abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 12 mei 2017 @ 15:26:46 #201
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_170882714
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:41 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dit is wel een beetje vreemde opmerking.
Hoezo?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  vrijdag 12 mei 2017 @ 15:27:39 #202
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170882726
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 15:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Kost 6.000 euro in die uitvoering. Dat is toch niet erg realistisch?
Wandelen is gratis, overigens.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_170882756
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 15:27 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Wandelen is gratis, overigens.
Niets is gratis. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 15:29:55 #204
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_170882765
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 15:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Kost 6.000 euro in die uitvoering. Dat is toch niet erg realistisch?
Misschien even verder kijken dan aanschafprijs?
En hoezo niet realistisch?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  vrijdag 12 mei 2017 @ 15:31:29 #205
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170882796
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 15:29 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Niets is gratis. :)
Wel binnen de kaders die ik zojuist heb gesteld.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  vrijdag 12 mei 2017 @ 15:31:39 #206
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_170882807
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 15:26 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Hoezo?
Ja hebt niet altijd keuze toch. Fietsen is ook niet altijd een oplossing.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 15:31:45 #207
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_170882811
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:29 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Niet perse een punt.

Het geeft alleen aan dat de zaken veel te mooi worden voorgespiegeld.

Voor elke nieuwe Toyota Yaris hybride die geproduceerd wordt kan je 15 jaar in een oude VW T2 diesel rijden. Laat staan de nieuwste diesels.
Het is al meermalen uitgerekend dat over de hele levensduur van een auto een hybride milieuvriendelijker is dan een diesel.
quote:
Hell, VW had begin 2000 al de Lupo 3L. Dat gekke ding kon 1 op 33 halen.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_170882916
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 15:31 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Het is al meermalen uitgerekend dat over de hele levensduur van een auto een hybride milieuvriendelijker is dan een diesel.

[..]

Post maar dan. Daar klopt namelijk niks van.

Een oud onderzoek, maar wel grappig. Een hond hebben is slechter voor het milieu dan 10.000 km in een dikke Mercedes rijden.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-een-hond-a1475847
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170883228
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 15:29 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Misschien even verder kijken dan aanschafprijs?
En hoezo niet realistisch?
Je bent met alle respect een beetje wereldvreemd. Wie denk je wie dat ding gaat aanschaffen als ie voor die prijs 3 prima modellen op benzine kan kopen... De jeugd zeker niet. Het blijft w.s. bij gemeenten en overheid waar geld geen rol speelt omdat dat toch van de grote hoop gaat.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170883291
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 15:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je bent met alle respect een beetje wereldvreemd. Wie denk je wie dat ding gaat aanschaffen als ie voor die prijs 3 prima modellen op benzine kan kopen... De jeugd zeker niet. Het blijft w.s. bij gemeenten en overheid waar geld geen rol speelt omdat dat toch van de grote hoop gaat.
Voor 1/3 van dat geld heb je een gloednieuwe Sym Mio, oerdegelijk en rijdt sowieso 1 op 30.
Ander CDI-kastje er in en hij loopt 1 op 40. Windscherm, elektrisch te openen tankdop en buddyseat. Onderhoud kost geen fuck.

Waarom zou je dan zo'n elektrisch ding kopen inderdaad.

http://wkscootercentre.nl/winkel/25km/sym-mio-25/
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170883412
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 15:53 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Voor 1/3 van dat geld heb je een gloednieuwe Sym Mio, oerdegelijk en rijdt sowieso 1 op 30.
Ander CDI-kastje er in en hij loopt 1 op 40. Windscherm, elektrisch te openen tankdop en buddyseat. Onderhoud kost geen fuck.

Waarom zou je dan zo'n elektrisch ding kopen inderdaad.

http://wkscootercentre.nl/winkel/25km/sym-mio-25/
Precies.

Een ander probleem is nog dat de elektrische scooter in feite nog in een experimenteel stadium verkeert. De Govecs is een voorbeeld. Een mooie dure Duitse elektrische scooter. Maar de ellende is niet te beschrijven, zo'n beetje alles deugde niet. Je loopt dus het risico om een bak ellende aan te schaffen. Je ziet nooit zo'n Govecs meer en de fabrikant is (terecht) failliet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170883501
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 15:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Precies.

Een ander probleem is nog dat de elektrische scooter in feite nog in een experimenteel stadium verkeert. De Govecs is een voorbeeld. Een mooie dure Duitse elektrische scooter. Maar de ellende is niet te beschrijven, zo'n beetje alles deugde niet. Je loopt dus het risico om een bak ellende aan te schaffen. Je ziet nooit zo'n Govecs meer en de fabrikant is (terecht) failliet.
Klinkt wel bekend. :D

En daarbij komt ook dat lang niet iedereen ff 6 duizend of zelfs 2 duizend kan neerleggen. Net als met die Chinese scootertjes van 1000 euro, het loopt allemaal kapot en dan krijg je er na 2 jaar nog 100 euro voor. Dat is slecht voor het milieu!
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170883576
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 16:03 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Klinkt wel bekend. :D

En daarbij komt ook dat lang niet iedereen ff 6 duizend of zelfs 2 duizend kan neerleggen. Net als met die Chinese scootertjes van 1000 euro, het loopt allemaal kapot en dan krijg je er na 2 jaar nog 100 euro voor. Dat is slecht voor het milieu!
Waar de kwaliteit met de elektrische scooter een gok is weet je in ieder geval zeker als je een goedkope Chinees koopt dat het ruk is. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170883786
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 16:06 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Waar de kwaliteit met de elektrische scooter een gok is weet je in ieder geval zeker als je een goedkope Chinees koopt dat het ruk is. :)
Grappig feitje is dat er maar 4 'echte' fabrikanten zijn in China, ze gebruiken allemaal dezelfde onderdelen en daarom staan er ook geen merktekens of wat dan ook op. Je neemt gewoon een dikke zak geld mee, legt uit wat voor model je wil, kleur en noem het maar op. Geven ze 1 jaar 'garantie' of tot 2.500 km.

Peugeot bijvoorbeeld geeft 2 jaar garantie of tot 10.000 km garantie. Goedkoop is duurkoop in dit soort gevallen en heel erg slecht voor het milieu, want binnen 2 jaar is het kapot en rijp voor de sloop.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170883913
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 15:20 schreef sturmpie het volgende:

[..]

electrische voertuigen zijn duur in aanschaf. als ze gratis waren zou 't geknetter snel verdwijnen.
Verbazingwekkend. Heb het even opgezocht en ze beginnen rond de 4000. Best wel bijzonder want goedkope elektrische fietsen met motor en accu beginnen rond de 800 euro. Verreweg de meest dure elektrische fiets die ik op de eerste de beste website tegen kwam is 3000 euro en kan ook 45 per uur.
pi_170883957
Dit hing al jaren in de lucht. De politie ziet graag dat jongeren hun scooter-tijd skippen, meteen rijlessen nemen en in de auto stappen. Daarom is de leeftijd voor het halen van een rijbewijs verlaagd. Jongeren die vroeger leren autorijden, veroorzaken minder ongelukken.
pi_170884007
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 16:21 schreef Elfletterig het volgende:
Dit hing al jaren in de lucht. De politie ziet graag dat jongeren hun scooter-tijd skippen, meteen rijlessen nemen en in de auto stappen. Daarom is de leeftijd voor het halen van een rijbewijs verlaagd. Jongeren die vroeger leren autorijden, veroorzaken minder ongelukken.
Bron? Volgens mij zijn er twee gevarentijden. Eerste twee jaar na het rijbewijs en en van 16-25 wanneer de hormoontjes door de lijven gieren en ze denken onoverwinnelijk te zijn.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 16:27:43 #218
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_170884120
stelletje jankerts... oh nee er wordt wat gedaan tegen stinkende vervuilende herriebakken.

erg hoor
pi_170884156
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 16:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Bron? Volgens mij zijn er twee gevarentijden. Eerste twee jaar na het rijbewijs en en van 16-25 wanneer de hormoontjes door de lijven gieren en ze denken onoverwinnelijk te zijn.
quote:
Het vervroegd halen van het rijbewijs moet de verkeersveiligheid vergroten, omdat automobilisten zo meer rijervaring opdoen. In Duitsland is zo het aantal ongelukken teruggedrongen en begaan jongeren minder verkeersovertredingen. Ze rijden minder onder invloed van drank en drugs.
Bron: http://www.ad.nl/auto/17-(...)8-plussers~af5216c7/

quote:
17-jarigen zijn het vaakst van alle leeftijdsgroepen betrokken bij verkeersongevallen. Van al die ongevallen gaat het dan het vaakst om situaties waarin scooters en bromfietsers betrokken zijn. Vorig jaar gebeurden er zelfs 229 verkeersongelukken met 17-jarige scooterrijders.
Bron: https://www.verkeerspro.n(...)-verkeersongelukken/

Wat je zegt, klopt. Bij jongeren tussen de 16 en pakweg 22-23 jaar zijn de hersenen nog niet volgroeid, waardoor ze grotere risico's nemen. Ervaringen uit andere landen, zoals Duitsland, wijzen uit dat jongeren minder riskant gedrag vertonen als je ze in een auto zet. De eisen voor een rijbewijs zijn nu eenmaal strenger dan voor een bromfietscertificaat of scooterrijbewijs.

Ik sprak jaren geleden al met functionarissen binnen de politie die op deze gewenste ontwikkeling hoopten: jongeren de scooter laten overslaan en meteen aan hun autorijbewijs laten beginnen.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 16:35:43 #220
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_170884314
dat ze 2 takt willen verbieden, helemaal prima en daar zal de scooterbranche ook niet zo wakker van liggen aangezien die dingen toch al nauwelijks meer verkocht worden.
Dat ze een norm gaan stellen vind ik op zich ook nog enigszins begrijpelijk alleen moet je dat wel van te voren aankondigen en niet van de een op de andere dag zeggen: Er mogen alleen nog maar euro 4 scooters verkocht worden terwijl die er schijnbaar amper zijn.

Ze zeggen toch tegen autodealers ook niet ineens morgen: je mag alleen nog maar electrische voertuigen verkopen.

Het gebruik van scooters en andere 2 wielers zou juist véél meer gestimuleerd moeten worden en al dat gejank over fijnstof is gebasseerd op een onzinonderzoek van de gemeente amsterdam op basis van een slecht afgesteld 2 takt scootertje. (heb zo even de bron niet maar is via google vast wel terug te vinden).

Begin gewoon met 2 takt verbieden, dat levert amper problemen op en begin daarna gewoon de eisen op te schroeven, net als bij autofabrikanten.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 12 mei 2017 @ 16:43:28 #221
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_170884486
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 16:35 schreef Metro2005 het volgende:
dat ze 2 takt willen verbieden, helemaal prima en daar zal de scooterbranche ook niet zo wakker van liggen aangezien die dingen toch al nauwelijks meer verkocht worden.
Dat ze een norm gaan stellen vind ik op zich ook nog enigszins begrijpelijk alleen moet je dat wel van te voren aankondigen en niet van de een op de andere dag zeggen: Er mogen alleen nog maar euro 4 scooters verkocht worden terwijl die er schijnbaar amper zijn.

Ze zeggen toch tegen autodealers ook niet ineens morgen: je mag alleen nog maar electrische voertuigen verkopen.

Het gebruik van scooters en andere 2 wielers zou juist véél meer gestimuleerd moeten worden en al dat gejank over fijnstof is gebasseerd op een onzinonderzoek van de gemeente amsterdam op basis van een slecht afgesteld 2 takt scootertje. (heb zo even de bron niet maar is via google vast wel terug te vinden).

Begin gewoon met 2 takt verbieden, dat levert amper problemen op en begin daarna gewoon de eisen op te schroeven, net als bij autofabrikanten.
Eigenlijk wel mee eens. Zijn die er voor brommers/scooters nog niet dan?
In de autobranche is ruim van te voren duidelijk aan welke norm nieuwe auto's moeten voldoen. Geen verrassingen en het wagenpark wordt zo langzaamaan schoner.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_170884526
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 16:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Verbazingwekkend. Heb het even opgezocht en ze beginnen rond de 4000. Best wel bijzonder want goedkope elektrische fietsen met motor en accu beginnen rond de 800 euro. Verreweg de meest dure elektrische fiets die ik op de eerste de beste website tegen kwam is 3000 euro en kan ook 45 per uur.
De Stromer:

https://www.hansstruijkfi(...)7L6tMCFYc-GwodrF8JDA

Niet schrikken van de prijs. :) Gelukkig valt ie ook te leasen voor 213 euro per maand. :)

Voor zo'n speed-pedelec is 3.000 euro ongeveer de instapprijs voor een beetje goede met een accu waar je wat mee kan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 16:47:59 #223
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_170884567
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 07:29 schreef Isabeau het volgende:
Voor dezelfde prijs heb je een goede ebike die ook sneller is, ook overal langs kan en ook goedkoper dan een auto. En tadaaa.....niet zo smerig en lawaaierig.

Oh wacht, niet cool (want niet lawaaierig) en je moet er toch nog íets op doen.
Hard kutzadel, minder snel, oncomfortabeler, je kan er niet met zijn 2 op, geen opbergruimte, korte actieradius, veel meer onderhoud (het blijft een fiets met domweg lichtere en kwetsbaardere onderdelen zoals de ketting, derailleur etc) en voor de prijs van 1 goede ebike koop je 2 scooters en je hoeft niet na 3 jaar je accu weg te gooien. En voor de prijs van een speedpedelec kan je wel 4 scooters halen.

4 takt scooters zoals die er nu voor het overgrote deel rijden zijn niet lawaaiig en ook niet smerig.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 13:45 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Nou, omdat je dat kunt meten, misschien?
Voor scooters met uitlaat zijn er prima alternatieven:
1. fietsen
2. elektrische scooters

Gewoon a.s.a.p. alle uitlaat-scooters verbieden.
Mensen die daar huilie-huilie over doen hebben decennia onder een steen gelegen.
Als jij een electrische scooter vindt die minstens 100km op een acculading haalt voor rond de 1000 euro dan is het inderdaad een alternatief.

Electrische scooters zijn kneiterduur en verdienen zichzelf nooit van zijn leven terug op het brandstofverbruik en iets lagere onderhoudskosten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 16:43 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Eigenlijk wel mee eens. Zijn die er voor brommers/scooters nog niet dan?
In de autobranche is ruim van te voren duidelijk aan welke norm nieuwe auto's moeten voldoen. Geen verrassingen en het wagenpark wordt zo langzaamaan schoner.
Schijnbaar dus niet en nu is het gewoon de botte bijl, dat is ook raar natuurlijk.
Alles wat niet naar auto riekt in dit land wordt aan alle kanten tegengewerkt.

Scooters hebben rijbewijs nodig tegenwoordig, het motorfiets rijbewijs is al in 3 stukken gehakt waarbij je als je pech hebt 6 examens mag doen en nu dit gezeur weer. Stimuleer die alternatieven voor de auto nou eens ipv alleen maar tegen te werken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 12 mei 2017 @ 16:50:04 #224
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_170884601
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 22:26 schreef AchJa het volgende:
Als het autorijden je bijna onmogelijk gemaakt wordt hetzij door milieu zones hetzij door het parkeren schandalig duur te maken of de benzineprijs tot ongekende hoogten te belasten is het heel gek dat mensen alternatieven gaan zoeken ja... :')

En waarom zou een 4takt scooter vervuilend zijn?
Omdat een hoop van die krengen waardeloos lopen door de begrenzers.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_170884609
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 16:47 schreef Metro2005 het volgende:

4 takt scooters zoals die er nu voor het overgrote deel rijden zijn niet lawaaiig en ook niet smerig.
En de duurdere modellen zoals de Kymco People en de Yamaha Neos hebben een katalysator en rijden 1 op 40, 1 op 50 (Yamaha Neos heeft injectie) respectievelijk. Je zou zeggen dat het met de vervuiling dan wel meevalt. De afgelegde afstanden zijn doorgaans ook veel kleiner vergeleken met de auto.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')