abonnement Unibet Coolblue
pi_171253681
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:00 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

YESS.... :P
Daar zeg je wat trouwens. Zou ik daar nog recht op hebben?
Ik ben gestopt in augustus 2016 namelijk :-)
Of was ik de oorzaak van minder resultaatafhankelijke uitkering? :P
Heb het nog even nagekeken, CAO Postbezorgers, bijlage 4, artikel 3:

Recht ex-medewerker
1 De ex-medewerker die in het boekjaar in dienst is geweest en van wie de
arbeidsovereenkomst op grond van pensionering, structureel functionele
beperking of overlijden is geëindigd voor het moment van betaalbaarstelling
van de resultaatafhankelijke uitkering, heeft recht op een
resultaatafhankelijke uitkering.
2 De ex-medewerker van wie de arbeidsovereenkomst voor het moment van
betaalbaarstelling van de resultaatafhankelijke uitkering is geëindigd op
andere gronden dan genoemd in lid 1, heeft recht op een
resultaatafhankelijke uitkering indien hij in het boekjaar ten minste 6
maanden in dienst is geweest.


(Tenzij er sprake is van verwijtbaar gedrag)

Dus hebbes Pietertje, mits ze binnen drie maanden na betaalbaarstelling een schriftelijk verzoek van je hebben ontvangen (artikel 9).
pi_171254243
Dit overigens na net de laatste financiële loodjes met PostNL te hebben afgehandeld: in januari kreeg ik tot mijn verbazing een vordering wegens afkoop vakantie-uren, terwijl ik a. nog wat verlofuren tegoed dacht te hebben en b. in december (3 weken gewerkt) nog een hoop meeruren had gemaakt.
Ik kon ook niet meer bij mijn Vakantiekaart, maar mijn TC - met wie ik gelukkig een hele mailwisseling had gehad over mijn laatste werkdag, na opmaken van verlof en MIVT - snapte er gelukkig ook niets van, waarna het is rechtgezet: technisch probleempje.
Maand erna werd door een ander technisch probleempje een te groot bedrag overgemaakt, waarvan de helft weer zou worden teruggevorderd..... waartoe ik laatst weer een verzoek kreeg met als reden weer een tekort aan vakantie-uren (niks technisch probleempje), maar goed... we zijn nog niet van elkaar af, nu weer een vordering van mijn kant :)
pi_171254836
Mooie belofte dat er iets eerder gebracht zou worden. Dat kwam allemaal pas om 11.30, normaal tussen 10 en 10.30. En toen was het alleen de halve wijk die ik bovenop mijn 2 wijken zou doen. Kom ik terug op het depot na die halve wijk, is de post er nog niet :'). Normaal 12 uur, maar die chauffeur was vrij dus nu pas rond 12.50 weer op pad. Eerste volledige wijk 2u45, tweede volledige wijk 2u20. Op het depot maar even gepauzeerd :X

Dat doen we dus ook niet meer, extra dingen erbij.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 27 mei 2017 @ 21:42:24 #129
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_171256549
Ik heb 22-5 een pakje besteld, die 's avonds verzonden is. Nu staat die sinds 22-5 al op 'zending aangemeld, nog niet ontvangen door PostNL'. Er staat ook: 'bezorgmoment nog niet bekend'. Hoe lang duurt die ellende? Zelfde verhaal met een pakje die ik gisteren heb besteld en toen verzonden is. Daar staat overigens bezorgmoment vandaag, maar wel met dezelfde melding :')
#26 || Luciano da Silva
  zaterdag 27 mei 2017 @ 22:23:20 #130
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_171257998
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 21:42 schreef joppie_saus het volgende:
Ik heb 22-5 een pakje besteld, die 's avonds verzonden is. Nu staat die sinds 22-5 al op 'zending aangemeld, nog niet ontvangen door PostNL'. Er staat ook: 'bezorgmoment nog niet bekend'. Hoe lang duurt die ellende? Zelfde verhaal met een pakje die ik gisteren heb besteld en toen verzonden is. Daar staat overigens bezorgmoment vandaag, maar wel met dezelfde melding :')
Dit betekent dat de afzender al wel online een verzendlabel heeft aangemaakt, maar het pakje nog niet bij PostNL heeft aangeboden. Dus als je wil weten hoe lang je nog moet wachten zul je je bij de afzender moeten vervoegen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 27 mei 2017 @ 22:36:24 #131
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_171258403
Dat heb ik gedaan, en die zegt dat pakje al lang en breed opgehaald is :')

En hoe kan PostNL wel zeggen dat het vandaag komt, als het het pakje nog niet gekregen heeft?
#26 || Luciano da Silva
  zondag 28 mei 2017 @ 10:18:10 #132
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_171266101
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 22:36 schreef joppie_saus het volgende:
Dat heb ik gedaan, en die zegt dat pakje al lang en breed opgehaald is :')

En hoe kan PostNL wel zeggen dat het vandaag komt, als het het pakje nog niet gekregen heeft?
Kan de afzender bewijzen dat het pakje is afgehaald? Daar zou hij toch een bonnetje van moeten hebben. Ik weet niet of deze afzender iemand is met wie je vaker zaken doet, maar het online aanmaken van een verzendlabel en daarmee de suggestie wekkend dat een pakket al verzonden is, is een bekende oplichterstruc.

Dat er bij een van de pakjes staat dat de zending nog niet ontvangen is, maar wel vandaag bezorgd gaat worden lijkt inderdaad vreemd. Maar dat komt ook omdat dit slechts een indicatie is van het bezorgtijdstip. Maar als het pakje steeds maar niet wordt aangeboden kan PostNL het ook niet bezorgen en zal het voorspelde bezorgmoment ook steeds elke dag een dag verschuiven. Dat blijven ze natuurlijk geen weken volhouden: nadat het bezorgtijdstip een paar maal verschoven is omdat het pakje nog niet aangeboden is door de afzender zal ook dit tweede pakje de status "bezorgmoment onbekend" krijgen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 28 mei 2017 @ 10:54:25 #133
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_171266895
Het is besteld bij Zalando en een gerenommeerde online fietsenwinkel. Lijkt me niet dat er van oplichting sprake is.

Heb Zalando ook gebeld, die geven aan dat het verzonden is.

Morgen PostNL maar eens bellen.

Het tweede pakje heeft nu ook 'bezorgmoment onbekend'.
#26 || Luciano da Silva
pi_171268117
PostNL kan waarschijnlijk verder niet zoveel voor jou doen. De afzender moet aan de bel trekken, die is de opdrachtgever. En die is verantwoordelijk richting jou, dat jij de spullen krijgt. Je kunt ook via twitter iets aan PostNL vragen, daar reageren ze wel snel. Maar denk niet dat je veel aan het antwoord zal hebben.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zondag 28 mei 2017 @ 12:37:41 #135
258802 Yreal
henk..!
pi_171269001
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:50 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Je vraag is een beetje van de vreemde. :P
In juni wordt er 2,93% over je jaarsalaris van 2016 uitgekeerd. Ik denk dat dat het antwoord is waar je naar zocht.
Geining. Geld _O_
  zondag 28 mei 2017 @ 14:08:54 #136
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_171271097
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:54 schreef joppie_saus het volgende:
Het is besteld bij Zalando en een gerenommeerde online fietsenwinkel. Lijkt me niet dat er van oplichting sprake is.

Heb Zalando ook gebeld, die geven aan dat het verzonden is.

Morgen PostNL maar eens bellen.

Het tweede pakje heeft nu ook 'bezorgmoment onbekend'.
Nee, dat klinkt inderdaad wel bona fide. Maar als de afzender aangeeft dat het verzonden is, dat zullen ze dit toch ook moeten kunnen bewijzen. Track & Trace geeft immers aan dat er niks is aangeboden bij PostNL. De fout zou dus best bij de afzenders kunnen liggen. Voor de rest sluit ik mij aan bij de reactie van VixenFrom Hell.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 29 mei 2017 @ 10:42:13 #137
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_171295621
Net maar met PostNL gebeld. Kan best zijn dat het daar wel aangekomen is, maar nog niet is verwerkt wegens grote achterstanden ofzo. Niet dat er iets aan die achterstanden gedaan wordt, want ja PostNL hè dus monopoly en we kunnen er niet omheen.

Wanneer gaan ze trouwens mensen in het callcenter zetten die wél Nederlands spreken en duidelijk verstaanbaar zijn?
#26 || Luciano da Silva
pi_171295902
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:42 schreef joppie_saus het volgende:
Net maar met PostNL gebeld. Kan best zijn dat het daar wel aangekomen is, maar nog niet is verwerkt wegens grote achterstanden ofzo. Niet dat er iets aan die achterstanden gedaan wordt, want ja PostNL hè dus monopoly en we kunnen er niet omheen.

Wanneer gaan ze trouwens mensen in het callcenter zetten die wél Nederlands spreken en duidelijk verstaanbaar zijn?
monopolie? :') Je bent niet bekend met, ik noem maar wat: gls, ups, dhl, dpd....?
  maandag 29 mei 2017 @ 10:55:38 #139
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_171295945
Want dat zijn Nederlandse bedrijven?
#26 || Luciano da Silva
pi_171296085
Al die bedrijven zijn hier in NL ook gewoon actief. Genoeg webshops die kiezen voor een andere vervoerder dan PostNL.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171296325
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:55 schreef joppie_saus het volgende:
Want dat zijn Nederlandse bedrijven?
alsof het wat uitmaakt of een bedrijf van oorsprong Nederlands is, al die bedrijven bezorgen gewoon hier en zalando en die fietsenzaak hebben er dus voor gekozen om daar geen zaken mee te doen maar met postnl.
Zalando bezorgde vroeger bijvoorbeeld via dhl, maar blijkbaar beviel dat dan toch niet zo goed.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:17:27 #142
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_171298911
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 19:57 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Heb het nog even nagekeken, CAO Postbezorgers, bijlage 4, artikel 3:

Recht ex-medewerker
1 De ex-medewerker die in het boekjaar in dienst is geweest en van wie de
arbeidsovereenkomst op grond van pensionering, structureel functionele
beperking of overlijden is geëindigd voor het moment van betaalbaarstelling
van de resultaatafhankelijke uitkering, heeft recht op een
resultaatafhankelijke uitkering.
2 De ex-medewerker van wie de arbeidsovereenkomst voor het moment van
betaalbaarstelling van de resultaatafhankelijke uitkering is geëindigd op
andere gronden dan genoemd in lid 1, heeft recht op een
resultaatafhankelijke uitkering indien hij in het boekjaar ten minste 6
maanden in dienst is geweest.


(Tenzij er sprake is van verwijtbaar gedrag)

Dus hebbes Pietertje, mits ze binnen drie maanden na betaalbaarstelling een schriftelijk verzoek van je hebben ontvangen (artikel 9).
Ik heb het formulier vandaag ontvangen en ingevuld. We zullen zien.
Mijn bankrekening staat open voor ontvangst van duizenden...roepies... ;-)
quote:
10s.gif Op zondag 28 mei 2017 12:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

Geining. Geld _O_
O dan iig een paar euro misschien. Ik was in dienst tot half augustus(zelf ontslag genomen) :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 29 mei 2017 @ 16:13:56 #143
327191 RobertNL
For your gear.
pi_171303317
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:50 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Je vraag is een beetje van de vreemde. :P
In juni wordt er 2,93% over je jaarsalaris van 2016 uitgekeerd. Ik denk dat dat het antwoord is waar je naar zocht.
Hoe komen we bij de 2,93% :P?

quote:
1. Indien de UCOI marge groter is dan of gelijk is aan 9% bedraagt het uitkeringspercentage 2%.
Bij een UCOI marge van 6% bedraagt het uitkeringspercentage 1%.
Bij een UCOI marge tussen 9% en 6% wordt het uitkeringspercentage naar evenredigheid vastgesteld.
Bij een UCOI marge kleiner dan 6% bedraagt het uitkeringspercentage nihil
Komt dus neer op:
quote:
''In 2016, underlying cash operating income decreased to ¤245
million (2015: 303). Underlying cash operating income margin
was 7.2% in 2016 (2015: 8.8%).''
Dan kom ik uit op: 1% + ( (1,2/3) * 1% ) = 1,4%

quote:
2. Indien de klanttevredenheidscore is gerealiseerd, bedraagt het
uitkeringspercentage 1%. Indien de klanttevredenheidscore niet is
gerealiseerd, bedraagt het uitkeringspercentage nihil.
1,4% + 1% (hebben we gehaald lijkt mij, met 96,4%) = 2,4%

Of maak ik met deze warmte gewoon een foutje in mijn berekeningen?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_171303434
Vorig jaar was het 2,93%. Volgens mij was het dit jaar rond 2,33% als ik me het goed herinner.
pi_171309438
Na een test bij PostNL zijn er zowaar een keer verbeterpunten gevonden: https://mijnpostnl.mijnpo(...)aceopstempassen.aspx . Gelukkig zegt de bezorger dat het scannen geen extra werk is, dus kunnen de tijden verder omlaag :P

Sinds de nieuwe versie van de app gaat het scannen bij mij trouwens steeds vaker fout. Hij loopt vast, en af en toe komt er pas na een half uur een bericht dat het scannen mislukt is. Nu gaf hij die melding wel vaker, maar het verschil is dat het scannen nu echt niet gelukt is terwijl de foutmelding voorheen gewoon onzin was.
  maandag 29 mei 2017 @ 21:01:25 #146
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_171310722
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:19 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Na een test bij PostNL zijn er zowaar een keer verbeterpunten gevonden: https://mijnpostnl.mijnpo(...)aceopstempassen.aspx . Gelukkig zegt de bezorger dat het scannen geen extra werk is, dus kunnen de tijden verder omlaag :P

Sinds de nieuwe versie van de app gaat het scannen bij mij trouwens steeds vaker fout. Hij loopt vast, en af en toe komt er pas na een half uur een bericht dat het scannen mislukt is. Nu gaf hij die melding wel vaker, maar het verschil is dat het scannen nu echt niet gelukt is terwijl de foutmelding voorheen gewoon onzin was.
Die bezorger heeft blijkbaar weinig tijdsbesef, want bij het scannen in het filmpje duurt het helemaal niet "een paar milliseconden", maar eerder 1 of 2 seconden. Vermenigvuldig dat met het aantal stempassen wat je voor 1 wijk hebt (vaak al gauw 700 of meer) en je komt toch op een uitloop van 23 minuten op 1 wijk. En dan is mijn berekening nog conservatief.

"Gelukkig" worden hier in de regio de stempassen uberhaupt niet door PostNL bezorgd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_171319375
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:42 schreef joppie_saus het volgende:
Net maar met PostNL gebeld. Kan best zijn dat het daar wel aangekomen is, maar nog niet is verwerkt wegens grote achterstanden ofzo. Niet dat er iets aan die achterstanden gedaan wordt, want ja PostNL hè dus monopoly en we kunnen er niet omheen.

Dat laatste is natuurlijk onzin. Ondanks al het pakketjesgeklaag stromen ze kennelijk over bij PostN. Bij mij staat bij de indicatie:
"Tijdens de zonnige vrije dagen is er extra veel online besteld. Hierdoor is de bezorging van sommige pakketten vertraagd. We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk te bezorgen."

Kijk, is het pakketje eenmaal gesorteerd dan gaat het sneller: wat enigszins draagbaar is flikkeren ze bij de gewone-postbezorger in de tassen. ;)
pi_171319939
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:13 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Hoe komen we bij de 2,93% :P?

[..]

Komt dus neer op:

[..]

Dan kom ik uit op: 1% + ( (1,2/3) * 1% ) = 1,4%

[..]

1,4% + 1% (hebben we gehaald lijkt mij, met 96,4%) = 2,4%

Of maak ik met deze warmte gewoon een foutje in mijn berekeningen?
Oplettend hoor! ^O^
Die 2,93 kwam inderdaad uit een bericht van vorig jaar. Voor dit jaar is het 2,39%.
pi_171320082
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 08:59 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Oplettend hoor! ^O^
Die 2,93 kwam inderdaad uit een bericht van vorig jaar. Voor dit jaar is het 2,39%.
Trek ik de postzegel wel af van de belasting :)
pi_171321115
Jaaa het is zover, nieuwe namen op het rooster! Nu hopelijk dus eindelijk klaar met de overbelasting binnen ons team. Wel meteen ook alleen maar ingepland voor mijn contracturen, maar het is iig fijn dat we nu waarschijnlijk niet meer zo onder druk gezet worden om te grote diensten weg te lopen.

Is nu in principe volgens mij voor elke wijk weer gewoon iemand, dus dat maakt het voor mij wel lastiger. Nu moet ik het echt weer hebben van mensen die vakantie hebben of ziek zijn.

Dit waren overigens dus geen nieuwe medewerkers, maar mensen van voorbereiden. Had iets te maken met het samenvoegen van vestigingen. De laatste nieuwe bezorger, die we er een paar weken geleden bij kregen, is er ook al weer mee gestopt :') dat was al de 4e of zo die er heel snel mee kapte.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')