abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170630625
Beste leden,

Hoe krijg ik een PDF bestand in een mail, en dan niet als bestand in de regel bijgevoegd, maar echt in de tekstregels.

Alvast bedankt!
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:16:51 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170630653
Hoe kom je erbij dat dat überhaupt mogelijk is?
pi_170630654
niet, je kan misschien de text selecteren en copyeren plakken, maar bij veel pdf's werkt dat niet
pi_170630737
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:16 schreef kmkmmr het volgende:
Hoe kom je erbij dat dat überhaupt mogelijk is?
Is het niet mogelijk?
pi_170630743
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:16 schreef CarltonBanks het volgende:
niet, je kan misschien de text selecteren en copyeren plakken, maar bij veel pdf's werkt dat niet
Blijft niks meer over van de lay-out.
pi_170630758
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:16 schreef hugecooll het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe kom ik hier überhaupt?
pi_170630813
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:21 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Is het niet mogelijk?
Waarom wil je het?

Snap je überhaupt wat het nut van .pdf is of?
pi_170630826
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:25 schreef kmkmmr het volgende:

[..]

Waarom wil je het?

Snap je überhaupt wat het nut van .pdf is of?
Jaaaaaaaa. Kan het of niet? Meer hoef ik niet te weten.
pi_170630886
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:25 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Jaaaaaaaa. Kan het of niet? Meer hoef ik niet te weten.
- Ik weet niet of je doelt op Outlook.com (online) of op MS Outlook (onderdeel Office, standalone desktopsoftware).
- Ik gebruik geen Outlook, dus kan je sowieso geen antwoord geven op die vraag. Ik vermoed van niet, omdat dat tegen het principe van .pdf ingaat.
- Je zou .pdf niet eens op die manier willen weergeven, het nut van .pdf is dat het overal op dezelfde manier wordt getoond. Dat verlies je als je doet wat jij wil doen (wat je zelf al hebt gemerkt).

Daarom ook de vraag: waarom?
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:29:17 #11
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170630933
Copy-pasten via pdf gaat niet zo gemakkelijk. Er zijn geloof ik aparte programma's voor.
Een pdf heeft juist als meerwaarde dat je geen letters kunt veranderen, itt Word en Excel.
Hierdoor heeft het als verzonden factuur een meerwaarde, gelijk aan een gedrukte hard copy.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_170630954
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:28 schreef kmkmmr het volgende:

[..]

- Ik weet niet of je doelt op Outlook.com (online) of op MS Outlook (onderdeel Office, standalone desktopsoftware).
- Ik gebruik geen Outlook, dus kan je sowieso geen antwoord geven op die vraag. Ik vermoed van niet, omdat dat tegen het principe van .pdf ingaat.
- Je zou .pdf niet eens op die manier willen weergeven, het nut van .pdf is dat het overal op dezelfde manier wordt getoond. Dat verlies je als je doet wat jij wil doen (wat je zelf al hebt gemerkt).

Daarom ook de vraag: waarom?
Het gaat om Microsoft Outlook (2010) waarmee we hier op werk de mails en andere zaken regelen. PDF gebruikt vanwege de lay-out, maar die gaat dus verloren als ik deze kopieer en plak. Grrr.
pi_170631014
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Het gaat om Microsoft Outlook (2010) waarmee we hier op werk de mails en andere zaken regelen. PDF gebruikt vanwege de lay-out, maar die gaat dus verloren als ik deze kopieer en plak. Grrr.
Je geeft geen antwoord: waarom wil je de content per se plakken in het mail zelf, in plaats van sturen als bijlage?

Ik snap niet waarom je boos of kwaad wordt verder. Wat je omschrijft is exact waar .pdf voor bedoeld is: overal dezelfde weergave.
pi_170631030
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Copy-pasten via pdf gaat niet zo gemakkelijk. Er zijn geloof ik aparte programma's voor.
Een pdf heeft juist als meerwaarde dat je geen letters kunt veranderen, itt Word en Excel.
Hierdoor heeft het als verzonden factuur een meerwaarde, gelijk aan een gedrukte hard copy.
Klopt, de lay-out gaat dan verloren. Wat voor programma's?
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:36:17 #16
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_170631064
maak dan een screenshot van de pdf en voeg hem zonodig alsnog als attachment bij, best of both worlds?

Of probeer het te converteren naar een Word document en ga dán copy pasten?

Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom je het zou willen maar soit.

Kun je de meerwaarde eens uitleggen voor de ontvanger?

edit:

aanvullende vraag: 'de layout' gaat verloren, hoe zie je dit voor je hoe dit in de mail terecht komt? Wat voor layout hebben we het dan over? Je kunt evt nog copyen en dan 'plakken speciaal' zodat het in de opmaak van je maileditor terecht komt. Ja dat is dan niet de originele layout van de PDF maar wel in dezelfde layout als je mail is opgemaakt.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_170631089
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:34 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Klopt, de lay-out gaat dan verloren.
Waarom kun je dat .pdf-bestand niet als bijlage meesturen? :s).
pi_170631120
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:36 schreef LuNaTiC het volgende:
maak dan een screenshot van de pdf en voeg hem zonodig alsnog als attachment bij, best of both worlds?

Of probeer het te converteren naar een Word document en ga dán copy pasten?

Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom je het zou willen maar soit.

Kun je de meerwaarde eens uitleggen voor de ontvanger?
Zou kunnen, maar in het PDF staat een link. Die gaat dus ook verloren.

In overleg met collega besloten dat dat verstandig is gezien het nut van de mails.
pi_170631132
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:39 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

In overleg met collega besloten dat dat verstandig is gezien het nut van de mails.
Wát?
pi_170631133
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:37 schreef kmkmmr het volgende:

[..]

Waarom kun je dat .pdf-bestand niet als bijlage meesturen? :s).
Omdat collega en ik vrezen dat mensen dat teveel moeite vinden.
pi_170631134
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:34 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Klopt, de lay-out gaat dan verloren. Wat voor programma's?
Bij acrobate reader kun je doen: "opslaan als".
En dan heb je word en excel.
En via word kun je copy pasten naar outlook.
pi_170631142
quote:

[..]

Omdat collega en ik vrezen dat mensen dat teveel moeite vinden.
Wat te veel moeite vinden? Het ontvangen van een bijlage?
pi_170631162
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Bij acrobate reader kun je doen: "opslaan als".
En dan heb je word en excel.
En via word kun je copy pasten naar outlook.
Even kijken.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:42:02 #24
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_170631187
quote:

[..]

Zou kunnen, maar in het PDF staat een link. Die gaat dus ook verloren.

Je bent wel kampioen in het geven van non-antwoorden.

'Wat is de meerwaarde? (oftewel, waarom is dit handig of verstandig?)' Jij: 'omdat we dat verstandig vinden' 8)7

Over wat voor pdf-jes praten we. Ingescand? Of 'native'? Van één pagina, meerdere, verschilt dit? Zitten er plaatjes bij, gaat het om alleen tekstblokken, tabellen, opsommingen, etc etc.

Ik kan me er namelijk gewoon geen voorstelling bij maken waarom wij dat hier bijv zouden doen en met welk praktisch nut.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_170631272
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:40 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Even kijken.
Okay, om het maar even te herhalen:

Het pluspunt/voordeel van Word (en andere tekstverwerkers) is dat je enorm veel opties hebt om je document op te maken. Je kunt het enorm opleuken. Er is alleen één groot probleem: je document kan er anders uitzien op het scherm van een ander. Opmaak kan anders zijn, lettertypes kunnen verschillen, dingen kunnen van plaats verwisselen omdat de inhoud opschuift e.d.

PDF is daar de oplossing voor: alles wat je op jouw scherm ziet, komt ook exact op dezelfde manier bij een ander op het scherm. Dat is de kracht van PDF, daarom geniet het ook een voorkeur bij het sturen van documenten. Dat brengt limitaties met zich mee: je kunt het niet zomaar knippen en plakken en verwachten dat het hetzelfde eruit ziet.

Ik weet niet wat de inhoud van je .pdf-bestand is, maar kort door de bocht: Wat jij wil, dat kan simpelweg niet.
pi_170631342
Dit is een beetje zoals een tabel uit Excel kopiëren naar Word, om dan vervolgens te zeggen dat je kolommen niet kunt opsommen...
pi_170631381
Ik kan PDF bestand niet als word opslaan. Is dat vreemd?
pi_170631400
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:53 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik kan PDF bestand niet als word opslaan. Is dat vreemd?
Wellicht een "verkeerde" versie van acrobat reader.
pi_170631407
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:42 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Je bent wel kampioen in het geven van non-antwoorden.

'Wat is de meerwaarde? (oftewel, waarom is dit handig of verstandig?)' Jij: 'omdat we dat verstandig vinden' 8)7

Over wat voor pdf-jes praten we. Ingescand? Of 'native'? Van één pagina, meerdere, verschilt dit? Zitten er plaatjes bij, gaat het om alleen tekstblokken, tabellen, opsommingen, etc etc.

Ik kan me er namelijk gewoon geen voorstelling bij maken waarom wij dat hier bijv zouden doen en met welk praktisch nut.
Ja sorry, maar het gaat hier om bezoekers van een tentoonstelling. In het bestand zit een link waarop ze moeten klikken. Als ze ook nog eens eerst het PDF bestand als bijlage moeten openen, vrees ik (en collega) dat men dat teveel gedoe vindt en dus zal weg doen.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:54:53 #30
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_170631421
Kan dat überhaupt wel? Of je moet gewoon de tekst kopiëren en in de mail plakken...
Fade to Black
pi_170631432
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:54 schreef Achterhoker het volgende:
Kan dat überhaupt wel? Of je moet gewoon de tekst kopiëren en in de mail plakken...
Blijkbaar niet? Lay-out gaan dan verloren, grrrrr.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:56:21 #32
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_170631452
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:55 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Blijkbaar niet? Lay-out gaan dan verloren, grrrrr.
Ja daar was ik al bang voor. Ik weet niet hoe groot het bestand is?
Fade to Black
pi_170631484
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:56 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Ja daar was ik al bang voor. Ik weet niet hoe groot het bestand is?
Gewoon 1 A4.
pi_170631489
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wellicht een "verkeerde" versie van acrobat reader.
Nee dat kan niet (meer) met de gratis versie van Adobe Acrobat. Daarvoor moet je extra licentie aanschaffen.
pi_170631586
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:54 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja sorry, maar het gaat hier om bezoekers van een tentoonstelling. In het bestand zit een link waarop ze moeten klikken. Als ze ook nog eens eerst het PDF bestand als bijlage moeten openen, vrees ik (en collega) dat men dat teveel gedoe vindt en dus zal weg doen.
Ik heb hier zoveel vragen over, maar eh...

Waarom zet je dan alleen die link (met een inleidende tekst) niet in de mail?
Wat staat er verder in het .pdf-bestand dat zo belangrijk is? Blijkbaar gaat het je vooral om die link.
pi_170631603
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:03 schreef kmkmmr het volgende:

[..]

Ik heb hier zoveel vragen over, maar eh...

Waarom zet je dan alleen die link (met een inleidende tekst) niet in de mail?
Wat staat er verder in het .pdf-bestand dat zo belangrijk is? Blijkbaar gaat het je vooral om die link.
Introductietekst lijkt me wel fijn, toch? :)
pi_170631610
Typ het gewoon over dan..... het is maar 1 A4'tje
pi_170631634
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:04 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Introductietekst lijkt me wel fijn, toch? :)
Ja, dat zeg ik... ("Inleidende tekst".)

Okay, ik snap het oprecht niet meer.

- Wat is het nut van het .pdf-bestand?
- Waarom gebruiken jullie überhaupt het .pdf-formaat?
- Wat is de inhoud, waarom kun je het niet overtypen of kopiëren als het je vooral gaat om een link?

Waarom doen jullie zo moeilijk?

Een .pdf-bestand aanmaken is vooral handig als je iets meestuurt dat geprint moet worden. Denk bijv. aan een barcode/QR-code, of aan een factuur of iets dergelijks.
pi_170631656
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:06 schreef kmkmmr het volgende:

[..]

- Wat is de inhoud, waarom kun je het niet overtypen of kopiëren als het je vooral gaat om een link?

Dit
pi_170631711
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:06 schreef kmkmmr het volgende:

[..]

Een .pdf-bestand aanmaken is vooral handig als je iets meestuurt dat geprint moet worden. Denk bijv. aan een barcode/QR-code, of aan een factuur of iets dergelijks.

Lay-out gaat dan verloren. Maar, ik wacht op een collega en dan even overleggen wat we gaan doen nu.
pi_170631748
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:11 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Lay-out gaat dan verloren.
Okay....

Jullie hebben een document.
Dat is bedoeld voor de klanten die een tentoonstelling komen bezoeken.
Wat belangrijk is, is dat de klanten een link ontvangen (en die link ook echt moeten bezoeken).

Waarom is de lay-out zo belangrijk?
De afhandelijk lijkt digitaal te zijn (daarom een link?!), dus waarom moeilijk doen over lay-out?

Kun je geen voorbeeld geven van het document?
pi_170631766
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:11 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Lay-out gaat dan verloren. Maar, ik wacht op een collega en dan even overleggen wat we gaan doen nu.
Jonge jonge wat een omweg, maak gewoon een mail met link, stukje tekst en verwijs naar de bijlage, mensen die geen zin in de PDF hebben, klikken direct op de link, de rest kijkt wel in de PDF.
pi_170631860
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:14 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Jonge jonge wat een omweg, maak gewoon een mail met link, stukje tekst en verwijs naar de bijlage, mensen die geen zin in de PDF hebben, klikken direct op de link, de rest kijkt wel in de PDF.
Dat is dubbel. Of bijlage of mail met stuk tekst inclusief verwijzing naar link.
pi_170631987
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:18 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat is dubbel. Of bijlage of mail met stuk tekst inclusief verwijzing naar link.
Een link in een bijlage zetten is echt zo... doordacht. :').
pi_170632013
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:18 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nee dat is het niet, maar geeft niet. In de tussentijd dat je hier halve informatie loopt te te geven en moord en brand loopt te schreeuwen, had een echte doorpakker het probleem al lang verholpen.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 14:28:25 #46
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_170632108
Maak gewoon even de pdf na in html. Dan heb je wel opmaak. Net als in bijv. nieuwsbrieven.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 14:29:30 #47
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_170632126
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:13 schreef kmkmmr het volgende:

[..]

Okay....

Jullie hebben een document.
Dat is bedoeld voor de klanten die een tentoonstelling komen bezoeken.
Wat belangrijk is, is dat de klanten een link ontvangen (en die link ook echt moeten bezoeken).

Waarom is de lay-out zo belangrijk?
De afhandelijk lijkt digitaal te zijn (daarom een link?!), dus waarom moeilijk doen over lay-out?

Kun je geen voorbeeld geven van het document?
Dit.

@TS, je hebt geen technisch advies nodig, maar communicatieadvies.

Jullie maken het jezelf veels te moeilijk. Gebruik je e-mail als een hele korte introductie met de hoofdboodschap (wie/wat/waar/wanneer/waarom). Maximum paar alinea's lang. De link is waar je de mensen heen wil hebben, sluit daarmee af en vertel wat je op die link kunt doen (inschrijven/aanmelden bijv).

Gebruik de pdf in de bijlage als verdieping met meer informatie en verwijs daar op die manier ook even naar in je korte introductietekst.

Communicatie 101
pi_170632326
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:28 schreef butz0rs het volgende:
Maak gewoon even de pdf na in html. Dan heb je wel opmaak. Net als in bijv. nieuwsbrieven.
Sorry, ben niet technisch. Hoe doe ik dat?
pi_170632362
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:29 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Dit.

@TS, je hebt geen technisch advies nodig, maar communicatieadvies.

Jullie maken het jezelf veels te moeilijk. Gebruik je e-mail als een hele korte introductie met de hoofdboodschap (wie/wat/waar/wanneer/waarom). Maximum paar alinea's lang. De link is waar je de mensen heen wil hebben, sluit daarmee af en vertel wat je op die link kunt doen (inschrijven/aanmelden bijv).

Gebruik de pdf in de bijlage als verdieping met meer informatie en verwijs daar op die manier ook even naar in je korte introductietekst.

Communicatie 101
Grappig, ik ben communicatie-adviseur en zit op een afdeling communicatie en marketing. Maar, hebben besloten dat ( wat jij zegt) te doen.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 14:39:03 #50
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_170632378
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:36 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Sorry, ben niet technisch. Hoe doe ik dat?
Handmatig of zo (niet getest).
pi_170632392
Ik zou zelf serieus kwaad worden als ik een .pdf-bestand krijg met daarin de link waar ik op moet klikken.

Als communicatie-adviseur kun je dat zien aankomen of wat?
pi_170632437
Beetje zoals PostNL een briefje achterlaat wanneer je niet thuis bent, met de mededeling dat je meer info over je pakket kan vinden bij je buur. In plaats van die info meteen bij jou in de bus te doen.

Zo van, hey, we kunnen je de info meteen geven, maar we houden ervan als je meer moeite moet doen.
pi_170632447
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:39 schreef kmkmmr het volgende:
Ik zou zelf serieus kwaad worden als ik een .pdf-bestand krijg met daarin de link waar ik op moet klikken.

Als communicatie-adviseur kun je dat zien aankomen of wat?
Ja, laat maar. Hebben het besloten anders te doen. Weet niet waarom ik überhaupt geluisterd heb naar collega. PDF was haar idee.
pi_170632479
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:42 schreef kmkmmr het volgende:
Beetje zoals PostNL een briefje achterlaat wanneer je niet thuis bent, met de mededeling dat je meer info over je pakket kan vinden bij je buur. In plaats van die info meteen bij jou in de bus te doen.

Dat heb ik werkelijke nog nooit gehoord
pi_170632487
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:42 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, laat maar. Hebben het besloten anders te doen. Weet niet waarom ik überhaupt geluisterd heb naar collega. PDF was haar idee.
Fijn. jij ook bedankt voor al je tijd en je toelichtingen
pi_170632504
Maghrebijnse: wat ben jij een vervelend figuur zeg.
pi_170632529
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:43 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dat heb ik werkelijke nog nooit gehoord
Was om aan te geven waar het op lijkt als je een bijlage ontvangt met daarin een link (ipv direct in de mail zelf).

Nooit gehoord, omdat het totaal niet klantvriendelijk is, en dus niet zal voorkomen.
pi_170632561
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:44 schreef kthxbye het volgende:
Maghrebijnse: wat ben jij een vervelend figuur zeg.
Hoezo dat dan? Ik vroeg gewoon wat omdat ik het niet wist. Ben goed geholpen hier, waarvoor dank!
pi_170632594
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:45 schreef kmkmmr het volgende:

[..]

Was om aan te geven waar het op lijkt als je een bijlage ontvangt met daarin een link (ipv direct in de mail zelf).

Nooit gehoord, omdat het totaal niet klantvriendelijk is, en dus niet zal voorkomen.
Ah helder, ik dacht werkelijk dat dit was voor gekomen :P
pi_170632619
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:47 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hoezo dat dan? Ik vroeg gewoon wat omdat ik het niet wist. Ben goed geholpen hier, waarvoor dank!
Hoezo goed geholpen? Je neem geen enkel advies aan, je deelt nauwelijks informatie over je probleem en kapt vervolgens de volledige discussie af met "laat maar"
pi_170632665
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:49 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Hoezo goed geholpen? Je neem geen enkel advies aan, je deelt nauwelijks informatie over je probleem en kapt vervolgens de volledige discussie af met "laat maar"
Uhu, is toch gezegd dat het niet kan? Dat het verstandig is gewoon tekst over te nemen en dat in de mail te zetten? Dat laatste is wat ik nu ook ga doen.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 14:52:13 #62
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_170632696
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:38 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Grappig, ik ben communicatie-adviseur en zit op een afdeling communicatie en marketing. Maar, hebben besloten dat ( wat jij zegt) te doen.
Scheelt dat we dan vakgenoten zijn. Aanvullende gratis tip: als je inderdaad het gevoel hebt dat je collega's poep praten, laat je niet de kaas van het brood eten en overtuig hen ervan dat je het beter weet ;) Los van soms wat vakinhoudelijke meningsverschillen is deze wel echt simpel te onderbouwen, imo.
pi_170632824
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:52 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Scheelt dat we dan vakgenoten zijn. Aanvullende gratis tip: als je inderdaad het gevoel hebt dat je collega's poep praten, laat je niet de kaas van het brood eten en overtuig hen ervan dat je het beter weet ;) Los van soms wat vakinhoudelijke meningsverschillen is deze wel echt simpel te onderbouwen, imo.
Thanks! Iets wat ik inderdaad vaker moet doen. Durf vaak geen nee te verkopen, ook als ik daar goede argumenten voor heb.
pi_170634407
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:47 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Voor een "communicatieadviseur" ben je erg slecht in communiceren. Je kunt wel wat advies gebruiken maar ik heb zo het idee dat je daar toch niet naar (wilt) luisteren. Succes he :')14.gif
pi_170634608
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 16:03 schreef kthxbye het volgende:

[..]

Voor een "communicatieadviseur" ben je erg slecht in communiceren. Je kunt wel wat advies gebruiken maar ik heb zo het idee dat je daar toch niet naar (wilt) luisteren. Succes he :')[ afbeelding ]
Uhu, misschien is dat omdat ik niet alles wou vermelden en daarom inderdaad wat schimmig overkwam. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2017 16:15:54 ]
pi_170634837
Mag slotje op.
pi_170636365
Als ik meer dan een uur kon bakkeleien over hoe ik dit aanpakte kreeg ik echt niks voor elkaar. _O-
-nee-
pi_170636406
Maak een screenshot en voeg het toe als .jpeg.
pi_170636440
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 17:50 schreef Marsenal het volgende:
Als ik meer dan een uur kon bakkeleien over hoe ik dit aanpakte kreeg ik echt niks voor elkaar. _O-
Hahahaha, inmiddels opgelost.
pi_170636445
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 17:53 schreef Atak het volgende:
Maak een screenshot en voeg het toe als .jpeg.
PFD bevat een link. Dat gaat dan verloren, maar toch bedankt voor je input.
pi_170636521
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 16:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
Mag slotje op.
Leuk.
pi_170641172
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 17:56 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

PFD bevat een link. Dat gaat dan verloren, maar toch bedankt voor je input.
Voeg de link toe als hyperlink?
pi_170641873
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:54 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Waarom stop je die inhoud niet gewoon in je mail en laat je die hele pdf achterwege als er toch op een link aangeklikt moet worden?

dit klinkt gigantisch omslachtig
pi_170641995
DIG
pi_170642011
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 21:31 schreef mschol het volgende:

[..]

Waarom stop je die inhoud niet gewoon in je mail en laat je die hele pdf achterwege als er toch op een link aangeklikt moet worden?

dit klinkt gigantisch omslachtig
Klopt, maar dat is minder mooi. Dat was de reden waarom ik liever een oplossing had. Uiteindelijk dus toch gekozen voor hetgeen jij nu zegt. Ik heb de inhoudt gewoon in de mail gezet.
pi_170642049
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 21:13 schreef Atak het volgende:

[..]

Voeg de link toe als hyperlink?
Zo ver niet gedacht. Handig voor de volgende keer. Inmiddels opgelost.
pi_170642149
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 21:34 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is minder mooi. Dat was de reden waarom ik liever een oplossing had. Uiteindelijk dus toch gekozen voor hetgeen jij nu zegt. Ik heb de inhoudt gewoon in de mail gezet.
dat hoeft helemaal niet minder mooi te zijn als de boel goed ingericht is (mail als HTML versturen met opmaak e.d.), maar dat is een andere discussie.
je hebt nu kennelijk een oplossing :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')