abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 maandag 22 mei 2017 @ 09:46:02 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_171111513
LEUSDEN - In een weiland in Leusden is zondagmorgen een gewond paard aangetroffen. Het dier had meerdere grote vleeswonden op zijn borst. Volgens een dierenarts zijn de verwondingen veroorzaakt door een hond.



Rond 06.30 en 09.00 uur stond het paard zondagmorgen in het weiland aan de Hagenouwselaan bij het Valleikanaal. Vermoedelijk is het dier toen gebeten. De politie is op zoek naar de eigenaar van de hond.

Op Facebook plaatste de politie Leusden en Woudenberg een foto van een wond van het paard. „De verwondingen van het paard kunnen als zeer schokkend ervaren worden. Om deze reden hebben wij een foto van de met zalf ingesmeerde hechtingen geplaatst.”

http://www.telegraaf.nl/b(...)rd_in_Leusden__.html

:(

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 22 mei 2017 @ 10:59:50 #2
117098 Hathor
Effe niet
pi_171112777
Wat is dat toch met honden die helemaal waus worden als er een paard in de buurt is?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 22 mei 2017 @ 11:03:34 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_171112852
Was al bang dat ik het een week zonder een hondentopic van Tong moest doen _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 22 mei 2017 @ 11:03:47 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_171112861
Misschien was het wel een grijze wolf! :(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 22 mei 2017 @ 11:09:13 #5
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_171112972
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 10:59 schreef Hathor het volgende:
Wat is dat toch met honden die helemaal waus worden als er een paard in de buurt is?
Lekker man, paard. Ik krijg ook altijd honger als ik zo'n beest zie.
pi_171113059
quote:
7s.gif Op maandag 22 mei 2017 11:09 schreef Nobu het volgende:

[..]

Lekker man, paard. Ik krijg ook altijd honger als ik zo'n beest zie.
Rundvlees is inderdaad best lekker.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_171113113
Het is altijd de schuld van de paarden.

pi_171113634
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 10:59 schreef Hathor het volgende:
Wat is dat toch met honden die helemaal waus worden als er een paard in de buurt is?
Paarden zijn prooidieren.
misunderstood
  maandag 22 mei 2017 @ 12:12:36 #9
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_171114353
quote:
14s.gif Op maandag 22 mei 2017 11:13 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Rundvlees is inderdaad best lekker.
Rund? Even on-topic graag, baggeren doe je maar in ONZ.
  User die overal opduikt 2022 maandag 22 mei 2017 @ 12:13:00 #10
186611 Haags
pi_171114360
Ziet er goed uit.
Zonder wrijving geen glans
pi_171114381
quote:
8s.gif Op maandag 22 mei 2017 12:12 schreef Nobu het volgende:

[..]

Rund? Even on-topic graag, baggeren doe je maar in ONZ.
:?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_171114453
Ras staat er niet bij vermeld, geen stemmingmakerij, dus het was geen pitbull-achtige.
  Trouwste user 2022 maandag 22 mei 2017 @ 12:45:53 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_171115017
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 12:18 schreef Cockwhale het volgende:
Ras staat er niet bij vermeld, geen stemmingmakerij, dus het was geen pitbull-achtige.
Dat weet je niet. Wel scherpe tanden zo te lezen en te zien.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 22 mei 2017 @ 17:47:38 #14
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171121669
Leuk, man, huisdieren. Zo schattig. Moeten meer honden hebben in Nederland. Dolletjes.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Trouwste user 2022 dinsdag 23 mei 2017 @ 13:11:52 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_171142482
Jachtpaard Paddy werd afgelopen zondag in een wei in Leusden ernstig toegetakeld door een hond. Eentje die bijt en niet loslaat. ,,Hele stukken huid en vlees zijn weg.''



Lidija van Harten - Pensa slaapt nauwelijks nog. Haar gedachten zijn bijna continu bij haar 14-jarige volbloed, die met het mooie weer zwaargewond in zijn box moet staan. De wonden die de dierenarts zondagmiddag zo goed mogelijk hechtte, zijn deels weer opengesprongen. Door vochtophoping is de druk te groot geworden.

,,Negen uur 's ochtends was het, toen ik mijn man in paniek hoorde roepen: 'Lidija, Lidija kom snel, er is iets vreselijks gebeurd'. Ik was twee van onze paarden uit de wei aan het halen en hij had Paddy gepakt. Ik schrok me kapot. Ik zag de stukken vlees aan Paddy's borst hangen. Een afschuwelijk gezicht'', vertelt eigenares Van Harten. Het ongeloof is nog steeds hoorbaar in haar stem. ,,Het eerste wat ik dacht was: dit heeft een hond gedaan.''

Hond
De in allerijl toegesnelde dierenarts bevestigde haar vermoeden. Hele hompen vlees zijn uit de borst van Paddy gebeten. Ook is een deel van de huid verdwenen. ,,Ik heb foto's van Paddy's wonden op Facebook geplaatst en daar krijg ik veel reacties dat dit het werk moet zijn van een mens. Dat mijn paard met een mes is aangevallen. Maar dat klopt écht niet. De randen van de wond zijn rafelachtig. En nogmaals, er zijn echt stukken vlees uit Paddy weg. Vermoedelijk het werk van een hond die bijt en niet meer loslaat.''

De politie heeft net als de eigenares de foto's in de openbaarheid gebracht, in de hoop de baas van de hond te kunnen opsporen. ,,Mogelijk heeft iemand in de beurt van Leusden zondagochtend een hond gezien met een bebloede bek. Wij willen erg graag in contact komen met de bezitter van het dier. Een hond die een paard bijt is niet normaal natuurlijk. Daarom willen we weten om wat voor hond het gaat en of het beest al vaker agressief is geweest'', aldus politiewoordvoerder Leonie Bosselaar.

Vreemd figuur
Volgens Lidija van Harten heeft een buurvrouw een vreemde figuur zien lopen over de dijk bij het weiland van Paddy, precies rond de tijd dat het paard gewond moet zijn geraakt. ,,De man was plotseling verdwenen en had een zwaargebouwde hond bij zich. Dat hebben we aan de politie doorgegeven.''

Voor Van Harten staan haar dagen voorlopig vooral in het teken van het herstel van haar Engelse volbloed. Steevast om half zes 's staat ze op, om zijn wonden te spoelen en zijn stal te verschonen en medicijnen te geven. Paddy laat toe zonder tegen te stribbelen. ,,We hebben al veel meegemaakt samen. Twee jaar geleden kregen we een ongeluk op de A2. Paddy brak zijn rug en werd twee keer geopereerd. Door alle liefdevolle verzorging is hij veranderd van een vurige volbloed in een echt knuffelbeest.''

http://www.ad.nl/amersfoo(...)toetakelde~a8358400/

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')