michaelmoore | dinsdag 16 mei 2017 @ 12:23 |
goed artikel http://www.telegraaf.nl/d(...)inder_auto_s___.html Gaat de overheid hier nu al mee rekening houden?? Of wordt er nog niet over nagedacht
| |
Jordy-B | dinsdag 16 mei 2017 @ 12:34 |
Het bezit van een auto is nog steeds voor veel mensen een statussymbool. Een bus of taxi wordt tussen de diensten door schoongemaakt. Hoe zit dat bij een zelfrijdende auto? Beland je in een zwijnenstal als je toevallig net een Tokkie voor je aan hebt gehad? En kunnen die dingen zichzelf tanken/opladen? En hoe zit het met het aanbod in de spits? Want je kan wel zeggen dat een auto het grootste deel van de tijd stilstaat en dat je dus wel even 80% in het wagenpark kan snijden, maar als iedereen tegelijk op z'n werk wil komen, gaat die vlieger mooi niet op. | |
#ANONIEM | dinsdag 16 mei 2017 @ 12:37 |
Uh, waar haal je vandaan dat die zelf rijdende auto's geen prive bezit zijn zoals auto's dat nu ook zijn? | |
Eenskijken | dinsdag 16 mei 2017 @ 12:40 |
je kan straks je eigen zelfreidende auto kopen. Het is geen ov ofzo | |
michaelmoore | dinsdag 16 mei 2017 @ 12:48 |
kan wel maar waarom zou je dat doen als ik die auto 96% van de tijd stilstaat is het veel makkelijke en goedkoper om een gedeelde auto op te roepen als een gedeelde auto veel efficiënter is, geen stalling geen onderhoud en verzekering als je naar Amsterdam of Utrecht gaat dan laat je jezelf in de stad afzetten en kun je met een andere of met het OV weer terug | |
SpecialK | dinsdag 16 mei 2017 @ 12:50 |
De eerste stap is zelfrijdende auto's in zelfbezit, de vervolgstap is "uber zonder bestuurder" de stap daarna is, niemand krijgt een rijbewijs meer, de wegen zijn volledig geoptimaliseerd voor grote vervoersbedrijven, alles moet automatisch. Maar dat laatste duurt nog even. | |
michaelmoore | dinsdag 16 mei 2017 @ 12:50 |
files zijn er dan dus niet meer he | |
#ANONIEM | dinsdag 16 mei 2017 @ 12:50 |
Omdat een gedeelde auto mij niet brengt waar ik heen wil op het moment dat ik er heen wil? Dat is precies de reden dat ik nu ook geen gedeelde auto heb. Of die auto dan wel of geen actieve bestuurder heeft is totaal niet relevant, lijkt mij, het veranderd geen ruk aan het principe, gedeelde auto's zijn er nu ook al in flinke aantallen. | |
Jordy-B | dinsdag 16 mei 2017 @ 12:50 |
Het idee van het artikel is dat je geen auto meer bezit, maar een auto laat voorrijden op bestelling als je hem nodig hebt. En dus alleen nog maar betaalt voor het gebruik. En dat zou dan dus betekenen dat er enorm in het landelijke wagenpark gesneden kan worden. | |
SpecialK | dinsdag 16 mei 2017 @ 12:51 |
Waarom niet? | |
michaelmoore | dinsdag 16 mei 2017 @ 12:51 |
klopt maar nu moet je die gedeelde auto stallen en terugbrengen, terwijl je dan uitstapt en betaald | |
Jordy-B | dinsdag 16 mei 2017 @ 12:52 |
Nee, omdat je volgens de schrijver van het artikel 80% minder auto's op de weg krijgt, maar de schrijver gaat er aan voorbij dat mensen nog altijd graag tegelijkertijd op de plaats van bestemming willen zijn. | |
#ANONIEM | dinsdag 16 mei 2017 @ 12:52 |
En een zelf rijdende auto lost in lucht op? | |
michaelmoore | dinsdag 16 mei 2017 @ 12:53 |
ja die gaat terug naar een centraal punt of heeft een andere klant zichzelf weer stallen onder een weiland ofzo en jij stapt lekker op de DAM of bij de Kuip uit heb je er weer een nodig dan komt er weer eentje | |
SpecialK | dinsdag 16 mei 2017 @ 12:53 |
Je stapt uit en die auto gaat direct nieuwe klanten zoeken. Of in geval van zelfbezit gaat je auto zichzelf ergens parkeren. | |
#ANONIEM | dinsdag 16 mei 2017 @ 12:55 |
Ik denk dat de meeste auto bezitters daar niet veel voor zullen voelen, eigenlijk. Maar, wat ik hier in mis is hoe dat anders is dan vandaag, of een auto zelf rijd of niet is helemaal niet relevant, het mechanisme is er nu al, al heel lang zelfs, dat noemen we taxi's. | |
michaelmoore | dinsdag 16 mei 2017 @ 12:55 |
Ik wel , ik weet nu al zeker dat ik geen eigen auto meer wil, nooit meeer , ( ben 63) he maar die zijn duur en hebben een grote bek een zelfrijdende deelauto zal niet duurder zijn dan een eigen auto per km met een duidelijke meter en een afschrijving van je creditcard | |
#ANONIEM | dinsdag 16 mei 2017 @ 12:58 |
Oh, en zelf rijdende auto's gaan gratis gemaakt worden, ja...natuurlijk...en wat gebeurt er op het moment dat de zelf rijdende auto een mankement heeft aan zijn besturing? Vliegtuigen hebben al decennia automatische piloten en toch zitten er altijd 2 piloten in, waarom denk je dat dat is? | |
#ANONIEM | dinsdag 16 mei 2017 @ 12:59 |
Oh..maar als het niet duurder is WAAROM ZOU IK DAN DELEN? | |
michaelmoore | dinsdag 16 mei 2017 @ 12:59 |
dan zal ie gaan parkeren en een broertje oproepen he | |
michaelmoore | dinsdag 16 mei 2017 @ 13:00 |
niet duurder per KM variabele kosten, benzine en bonnen Ik heb het niet over aanschaf, APK en reparaties | |
michaelmoore | dinsdag 16 mei 2017 @ 13:07 |
Maar heb je nu een rijschool , een (parkeer) garage, of taxi bedrijf , dan ging ik toch wat anders doen Uber gaat dan echt alle auto's en bussen aansturen, en die autos gaan pas rijden als ie je creditcard heeft gecontroleerd | |
Jordy-B | dinsdag 16 mei 2017 @ 13:09 |
Uber heeft zelf geen auto's in bezit, hè. En ik verwacht niet dat je de komende tien jaar zonder rijbewijs kan. Voor alle zelfrijdende auto's geldt nu nog dat je je handjes aan het stuur moet hebben. Voordat die wetgeving een keer is aangepast, ben je wel een decennium verder. | |
michaelmoore | dinsdag 16 mei 2017 @ 13:15 |
Uber hoeft geen auto's in bezit te hebben, die zullen ze leasen van de fabricant dan nu moet je nog de handjes aan het stuur hebben. klopt , en in 1905 moest er in Engeland voor iedere auto een paard voorop rijden ,en mochten auto's niet harderr dan 5 km per uur | |
Jordy-B | dinsdag 16 mei 2017 @ 13:20 |
Uber least helemaal niks. Uber zorgt er alleen maar voor dat mensen die taxichauffeurtje willen spelen, in contact komen met klanten. Daar wil ik wel een bron van zien, eigenlijk. Maar het is heel simpel, wetgeving loopt altijd achter de feiten aan. Dus zelfs al zou het straks mogelijk zijn om de auto autonoom zijn werk te laten doen, dan nog zal je nog jaren op de wetgeving moeten wachten die je dat ook laat doen. | |
SpecialK | dinsdag 16 mei 2017 @ 13:22 |
Veel mensen dachten dat men er ook niks voor zou voelen om een machine als vervoersmiddel te hebben ipv betrouwbare paarden. Paarden kon je namelijk ook inzetten voor het ploegen en andere klusjes. De auto kon maar 1 ding doen. Taxi's zijn duur en de mensen die de taxi's besturen zijn niet altijd even fijn. | |
michaelmoore | dinsdag 16 mei 2017 @ 13:56 |
waarom zou je ook een auto voor de deur willen hebben?? voor de buren?? Die hebben er dan ook geen een meer dus het competitie element is verdwenen kijk mij eens met mijn nieuwe Opel , zegen de buren, koopt hij nog steeds zelf een auto? Goh, ook niet slim , wat een malloot moet ie zelf overal die auto parkeren | |
nanuk | dinsdag 16 mei 2017 @ 13:58 |
Hoe de economische verdeling van de rollen gaat worden weet ik niet maar dat de auto als prive bezit vrij vlot over is geloof ik wel. Een auto komt je halen wanneer jij dat wilt, daarna richting een andere klant of opladen of zelfs voor onderhoud. Auto's zullen in jaren korter mee gaan maar rijden ondertussen wel veel meer kilometers. Dat zal ook gevolgen hebben voor het ontwerp en onderhoud. Wel blijft er denk ik een markt bestaan voor bijvoorbeeld campers en bedrijfsbusje met gereedschap en materiaal. Een trekhaak of dakdragers zal ook wel een optie worden bij het bestellen. | |
Jordy-B | dinsdag 16 mei 2017 @ 14:00 |
En hoe doe je dat in de spits? Als de helft van Nederland tegelijkertijd in de auto wil zitten? Werktijden verschuiven, werkt niet. Want ieder bedrijf heeft zoiets van: "Ja, dat doen die andere bedrijven maar lekker, wij beginnen hier gewoon om negen uur". En thuiswerken is niet altijd een optie. | |
nanuk | dinsdag 16 mei 2017 @ 14:03 |
Werktijden zijn al niet helemaal gelijk. Ik start om half acht, er is vast wel iemand in de buurt die om die tijd pas van huis wil. Laden en onderhoud probeer je dus buiten de spits te plannen. Die 80% vind ik zelf ook wel iets optimistisch maar het principe van geen eigen bezit geloof ik wel in. | |
michaelmoore | dinsdag 16 mei 2017 @ 14:04 |
een meerpersoonsbusje ? en autos zullen allemaal even snel rijden he, dus goede doorstroming, en weten gelijk als er ergens een file staat | |
Jordy-B | dinsdag 16 mei 2017 @ 14:05 |
En toch is de spits gewoon de spits. Je kan wel roepen (jij niet, de schrijver van het artikel) dat je geen files meer hebt, omdat je 80% van het wagenpark kan wegstrepen, maar je houdt gewoon een spitsperiode, omdat een groot aantal mensen rond dezelfde tijd moet beginnen. | |
michaelmoore | dinsdag 16 mei 2017 @ 14:05 |
ik denk echt dat de spits niet meer bestaat, met een efficiënte vervoer stroom met tussenruimtes van 10 meter , die met stoplichten communiceren | |
Jordy-B | dinsdag 16 mei 2017 @ 14:06 |
Oh, je moet samen in de auto? Zeg maar als een bus... Als een soort verplichte carpool? En doorstroming of niet, een auto kan niet op twee plaatsen tegelijk zijn. Als honderd mensen om negen uur van huis naar hun werk willen, heb je gewoon honderd auto's nodig. | |
michaelmoore | dinsdag 16 mei 2017 @ 14:07 |
klopt, die allemaal in exact de zelfde snelheid rijden, | |
nanuk | dinsdag 16 mei 2017 @ 14:07 |
Stoplichten zijn ook overbodig, de doorstroming kan vlotter maar file zal wel blijven bestaan bij een verstoring van het verkeersbeeld. Maar mijn werkgever hoeft niet meer dure parkeerplaatsen te maken. Thuis in mijn wijk is er daardoor ook meer ruimte voor groen. Laat de auto's die op dat moment niet rijden maar lekker ergens op een groot goedkoop parkeerterrein in de polder aan de laadpaal staan. | |
michaelmoore | dinsdag 16 mei 2017 @ 14:08 |
onder een windmolen | |
Jordy-B | dinsdag 16 mei 2017 @ 14:09 |
Dus je houdt gewoon hetzelfde aantal auto's. Waar komt dan die 80% minder auto's vandaan? | |
nanuk | dinsdag 16 mei 2017 @ 14:09 |
Of onder een afdakje van zonnepanelen.... | |
michaelmoore | dinsdag 16 mei 2017 @ 14:10 |
mensen hebben dan geen eigen auto meer. jouw auto staat 96 % van de tijd stil te staan bij mijn de buurt staan tientallen autos die haast nooit rijden | |
SpecialK | dinsdag 16 mei 2017 @ 14:12 |
Je kijkt naar de piekbezetting van het wagenpark, + het aantal wagens wat je aan overcapaciteit wilt hebben per locatie Dat is wat een aanbieder qua wagens moet hebben. Terwijl nu ieder persoon die denkt soms een auto nodig te hebben voor een weekendje naar het strand er eentje heeft stil staan. Ik denk eigenlijk niet dat het 80% is maar ik denk dat 50% reductie realistisch zou kunnen zijn. | |
michaelmoore | dinsdag 16 mei 2017 @ 14:14 |
ik koop hierna geen auto meer, ik hoef al die sores niet meer, ik heb een prima fiets | |
SpecialK | dinsdag 16 mei 2017 @ 14:19 |
Wat dat betreft is GreenWheels en Car2Go natuurlijk al een soort voorproefje op dat model. Per se een auto nodig? Dan betaal je per minuut of per km... het enige nadeel is het gezeik met parkeren en bij Car2Go het dat je moet lopen naar de dichtsbijzijnde (wat soms een eindje kan zijn) en dat je per se naar een laadplek moet rijden als je onder de 30% zit tijdens jouw rit. Haal je dat soort factoren weg wat zijn dan de redenen om zelf een wegroestende, APK benodigende, parkeercentjes slurpende, volledig verzekerde auto te kopen. Behalve dan liefhebberij. Zoals liefhebbers nu paarden hebben. Prima. | |
Straatcommando. | dinsdag 16 mei 2017 @ 14:34 |
Doordeweeks elektrisch rijden, in het weekend een vette V8 op LPG (of misschien wel waterstof als alternatief) ik zie dat wel zitten ja. | |
Jordy-B | dinsdag 16 mei 2017 @ 14:43 |
We kletsen behoorlijk in een rondje, omdat je steeds met ontwijkende antwoorden komt. Dat auto's het grootste deel van de tijd stilstaan is gewoon geen antwoord op de vraag. Ja, auto's staan meestal stil, maar de meeste auto's zijn ook tegelijk aan het rijden: in de spits. Vandaar het voorbeeld. Het is prima dat je allemaal een zelfrijdende auto kan huren, maar als je honderd klanten hebt die allemaal op dezelfde tijd op hun werk willen aankomen, heb je gewoon honderd auto's nodig. De vraag is dus niet: "Hoe denk je 80% van de auto's te kunnen schrappen", maar: Hoe denk je 80% van de auto's te kunnen schrappen, terwijl toch iedereen tegelijkertijd op zijn werk aan wil komen. | |
michaelmoore | dinsdag 16 mei 2017 @ 14:58 |
klopt of oude auto's als je dat mooi vind een noodzaak is er niet en dan kun je die plek gebruiken om te voetballen maakt mij niet uit of een auto rood, groen is , als ik maar op de bestemming kom en het is makkelijk als je wat gaat drinken en je niet meer kunt fietsen | |
nanuk | dinsdag 16 mei 2017 @ 15:00 |
Sowieso hebben verschillende sectoren verschillende werktijden. Bouwvakkers beginnen vaak om een uur of zeven al terwijl winkels vaak pas om negen uur openen. Ook zijn er nog een paar mensen in NL die onregelmatig werken. En dan hebben we het nog niet over mensen die een vrije dag hebben of een dagje thuis werken. Het is dus gewoon niet waar dat alle auto's rijden in de spits. Of dat 20% van het wagenpark is weet ik niet, gevoelsmatig denk ik ook van niet. Maar die twintig procent uit de OP zal dichter in de buurt zitten dan die 100% van jou. | |
michaelmoore | dinsdag 16 mei 2017 @ 15:01 |
klopt. er gaan veel van mijn collega''s op de fiets naar het werk die toch een auto hebben en vele AOW ers ook nee ik denk ook dat er wel 50% minder autos zijn op den duur ik werk no nog 4 dagen per week en gebruik een auto, gedurende 2 uur per week maximaal ,ben iedere dag om 4 uur thuis weet je wat dat per maand kost???? verzekering, boetes , APK, belasting en AFSCHRIJVING ik zou ook gerust in een gecombineerde auto stoppen , er werken 7000 mensen hier | |
SpecialK | dinsdag 16 mei 2017 @ 15:02 |
Het grappige is dat je op comfort niet eens hoeft in te leveren. Het kan best wel zijn dat bepaalde transportbedrijven voor een beetje meer geld AV's met een lekkerder interieur en uiterlijk hebben. Staat leuker als je aan komt op je bestemming alsnog. Zoals uber black nu. | |
nanuk | dinsdag 16 mei 2017 @ 15:13 |
Waarschijnlijk zal er wel op diverse comfortniveau's aangeboden gaan worden inderdaad. Eigenlijk is dat jammer want hoe groter de pool hoe efficiënter de inzet. Aan de andere kant wil ik niet extra betalen voor een iets luxere uitstraling en een ander zal niet in een 'blokkendoos' willen zitten. | |
michaelmoore | dinsdag 16 mei 2017 @ 15:15 |
het is net iets comfortabeler dan met de trein naar Amsterdam of Utrecht gaan en je kunt drinken en hoeft niet te zorgen voor parkeerplek en exact uitstappen op de plek die jij wilt een zelfsturende auto komt in de plaats van de eigen auto, en een taxi is extra kosten | |
nanuk | dinsdag 16 mei 2017 @ 15:22 |
Het alleen of in een klein groepje zitten vind ik heel veel comfortabeler dan in een treinwagon. Bovendien het vervoer van deur tot deur is ook al een doorslaggevend voordeel natuurlijk. Toch zou ik de auto's die nu als taxi rijden veel te kostbaar vinden om mee te reizen, dus de kosten voor een taxi zonder chauffeur zou ik niet op regelmatige basis willen uitgeven aan een auto. | |
michaelmoore | dinsdag 16 mei 2017 @ 15:31 |
klopt, maar een zelfrijdende auto komt qua kosten in de plaats van de eigen auto , dat is het doorslaggevende punt een eigen auto kost je in tien jaar tijd van nieuw tot oud 100 euro afschrijving per maand 100 euro benzine per maand 100 euro overige kosten boetes, verzekering, belasting en APK en banden 300 euro per maand is wel het minimum mooi budget voor andere vormen van transport | |
nanuk | dinsdag 16 mei 2017 @ 15:43 |
Dan heb je toch niet helemaal de juiste bedragen in je hoofd zitten. Ik reken voor mijn onderkant van de markt auto 200 p/m voor afschrijving en onderhoud. Bij een nieuwere auto is dat afschrijving, later gaat dat in onderhoud zitten. Verzekering en belasting is rond dertig a veertig euro per maand. Brandstof heel wat meer dan 100, eerder 250 of zo. Maar ik rij dan wat meer dan gemiddeld. | |
michaelmoore | dinsdag 16 mei 2017 @ 17:06 |
is toch ook 300 euro dus voor een beperkt rijder als ik 10.000 km voor een normale rijder 25.000 km per jaar 400 | |
jogy | dinsdag 16 mei 2017 @ 17:20 |
Ik zou het gewledig vinden. Ik heb nu een auto staan die ik soms weken niet gebruik want naar mijn werk gaat niet echt goed wegens de beperkte parkeerfaciliteiten en het feit dat ik dus precies met mijn neus de file in moet rijden én ook niet vroeg of laat kan beginnen of thuis kan werken of zo. Als ik dan een 'deeltijd' auto kan cofinancieren op basis van kilometers en gebruik zou ik helemaal fan zijn. Zelfs al zou je zo'n auto wél elke dag gebruiken, dan nog staat het 22 uur per dag stil. Maar dan het liefst wel in 'eigen' beheer. Of in ieder geval dat een co-op constructie de auto of een paar auto's koopt en kan gebruiken en de kosten verdeeld worden met de mate van gebruik en er niet nog iets overheen gaat wat het gewoon een taxi maakt zonder bestuurder. | |
michaelmoore | dinsdag 16 mei 2017 @ 20:50 |
klopt het ultieme betalen per km is perfect ik zou dan ook mijn auto weg doen gelijk auto kost je toch 300 a 400 euro per maand ik denk dat je met een zelfrijdende deelauto voor de helft klaar bent | |
Klopkoek | dinsdag 16 mei 2017 @ 21:01 |
Alsof alleen 'tokkies' dat doen. Nee. Jordan Belfort deed het ook. Corpsballen ook. Zucht... | |
Jordy-B | dinsdag 16 mei 2017 @ 21:28 |
Dan is de corpsbal in kwestie gewoon een Tokkie. | |
quo_ | woensdag 17 mei 2017 @ 00:53 |
Ik geloof er helemaal niet in. In de eerste helft van de jaren 70 fantaseerden we op de lagere school over de vliegende auto in "het jaar 2000" die zou rijden/vliegen op onuitputbare atoomenergie. Inmiddels denk ik dat de zelfrijdende en communicerende auto het zelfde lot beschoren zal zijn. | |
matigeuser | woensdag 17 mei 2017 @ 01:38 |
Grappig hoe het bij zelfrijdende auto's altijd direct gaat over 'geen autobezit meer'. Vreemd. Als iedereen dat zo'n goed idee vindt, waarom doen we dat nu dan al niet? Gewoon elkaars auto's delen met de mensen in je straat? Het enige verschil is namelijk dat er geen chauffeur meer nodig is. Maar is dat genoeg reden om geen auto meer voor de deur te hebben staan waarmee je op elk moment van de dag én alleen overal mee naar toe kunt? Dat is nou juist de hele charme van autobezit en dat zal ook niet zomaar willen opgeven. Het autorijden zelf trouwens ook niet, maar dat is een andere discussie. | |
michaelmoore | woensdag 17 mei 2017 @ 03:07 |
omdat er een commerciele partij moet zijn die de auto levert , de commercie duikt er nu niet in, met zelfrijdende autos wel | |
michaelmoore | woensdag 17 mei 2017 @ 03:08 |
Jij gelooft niet in zelfrijdende auto's ok , dat kan | |
Hdero | woensdag 17 mei 2017 @ 03:15 |
Ik denk dat dit fenomeen wel een reddende engel kan zijn voor oude van dagen die nauwelijks nog een motorvoertuig kunnen besturen. Neem mijn ouders bijvoorbeeld, in hun piekjaren zouden we het halve continent als familie zonder veel te piekeren doorkruisen met de auto. Tegenwoordig durven ze het niet eens 1 uur buiten hun woonplaats te rijden (vader is 70 jaar oud, mijn moeder reed sowieso weinig). Dus zo'n google-ding kan ze misschien uitkomst bieden mits google 185% veilig is en de kans op google veroorzaakte ongelukken bijna nul is. Dat zijn mijn minimumeisen dan. | |
Hdero | woensdag 17 mei 2017 @ 03:17 |
Er zijn talloze testritten gedaan met chauffeurloze auto's (hij zat erin maar deed letterlijk niets). Duitsland heeft onlangszelfs een lijst met regels opgesteld waarin onbestuurde auto's mogen voldoen om voor de veiligheid te zorgen Het is alleen nog niet aan de consument overgegeven | |
nanuk | woensdag 17 mei 2017 @ 09:06 |
Als je een pool opzet met alleen mensen in je straat moet je vreselijk veel met elkaar communiceren. Bovendien ben je dan het voordeel kwijt dat een ander vroeg naar jouw wijk rijd, daar aan het werk gaat en dat jij met diezelfde auto alsnog naar jouw werk gaat. Ook zal je met een pooltje in je straat altijd moeten afspreken waar die dingen geparkeerd staan. bij een zelfrijdende auto is dat parkeer- en ophaalprobleem opgelost, het ding komt voor je deur als jij dat wilt en zoekt zijn heil elders als ie even helemaal niet ingezet hoeft te worden. Ook laden en onderhoud kan ultiem ingepland worden en dus niet of nauwelijks de inzet beïnvloeden. Bij een voldoende grote pool is de beschikbaarheid ook minder een probleem. Er kan een auto van de ene wijk zo naar een andere wijk rijden. Met de huidige auto is dat geen optie want dat kost veel menskracht. En eh.... die pools van gezamenlijk gebruik bestaan inderdaad al, Greenwheels is daar een voorbeeld van. | |
michaelmoore | donderdag 18 mei 2017 @ 08:34 |
klopt prive pools werken niet of eindigen in ruzie | |
sjorsie1982 | donderdag 18 mei 2017 @ 17:53 |
Dat is wel extreem weinig geld voor een auto..... | |
michaelmoore | donderdag 18 mei 2017 @ 19:04 |
ok maat het is wel 300 a 400 euro per maand dus kun je heel wat uurtjes poolauto voor gebruiken | |
sjorsie1982 | donderdag 18 mei 2017 @ 20:29 |
En heel wat uurtjes voor wachten op je poolauto..... | |
michaelmoore | donderdag 18 mei 2017 @ 21:07 |
nee dat denk ik niet je zult hem wel op tijd kunnen bestellen | |
sjorsie1982 | vrijdag 19 mei 2017 @ 20:25 |
praktisch gezien, zal je dus heel wat uurtjes moeten gaan wachten. Theoretisch werkt dit wel, en als je gelooft dat het praktisch ook werkt dan ben je vast een vvd-stemmer. | |
michaelmoore | zaterdag 20 mei 2017 @ 12:33 |
nee geen VVD stemmer , maar het gaat echt gebeuren , dat zal de bevolking bakken met geld opleveren en meer koopkracht voor andere zaken Nederland heeft zelf geen auto-industrie alleen de dealers , dus een grote schok zal het voor Nederland niet zijn Daarnaast zullen zelf rijdende auto's buiten de stad gaan parkeren zodat er veel parkeergarages vrijkomen in het midden van de stad voor appartementen | |
michaelmoore | zaterdag 20 mei 2017 @ 12:34 |
https://www.nrc.nl/advert(...)tm_campaign=deloitte’ | |
TheFreshPrince | zaterdag 20 mei 2017 @ 12:42 |
Had ik toch een vooruitziende blik? PTA / stelling: einde van het autobezit is nabij ![]() |