Ja denk ik wel. Maar vaak vrouwen, en borderliners of anorexia. Prima, maar gewoon compleet andere situaties dan de mijne.quote:Op zondag 21 mei 2017 15:27 schreef -Strawberry- het volgende:
Wel sterkte. Geen lotgenoten forum waar je terecht kunt?
Nou ja, het motief om te beschadigen kan wel hetzelfde zijn, namelijk: omgaan met moeilijke emoties. Ontlading.quote:Op zondag 21 mei 2017 15:29 schreef maffehenkie het volgende:
[..]
Ja denk ik wel. Maar vaak vrouwen, en borderliners of anorexia. Prima, maar gewoon compleet andere situaties dan de mijne.
Nja op naar n slotje dan maar
Ik heb risperidon gekregen, waarschijnlijk omdat ik ook zogeheten 'randpsychotische verschijnselen' had (soms hoorde/zag ik dingen die er niet waren, dingen ritselen of schaduwen). Hielp me hand-in-hand ook gelijk van de depressie af. In combinatie met therapie uiteraard. Maar ik zweer erbij hoor. Als je erin zit denk je dat je er nooit meer uit komt, totdat je ineens aan de andere kant staat en erop terug kijkt en denkt 'wat ben ik blij dat ik me erin mee heb laten gaan want het heeft me echt geholpen'.quote:Op zondag 21 mei 2017 18:13 schreef maffehenkie het volgende:
Wat voor medicatie dan moira?
En nee, zou dolgraag op onbewoond eiland leven en zou mezelf daar niets aandoen. Verslaving speelt mee ja, maar als je de vraag zo stelt is het niet het hele antwoord. Vooral emotieregulering, dus bij huilbuien, stress, etc, dat zijn wel echt triggermomenten
Chapeau hoor, hoe lang ben je gestopt?quote:Op zondag 21 mei 2017 18:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
Er is een heel lange tijd geweest dat ik mezelf beschadigde, maar het is me gelukt om ermee te stoppen. De drang zal altijd blijven bestaan, maar het wordt gemakkelijker
Herkenbaarquote:Op zondag 21 mei 2017 18:41 schreef Poes. het volgende:
Oh en het feit dat ik ging roken speelde ook wel mee, de ene verslaving ingeruild voor de ander
Ik ben ongeveer een jaar geleden gestopt, na zeventien jaar.quote:Op zondag 21 mei 2017 18:46 schreef Moira. het volgende:
[..]
Chapeau hoor, hoe lang ben je gestopt?
Ik heb namelijk totaaaal geen drang meer, ook niet in depressievere periodes. Een half jaar later nog wel eens een terugval gehad hoor, en niet lang daarna ook nog wel eens drang ervaren. Maar inmiddels toch al jaren niet meer.
[..]
Hier ook een nagelbijterquote:Op zondag 21 mei 2017 18:46 schreef Moira. het volgende:
[..]
Chapeau hoor, hoe lang ben je gestopt?
Ik heb namelijk totaaaal geen drang meer, ook niet in depressievere periodes. Een half jaar later nog wel eens een terugval gehad hoor, en niet lang daarna ook nog wel eens drang ervaren. Maar inmiddels toch al jaren niet meer.
[..]
HerkenbaarRoken en nagelbijten ben ik nog steeds niet vanaf
Boh, wel wat langer dan ik. Ik heb 't ruim 2 jaar gedaan maar inmiddels al bijna 10 jaar gestoptquote:Op zondag 21 mei 2017 18:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ben ongeveer een jaar geleden gestopt, na zeventien jaar.
Knap dat je het al zo lang niet meer doet! Het geeft me hoop om te lezen dat de aandrang weggaat
Dank je wel
Verkoolde longen wel toch? Als je voor je 35e stopt zijn al die cellen weer vernieuwd na 5 jaar ofzo?quote:Op zondag 21 mei 2017 18:57 schreef Poes. het volgende:
[..]
Hier ook een nagelbijterMaar dat herstelt zich wel weer. De littekens en de verkoolde longen niet.
Boh, tegenwoordig niet meer hoorquote:Op zondag 21 mei 2017 19:05 schreef Moira. het volgende:
[..]
Verkoolde longen wel toch? Als je voor je 35e stopt zijn al die cellen weer vernieuwd na 5 jaar ofzo?
Nja, zelfdestructie blijft dan maar, maar roken is toch een maatschappelijk wat meer geaccepteerde vorm van 'automutilatie'
Samequote:Op zondag 21 mei 2017 19:07 schreef Poes. het volgende:
[..]
Boh, tegenwoordig niet meer hoorVoel me regelmatig een paria.
Vraag voor de mensen met zichtbare littekens; hoe dealen jullie er mee?
Ikzelf heb ze jarenlang bedekt, ook zomers. (Armen). De laatste jaren ben ik er relaxter mee omgegaan en verberg ik ze niet meer. Vaak valt het mensen niet eens op. Of ze zeggen er gewoon niks van
Als ik ooit een berg geld over heb wil ik er wel iets overheen laten tatoeëren.
Herkenbaarquote:Op zondag 21 mei 2017 19:17 schreef Moira. het volgende:
[..]
SameHoewel ik niet aan de tattoo zou gaan. Als ik ooit al een tattoo zou nemen wil ik 'm echt niet zo groot
Ik heb het het eerste jaar vooral veel verborgen. Armwarmers en lange mouwen in de zomerMaar toen waren de littekens ook wat 'verser' en opvallender.
Inmiddels vallen ze alsnog op, want witte strepen, maar ik heb er echt schijt aan gekregen. Veel te warm in de zomer en als je dan lange mouwen/armwarmers gaat dragen valt het alleen maar meer op dan als je er gewoon zo bij loopt als iedereen. Niemand kijkt zomaar naar je armen, en als 't iemand wel opvalt en mensen vragen ernaar dan geef ik gewoon antwoord (afhankelijk van de situatie, of 't om een kind of volwassene gaat, een vage kennis of een vriend, een kort of lang antwoord). Heb er gewoon vrede mee, ga mezelf niet nog eens extra slachtoffer laten zijn van die periode omdat ik toevallig letterlijk met littekens daarvan leef.
Heb aan kinderen die 't vroegen wel eens verteld dat ik stiekem zebra-bloed had, of dat ik heb gevochten met een beer/tijger, of dat ik in het prikkeldraad ben gevallen. Geloofden ze direct![]()
De korte versie is iets van "Ohja, zelf gedaan, dom he? Was geen leuke tijd" en dan houdt de conversatie daarbij meestal ook gelijk op, en als ik 't gevoel heb dat ik dat wel kwijt kan/wil vertel ik gewoon het hele verhaal en hebben we een gesprek daarover.
Toen ik erachter kwam dat het niet verbergen de hele situatie veel makkelijker maakte dan het wel krampachtig proberen te verbergen gaf dat me echt een bevrijdend gevoel![]()
Het is ook te gebruiken als makkelijk 'beoordelingsmiddel' of je wel met mensen wil om gaan. Als mensen er veroordelend of kortzichtig tegenover staan weet ik ook gelijk dat ik die niet meer in m'n omgeving hoef te hebben. Partners om die reden ook gelijk verteld, als ze van je houden boeit 't ze niet, en als 't ze wel boeit wil je ze niet als partner.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |