quote:
Op woensdag 3 mei 2017 17:15 schreef vaduz het volgende:[..]
De "beste" keuze is natuurlijk nogal relatief en het betekent niet dat je ineens niet getrouwd zou zijn, maar als je het wel zou laten registreren had je achteraf extra bureaucratie. Je zult om te kunnen scheiden eigenlijk hoe dan ook naar Rusland moeten afgaan, aangezien je man daar zijn gewoonlijke verblijfplaats heeft. Zonder de aanwezigheid van je man kan je huwelijk in principe niet worden ontbonden, of je het nou wel of niet in Nederland hebt geregistreerd. Uitzonderingen zijn:
- Als het huwelijk ongeldig is (Je kunt bijvoorbeeld aantonen dat je man op het moment van het sluiten van het huwelijk al wettelijk met iemand anders was getrouwd en meer van dergelijke uitzonderingen);
- Als je man vermist is (Dat jij hem niet kunt bereiken, maakt nog niet dat hij vermist zou zijn. Dit is een zeer lastige weg die je enkel kunt inzetten als iemand daadwerkelijk van de aardbodem is verdwenen).
Ik heb vandaag contact gehad met Gemeente Den Haag. Met de vraag of het consequenties heeft als ik mijn buitenlandse huwelijk niet laat registreren in Nederland. Omdat ik ga scheiden in Rusland, is het achteraf wel verplicht om de scheiding te laten registreren in NL. Ook al is t huwelijk niet geregistreerd in NL.