abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170631342
Dit is een beetje zoals een tabel uit Excel kopiëren naar Word, om dan vervolgens te zeggen dat je kolommen niet kunt opsommen...
pi_170631381
Ik kan PDF bestand niet als word opslaan. Is dat vreemd?
pi_170631400
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:53 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik kan PDF bestand niet als word opslaan. Is dat vreemd?
Wellicht een "verkeerde" versie van acrobat reader.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_170631407
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:42 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Je bent wel kampioen in het geven van non-antwoorden.

'Wat is de meerwaarde? (oftewel, waarom is dit handig of verstandig?)' Jij: 'omdat we dat verstandig vinden' 8)7

Over wat voor pdf-jes praten we. Ingescand? Of 'native'? Van één pagina, meerdere, verschilt dit? Zitten er plaatjes bij, gaat het om alleen tekstblokken, tabellen, opsommingen, etc etc.

Ik kan me er namelijk gewoon geen voorstelling bij maken waarom wij dat hier bijv zouden doen en met welk praktisch nut.
Ja sorry, maar het gaat hier om bezoekers van een tentoonstelling. In het bestand zit een link waarop ze moeten klikken. Als ze ook nog eens eerst het PDF bestand als bijlage moeten openen, vrees ik (en collega) dat men dat teveel gedoe vindt en dus zal weg doen.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:54:53 #30
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_170631421
Kan dat überhaupt wel? Of je moet gewoon de tekst kopiëren en in de mail plakken...
Fade to Black
pi_170631432
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:54 schreef Achterhoker het volgende:
Kan dat überhaupt wel? Of je moet gewoon de tekst kopiëren en in de mail plakken...
Blijkbaar niet? Lay-out gaan dan verloren, grrrrr.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:56:21 #32
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_170631452
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:55 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Blijkbaar niet? Lay-out gaan dan verloren, grrrrr.
Ja daar was ik al bang voor. Ik weet niet hoe groot het bestand is?
Fade to Black
pi_170631484
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:56 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Ja daar was ik al bang voor. Ik weet niet hoe groot het bestand is?
Gewoon 1 A4.
pi_170631489
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wellicht een "verkeerde" versie van acrobat reader.
Nee dat kan niet (meer) met de gratis versie van Adobe Acrobat. Daarvoor moet je extra licentie aanschaffen.
pi_170631586
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:54 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja sorry, maar het gaat hier om bezoekers van een tentoonstelling. In het bestand zit een link waarop ze moeten klikken. Als ze ook nog eens eerst het PDF bestand als bijlage moeten openen, vrees ik (en collega) dat men dat teveel gedoe vindt en dus zal weg doen.
Ik heb hier zoveel vragen over, maar eh...

Waarom zet je dan alleen die link (met een inleidende tekst) niet in de mail?
Wat staat er verder in het .pdf-bestand dat zo belangrijk is? Blijkbaar gaat het je vooral om die link.
pi_170631603
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:03 schreef kmkmmr het volgende:

[..]

Ik heb hier zoveel vragen over, maar eh...

Waarom zet je dan alleen die link (met een inleidende tekst) niet in de mail?
Wat staat er verder in het .pdf-bestand dat zo belangrijk is? Blijkbaar gaat het je vooral om die link.
Introductietekst lijkt me wel fijn, toch? :)
pi_170631610
Typ het gewoon over dan..... het is maar 1 A4'tje
pi_170631634
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:04 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Introductietekst lijkt me wel fijn, toch? :)
Ja, dat zeg ik... ("Inleidende tekst".)

Okay, ik snap het oprecht niet meer.

- Wat is het nut van het .pdf-bestand?
- Waarom gebruiken jullie überhaupt het .pdf-formaat?
- Wat is de inhoud, waarom kun je het niet overtypen of kopiëren als het je vooral gaat om een link?

Waarom doen jullie zo moeilijk?

Een .pdf-bestand aanmaken is vooral handig als je iets meestuurt dat geprint moet worden. Denk bijv. aan een barcode/QR-code, of aan een factuur of iets dergelijks.
pi_170631656
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:06 schreef kmkmmr het volgende:

[..]

- Wat is de inhoud, waarom kun je het niet overtypen of kopiëren als het je vooral gaat om een link?

Dit
pi_170631711
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:06 schreef kmkmmr het volgende:

[..]

Een .pdf-bestand aanmaken is vooral handig als je iets meestuurt dat geprint moet worden. Denk bijv. aan een barcode/QR-code, of aan een factuur of iets dergelijks.

Lay-out gaat dan verloren. Maar, ik wacht op een collega en dan even overleggen wat we gaan doen nu.
pi_170631748
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:11 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Lay-out gaat dan verloren.
Okay....

Jullie hebben een document.
Dat is bedoeld voor de klanten die een tentoonstelling komen bezoeken.
Wat belangrijk is, is dat de klanten een link ontvangen (en die link ook echt moeten bezoeken).

Waarom is de lay-out zo belangrijk?
De afhandelijk lijkt digitaal te zijn (daarom een link?!), dus waarom moeilijk doen over lay-out?

Kun je geen voorbeeld geven van het document?
pi_170631766
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:11 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Lay-out gaat dan verloren. Maar, ik wacht op een collega en dan even overleggen wat we gaan doen nu.
Jonge jonge wat een omweg, maak gewoon een mail met link, stukje tekst en verwijs naar de bijlage, mensen die geen zin in de PDF hebben, klikken direct op de link, de rest kijkt wel in de PDF.
pi_170631860
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:14 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Jonge jonge wat een omweg, maak gewoon een mail met link, stukje tekst en verwijs naar de bijlage, mensen die geen zin in de PDF hebben, klikken direct op de link, de rest kijkt wel in de PDF.
Dat is dubbel. Of bijlage of mail met stuk tekst inclusief verwijzing naar link.
pi_170631987
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:18 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat is dubbel. Of bijlage of mail met stuk tekst inclusief verwijzing naar link.
Een link in een bijlage zetten is echt zo... doordacht. :').
pi_170632013
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:18 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nee dat is het niet, maar geeft niet. In de tussentijd dat je hier halve informatie loopt te te geven en moord en brand loopt te schreeuwen, had een echte doorpakker het probleem al lang verholpen.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 14:28:25 #46
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_170632108
Maak gewoon even de pdf na in html. Dan heb je wel opmaak. Net als in bijv. nieuwsbrieven.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 14:29:30 #47
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_170632126
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:13 schreef kmkmmr het volgende:

[..]

Okay....

Jullie hebben een document.
Dat is bedoeld voor de klanten die een tentoonstelling komen bezoeken.
Wat belangrijk is, is dat de klanten een link ontvangen (en die link ook echt moeten bezoeken).

Waarom is de lay-out zo belangrijk?
De afhandelijk lijkt digitaal te zijn (daarom een link?!), dus waarom moeilijk doen over lay-out?

Kun je geen voorbeeld geven van het document?
Dit.

@TS, je hebt geen technisch advies nodig, maar communicatieadvies.

Jullie maken het jezelf veels te moeilijk. Gebruik je e-mail als een hele korte introductie met de hoofdboodschap (wie/wat/waar/wanneer/waarom). Maximum paar alinea's lang. De link is waar je de mensen heen wil hebben, sluit daarmee af en vertel wat je op die link kunt doen (inschrijven/aanmelden bijv).

Gebruik de pdf in de bijlage als verdieping met meer informatie en verwijs daar op die manier ook even naar in je korte introductietekst.

Communicatie 101
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_170632326
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:28 schreef butz0rs het volgende:
Maak gewoon even de pdf na in html. Dan heb je wel opmaak. Net als in bijv. nieuwsbrieven.
Sorry, ben niet technisch. Hoe doe ik dat?
pi_170632362
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:29 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Dit.

@TS, je hebt geen technisch advies nodig, maar communicatieadvies.

Jullie maken het jezelf veels te moeilijk. Gebruik je e-mail als een hele korte introductie met de hoofdboodschap (wie/wat/waar/wanneer/waarom). Maximum paar alinea's lang. De link is waar je de mensen heen wil hebben, sluit daarmee af en vertel wat je op die link kunt doen (inschrijven/aanmelden bijv).

Gebruik de pdf in de bijlage als verdieping met meer informatie en verwijs daar op die manier ook even naar in je korte introductietekst.

Communicatie 101
Grappig, ik ben communicatie-adviseur en zit op een afdeling communicatie en marketing. Maar, hebben besloten dat ( wat jij zegt) te doen.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 14:39:03 #50
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_170632378
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:36 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Sorry, ben niet technisch. Hoe doe ik dat?
Handmatig of zo (niet getest).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')