abonnement Unibet Coolblue
  zondag 21 mei 2017 @ 22:56:11 #31
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_171107786
Nog nooit gehad :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_171143618
quote:
2s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:18 schreef Sounddragon het volgende:
Alleen ce stabirubbers denk ik.. de rest is volgens mij van invloed op de wielgeometrie. Lijkt me niet de moeite..

Ik zou ook geen maanden meer doorrijden met een verrot veerrpootlager. :X
Het veerpootlager bleek bij het demonteren al letterlijk uit elkaar te vallen, daar had ik dus inderdaad niet al te lang meer mee moeten blijven door rijden. Blij dat ik die tóch maar meteen mee heb laten pakken. Verder bleek ook ónder de veerpootlagers dat de bovenkant van de veerpoot (die plaat dus) óók rot was. Gelukkig kon dit goedkoop opgelost worden met 2 vervangende deksels van de sloop voor een paar tientjes. Verbaas me er wel een beetje over dat de roestduivel toch nog vat kan krijgen op redelijk moderne auto's als dit. Toen ik het hoorde moest ik toch heel even denken aan de volgende aflevering uit 'wrak van de weg' :{ .

pi_171202594
De tyfus zeg, dat iemand er bewust voor kiest om zo te blijven rijden is best wel apart.......
Is bij jou nu alles opgelost?
pi_171444484
quote:
14s.gif Op donderdag 11 mei 2017 22:57 schreef Sounddragon het volgende:
setje alleen veren van 30/30 ofzo.. kan vaak prima icm originele dempers.. wel goede pakken dan.. heb goede ervaringen met Monroe gasgeveerde dempers, of desnoods rode koni's..
Wat vindt je hier van, is dit wat?

http://www.extreme-carsty(...)erk=11546&type=43773

of deze?

http://www.extreme-carsty(...)erk=11546&type=43773

quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 18:26 schreef vannelle het volgende:
De tyfus zeg, dat iemand er bewust voor kiest om zo te blijven rijden is best wel apart.......
Is bij jou nu alles opgelost?
Alles is nu opgelost, nieuwe aandrijfas zit er eindelijk onder, de nieuwe motorsteunen zijn geplaatst, stabistangen etc. De auto is stúkken minder zijwind gevoelig en trekt ook een stuk soepeler op nu, waar ik eerst het idee had dat er een paar paarden ergens op stal waren blijven staan heb ik nu wel het idee dat het opgegeven vermogen er ook daadwerkelijk in zit. Maar die veerpootlagers en vooral de bovenkant van de veerpoten waren dermate rot dat die bij nog wat langer ermee door blijven rijden binnen zeer korte tijd dwars door de motorruimte naar boven waren gekomen :X . Ergens deze week alleen nog nieuw schoeisel eronder en meteen laten uitlijnen en dan mag ie er even stevig tegenaan voor het komende half jaar qua kilometers :) .
  zondag 4 juni 2017 @ 13:41:48 #35
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171444536
quote:
14s.gif Op donderdag 11 mei 2017 22:57 schreef Sounddragon het volgende:
setje alleen veren van 30/30 ofzo.. kan vaak prima icm originele dempers.. wel goede pakken dan.. heb goede ervaringen met Monroe gasgeveerde dempers, of desnoods rode koni's..
30/30 nog wel! wow! En erna nog Monroes? wil je die gast dood?
pi_171444616
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 13:41 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

30/30 nog wel! wow! En erna nog Monroes? wil je die gast dood?
Hoe bedoel je? Wat mis ik hier?
  zondag 4 juni 2017 @ 13:47:07 #37
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171444688
Laat je weten hoe het gaat?
  zondag 4 juni 2017 @ 13:50:34 #38
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171444781
Je insteek is super, ik ben te snel!

[ Bericht 39% gewijzigd door PluggieOD op 04-06-2017 13:56:04 ]
pi_171444984
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 13:50 schreef PluggieOD het volgende:
Je insteek is super, ik ben te snel!
Ik volg het nu helemaal niet meer :?
  zondag 4 juni 2017 @ 14:06:12 #40
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171445178
Bel dan.
  zondag 4 juni 2017 @ 14:14:53 #41
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171445467
30/30 met die Monroe rommel gaat die jongen dood.
  zondag 4 juni 2017 @ 16:22:02 #42
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_171448811
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 23:25 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Nu heb ik trouwens recent van iemand begrepen dat je 206'jes standaard achter zonder enige aanpassingen al een heel stuk kunt laten zakken op de achteras. Dan zou je theoretisch alleen voor de vooras nog een set moeten fixen. Maar is dat aan te raden of is het het beste om,dan tóch gewoon een setje voor rondom te pakken?

De prijzen voor Koni's voor een 206 vallen me nog erg mee trouwens, ik had ze stukken duurder verwacht :) .
Dat kan inderdaad door de torsieas te verdraaien, maar daarmee tast je wel de veerkarakteristiek aan. Een beetje alsof je wat grindtegels in de kofferbak legt, maar dan zonder extra gewicht.
pi_171449414
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 13:40 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Wat vindt je hier van, is dit wat?

http://www.extreme-carsty(...)erk=11546&type=43773

of deze?

http://www.extreme-carsty(...)erk=11546&type=43773

[..]

Alles is nu opgelost, nieuwe aandrijfas zit er eindelijk onder, de nieuwe motorsteunen zijn geplaatst, stabistangen etc. De auto is stúkken minder zijwind gevoelig en trekt ook een stuk soepeler op nu, waar ik eerst het idee had dat er een paar paarden ergens op stal waren blijven staan heb ik nu wel het idee dat het opgegeven vermogen er ook daadwerkelijk in zit. Maar die veerpootlagers en vooral de bovenkant van de veerpoten waren dermate rot dat die bij nog wat langer ermee door blijven rijden binnen zeer korte tijd dwars door de motorruimte naar boven waren gekomen :X . Ergens deze week alleen nog nieuw schoeisel eronder en meteen laten uitlijnen en dan mag ie er even stevig tegenaan voor het komende half jaar qua kilometers :) .
Goed bezig, kan niks anders zeggen. ^O^
pi_171453560
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 16:45 schreef vannelle het volgende:

[..]

Goed bezig, kan niks anders zeggen. ^O^
Ehm tsja......het was bij sommige onderdelen ook een beetje ''one thing lead to another'', zoals met die bovenkant van die veerpoten (veerschotels?) . Maar ben toch wel blij dat ik niet het risico heb genomen om er mee door te blijven rijden. Ik ben me er bovendien terdege van bewust geworden dat dat laatste tevens een aandachtspuntje is voor elke 206 die vanaf '98 op de weg is gekomen. Zowel de monteur als ikzelf hadden dit in onze stroutste dromen serieus niet verwacht, want het deel waar je tijdens een keuring op controleert of dat niet krokant is was afgezien van wat oppervlakkige aantasting nog ''hard''. Maar hij was dus in werkelijkheid véél rotter dan je tijdens een visuele inspectie zou denken en het geeft ook te denken: ''hoeveel rijden er nog rond met dit verborgen gebrek of hebben er in het verleden een crash gehad hierdoor?''

Het is sowieso een dingetje wat ik meeneem bij élke volgende 206 die erin komt, dienen de veerpootlagers vervangen te worden of zitten ze er al een behoorlijke tijd in?

Vervang ze maar gelijk en controleer ook echt GOED hoe het met het materiaal eronder gesteld is waar het op vast gemonteerd zit, want de kans bestaat dat je dus rond rijdt met een serieus gevaarlijk gebrek!

Ironisch genoeg was die aan de bestuurderskant zelfs véél rotter dan die aan de bijrijderszijde waar ik enkele maanden op aansloeg. Terwijl die linkse juist weer geen krimp gegeven heeft. Zo zie je maar dat er voor sommige onderdelen dus geen peil op te trekken is hoe ze reageren als ze versleten zijn.

Verder kwam ik vanmiddag nog achter een kleinigheidje toen ik toevallig even onder de auto lag:



Het ophangpunt van de uitlaat aan de bakzijde is compleet langs de lasnaad gescheurd! Daar kan ik dus van de week óók nog even mee langs de garage of iemand met kennis van lassen gaan :{ .

[ Bericht 1% gewijzigd door Garfield1985 op 04-06-2017 19:42:46 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')