abonnement Unibet Coolblue
pi_170966379
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 19:47 schreef Wotte het volgende:

[..]

Maar vertel nou eens wat Feyenoord groot maakt dan? De aanhang? Niet de grootste. Grootste stadion? Nope. De bezettingsgraad in het stadion? Ook niet. De financiėn, de prijzen dan? Nope. Leg me eens uit wat Feyenoord groot maakt, zonder in subjectief en bij tijd en wijlen irrationeel geleuter te vervallen?
De cokeverkoop op een wedstrijddag.
  maandag 15 mei 2017 @ 19:58:50 #102
378023 Wotte
wotte!?
pi_170966602
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 19:41 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Ik snap jouw hele gedachtegang niet. Feyenoord is zogenaamd geen topclub ondanks dat ze vorig jaar de beker wonnen en dit jaar glansrijk kampioen zijn geworden, maar Ajax wint 3 jaar net zoveel als Willem II en ze zijn de beste? Ergens loopt er een verbinding mis in je hersenpan vriend.

Zo'n verdwaalde finale is leuk. Wij weten allen nog hoe het is om hem te winnen, maar uiteindelijk levert het jullie alleen maar een illusie op. Net als de titel dit jaar.
Het is geen hogere wiskunde, voetballen doe je om te winnen. Als je wint krijg je prijzen en als je de meeste prijzen hebt ben je de beste. Met andere woorden objectief gezien, zonder in subjectief geleuter over clubliefde, sfeer, trouwheid te vervallen, is Ajax de meest succesvolle club in dit land. Oftewel ze zijn de beste, een goede tweede plaats voor psv en feyenoord bengelt er maar wat bij in schril contrast met de daadwerkelijk topclubs.

Noem eens een topclub uit elk willekeurig land die met 10-0 door een concurrent van het veld werd geveegd? Feyenoord is aanvoerder van de subtoppers, zo simpel is het.
pi_170966714
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 19:47 schreef Wotte het volgende:

[..]

Maar vertel nou eens wat Feyenoord groot maakt dan? De aanhang? Niet de grootste. Grootste stadion? Nope. De bezettingsgraad in het stadion? Ook niet. De financiėn, de prijzen dan? Nope. Leg me eens uit wat Feyenoord groot maakt, zonder in subjectief en bij tijd en wijlen irrationeel geleuter te vervallen?
Vertel eens dan wat Ajax de beste maakt? Recente prijzen? Winnen niks. Europees succes? Wordt door iedere oostblokland uitgeschakeld. Supporters? De helft kent niet eens het elftal. Bezettingsgraad? Zelden uitverkocht. Stadion? Betonblok zonder beleving. Jeugd? Aangekocht. Kleurrijke boegbeelden? De 1 zingt Feyenoord liedjes en de ander won de dubbel met Feyenoord.

Vertel mij, zonder altijd maar terug te vallen te vallen op gewonnen prijzen in een ver verleden, wat Ajax de beste maakt? Wat maakt Ajax zo goed? De club met zo'n groot budget en zulke kleine prestaties? Als Ajax zo goed zou zijn dan zouden ze eens bovenaan eindigen in een seizoen waarbij Psv en Feyenoord ook goed zijn. Niet kampioen van de armoe zoals jaren geleden het geval was. Europees worden weggetikt door clubs waar niemand ooit van gehoord heeft. Voor een club met zo'n budget is dat iets om je voor te schamen. Niet iets om overal te schreeuwen dat je de beste bent
pi_170966840
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 19:58 schreef Wotte het volgende:

[..]

Het is geen hogere wiskunde, voetballen doe je om te winnen. Als je wint krijg je prijzen en als je de meeste prijzen hebt ben je de beste. Met andere woorden objectief gezien, zonder in subjectief geleuter over clubliefde, sfeer, trouwheid te vervallen, is Ajax de meest succesvolle club in dit land. Oftewel ze zijn de beste, een goede tweede plaats voor psv en feyenoord bengelt er maar wat bij in schril contrast met de daadwerkelijk topclubs.

Noem eens een topclub uit elk willekeurig land die met 10-0 door een concurrent van het veld werd geveegd? Feyenoord is aanvoerder van de subtoppers, zo simpel is het.
Het ironische van dit alles is dat de huidige subtop meer wint dan Ajax in recente jaren. Wat dat betreft kunnen jullie nog een hoop leren van Pec en Vitesse. Wellicht een stagebezoek inplannen voor Bosz zodat hij dat zooitje eens aan het voetballen krijgt?!
  maandag 15 mei 2017 @ 20:08:26 #105
378023 Wotte
wotte!?
pi_170966961
Een troll, trollen is toch iets minder leuk dan je feyenoord vrienden op de kast te jagen :')
  maandag 15 mei 2017 @ 20:09:00 #106
375191 foknerd
FokkerdeFok!
pi_170966980
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 20:04 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Het ironische van dit alles is dat de huidige subtop meer wint dan Ajax in recente jaren. Wat dat betreft kunnen jullie nog een hoop leren van Pec en Vitesse. Wellicht een stagebezoek inplannen voor Bosz zodat hij dat zooitje eens aan het voetballen krijgt?!
Je hebt echt een zieke haat tegen Ajax, dat is al weken duidelijk. Ga eens genieten van je eigen prestatie man
pi_170967119
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 20:04 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Het ironische van dit alles is dat de huidige subtop meer wint dan Ajax in recente jaren. Wat dat betreft kunnen jullie nog een hoop leren van Pec en Vitesse. Wellicht een stagebezoek inplannen voor Bosz zodat hij dat zooitje eens aan het voetballen krijgt?!
Kerel laat het nou los.
-nee-
pi_170967293
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 20:08 schreef Wotte het volgende:
Een troll, trollen is toch iets minder leuk dan je feyenoord vrienden op de kast te jagen :')
Knap dat je dat van jezelf durft toe te geven. Ik had je niet hoog zitten met je rare uitspraken, maar nu snap ik waar ze vandaan komen
  maandag 15 mei 2017 @ 20:24:15 #109
378023 Wotte
wotte!?
pi_170967442
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 20:19 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Knap dat je dat van jezelf durft toe te geven. Ik had je niet hoog zitten met je rare uitspraken, maar nu snap ik waar ze vandaan komen
Ik hoop voor je geestelijke gesteldheid dat je enige doel hiermee is om te proberen Ajax supporters op de kast te krijgen. Anders zou ik toch eens een lokale vestiging van de geestelijke gezondheidszorg binnenstappen vriend.
pi_170967805
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 20:24 schreef Wotte het volgende:

[..]

Ik hoop voor je geestelijke gesteldheid dat je enige doel hiermee is om te proberen Ajax supporters op de kast te krijgen. Anders zou ik toch eens een lokale vestiging van de geestelijke gezondheidszorg binnenstappen vriend.
Ik hoop helemaal niemand op de kast te krijgen. Ik doe alleen een constatering en daar kan je het mee eens zijn of niet.
  maandag 15 mei 2017 @ 20:51:54 #111
375191 foknerd
FokkerdeFok!
pi_170968499
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 20:33 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Ik hoop helemaal niemand op de kast te krijgen. Ik doe alleen een constatering en daar kan je het mee eens zijn of niet.
Dus omdat een club incidenteel een beker wint is die club beter dan een team die steevast in de top 2 eindigt? Waarbij de beker ook nog eens een momentopname is die wordt beoordeeld door de vorm van de dag.
  maandag 15 mei 2017 @ 20:56:05 #112
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_170968641
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 18:00 schreef Wotte het volgende:
Schattig, die ontlading om dat schaaltje en een goede teamspirit maar objectief gezien is het potentieel alsmede de kwaliteit van dat team gewoon kut met peren. Je hebt overigens wel een grote eierschaal op je bolle boosje lieverd.

Schattig dat je een prijsje wint en dan vervolgens schreeuwt dat er helemaal niets in Amsterdam. Terwijl die club op alle vlakken de grootste club van Nederland is. Als je objectief durft te kijken in ieder geval, maar gelukkig hebben jullie het legioen. Ook al wordt de trouwe support dikwijls schromelijk overdreven wat mij betreft. anders zou het een marginale subtopper zijn die af en toe uitschiet met een vrij schamele prijzenkast wat het predikaat topclub niet waard is.
Niets aan toe te voegen.
pi_170968739
In Engeland vinden ze de hele eredivisie gelul in de marge, dus tja. Alleen ajax is wat ontzag voor momenteel, vanwege de indrukwekkende campagne dit seizoen. :P
Maar als united wint straks is dat ook voorbij ben ik bang. :')
-nee-
  maandag 15 mei 2017 @ 21:01:56 #114
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_170968829
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 20:04 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Het ironische van dit alles is dat de huidige subtop meer wint dan Ajax in recente jaren. Wat dat betreft kunnen jullie nog een hoop leren van Pec en Vitesse. Wellicht een stagebezoek inplannen voor Bosz zodat hij dat zooitje eens aan het voetballen krijgt?!
Bosz speelde dat zootje ongeregeld van Gio van de mat. Maar dat ben je zeker vergeten. Feyenoord is kampioen dankzij de KNVB, dat is de realiteit. Volgend jaar gewoon weer dat clubje drugsverslaafden in de marge
pi_170969002
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:01 schreef VarkensHart het volgende:

[..]

Bosz speelde dat zootje ongeregeld van Gio van de mat. Maar dat ben je zeker vergeten. Feyenoord is kampioen dankzij de KNVB, dat is de realiteit. Volgend jaar gewoon weer dat clubje drugsverslaafden in de marge
Klopt. Je was zeker ook vergeten dat Feyenoord met een halve B-selectie moest spelen vanwege blessures en schorsingen. Maar inderdaad, individueel hebben wij het afgelegd tegen Ajax. Maar Ajax werd dan weer scheel gespeeld tegen Psv en daar wonnen wij dan weer twee keer van. Je wint prijzen door de meeste punten te verzamelen en niet op basis van een overwinning tegen een concurrent.
  maandag 15 mei 2017 @ 21:09:30 #116
375191 foknerd
FokkerdeFok!
pi_170969069
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:07 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Klopt. Je was zeker ook vergeten dat Feyenoord met een halve B-selectie moest spelen vanwege blessures en schorsingen. Maar inderdaad, individueel hebben wij het afgelegd tegen Ajax. Maar Ajax werd dan weer scheel gespeeld tegen Psv en daar wonnen wij dan weer twee keer van. Je wint prijzen door de meeste punten te verzamelen en niet op basis van een overwinning tegen een concurrent.
PSV speelde Ajax niet scheel man kom op, dat was een wedstrijd waarbij psv een aantal kansjes kreeg tegen een Ajax wat 120 minuten in de benen had. Je kan bij jou een vinkje zetten achter vrijwel elke eigenschap van de stereotype Feyenoorder
pi_170969251
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 20:58 schreef Marsenal het volgende:
In Engeland vinden ze de hele eredivisie gelul in de marge, dus tja. Alleen ajax is wat ontzag voor momenteel, vanwege de indrukwekkende campagne dit seizoen. :P
Maar als united wint straks is dat ook voorbij ben ik bang. :')
Alsof zij er verstand van hebben. :')

De sport is daar uitgevonden, maar ze zijn al vanaf begin af aan overklast door het buitenland. In hun eigen hoofdjes blijven ze voor eeuwig de beste. _O-
pi_170969270
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 20:51 schreef foknerd het volgende:

[..]

Dus omdat een club incidenteel een beker wint is die club beter dan een team die steevast in de top 2 eindigt? Waarbij de beker ook nog eens een momentopname is die wordt beoordeeld door de vorm van de dag.
Ajax is de meest succesvolle club van Nederland. Dat zal je mij nooit horen ontkennen, maar tegelijk is het ook de armste club van NL. Waarom? De supporters, in ieder geval 99% ervan leven niet mee met de club zoals anderen het doen. Club rijk in prijzen, maar arm in bezieling. En dat laatste is juist wat voetbal prachtig maakt. Prijzen komen en gaan, maar het gevoel blijft altijd bestaan. Als je dat gevoel niet kent waar volg je dan voetbal voor? Zodat je de wijsneus kan uithangen op internet en op je werk/school?
pi_170969343
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:16 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Ajax is de meest succesvolle club van Nederland. Dat zal je mij nooit horen ontkennen, maar tegelijk is het ook de armste club van NL. Waarom? De supporters, in ieder geval 99% ervan leven niet mee met de club zoals anderen het doen. Club rijk in prijzen, maar arm in bezieling. En dat laatste is juist wat voetbal prachtig maakt. Prijzen komen en gaan, maar het gevoel blijft altijd bestaan. Als je dat gevoel niet kent waar volg je dan voetbal voor? Zodat je de wijsneus kan uithangen op internet en op je werk/school?
Om op zaterdag lekker "kankerjoden" te roepen en sisgeluiden te maken natuurlijk. Dįt is waar voetbal om draait.
pi_170969492
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:15 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Alsof zij er verstand van hebben. :')

De sport is daar uitgevonden, maar ze zijn al vanaf begin af aan overklast door het buitenland. In hun eigen hoofdjes blijven ze voor eeuwig de beste. _O-
Het draait in Engeland om bezieling, niet om niveau. Het gaat daar in de cultuur echt meer over historische momenten die de club rijk maken dan over hoe goed sommige spelers waren.
-nee-
pi_170969546
quote:
10s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:18 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Om op zaterdag lekker "kankerjoden" te roepen en sisgeluiden te maken natuurlijk. Dįt is waar voetbal om draait.
Had je nog die Feyenoord supporter gezien in Amsterdam? Hij deed geen vlieg kwaad en liep tussen de Ajax supporters, maar ze riepen allemaal "bommen op Rotterdam", kanker dit en kanker dat.

Je moet niet zo hypocriet doen. Als ik het mij goed herinner zongen ze na het winnen tegen Lyon allemaal: 'helemaal niets in Rotterdam', ondanks dat we bovenaan stonden en een goede uitgangspositie. Dan ga je hier lekker selectief verontwaardigd zitten doen? Wees een grote jongen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2017 21:26:14 ]
  maandag 15 mei 2017 @ 21:30:39 #122
375191 foknerd
FokkerdeFok!
pi_170969731
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:16 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Ajax is de meest succesvolle club van Nederland. Dat zal je mij nooit horen ontkennen, maar tegelijk is het ook de armste club van NL. Waarom? De supporters, in ieder geval 99% ervan leven niet mee met de club zoals anderen het doen. Club rijk in prijzen, maar arm in bezieling. En dat laatste is juist wat voetbal prachtig maakt. Prijzen komen en gaan, maar het gevoel blijft altijd bestaan. Als je dat gevoel niet kent waar volg je dan voetbal voor? Zodat je de wijsneus kan uithangen op internet en op je werk/school?
Okee deze reactie kan ik zeker mee leven, hier heb je zeker een punt. Ik vraag me alleen af hoe je die bezieling meet. Gegeven, ik kom vrijwel nooit in het stadion, ik woon verderop in het land en vind het geen meerwaarde hebben. Ben groot fan van het type spel dat Ajax speelt en de manier waarop het talenten groot brengt. Ik ben daarmee opgegroeid en ik hou ervan. Tja geen bezieling, ik heb me donderdag kapot zitten zweten. Mijn bovenbuurman komt uit een oorlogsgebied en ben bang dat hij flashbacks kreeg door Mn geschreeuw en gestamp :p
pi_170970151
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:23 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Het draait in Engeland om bezieling, niet om niveau. Het gaat daar in de cultuur echt meer over historische momenten die de club rijk maken dan over hoe goed sommige spelers waren.
Engels voetbal _O_ Wat houd ik daar toch van. En dan met name de niveaus onder de PL. Het vechtvoetbal wat daar gespeeld wordt, de historie en de sfeer die daar hangt, dat is echt ongeėvenaard.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 00:18:17 #124
378023 Wotte
wotte!?
pi_170973390
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:16 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Ajax is de meest succesvolle club van Nederland. Dat zal je mij nooit horen ontkennen, maar tegelijk is het ook de armste club van NL. Waarom? De supporters, in ieder geval 99% ervan leven niet mee met de club zoals anderen het doen. Club rijk in prijzen, maar arm in bezieling. En dat laatste is juist wat voetbal prachtig maakt. Prijzen komen en gaan, maar het gevoel blijft altijd bestaan. Als je dat gevoel niet kent waar volg je dan voetbal voor? Zodat je de wijsneus kan uithangen op internet en op je werk/school?
Subjectief geleuter dit, je hebt met deze post al je voorgaande onderuit geschoffeld. Bezieling is geen graadmeter enkel in je hoofd om je eigen mythevorming te voeden over die club. Jullie zoeken het hierin omdat je dan in de collectieve verbeelding kan zeggen dat Feyenoord uniek is anders dan andere clubs, omdat de bezieling daar groter is. Terwijl elke willekeurige fan van elke willekeurige club dat gevoel ook zo kan ervaren.

De cijfers schetsen een ander beeld, namelijk die van een club die altijd in de schaduw van anderen bleef. Soms er uitsprong maar snel terugkeerde naar een bescheiden rol in de vaderlandse voetbalhistorie.
pi_170973640
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 00:18 schreef Wotte het volgende:

[..]

Subjectief geleuter dit, je hebt met deze post al je voorgaande onderuit geschoffeld. Bezieling is geen graadmeter enkel in je hoofd om je eigen mythevorming te voeden over die club. Jullie zoeken het hierin omdat je dan in de collectieve verbeelding kan zeggen dat Feyenoord uniek is anders dan andere clubs, omdat de bezieling daar groter is. Terwijl elke willekeurige fan van elke willekeurige club dat gevoel ook zo kan ervaren.

De cijfers schetsen een ander beeld, namelijk die van een club die altijd in de schaduw van anderen bleef. Soms er uitsprong maar snel terugkeerde naar een bescheiden rol in de vaderlandse voetbalhistorie.
Mensen zijn voor Ajax vanwege de naam en faam. Kiezen de club, maar niet vanwege het gevoel maar op basis van Wikipedia.

Dat verklaard ook jouw koude reacties waarin je alleen maar terugkomt op het kopje prijzen, want dat is ook het enige waar Ajax het van moet hebben. Terwijl voetbal veeeeeel meer is dan het winnen van prijzen. Daarom is het alleen maar mooi om van de gelegenheid gebruik te maken dat jullie al 3 jaar op rij meespelen voor spek- en bonen. Want dat is het enige waar jij omgeeft. Dat is het enige waar jullie om geven.

En ja, dat is subjectief. Maar vraag iedere niet Ajax supporter bij wie de beleving groter is dan zal niemand voor Ajax kiezen. Jullie spelen daar op een knollenveld voor een theaterpubliek. Publiek dat vertrekt in tegenspoed. Publiek waarvan de helft de selectie niet kent. Publiek dat ieder argument afsluit met: "ja, maar wij hebben het meest gewonnen". Een club dat zichzelf de beste noemt omdat de rest van NL dat niet doet. Dat is om je voor te schamen en niet om trots op te zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')