Het veerpootlager bleek bij het demonteren al letterlijk uit elkaar te vallen, daar had ik dus inderdaad niet al te lang meer mee moeten blijven door rijden. Blij dat ik die tóch maar meteen mee heb laten pakken. Verder bleek ook ónder de veerpootlagers dat de bovenkant van de veerpoot (die plaat dus) óók rot was. Gelukkig kon dit goedkoop opgelost worden met 2 vervangende deksels van de sloop voor een paar tientjes. Verbaas me er wel een beetje over dat de roestduivel toch nog vat kan krijgen op redelijk moderne auto's als dit. Toen ik het hoorde moest ik toch heel even denken aan de volgende aflevering uit 'wrak van de weg' .quote:Op donderdag 4 mei 2017 20:18 schreef Sounddragon het volgende:
Alleen ce stabirubbers denk ik.. de rest is volgens mij van invloed op de wielgeometrie. Lijkt me niet de moeite..
Ik zou ook geen maanden meer doorrijden met een verrot veerrpootlager.
Wat vindt je hier van, is dit wat?quote:Op donderdag 11 mei 2017 22:57 schreef Sounddragon het volgende:
setje alleen veren van 30/30 ofzo.. kan vaak prima icm originele dempers.. wel goede pakken dan.. heb goede ervaringen met Monroe gasgeveerde dempers, of desnoods rode koni's..
Alles is nu opgelost, nieuwe aandrijfas zit er eindelijk onder, de nieuwe motorsteunen zijn geplaatst, stabistangen etc. De auto is stúkken minder zijwind gevoelig en trekt ook een stuk soepeler op nu, waar ik eerst het idee had dat er een paar paarden ergens op stal waren blijven staan heb ik nu wel het idee dat het opgegeven vermogen er ook daadwerkelijk in zit. Maar die veerpootlagers en vooral de bovenkant van de veerpoten waren dermate rot dat die bij nog wat langer ermee door blijven rijden binnen zeer korte tijd dwars door de motorruimte naar boven waren gekomen . Ergens deze week alleen nog nieuw schoeisel eronder en meteen laten uitlijnen en dan mag ie er even stevig tegenaan voor het komende half jaar qua kilometers .quote:Op donderdag 25 mei 2017 18:26 schreef vannelle het volgende:
De tyfus zeg, dat iemand er bewust voor kiest om zo te blijven rijden is best wel apart.......
Is bij jou nu alles opgelost?
30/30 nog wel! wow! En erna nog Monroes? wil je die gast dood?quote:Op donderdag 11 mei 2017 22:57 schreef Sounddragon het volgende:
setje alleen veren van 30/30 ofzo.. kan vaak prima icm originele dempers.. wel goede pakken dan.. heb goede ervaringen met Monroe gasgeveerde dempers, of desnoods rode koni's..
Hoe bedoel je? Wat mis ik hier?quote:Op zondag 4 juni 2017 13:41 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
30/30 nog wel! wow! En erna nog Monroes? wil je die gast dood?
Dat kan inderdaad door de torsieas te verdraaien, maar daarmee tast je wel de veerkarakteristiek aan. Een beetje alsof je wat grindtegels in de kofferbak legt, maar dan zonder extra gewicht.quote:Op donderdag 11 mei 2017 23:25 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Nu heb ik trouwens recent van iemand begrepen dat je 206'jes standaard achter zonder enige aanpassingen al een heel stuk kunt laten zakken op de achteras. Dan zou je theoretisch alleen voor de vooras nog een set moeten fixen. Maar is dat aan te raden of is het het beste om,dan tóch gewoon een setje voor rondom te pakken?
De prijzen voor Koni's voor een 206 vallen me nog erg mee trouwens, ik had ze stukken duurder verwacht .
Goed bezig, kan niks anders zeggen.quote:Op zondag 4 juni 2017 13:40 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Wat vindt je hier van, is dit wat?
http://www.extreme-carsty(...)erk=11546&type=43773
of deze?
http://www.extreme-carsty(...)erk=11546&type=43773
[..]
Alles is nu opgelost, nieuwe aandrijfas zit er eindelijk onder, de nieuwe motorsteunen zijn geplaatst, stabistangen etc. De auto is stúkken minder zijwind gevoelig en trekt ook een stuk soepeler op nu, waar ik eerst het idee had dat er een paar paarden ergens op stal waren blijven staan heb ik nu wel het idee dat het opgegeven vermogen er ook daadwerkelijk in zit. Maar die veerpootlagers en vooral de bovenkant van de veerpoten waren dermate rot dat die bij nog wat langer ermee door blijven rijden binnen zeer korte tijd dwars door de motorruimte naar boven waren gekomen . Ergens deze week alleen nog nieuw schoeisel eronder en meteen laten uitlijnen en dan mag ie er even stevig tegenaan voor het komende half jaar qua kilometers .
Ehm tsja......het was bij sommige onderdelen ook een beetje ''one thing lead to another'', zoals met die bovenkant van die veerpoten (veerschotels?) . Maar ben toch wel blij dat ik niet het risico heb genomen om er mee door te blijven rijden. Ik ben me er bovendien terdege van bewust geworden dat dat laatste tevens een aandachtspuntje is voor elke 206 die vanaf '98 op de weg is gekomen. Zowel de monteur als ikzelf hadden dit in onze stroutste dromen serieus niet verwacht, want het deel waar je tijdens een keuring op controleert of dat niet krokant is was afgezien van wat oppervlakkige aantasting nog ''hard''. Maar hij was dus in werkelijkheid véél rotter dan je tijdens een visuele inspectie zou denken en het geeft ook te denken: ''hoeveel rijden er nog rond met dit verborgen gebrek of hebben er in het verleden een crash gehad hierdoor?''quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |