Hij trekt heel moeilijk op nu. Naar de honderd gaat heel moeilijk terwijl maar 1.4 tje heel makkelijk naar de 160 kan. Die chauffeur waar ik mee sprak zei dat het kan liggen aan de uitlaat.quote:Op donderdag 18 mei 2017 23:55 schreef pwmh82 het volgende:
Kan ook noodloop zijn wat je merkt, in het geval van een turbo bijvoorbeeld. Turbo doet dan amper nog iets uit bescherming tegen schade. Maar de oorzaak kan dan best een kapot sensortje zijn. Heb naar Tsjechië en terug gereden met een auto die af en toe in een soort noodloop ging door een kapotte sensor.
Kapotte bobine(s) waardoor 1 of meerdere cilinders zijn uitgevallen misschien?quote:Op donderdag 18 mei 2017 23:57 schreef Atak het volgende:
[..]
Hij trekt heel moeilijk op nu. Naar de honderd gaat heel moeilijk terwijl maar 1.4 tje heel makkelijk naar de 160 kan. Die chauffeur waar ik mee sprak zei dat het kan liggen aan de uitlaat.
Hoe kan dat uit het niets gebeuren?quote:Op vrijdag 19 mei 2017 00:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Kapotte bobine(s) waardoor 1 of meerdere cilinders zijn uitgevallen misschien?
Bobines gaan gewoon een keer stuk. Bougie die is uitgevallen kan ook. Gelukkig beiden niet zo duur. Maar goed, ik doe maar een gok omdat je auto vermogen heeft verloren.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 00:06 schreef Atak het volgende:
[..]
Hoe kan dat uit het niets gebeuren?
Paar dagen geleden zei de garage dat de kabeltjes van de bougies verouderd waren. Bedoel je dat?
Zeer waarschijnlijk kun je het handboek voor jouw auto gewoon ergens downloaden.quote:
Tuurlijk. Gewoon lekker doorrijden. Als het stuk is houdt het vanzelf een keer op.quote:Op donderdag 18 mei 2017 23:55 schreef Atak het volgende:
Daarnaast heb ik een chauffeur om raad gevraagd. Hij zei dat ik gewoon kan rijden zolang er niks rood knippert en dan ik niet daar die idioten op het net moest luisten. ( no offense )
Basis instellingen van het nieuwe gasklephuis ingeleerd?quote:Op donderdag 18 mei 2017 23:55 schreef Atak het volgende:
Ik ben trouwens de hele rit afgemaakt en ik ben thuis.
Tijdens de rit parkeerde ik ergens om de olie nogmaals te peilen. Ik had de olie al 3 weken geleden ververst maar toch de check-up gedaan.
Daarnaast heb ik een chauffeur om raad gevraagd. Hij zei dat ik gewoon kan rijden zolang er niks rood knippert en dan ik niet daar die idioten op het net moest luisten. ( no offense )
Het is inderdaad een twijfel geval maar ik ga sowieso morgen even langs bij de garage. Paar dagen geleden had ik de gasklephuis vervangen.
Ik hoop dat ik niks hoef te betalen want ik was meer dan 300 euro kwijt aan die reparatie.
In dit geval zou ik er niet al te veel meer mee rijden. De kans is aanwezig (als dat al niet gebeurt is) dat je de dure katalysator ook nog om zeep helpt.quote:Op donderdag 18 mei 2017 23:57 schreef Atak het volgende:
Hij trekt heel moeilijk op nu. Naar de honderd gaat heel moeilijk terwijl maar 1.4 tje heel makkelijk naar de 160 kan. Die chauffeur waar ik mee sprak zei dat het kan liggen aan de uitlaat.
Ik ga er ook niet meer mee rijden. Alleen nog straks naar mijn lokale vetrouwde garage.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 09:46 schreef oldford het volgende:
[..]
In dit geval zou ik er niet al te veel meer mee rijden. De kans is aanwezig (als dat al niet gebeurt is) dat je de dure katalysator ook nog om zeep helpt.
Uitlezen kan overigens bij elk APK station (mits de auto van bouwjaar 2001 is of later).
Geen idee. Ik ga straks naar mijn vertrouwde garage. Daar gaan ze hem uitlezen.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 07:10 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Basis instellingen van het nieuwe gasklephuis ingeleerd?
Bougies waren nog paar maanden geleden vervangen. Maar niet de kabels ervan.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 00:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Bobines gaan gewoon een keer stuk. Bougie die is uitgevallen kan ook. Gelukkig beiden niet zo duur. Maar goed, ik doe maar een gok omdat je auto vermogen heeft verloren.
Laat hem uitlezen en dan weet je meer.
Ik heb het nog een keer nagevraagd.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 10:53 schreef matig het volgende:
Je zegt dat je het gasklephuis hebt vervangen, daar zal het wel mee te maken hebben dan. Stappenmotor niet goed ingeleerd ofzo, waardoor je nu eigenlijk niet goed gas kan geven...
Dat zou goed kunnen.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 11:14 schreef Atak het volgende:
Maar hij zegt dat de bougiekabels verouderd zijn en dat het daar aan zou liggen. Ik ga er straks heen om de auto daar achter te laten. Hij kan mij in principe alles wijsmaken. Ik weet er niet zoveel over.
De motor maakt ook een harde klap als ik hem 's ochtends op start. Waar kan dit aan liggen?quote:Op vrijdag 19 mei 2017 11:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen.
Feit is dat je vermogen mist omdat je zegt dat ie nu zelfs moeizaam naar de 100 gaat terwijl normaliter 140 geen probleem is. Kan dus zijn dat er een cilindertje uitgevallen is en dat ie er nog op 3 rijdt of misschien zelfs 2. Oorzaak hiervan kan zijn dat een of meerdere bougies niet meer werken.
Dat je een barrel gekocht hebt.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 11:37 schreef Atak het volgende:
[..]
De motor maakt ook een harde klap als ik hem 's ochtends op start. Waar kan dit aan liggen?
Het is een fiesta van 2004. Zo oud is doe ook weer niet.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 11:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat je een barrel gekocht hebt.
Maar serieus. Geen idee. Ben een IT'er, geen automonteur.
Oud is niet per definitie slecht.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 11:44 schreef Atak het volgende:
[..]
Het is een fiesta van 2004. Zo oud is doe ook weer niet.
Het is wel een Ford...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |