abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 mei 2017 @ 08:51:01 #1
14505 OProg
A Life in Music
pi_170975011


Inmiddels is het alweer zoveer: De Giro d'Italia. De honderdste editie nog wel. Wie o wie gaat er met het roze vandoor? Komt er weer een sneeuwmuur om de hoek kijken? Of een rode vlag? Wie wordt de nieuwe Hesjedal? Wie krijgt er een inzinking in de slotfase? Wie weet zijn vorm op te krikken tijdens de rustdagen?



Etappes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deelnemers:
Namens w/ NEDERLAND w/ gaan deze jongens schroeien in de Giro :B :


Steven Kruijswijk. Solide tijdrit, aardig als we aankomen op een berg en op zijn best als de etappes het profiel van de tanden van een zaag hebben. Als meesterknechten zijn dit jaar Jurgen van den Broeck en Stef Clement aangetrokken. Voeg daarbij een wegkapitein als Twan Castelijns en de inspirerende teksten van types als Addy Engels en Jan Boven en dan kan het eigenlijk al niet meer fout. Kan verder alleen tegengehouden worden door sneeuwmuren.


Bauke Mollema. Het verhaal van Bauke kennen we allemaal: elke dag op en naar naar school (2x per dag tegenwind) en pas laat serieus gaan wielrennen. Hij ontwikkelde zich gestaag onder wie anders dan coach Luicito met als hoogtepunt 'De Tour van Bau en Lau'. In die Tour kwam hij in de eindfase ten val en zo komt hij elke ronde wel wat tegen waardoor het allemaal net wat minder wordt aan het einde. Daar komt dit keer natuurlijk verandering in, want onze Bauke laat zich niet tegenhouden door het aantrekken van Alberto Contador waardoor hij moet uitwijken naar de Giro. Bauke harkt gewoon elke berg naar boven en zet de concurrentie in hun hemd.
Wist u trouwens dat Bauke Mollema, net als Thomas Voeckler, een vader heeft waarvan het lot onbekend is? Als u het nog niet wist dan weet u het nu. Wellicht leest Herbert Dijkstra mee en kan hij hier vanaf nu tijdens elke koers aan refereren.


Tom Dumoulin. Tom had een droom: een gouden medaille winnen in de tijdrit op de Olympische Spelen van Rio. Daar stuitte hij op een ijzersterke Fabian Cancellara. Vanaf dat moment ging de focus op het transformeren naar een ronderenner. Schrikt u dus niet als Tom straks 3x zo smal is als dat u gewend bent. In de Tirreno was zijn tijdrit niet naar behoren, maar we hebben er uiteraard alle vertrouwen in dat dit in de Giro wel het geval gaat zijn. Om in de tijdrit op de slotdag de het roze binnen te hengelen dient hij wel eerst het zware klimwerk in de dagen voordien te overleven, maar dat lijkt me een formaliteit.


Wilco Kelderman. Bestaat niet.

Deze jongens gaan in deze honderdste Giro zorgen voor een:

Wie gaan er dan strijden voor de ereplaatsjes?




Sprinters?
We kunnen uitkijken naar onder meer Greipel, Viviani, Ewan, Bennett (en een stuk of vijf anderen uit de sprintarmada van Bora), Modolo, Nizzolo (mits z'n knie heel is) en, als hij een keer op z'n fiets blijft zitten, Gaviria.

Essentiële twitteraars:
https://twitter.com/tourdejose
https://twitter.com/thijszonneveld
https://twitter.com/raykerckhoffs
https://twitter.com/Twan_Castelijns

TV:
Met dank aan het geweldige Eurosport blijven we dit jaar verstoken van uitzendingen op Sporza. Dat betekent dat de fans van Buren opgelucht adem kunnen halen. Maar ook dat we geen begeleidende woorden van Renaat Schotte en José de Cauwer krijgen, maar van:
Week 1: Jeroen van Belleghem + Michael Boogerd
Week 2: Jeroen van Belleghem + Karsten Kroon
Week 3: Jeroen van Belleghem + Bobbie Traksel

Niet te vergeten:
Het dagelijkse momentje waar de verschillende truien aan ons getoond worden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wielerspellen:
Scorito subpoule: Klik
Cyclingmaster subpoule: Klik - Wachtwoord: prayforrenaatenjosé
Wielerprono: SPT / Wielerprono 2017 #2

De Garibaldi
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 16 mei 2017 @ 08:52:13 #2
14505 OProg
A Life in Music
pi_170975019
We waren net aangekomen bij Belgjes die MAD zijn.

quote:
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 16 mei 2017 @ 08:53:06 #3
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_170975033
Ik vind het overigens ook een opmerkelijke keuze. Het is niet alsof LottoNL heel vaak etappewinst kan boeken
pi_170975034
Als Kruijswijk dichtbij het roze stond, had ik het kunnen begrijpen, maar Campenaerts kan gewoon top-5 rijden, met een echte topdag zelfs beter.. Vaag dat hij dan niet voluit mag
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 16 mei 2017 @ 08:54:21 #5
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_170975044
Oh dan kan ik hem ook wel uit mn team halen. Mits het waar is.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 08:55:17 #6
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_170975055
quote:
Terecht.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_170975079
Neem ik aan dat Djos ook niet het gaspedaal open mag trekken..

Verder;
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 08:53 schreef Marcoss het volgende:
Als Kruijswijk dichtbij het roze stond, had ik het kunnen begrijpen, maar Campenaerts kan gewoon top-5 rijden, met een echte topdag zelfs beter.. Vaag dat hij dan niet voluit mag
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:02:06 #8
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_170975129
Hadden ze dit ook gezegd tegen Primoz als hij hier reed... Vast niet
pi_170975173
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hadden ze dit ook gezegd tegen Primoz als hij hier reed... Vast niet
Die won vorig jaar de tijdrit, terwijl Kruijswijk er toen beter voor stond dan nu..
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:10:42 #10
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_170975233
Zou dit ook niet iets zijn voor Gorka Izagirre. Van Garderen vraag ik me af hoe goed hij nog is.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 mei 2017 @ 09:23:45 #11
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_170975431
De Belgjes proberen onze CM te neuken met deze vuile truc. Campenaerts en Djos gaan gewoon beiden de stenen uit de straat rijden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:25:19 #12
194695 franklop
Fran knock
pi_170975457
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:23 schreef heywoodu het volgende:
De Belgjes proberen onze CM te neuken met deze vuile truc. Campenaerts en Djos gaan gewoon beiden de stenen uit de straat rijden.
Zal mij niet verbazen als het iemand van Wielerflits is
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:26:14 #13
194695 franklop
Fran knock
pi_170975470
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_170975506
Ik vind dit weer eens ronduit amateuristisch van TLJ.
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 09:29:39 #15
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_170975520
Dat sparen slaat nergens op, je krijgt waarschijnlijk meer inzet terug als je hun gewoon los laat tijdens de tijdritten. In deze vorm gaat Kruijswijk ook niet meer top 5 eindigen.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:30:11 #16
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_170975532
Ik ben geen Belg, maar vind het ook een belachelijke beslissing. Net zoals ik het belachelijk vind dat Kiryienka nooit voluit mag gaan van Sky.

Elke kans op etappewinst is er eentje, en het is niet alsof dat beetje extra energie het verschil maakt tussen de dag erna compleet geïsoleerd zitten vanaf km 1 en een hele ploeg om je heen hebben in volle finale.

Bovendien is Kruijswijk duidelijk niet op het niveau van vorig jaar, al dan niet door zijn valpartij, en gaat hij dus sowieso niet op het podium eindigen. Dus LottoNL ontneemt zichzelf kans op etappewinst voor maximaal een achtste plek ofzo.
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 09:31:32 #17
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_170975553
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:30 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik ben geen Belg, maar vind het ook een belachelijke beslissing. Net zoals ik het belachelijk vind dat Kiryienka nooit voluit mag gaan van Sky.

Elke kans op etappewinst is er eentje, en het is niet alsof dat beetje extra energie het verschil maakt tussen de dag erna compleet geïsoleerd zitten vanaf km 1 en een hele ploeg om je heen hebben in volle finale.

Bovendien is Kruijswijk duidelijk niet op het niveau van vorig jaar, al dan niet door zijn valpartij, en gaat hij dus sowieso niet op het podium eindigen. Dus LottoNL ontneemt zichzelf kans op etappewinst voor maximaal een achtste plek ofzo.
Past wel bij de Nederlandse mentaliteit, net als Mollema harken voor een achtste plaats. Man, ga dan voor een etappe en de bergtrui.
pi_170975568
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:31 schreef Momo... het volgende:

[..]

Past wel bij de Nederlandse mentaliteit, net als Mollema harken voor een achtste plaats. Man, ga dan voor een etappe en de bergtrui.
Ja, want dat gaat zo simpel :D

En Mollema stond vorig jaar "gewoon" 2de in de Tour met nog een paar dagen te gaan. Mensen kunnen het ook wel overdrijven..
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 mei 2017 @ 09:35:05 #19
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_170975597
Campenaerts en Van Emden die moeten sparen voor Kruijswijk, Kiriyenka voor de Skybots, Ludvigsson vast ook wel voor Pinot, wie hebben we nog over van de goede tijdrijders die niet een echte klassementsrenner zijn? :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:35:35 #20
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_170975609
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:32 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Ja, want dat gaat zo simpel :D
Kruijswijk zou best voor de bergtrui en 1 of 2 etappes kunnen gaan nog deze Giro. In de tweede week rustig aan rijden, herstellen, tijd verliezen. En dan in zijn befaamde derde week elke dag in de vlucht mee en iedereen op een hoop rijden.

Maar dat soort dingen doen ze bij Nederlandse teams nooit.
pi_170975667
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:35 schreef heywoodu het volgende:
Campenaerts en Van Emden die moeten sparen voor Kruijswijk, Kiriyenka voor de Skybots, Ludvigsson vast ook wel voor Pinot, wie hebben we nog over van de goede tijdrijders die niet een echte klassementsrenner zijn? :+
Bialoblocki, Luis Leon, Barta? Misschien nog een Orica'er.
pi_170975670
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:35 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Kruijswijk zou best voor de bergtrui en 1 of 2 etappes kunnen gaan nog deze Giro. In de tweede week rustig aan rijden, herstellen, tijd verliezen. En dan in zijn befaamde derde week elke dag in de vlucht mee en iedereen op een hoop rijden.

Maar dat soort dingen doen ze bij Nederlandse teams nooit.
Kruijswijk deed het 2 jaar geleden nog ;)

Maar Kruijswijk kan dat altijd nog doen op het moment dat hij echt wegzakt in het klassement. Hij staat nu nog "maar" op 3 minuten, in die loodzware slotweek is dat echt geen onmogelijke achterstand, zeker niet met de 3de week die hij normaal heeft.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:47:40 #23
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_170975813
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:39 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Kruijswijk deed het 2 jaar geleden nog ;)

Maar Kruijswijk kan dat altijd nog doen op het moment dat hij echt wegzakt in het klassement. Hij staat nu nog "maar" op 3 minuten, in die loodzware slotweek is dat echt geen onmogelijke achterstand, zeker niet met de 3de week die hij normaal heeft.
Daar zit wat in. Maar dan nog slaat het nergens op om Campenaerts en Van Emden niet op volle kracht te laten rijden op hun favoriete discipline. Dat je Clement rustig aan laat doen als 'meesterknecht' bergop, oké, maar de rest...
pi_170975839
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:47 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Daar zit wat in. Maar dan nog slaat het nergens op om Campenaerts en Van Emden niet op volle kracht te laten rijden op hun favoriete discipline. Dat je Clement rustig aan laat doen als 'meesterknecht' bergop, oké, maar de rest...
Oh, dat snap ik ook niet hoor.
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 09:53:28 #25
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_170975899
#samenwinnen
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')