16 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Uhu, heeft weinig zin omdat je niet zo bedrag in een keer kan pinnen.
Maar kun je dat dan niet bij de bank waar je rekeninghouder bent afhalen dan?
pi_171197854
quote:
3s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:11 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Je gaat weg, dus wat kan het ze schelen?

Als jij vroeger van Nederland naar Duitsland ging (waarschijnlijk van voor jouw tijd) dan werd je ook niet door de Nederlandse douane gecontroleerd (misschien heel incidenteel), maar wel door de Duitse.
Uhu, Spanje moet toch controleren of ik niet met meer dan 10.000 euro de EU verlaat? Dat doen ze niet. Ze controleren niks. Zelfs niet op drugs. Drugs naar Marokko importeren is dus een makkie.
pi_171197869
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:34 schreef vaduz het volgende:

[..]

[..]

Bron

Voor zover mijn kennis van de Franse taal rijkt, kunnen niet ingezetene (in Marokko) Marokkaanse staatsburgers ongelimiteerd buitenlandse valuta (valuta anders dan dirham, de officieele valuta van Marokko) invoeren en zijn zij verplicht dit aan te geven boven een bedrag van 100 000 DHS.
Ok top! :D Thanks.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')