abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170634813
Goedemiddag allemaal,

Ik heb een beetje ingewikkelde vraag. Ga mijn best doen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Voor mijn werk gebruik ik Office 365. Mijn collega en ik hebben beiden een office-agenda en deze met elkaar gedeeld, zodat we indien nodig in elkaars agenda kunnen kijken.
Tevens heb ik een iPhone5S voor mijn werk. Ook hierop heb ik beide agenda's, waar ik mijn collega's agenda in aan- en uit kan zetten.

Privé gebruik ik een Samsung Galaxy S7 met de app "agenda" die er standaard op staat. Hier heb ik mijn werk agenda in geintegreerd, omdat ik vaak flexibel werk en zo kan zien welke dagen ik wel en niet aan het werk ben. Nu staat óók de agenda van mijn collega hier in, maar kan ik dit niet aan of uit zetten, zoals dit bij de iPhone wel kan.
Er staat onder "instellingen" of onder "agenda's beheren" wel dat je bepaalde agenda's aan en uit kan zetten, maar een sub-agenda (Zoals de gedeelde van mijn collega) is geen optie.

Iemand met goede raad? Het is namelijk erg irritant om zijn vakantie steeds in beeld te zien staan terwijl ik hard aan het werk ben ;-)
  dinsdag 2 mei 2017 @ 18:02:39 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_170636554
Klopt het dat de gedeelde agenda door jou is gedeeld en jij dus de eigenaar bent van die 'sub' agenda?

Welke app gebruik je op je Samsung? Die van Microsoft of de meegeleverde?

[ Bericht 17% gewijzigd door jogy op 02-05-2017 18:10:48 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_170649355
Ik gebruik de meegeleverde app, "agenda" heet 'ie gewoon.
(De 'sub'-agenda is door mijn collega gedeeld, ben zelf dus niet de eigenaar)
  woensdag 3 mei 2017 @ 10:21:46 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_170650513
Ik vind het juist wazig omdat de grootste klacht met android en apple intergratie met exchange/office365 mail en agenda's juist is dat gedeelde agenda's (en mailboxen) niet meegenomen worden naar het lokale apparaat behalve wanneer je deze expliciet dus invult met gebruikersnaam en wachtwoord. Hetzelfde verhaal met afdelingsmailboxen zeg maar. maar op de IOS kan je het dus wel apart van elkaar instellen maar op de android niet.

Als je in de 'manage calenders' lijst kijkt zie je alleen je eigen mailadres en niet die van je collega maar deze komt wel als afspraak in jouw agenda.
Vrijheid
pi_170651257
quote:
14s.gif Op woensdag 3 mei 2017 10:21 schreef jogy het volgende:
Als je in de 'manage calenders' lijst kijkt zie je alleen je eigen mailadres en niet die van je collega maar deze komt wel als afspraak in jouw agenda.
Klopt....
  woensdag 3 mei 2017 @ 12:49:47 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_170653720
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 10:58 schreef e.ster89 het volgende:

[..]

Klopt....
Publiceren jullie je agenda naar elkaar? Beetje zoals: https://www.slipstick.com(...)dar-on-a-smartphone/

Gewoon om het duidelijk te krijgen en eventueel een oplossing te vinden voor je.
Vrijheid
pi_170654635
Ja, dat is de manier waarop we de agenda met elkaar hebben gedeeld, min of meer. Ziet er niet helemaal hetzelfde uit geloof ik, maar de manier is vergelijkbaar.
  woensdag 3 mei 2017 @ 14:50:03 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_170656306
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 13:28 schreef e.ster89 het volgende:
Ja, dat is de manier waarop we de agenda met elkaar hebben gedeeld, min of meer. Ziet er niet helemaal hetzelfde uit geloof ik, maar de manier is vergelijkbaar.
Ah duidelijk. Ik kan er voor de default samsung calendar app niets over vinden. Zou je willen overwegen om outlook voor android te gebruiken? Deze is helemaal gebouwt om office 365 te ondersteunen en misschien heb je dan wel die optie.
Vrijheid
pi_170657691
quote:
14s.gif Op woensdag 3 mei 2017 14:50 schreef jogy het volgende:

[..]

Ah duidelijk. Ik kan er voor de default samsung calendar app niets over vinden. Zou je willen overwegen om outlook voor android te gebruiken? Deze is helemaal gebouwt om office 365 te ondersteunen en misschien heb je dan wel die optie.
Ja, heb ik ook overwogen. Enige nadeel is dat ik, als ik outlook voor android gebruik, ik alleen mijn mail van zowel werk als privé binnen kan halen. Heb mogelijk de verkeerde app te pakken, maar outlook calendar kan ik niet vinden... <-- dit is inmiddels gelukt. Verder kijken dan je neus lang is :)

Blijft wel dat ik de widget om op je homescreen telefoon te zetten veel fijner vind van de standaard 'agenda' app, die ook gewoon een maandoverzicht ipv overzicht per dag geeft.. .

[ Bericht 17% gewijzigd door e.ster89 op 03-05-2017 15:54:09 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')