Heb het nog even nagekeken, CAO Postbezorgers, bijlage 4, artikel 3:quote:Op woensdag 24 mei 2017 13:00 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
YESS....
Daar zeg je wat trouwens. Zou ik daar nog recht op hebben?
Ik ben gestopt in augustus 2016 namelijk :-)
Of was ik de oorzaak van minder resultaatafhankelijke uitkering?
Dit betekent dat de afzender al wel online een verzendlabel heeft aangemaakt, maar het pakje nog niet bij PostNL heeft aangeboden. Dus als je wil weten hoe lang je nog moet wachten zul je je bij de afzender moeten vervoegen.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 21:42 schreef joppie_saus het volgende:
Ik heb 22-5 een pakje besteld, die 's avonds verzonden is. Nu staat die sinds 22-5 al op 'zending aangemeld, nog niet ontvangen door PostNL'. Er staat ook: 'bezorgmoment nog niet bekend'. Hoe lang duurt die ellende? Zelfde verhaal met een pakje die ik gisteren heb besteld en toen verzonden is. Daar staat overigens bezorgmoment vandaag, maar wel met dezelfde melding
Kan de afzender bewijzen dat het pakje is afgehaald? Daar zou hij toch een bonnetje van moeten hebben. Ik weet niet of deze afzender iemand is met wie je vaker zaken doet, maar het online aanmaken van een verzendlabel en daarmee de suggestie wekkend dat een pakket al verzonden is, is een bekende oplichterstruc.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 22:36 schreef joppie_saus het volgende:
Dat heb ik gedaan, en die zegt dat pakje al lang en breed opgehaald is
En hoe kan PostNL wel zeggen dat het vandaag komt, als het het pakje nog niet gekregen heeft?
Geining. Geldquote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:50 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Je vraag is een beetje van de vreemde.
In juni wordt er 2,93% over je jaarsalaris van 2016 uitgekeerd. Ik denk dat dat het antwoord is waar je naar zocht.
Nee, dat klinkt inderdaad wel bona fide. Maar als de afzender aangeeft dat het verzonden is, dat zullen ze dit toch ook moeten kunnen bewijzen. Track & Trace geeft immers aan dat er niks is aangeboden bij PostNL. De fout zou dus best bij de afzenders kunnen liggen. Voor de rest sluit ik mij aan bij de reactie van VixenFrom Hell.quote:Op zondag 28 mei 2017 10:54 schreef joppie_saus het volgende:
Het is besteld bij Zalando en een gerenommeerde online fietsenwinkel. Lijkt me niet dat er van oplichting sprake is.
Heb Zalando ook gebeld, die geven aan dat het verzonden is.
Morgen PostNL maar eens bellen.
Het tweede pakje heeft nu ook 'bezorgmoment onbekend'.
monopolie? Je bent niet bekend met, ik noem maar wat: gls, ups, dhl, dpd....?quote:Op maandag 29 mei 2017 10:42 schreef joppie_saus het volgende:
Net maar met PostNL gebeld. Kan best zijn dat het daar wel aangekomen is, maar nog niet is verwerkt wegens grote achterstanden ofzo. Niet dat er iets aan die achterstanden gedaan wordt, want ja PostNL hè dus monopoly en we kunnen er niet omheen.
Wanneer gaan ze trouwens mensen in het callcenter zetten die wél Nederlands spreken en duidelijk verstaanbaar zijn?
alsof het wat uitmaakt of een bedrijf van oorsprong Nederlands is, al die bedrijven bezorgen gewoon hier en zalando en die fietsenzaak hebben er dus voor gekozen om daar geen zaken mee te doen maar met postnl.quote:
Ik heb het formulier vandaag ontvangen en ingevuld. We zullen zien.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 19:57 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Heb het nog even nagekeken, CAO Postbezorgers, bijlage 4, artikel 3:
Recht ex-medewerker
1 De ex-medewerker die in het boekjaar in dienst is geweest en van wie de
arbeidsovereenkomst op grond van pensionering, structureel functionele
beperking of overlijden is geëindigd voor het moment van betaalbaarstelling
van de resultaatafhankelijke uitkering, heeft recht op een
resultaatafhankelijke uitkering.
2 De ex-medewerker van wie de arbeidsovereenkomst voor het moment van
betaalbaarstelling van de resultaatafhankelijke uitkering is geëindigd op
andere gronden dan genoemd in lid 1, heeft recht op een
resultaatafhankelijke uitkering indien hij in het boekjaar ten minste 6
maanden in dienst is geweest.
(Tenzij er sprake is van verwijtbaar gedrag)
Dus hebbes Pietertje, mits ze binnen drie maanden na betaalbaarstelling een schriftelijk verzoek van je hebben ontvangen (artikel 9).
O dan iig een paar euro misschien. Ik was in dienst tot half augustus(zelf ontslag genomen)quote:
Hoe komen we bij de 2,93% ?quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:50 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Je vraag is een beetje van de vreemde.
In juni wordt er 2,93% over je jaarsalaris van 2016 uitgekeerd. Ik denk dat dat het antwoord is waar je naar zocht.
Komt dus neer op:quote:1. Indien de UCOI marge groter is dan of gelijk is aan 9% bedraagt het uitkeringspercentage 2%.
Bij een UCOI marge van 6% bedraagt het uitkeringspercentage 1%.
Bij een UCOI marge tussen 9% en 6% wordt het uitkeringspercentage naar evenredigheid vastgesteld.
Bij een UCOI marge kleiner dan 6% bedraagt het uitkeringspercentage nihil
Dan kom ik uit op: 1% + ( (1,2/3) * 1% ) = 1,4%quote:''In 2016, underlying cash operating income decreased to ¤245
million (2015: 303). Underlying cash operating income margin
was 7.2% in 2016 (2015: 8.8%).''
1,4% + 1% (hebben we gehaald lijkt mij, met 96,4%) = 2,4%quote:2. Indien de klanttevredenheidscore is gerealiseerd, bedraagt het
uitkeringspercentage 1%. Indien de klanttevredenheidscore niet is
gerealiseerd, bedraagt het uitkeringspercentage nihil.
Die bezorger heeft blijkbaar weinig tijdsbesef, want bij het scannen in het filmpje duurt het helemaal niet "een paar milliseconden", maar eerder 1 of 2 seconden. Vermenigvuldig dat met het aantal stempassen wat je voor 1 wijk hebt (vaak al gauw 700 of meer) en je komt toch op een uitloop van 23 minuten op 1 wijk. En dan is mijn berekening nog conservatief.quote:Op maandag 29 mei 2017 20:19 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Na een test bij PostNL zijn er zowaar een keer verbeterpunten gevonden: https://mijnpostnl.mijnpo(...)aceopstempassen.aspx . Gelukkig zegt de bezorger dat het scannen geen extra werk is, dus kunnen de tijden verder omlaag
Sinds de nieuwe versie van de app gaat het scannen bij mij trouwens steeds vaker fout. Hij loopt vast, en af en toe komt er pas na een half uur een bericht dat het scannen mislukt is. Nu gaf hij die melding wel vaker, maar het verschil is dat het scannen nu echt niet gelukt is terwijl de foutmelding voorheen gewoon onzin was.
Dat laatste is natuurlijk onzin. Ondanks al het pakketjesgeklaag stromen ze kennelijk over bij PostN. Bij mij staat bij de indicatie:quote:Op maandag 29 mei 2017 10:42 schreef joppie_saus het volgende:
Net maar met PostNL gebeld. Kan best zijn dat het daar wel aangekomen is, maar nog niet is verwerkt wegens grote achterstanden ofzo. Niet dat er iets aan die achterstanden gedaan wordt, want ja PostNL hè dus monopoly en we kunnen er niet omheen.
Oplettend hoor!quote:Op maandag 29 mei 2017 16:13 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Hoe komen we bij de 2,93% ?
[..]
Komt dus neer op:
[..]
Dan kom ik uit op: 1% + ( (1,2/3) * 1% ) = 1,4%
[..]
1,4% + 1% (hebben we gehaald lijkt mij, met 96,4%) = 2,4%
Of maak ik met deze warmte gewoon een foutje in mijn berekeningen?
Trek ik de postzegel wel af van de belastingquote:Op dinsdag 30 mei 2017 08:59 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Oplettend hoor!
Die 2,93 kwam inderdaad uit een bericht van vorig jaar. Voor dit jaar is het 2,39%.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |