Net nagevraagd en er zit idd al een verloop in de bak zelf. Dus de bak waterpas monterenquote:Wellicht kan je het met een goede waterpas eens opmeten als je je bak op een vlakke ondergrond hebt staan.
Veel ervaring met dit type heb ik niet, maar intuïtief plaats je eerst het afvoersysteem incl de sifon. Die zou je op lekdichtheid kunnen controlere door met een tuingieter een 10 L. water erdoor te spoelen. Daarna de douchebak erover plaatsen en de sifon stevig vastdraaien. Rubbers invetten met vaseline en hopen dat die laatste verbinding: bak -> sifon, dicht zit.quote:Op donderdag 4 mei 2017 15:42 schreef Vin1 het volgende:
Bedankt voor je reactie, Ik snap je punt, daar was ik al bang voor...controleren gaat dus helaas niet...
Heb je wel tips hoe ik dit het beste kan bevestigen om de kans op verkeerd aansluiten en lekkage te krijgen te verkleinen? Heb ik bijv. lijm nodig?
Ik heb de volgende set:
Douchebak:
http://www.badkamer-outle(...)ond-radius-55-940992
Afvoer:
http://www.badkamer-outle(...)fvoergat-52mm-129583
Flexibele slang:
http://www.badkamer-outle(...)voerslang-1409986087
Graag je tips
Btw, even gekeken naar de afmetingen van die slang: Wisa flexibele afvoerslang 110mm 300-650mm wit 1409986087quote:Op donderdag 4 mei 2017 15:42 schreef Vin1 het volgende:
Flexibele slang:
http://www.badkamer-outle(...)voerslang-1409986087
Graag je tips
IS het niet veel handiger om een stukje van die pijp af te halen?quote:
Dat gaat niet, is een bovengrondse afvoer van de WC die naar de hoek wegloopt en daar de muur in gaat....stom en goedkoop gemaakt toen de woning is gebouwd, maar is niet anders...quote:Op donderdag 4 mei 2017 17:44 schreef Geralt het volgende:
[..]
IS het niet veel handiger om een stukje van die pijp af te halen?
Bedankt voor de info!quote:Op donderdag 4 mei 2017 19:23 schreef blomke het volgende:
Bij nader inzien denk ik dat je de goede slang (met de goede diameter) aan de sifon koppelt, de sifon aan de douchebak, alles controleert op dichtheid en als laatst de douchebak plaatst en de slang op je bestaande riool koppelt.
1) Intuïtief vind ik zo'n geribbelde afvoer maar niks, gezien de kans op verstopping door haren, zeep- en kalkresten. Maar goed, zit erbij, dus een poging wagen kan, met de kans dat er af enn toe heet sodawater door moet.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 00:39 schreef Vin1 het volgende:
1) Dus de flexibele slang is wel een goede keuze?
2) En als ik de slang vast maak aan de sifon en aan de andere kant aan de afvoer/riool, gebruik ik dan pvc lijm om het vast te maken?
Maak je dan een gat in de afvoer van de WC?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 00:38 schreef Vin1 het volgende:
Dat gaat niet, is een bovengrondse afvoer van de WC die naar de hoek wegloopt en daar de muur in gaat....stom en goedkoop gemaakt toen de woning is gebouwd, maar is niet anders...
Nee in de grond onder de douche zit een afvoerpunt waar de buis op aangesloten kan worden.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 09:33 schreef blomke het volgende:
[..]
Maak je dan een gat in de afvoer van de WC?
In principe kan ik gewoon een andere pijp komen, hoeft niet met de flexible slang.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 09:29 schreef blomke het volgende:
[..]
1) Intuïtief vind ik zo'n geribbelde afvoer maar niks, gezien de kans op verstopping door haren, zeep- en kalkresten. Maar goed, zit erbij, dus een poging wagen kan, met de kans dat er af enn toe heet sodawater door moet.
2) Als die slang van polypropyleen (PP) is, is ie niet met PVC lijm te lijmen; je zou dan aan "een" kit zoals sanitairkit moeten denken. Of m.b.v. een mof met manchetten, aansluiten op PVC: [ afbeelding ].
Ah, nu begin ik het te snappen: de afvoerbuis loopt via een gat in de vloer onder de douchebak naar beneden?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:00 schreef Vin1 het volgende:
In principe kan ik gewoon een andere pijp komen, hoeft niet met de flexible slang.
een NIET flexibele buis lijkt mij echter lastig aansluiten omdat je niet onder de bak kan komen als deze op de grond staat, dus je moet de bak eerst van de grond af houden zodat je de afvoer kan aansluiten en m dan laten zakken op de juiste plek. Is namelijk een vaste bak met vaste verhoging, ZONDER plint er voor die je er af kan halen...anders zou je er nog onder kunnen ja...
Denk je dat een vaste buis ook met deze bak een betere oplossing zal zijn dan de flexibele buis?
Hoe ga je dat oplossen met die (110/125??) buis daarachter?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 14:16 schreef Vin1 het volgende:
Zie foto. (Let niet op de doekjes ivm het kitten)
Daar was ik al bang voor. Een stuk gipsblokken muur boven de buis is geen oplossing?quote:Op maandag 8 mei 2017 12:34 schreef Vin1 het volgende:
Probleem is dat ik dan met de douchecabine niet uit ga komen. Of de hele voorzetwand van de WC had doorgestrokken moeten worden over de hele muur zodat de buis ook weg was en de bak in de hoek tegen de nieuwe voorzetwand kan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |