abonnement Unibet Coolblue
pi_170685834
stabilisatorrubbers, koppelstangen en de spoorstangen......what the fuck is the difference between them. Het lijkt allemaal op elkaar maar wat is nu wat :?

Iemand die me hier opheldering in kan verschaffen?
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:09:36 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170686759
Jep, de garagist.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170686786
quote:
3s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:09 schreef Sounddragon het volgende:
Jep, de garagist.
Dat wilde ik dus niet posten _O-

Maar op internet kun je ook genoeg vinden TS, en als jij dan ook nog zoekt op het merk en type auto dat jij bezit, dan kom jij ver als het goed is.
pi_170688080
quote:
17s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:11 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dat wilde ik dus niet posten _O-

Maar op internet kun je ook genoeg vinden TS, en als jij dan ook nog zoekt op het merk en type auto dat jij bezit, dan kom jij ver als het goed is.
Oh ik vind de onderdelen wel, dat is het probleem niet. Het probleem is dat het allemaal op elkaar lijkt en ik begrepen heb dat de genoemde onderdelen aan vervanging toe zijn. Nu heb ik eea. zoals de stabilisatorstangen zelf ook wel geconstateerd, maar als mij verteld wordt dat de stabilisatorrubbers aan vervanging toe zijn en ook de stabilisatorstangen dan gaan er bij mij toch wat alarmbellen rinkelen. Want die rubbers zitten toch op diezelfde stangen of ben ik nu gek :? . Bovendien hebben die spoorstangen er ook erg veel van weg, dus in hoeverre hebben we het hier niet 3x over hetzelfde onderdeel :?
pi_170688635
wat voor auto? Vaak worden de termen door elkaar gehaald. De stabilisator stang heeft rubbers op de plekken waar deze vast gezet wordt. Die kunnen verslijten. Als die al lang versleten zijn kan de kogel of andere verbinding aak gaan slijten en moet je het geheel vervangen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 4 mei 2017 @ 19:44:22 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170688770
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:17 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Oh ik vind de onderdelen wel, dat is het probleem niet. Het probleem is dat het allemaal op elkaar lijkt en ik begrepen heb dat de genoemde onderdelen aan vervanging toe zijn. Nu heb ik eea. zoals de stabilisatorstangen zelf ook wel geconstateerd, maar als mij verteld wordt dat de stabilisatorrubbers aan vervanging toe zijn en ook de stabilisatorstangen dan gaan er bij mij toch wat alarmbellen rinkelen. Want die rubbers zitten toch op diezelfde stangen of ben ik nu gek :? . Bovendien hebben die spoorstangen er ook erg veel van weg, dus in hoeverre hebben we het hier niet 3x over hetzelfde onderdeel :?
Dude, naar aanleiding van je vraagstelling en voorgaande topics, zou ik je toch dringend willen adviseren om dit soort dingen aan een vakman over te laten.. dit kun je niet zelf op de stoep voor de deur en/of zonder spullen en kennis.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170689141
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:39 schreef boegschroef het volgende:
wat voor auto? Vaak worden de termen door elkaar gehaald. De stabilisator stang heeft rubbers op de plekken waar deze vast gezet wordt. Die kunnen verslijten. Als die al lang versleten zijn kan de kogel of andere verbinding aak gaan slijten en moet je het geheel vervangen.
Peugeot 206


quote:
3s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dude, naar aanleiding van je vraagstelling en voorgaande topics, zou ik je toch dringend willen adviseren om dit soort dingen aan een vakman over te laten.. dit kun je niet zelf op de stoep voor de deur en/of zonder spullen en kennis.
Wees gerust, laat ik ook aan een vakman over. Maar aangezien het erop lijkt dat er bijna sprake is van 3x hetzelfde onderdeel vraag ik me af of de vakman in kwestie me geen poot uit probeert te draaien. Bovendien, toen ik ging bellen voor die eerste 2 onderdelen naar de lokale Peugeot garage wist de magazijnman al niet wat ik in godsnaam bedoelde met koppelstangen. Dus dat maakte het al helemáál twijfelachtig.....
  donderdag 4 mei 2017 @ 19:59:05 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170689227
Delen zijn niet hetzelfde.

En bereid je voor op 6 tientjes extra voor het uitlijnen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170689533
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:59 schreef Sounddragon het volgende:
Delen zijn niet hetzelfde.

En bereid je voor op 6 tientjes extra voor het uitlijnen.
En welk van die drie onderdelen zou ik nu kunnen laten vervangen zónder dat de de auto daarbij ook meteen uitgelijnd hoeft te worden?

Reden daarvoor is namelijk dat het veerpootlager rechtsvoor over een maandje of 3/4 op de planning staat en dan de zaak wéér uitgelijnd moet worden. Dat had ik, als het even kan, in één weg willen doen samen met de voorbanden.
  donderdag 4 mei 2017 @ 20:18:34 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170689892
Alleen ce stabirubbers denk ik.. de rest is volgens mij van invloed op de wielgeometrie. Lijkt me niet de moeite..

Ik zou ook geen maanden meer doorrijden met een verrot veerrpootlager. :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170691746
quote:
2s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:18 schreef Sounddragon het volgende:
Alleen ce stabirubbers denk ik.. de rest is volgens mij van invloed op de wielgeometrie. Lijkt me niet de moeite..

Ik zou ook geen maanden meer doorrijden met een verrot veerrpootlager. :X
Ben ik ook niet van plan. Ik ben enkele maanden terug toen ik voor het eerst een ''bonk'' hoorde bij maximaal insturen meteen naar de garage gereden. Toen kwam dat veerpootlager aan het licht, ik heb hen toen meteen gevraagd hoe snel ik tot vervanging moest overgaan en of het geen gevaar opleverde voor de verkeersveiligheid. Men heeft mij toen duidelijk verteld dat de staat waarin dat lager nu verkeert nog niet dusdanig is dat het á la minute vervangen hoeft te worden. Volgens de garage kon ik dit zeker nog tot een half jaar uitstellen. Ik heb het in het achterhoofd zitten en ik wil het dan ook ná deze reparatie op de agenda zetten, tezamen met de voorbanden en dan maar meteen samen met de 2 eerder genoemde onderdelen. Dat veerpootlager is ook nog niet dusdanig rot dat het al uit elkaar valt of zo, hij beweegt alleen niet helemaal soepel mee met het draaien van de wielen. Gaat een beetje stoterig zeg maar.

Ik wil verder absoluut niet op onderhoud bezuinigen, maar zal wel even kritisch moeten zijn op wat prioriteit heeft en krijgt. Mits dat mezelf en andere weggebruikers niet in gevaar brengt uiteraard.......

Is het trouwens per se nodig dat zodra één versleten is zowel links als rechts dan vervangen wordt, of maakt dat bij een veerpootlager niet zoveel uit?
  Moderator donderdag 4 mei 2017 @ 21:24:21 #12
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_170692015
De kans dat ze beiden even oud zijn is zeer aannemelijk. Technisch gezien vervang je dingen aan je ophanging altijd tegelijkertijd aan beide kanten.

Praktisch gezien is het wellicht niet altijd noodzakelijk, maar je loopt het risico dat een maand of wat later de andere het ook begeeft en je weer opnieuw kan beginnen.
pi_170692510
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 21:24 schreef jitzzzze het volgende:
De kans dat ze beiden even oud zijn is zeer aannemelijk. Technisch gezien vervang je dingen aan je ophanging altijd tegelijkertijd aan beide kanten.

Praktisch gezien is het wellicht niet altijd noodzakelijk, maar je loopt het risico dat een maand of wat later de andere het ook begeeft en je weer opnieuw kan beginnen.
Hmm.....zit wat in idd. :{

Goed, eerst komende reparatie rechter aandrijfas+motorsteunen+ stabilisatierubbers.

Uiterlijk eind volgende maand Veerpootlagers + koppelstangen en spoorstangen + nieuw schoeisel + uitlijnen dan maar.
  Moderator donderdag 4 mei 2017 @ 21:49:01 #14
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_170692828
Zoek even uit of uitlijnen nodig is na vervanging van je stabilisatorrubbers; ik gok van wel. En die ook aan beide kanten vervangen.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 23:28:34 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170716733
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 21:16 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Ben ik ook niet van plan. Ik ben enkele maanden terug toen ik voor het eerst een ''bonk'' hoorde bij maximaal insturen meteen naar de garage gereden. Toen kwam dat veerpootlager aan het licht, ik heb hen toen meteen gevraagd hoe snel ik tot vervanging moest overgaan en of het geen gevaar opleverde voor de verkeersveiligheid. Men heeft mij toen duidelijk verteld dat de staat waarin dat lager nu verkeert nog niet dusdanig is dat het á la minute vervangen hoeft te worden. Volgens de garage kon ik dit zeker nog tot een half jaar uitstellen. Ik heb het in het achterhoofd zitten en ik wil het dan ook ná deze reparatie op de agenda zetten, tezamen met de voorbanden en dan maar meteen samen met de 2 eerder genoemde onderdelen. Dat veerpootlager is ook nog niet dusdanig rot dat het al uit elkaar valt of zo, hij beweegt alleen niet helemaal soepel mee met het draaien van de wielen. Gaat een beetje stoterig zeg maar.

Ik wil verder absoluut niet op onderhoud bezuinigen, maar zal wel even kritisch moeten zijn op wat prioriteit heeft en krijgt. Mits dat mezelf en andere weggebruikers niet in gevaar brengt uiteraard.......

Is het trouwens per se nodig dat zodra één versleten is zowel links als rechts dan vervangen wordt, of maakt dat bij een veerpootlager niet zoveel uit?
Nee, mijn verlaagde Astra vrat links ook veerpootlagers als koekies, altijd alleen maar links vervangen.. rechts nooit last gehad, of één keer ofzo..

Je weet niet of je iemand in gevaar brengt.. maak maar eens een noodstop vanaf 80, dan weet je niet waar je blijft als hij echt kapot is, en dat zal onderhand wel..

Voor alleen stabistang rubbers hoef je niet uit te lijnen, voor de rest wel..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170797204
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 23:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee, mijn verlaagde Astra vrat links ook veerpootlagers als koekies, altijd alleen maar links vervangen.. rechts nooit last gehad, of één keer ofzo..

Je weet niet of je iemand in gevaar brengt.. maak maar eens een noodstop vanaf 80, dan weet je niet waar je blijft als hij echt kapot is, en dat zal onderhand wel..

Voor alleen stabistang rubbers hoef je niet uit te lijnen, voor de rest wel..
Ik heb enkele dagen terug al overlegd met de monteur waar ik hem in onderhoud heb. Wellicht is het toch beter om het hele zaakje nu in één keer te doen. Scheelt geld in the long run en als ik hem toch moet laten uitlijnen dan moet dat straks nóg een keer gedaan worden als ik zou besluiten om op een later moment dat toplager te vervangen + dat alles dan opnieuw los moet. Dan maar even door de zure appel heen bijten en nú een paar tientjes meer betalen. Is wel meteen alles aan de voortrein gedaan en ligt hij tenminste weer als een blok op de weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Garfield1985 op 09-05-2017 17:19:05 ]
  dinsdag 9 mei 2017 @ 19:13:40 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170805617
Ik wist wel dat je ook wel eens slim kunt zijn..als je maar wil :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170806232
oud type 206:


Laat hem maar aangeven wat hij wil vervangen, bij (preventief) vervangen van onderdelen aan de wielophanging doe ik meestal:
1. Endlinks (verbind fusee/schokbreker met de stabi stang, is niet aanwezig bij ALLE auto's)
2. Draagarmen
3. fuseekogels
4. volledige schokbreker assembly (dus schokbreker, veerpootlager, rubber en bumpstop)
5. Spoorstangen (buitenkant, binnenkant laat ik meestal zitten als ze OK zijn)

stabi stangen en de rubbers daarvan heb ik nog nooit hoeven vervangen eigenlijk, was altijd wel OK.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_170831386
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:13 schreef Sounddragon het volgende:
Ik wist wel dat je ook wel eens slim kunt zijn..als je maar wil :+
De schokbreker linksvoor begon trouwens ook al lichtelijk te zweten, normaal kun je met een zwetende schokbreker nog jaren doen maar ik zie nu toevallig dat ze op 'mijnautoonderdelen.nl in de aanbieding zijn. Wat is wijsheid, ook maar meteen meepakken lijkt me? Ligt toch allemaal open dan en die 6 tientjes meer maken dan ook weinig meer uit.

http://www.mijnautoonderd(...)n-hazell-178701.html

Of heeft er iemand van jullie eventueel nog een adresje waar ze qua prijs/kwaliteit nog scherper zijn?

Aleen zie ik bij de Monroe exemplaren iets staan over stofhoezen die dan ook mee vervangen moeten worden. Moet dit dan idd of maakt dat weinig uit?

En zo ja, maakt het dan wat uit als die stofkappen niet van hetzelfde merk zijn als de schokbrekers? Die van Quinton zijn namelijk niet op voorraad momenteel.

[ Bericht 5% gewijzigd door Garfield1985 op 10-05-2017 17:26:07 ]
pi_170852873
gelijk ook achter doen, ik heb weleens enkel voor of achter vervangen maar dan krijg je soms een raar effect (vooral op wat hogere snelheden).

disclaimer: indien je dat niks uitmaakt kan je prima alléén voor vervangen.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_170866288
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:34 schreef eXplorer1 het volgende:
gelijk ook achter doen, ik heb weleens enkel voor of achter vervangen maar dan krijg je soms een raar effect (vooral op wat hogere snelheden).

disclaimer: indien je dat niks uitmaakt kan je prima alléén voor vervangen.
Ik denk dat ik het voor wat betreft die schokbrekers nóg anders ga doen. Op zich is dat beetje zweten nog niet zo héél extreem en ik heb, afhankelijk van hoe de auto zich het komende half jaar houdt misschien het idee om eens te kijken naar een verlagingssetje. Ipv. dat ik dan nu in 2 of 4 nieuwe schokbrekers investeer kan ik wellicht beter rond kijken naar een complete verlagingsset rondom. Ongeveer net zo duur en ziet er nog beter uit ook.
pi_170868204
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 22:03 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het voor wat betreft die schokbrekers nóg anders ga doen. Op zich is dat beetje zweten nog niet zo héél extreem en ik heb, afhankelijk van hoe de auto zich het komende half jaar houdt misschien het idee om eens te kijken naar een verlagingssetje. Ipv. dat ik dan nu in 2 of 4 nieuwe schokbrekers investeer kan ik wellicht beter rond kijken naar een complete verlagingsset rondom. Ongeveer net zo duur en ziet er nog beter uit ook.
Met een "beetje" zweten kan de schokdemper alsnog mega gaar zijn, bij mijn auto waren ze compleet droog maar toch was de demping pleite (ja oliegevulde dempers).

Schroefset in de budgetregio is echt een risky business, je hebt gauw kans op een stuiterende auto, advies is dan om hem op de hoogste stand te monteren, daar bedoel ik niet maximaal de veer aanspannen, want dan ga je op de maximaal ingedrukte veer stuiteren ipv de bumpstop.

En waarom komt dat? Omdat de meest goedkope prutbende geen progressieve veren heeft, dus er is maar 1 sweet spot kwa instelling van hoogte (eigenlijk mag je het geen hoogte maar voorspanning noemen) versus veerweg.

Dus, als je het zooitje te laag hebt verkort je de veerweg en ga je tegen je bumpstop beuken, schroef je de veer te ver naar boven met de ring dan verkort je ook je veerweg en loop je tegen een platgedrukte veer te beuken.

Hoe ik dit weet? Been there, done that, got the goddamn t-shirt.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_170868609
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 22:37 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Met een "beetje" zweten kan de schokdemper alsnog mega gaar zijn, bij mijn auto waren ze compleet droog maar toch was de demping pleite (ja oliegevulde dempers).

Schroefset in de budgetregio is echt een risky business, je hebt gauw kans op een stuiterende auto, advies is dan om hem op de hoogste stand te monteren, daar bedoel ik niet maximaal de veer aanspannen, want dan ga je op de maximaal ingedrukte veer stuiteren ipv de bumpstop.

En waarom komt dat? Omdat de meest goedkope prutbende geen progressieve veren heeft, dus er is maar 1 sweet spot kwa instelling van hoogte (eigenlijk mag je het geen hoogte maar voorspanning noemen) versus veerweg.

Dus, als je het zooitje te laag hebt verkort je de veerweg en ga je tegen je bumpstop beuken, schroef je de veer te ver naar boven met de ring dan verkort je ook je veerweg en loop je tegen een platgedrukte veer te beuken.

Hoe ik dit weet? Been there, done that, got the goddamn t-shirt.
Welk verlagingssetje zou jíj me adviseren dan dat qua prijs niet meteen mijn spaarvarken een schedelbasis fractuur laat oplopen maar wel een beetje degelijk spul is?

En om even een beeld te geven:
Hij hoeft natuurlijk niet lid te worden van 'Team Drempelvrees' he, er moet wel nog normaal mee te rijden zijn. Het hoeft ook niet per se instelbaar te zijn, een vaste set is ook goed, als het de wielkasten maar een beetje leuk opvult tezamen met een leuk setje lichtmetaal in de toekomst en het geheel van de auto een beetje mooi aanvult. Dus gewoon wel wát lager maar niet zodanig dat ik permanent een ''handtekening'' van de lak van de voorbumper in de drempels graveer :P .

[ Bericht 6% gewijzigd door Garfield1985 op 11-05-2017 22:54:54 ]
pi_170869326
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 22:44 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Welk verlagingssetje zou jíj me adviseren dan dat qua prijs niet meteen mijn spaarvarken een schedelbasis fractuur laat oplopen maar wel een beetje degelijk spul is?

En om even een beeld te geven:
Hij hoeft natuurlijk niet lid te worden van 'Team Drempelvrees' he, er moet wel nog normaal mee te rijden zijn. Het hoeft ook niet per se instelbaar te zijn, een vaste set is ook goed, als het de wielkasten maar een beetje leuk opvult met een leuk setje lichtmetaal in de toekomst en het geheel van de auto een beetje mooi aanvult.
Mijn advies blijft dan normale schokdempers, want met alleen een schroefset ben je er nog niet, je moet ook veerpootlagers Enzo hebben, krijg je er vaak niet bij.

Een doenbare schroefset gaat vanaf 400¤ over het algemeen, heb je iig progressieve veren (over het algemeen), pin mij er niet op vast, je zal toch moeten zoeken en naar de Tech specs kijken.
life happens while you're pusing the throttle.
  donderdag 11 mei 2017 @ 22:57:39 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170869504
setje alleen veren van 30/30 ofzo.. kan vaak prima icm originele dempers.. wel goede pakken dan.. heb goede ervaringen met Monroe gasgeveerde dempers, of desnoods rode koni's..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170871005
quote:
14s.gif Op donderdag 11 mei 2017 22:57 schreef Sounddragon het volgende:
setje alleen veren van 30/30 ofzo.. kan vaak prima icm originele dempers.. wel goede pakken dan.. heb goede ervaringen met Monroe gasgeveerde dempers, of desnoods rode koni's..
Nu heb ik trouwens recent van iemand begrepen dat je 206'jes standaard achter zonder enige aanpassingen al een heel stuk kunt laten zakken op de achteras. Dan zou je theoretisch alleen voor de vooras nog een set moeten fixen. Maar is dat aan te raden of is het het beste om,dan tóch gewoon een setje voor rondom te pakken?

De prijzen voor Koni's voor een 206 vallen me nog erg mee trouwens, ik had ze stukken duurder verwacht :) .
pi_170890330
Ik ben online aan het kijken voor die stabistangen maar er zijn nogal wat sites die de onderelen aanbieden. Ook de prijzen onderling verschillen enorm, zo betaal ik op een site als 'mijnautoonderdelen' voor Moog ruim ¤20,- terwijl datzelfde stangetje op sites als 'autodoc.nl' en 'auto-onderdelen24.nl' zelfs minder dan ¤10,- per stuk betaal.
Dat is een verschil van ruim 50%.

Verder valt het me ook op dat er nogal wat maatverschil zit in de stabilisatierubbers, zo worden er exemplaren aangeboden met een binnendiameter van 18,19,20 en zelfs 21mm.
Welke zijn nu van toepassing op de 1.4i (TU3JP) en welk merk zouden jullie mij aanraden/afraden :?

Verder meende ik me te herinneren dat er ook nog iets van een stabilisatorstang dwars over de onderzijde van het blok/bak loopt. Kan zijn dat die een andere benaming heeft maar op de brug wees men me daar toen op en die was idd ook aan vervanging toe.
pi_170897473
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 21:16 schreef Garfield1985 het volgende:
Ik ben online aan het kijken voor die stabistangen maar er zijn nogal wat sites die de onderelen aanbieden. Ook de prijzen onderling verschillen enorm, zo betaal ik op een site als 'mijnautoonderdelen' voor Moog ruim ¤20,- terwijl datzelfde stangetje op sites als 'autodoc.nl' en 'auto-onderdelen24.nl' zelfs minder dan ¤10,- per stuk betaal.
Dat is een verschil van ruim 50%.

Verder valt het me ook op dat er nogal wat maatverschil zit in de stabilisatierubbers, zo worden er exemplaren aangeboden met een binnendiameter van 18,19,20 en zelfs 21mm.
Welke zijn nu van toepassing op de 1.4i (TU3JP) en welk merk zouden jullie mij aanraden/afraden :?

Verder meende ik me te herinneren dat er ook nog iets van een stabilisatorstang dwars over de onderzijde van het blok/bak loopt. Kan zijn dat die een andere benaming heeft maar op de brug wees men me daar toen op en die was idd ook aan vervanging toe.
Ik ken dat soort sites en het kan idd verwarrend en tegenstrijdig lijken.
Zelf ook mee te maken gehad en als er zoveel verschillen in zitten is het lastig om een bestelling te plaatsen.

Als je wil help ik je zoeken, dm/pm me jouw kenteken en dan ga ik kijken wat het aanbod is zonder te weten wat jij allemaal al hebt gezien.
Misschien dat we er dan samen uit komen.
pi_170902245
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 03:20 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik ken dat soort sites en het kan idd verwarrend en tegenstrijdig lijken.
Zelf ook mee te maken gehad en als er zoveel verschillen in zitten is het lastig om een bestelling te plaatsen.

Als je wil help ik je zoeken, dm/pm me jouw kenteken en dan ga ik kijken wat het aanbod is zonder te weten wat jij allemaal al hebt gezien.
Misschien dat we er dan samen uit komen.
Thnx, dat waardeer ik zeer, ik zal je een pm sturen ^O^ .
pi_171107529
quote:
14s.gif Op donderdag 11 mei 2017 22:57 schreef Sounddragon het volgende:
setje alleen veren van 30/30 ofzo.. kan vaak prima icm originele dempers.. wel goede pakken dan.. heb goede ervaringen met Monroe gasgeveerde dempers, of desnoods rode koni's..
Vandaag was het eindelijk 'd-day' en zou de auto op de brug gaan om het geplande grootschalige onderhoud te krijgen. Helaas brak er tijdens de werkzaamheden een stuurkogel af en was deze ook nog eens niet voorradig. ;( De auto staat nu tot aan aankomende dinsdag bij de garage en ik ben onder aan de streep nóg wat duurder uit dan gepland. Ik heb door het veelvoud aan onderdelen wat ik de afgelopen dagen onder mijn neus heb gekregen door de bomen ook het bos niet meer gezien en ben er jammergenoeg door de monteur ook niet op geattendeerd dat dit een risico had kunnen zijn anders had ik ze online gelijk mee besteld. Voor grofweg ¤25,- heb je immers 2 nieuwe. Een lesgeld dus voor eenieder die aan onderdelen moet werken waar de stuurkogels voor los moeten en ze al enige tijd in gebruik heeft: bestel ze maar meteen mee want er gaat er geheid eentje kapot en achteraf ben je altijd duurder uit. :{
  zondag 21 mei 2017 @ 22:56:11 #31
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_171107786
Nog nooit gehad :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_171143618
quote:
2s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:18 schreef Sounddragon het volgende:
Alleen ce stabirubbers denk ik.. de rest is volgens mij van invloed op de wielgeometrie. Lijkt me niet de moeite..

Ik zou ook geen maanden meer doorrijden met een verrot veerrpootlager. :X
Het veerpootlager bleek bij het demonteren al letterlijk uit elkaar te vallen, daar had ik dus inderdaad niet al te lang meer mee moeten blijven door rijden. Blij dat ik die tóch maar meteen mee heb laten pakken. Verder bleek ook ónder de veerpootlagers dat de bovenkant van de veerpoot (die plaat dus) óók rot was. Gelukkig kon dit goedkoop opgelost worden met 2 vervangende deksels van de sloop voor een paar tientjes. Verbaas me er wel een beetje over dat de roestduivel toch nog vat kan krijgen op redelijk moderne auto's als dit. Toen ik het hoorde moest ik toch heel even denken aan de volgende aflevering uit 'wrak van de weg' :{ .

pi_171202594
De tyfus zeg, dat iemand er bewust voor kiest om zo te blijven rijden is best wel apart.......
Is bij jou nu alles opgelost?
pi_171444484
quote:
14s.gif Op donderdag 11 mei 2017 22:57 schreef Sounddragon het volgende:
setje alleen veren van 30/30 ofzo.. kan vaak prima icm originele dempers.. wel goede pakken dan.. heb goede ervaringen met Monroe gasgeveerde dempers, of desnoods rode koni's..
Wat vindt je hier van, is dit wat?

http://www.extreme-carsty(...)erk=11546&type=43773

of deze?

http://www.extreme-carsty(...)erk=11546&type=43773

quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 18:26 schreef vannelle het volgende:
De tyfus zeg, dat iemand er bewust voor kiest om zo te blijven rijden is best wel apart.......
Is bij jou nu alles opgelost?
Alles is nu opgelost, nieuwe aandrijfas zit er eindelijk onder, de nieuwe motorsteunen zijn geplaatst, stabistangen etc. De auto is stúkken minder zijwind gevoelig en trekt ook een stuk soepeler op nu, waar ik eerst het idee had dat er een paar paarden ergens op stal waren blijven staan heb ik nu wel het idee dat het opgegeven vermogen er ook daadwerkelijk in zit. Maar die veerpootlagers en vooral de bovenkant van de veerpoten waren dermate rot dat die bij nog wat langer ermee door blijven rijden binnen zeer korte tijd dwars door de motorruimte naar boven waren gekomen :X . Ergens deze week alleen nog nieuw schoeisel eronder en meteen laten uitlijnen en dan mag ie er even stevig tegenaan voor het komende half jaar qua kilometers :) .
  zondag 4 juni 2017 @ 13:41:48 #35
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171444536
quote:
14s.gif Op donderdag 11 mei 2017 22:57 schreef Sounddragon het volgende:
setje alleen veren van 30/30 ofzo.. kan vaak prima icm originele dempers.. wel goede pakken dan.. heb goede ervaringen met Monroe gasgeveerde dempers, of desnoods rode koni's..
30/30 nog wel! wow! En erna nog Monroes? wil je die gast dood?
pi_171444616
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 13:41 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

30/30 nog wel! wow! En erna nog Monroes? wil je die gast dood?
Hoe bedoel je? Wat mis ik hier?
  zondag 4 juni 2017 @ 13:47:07 #37
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171444688
Laat je weten hoe het gaat?
  zondag 4 juni 2017 @ 13:50:34 #38
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171444781
Je insteek is super, ik ben te snel!

[ Bericht 39% gewijzigd door PluggieOD op 04-06-2017 13:56:04 ]
pi_171444984
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 13:50 schreef PluggieOD het volgende:
Je insteek is super, ik ben te snel!
Ik volg het nu helemaal niet meer :?
  zondag 4 juni 2017 @ 14:06:12 #40
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171445178
Bel dan.
  zondag 4 juni 2017 @ 14:14:53 #41
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171445467
30/30 met die Monroe rommel gaat die jongen dood.
  zondag 4 juni 2017 @ 16:22:02 #42
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_171448811
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 23:25 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Nu heb ik trouwens recent van iemand begrepen dat je 206'jes standaard achter zonder enige aanpassingen al een heel stuk kunt laten zakken op de achteras. Dan zou je theoretisch alleen voor de vooras nog een set moeten fixen. Maar is dat aan te raden of is het het beste om,dan tóch gewoon een setje voor rondom te pakken?

De prijzen voor Koni's voor een 206 vallen me nog erg mee trouwens, ik had ze stukken duurder verwacht :) .
Dat kan inderdaad door de torsieas te verdraaien, maar daarmee tast je wel de veerkarakteristiek aan. Een beetje alsof je wat grindtegels in de kofferbak legt, maar dan zonder extra gewicht.
pi_171449414
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 13:40 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Wat vindt je hier van, is dit wat?

http://www.extreme-carsty(...)erk=11546&type=43773

of deze?

http://www.extreme-carsty(...)erk=11546&type=43773

[..]

Alles is nu opgelost, nieuwe aandrijfas zit er eindelijk onder, de nieuwe motorsteunen zijn geplaatst, stabistangen etc. De auto is stúkken minder zijwind gevoelig en trekt ook een stuk soepeler op nu, waar ik eerst het idee had dat er een paar paarden ergens op stal waren blijven staan heb ik nu wel het idee dat het opgegeven vermogen er ook daadwerkelijk in zit. Maar die veerpootlagers en vooral de bovenkant van de veerpoten waren dermate rot dat die bij nog wat langer ermee door blijven rijden binnen zeer korte tijd dwars door de motorruimte naar boven waren gekomen :X . Ergens deze week alleen nog nieuw schoeisel eronder en meteen laten uitlijnen en dan mag ie er even stevig tegenaan voor het komende half jaar qua kilometers :) .
Goed bezig, kan niks anders zeggen. ^O^
pi_171453560
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 16:45 schreef vannelle het volgende:

[..]

Goed bezig, kan niks anders zeggen. ^O^
Ehm tsja......het was bij sommige onderdelen ook een beetje ''one thing lead to another'', zoals met die bovenkant van die veerpoten (veerschotels?) . Maar ben toch wel blij dat ik niet het risico heb genomen om er mee door te blijven rijden. Ik ben me er bovendien terdege van bewust geworden dat dat laatste tevens een aandachtspuntje is voor elke 206 die vanaf '98 op de weg is gekomen. Zowel de monteur als ikzelf hadden dit in onze stroutste dromen serieus niet verwacht, want het deel waar je tijdens een keuring op controleert of dat niet krokant is was afgezien van wat oppervlakkige aantasting nog ''hard''. Maar hij was dus in werkelijkheid véél rotter dan je tijdens een visuele inspectie zou denken en het geeft ook te denken: ''hoeveel rijden er nog rond met dit verborgen gebrek of hebben er in het verleden een crash gehad hierdoor?''

Het is sowieso een dingetje wat ik meeneem bij élke volgende 206 die erin komt, dienen de veerpootlagers vervangen te worden of zitten ze er al een behoorlijke tijd in?

Vervang ze maar gelijk en controleer ook echt GOED hoe het met het materiaal eronder gesteld is waar het op vast gemonteerd zit, want de kans bestaat dat je dus rond rijdt met een serieus gevaarlijk gebrek!

Ironisch genoeg was die aan de bestuurderskant zelfs véél rotter dan die aan de bijrijderszijde waar ik enkele maanden op aansloeg. Terwijl die linkse juist weer geen krimp gegeven heeft. Zo zie je maar dat er voor sommige onderdelen dus geen peil op te trekken is hoe ze reageren als ze versleten zijn.

Verder kwam ik vanmiddag nog achter een kleinigheidje toen ik toevallig even onder de auto lag:



Het ophangpunt van de uitlaat aan de bakzijde is compleet langs de lasnaad gescheurd! Daar kan ik dus van de week óók nog even mee langs de garage of iemand met kennis van lassen gaan :{ .

[ Bericht 1% gewijzigd door Garfield1985 op 04-06-2017 19:42:46 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')