Is het niet mogelijk?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:16 schreef kmkmmr het volgende:
Hoe kom je erbij dat dat überhaupt mogelijk is?
Blijft niks meer over van de lay-out.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:16 schreef CarltonBanks het volgende:
niet, je kan misschien de text selecteren en copyeren plakken, maar bij veel pdf's werkt dat niet
Jaaaaaaaa. Kan het of niet? Meer hoef ik niet te weten.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:25 schreef kmkmmr het volgende:
[..]
Waarom wil je het?
Snap je überhaupt wat het nut van .pdf is of?
- Ik weet niet of je doelt op Outlook.com (online) of op MS Outlook (onderdeel Office, standalone desktopsoftware).quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Jaaaaaaaa. Kan het of niet? Meer hoef ik niet te weten.
Het gaat om Microsoft Outlook (2010) waarmee we hier op werk de mails en andere zaken regelen. PDF gebruikt vanwege de lay-out, maar die gaat dus verloren als ik deze kopieer en plak. Grrr.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:28 schreef kmkmmr het volgende:
[..]
- Ik weet niet of je doelt op Outlook.com (online) of op MS Outlook (onderdeel Office, standalone desktopsoftware).
- Ik gebruik geen Outlook, dus kan je sowieso geen antwoord geven op die vraag. Ik vermoed van niet, omdat dat tegen het principe van .pdf ingaat.
- Je zou .pdf niet eens op die manier willen weergeven, het nut van .pdf is dat het overal op dezelfde manier wordt getoond. Dat verlies je als je doet wat jij wil doen (wat je zelf al hebt gemerkt).
Daarom ook de vraag: waarom?
Je geeft geen antwoord: waarom wil je de content per se plakken in het mail zelf, in plaats van sturen als bijlage?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:31 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Het gaat om Microsoft Outlook (2010) waarmee we hier op werk de mails en andere zaken regelen. PDF gebruikt vanwege de lay-out, maar die gaat dus verloren als ik deze kopieer en plak. Grrr.
Klopt, de lay-out gaat dan verloren. Wat voor programma's?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Copy-pasten via pdf gaat niet zo gemakkelijk. Er zijn geloof ik aparte programma's voor.
Een pdf heeft juist als meerwaarde dat je geen letters kunt veranderen, itt Word en Excel.
Hierdoor heeft het als verzonden factuur een meerwaarde, gelijk aan een gedrukte hard copy.
Waarom kun je dat .pdf-bestand niet als bijlage meesturen?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Klopt, de lay-out gaat dan verloren.
Zou kunnen, maar in het PDF staat een link. Die gaat dus ook verloren.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:36 schreef LuNaTiC het volgende:
maak dan een screenshot van de pdf en voeg hem zonodig alsnog als attachment bij, best of both worlds?
Of probeer het te converteren naar een Word document en ga dán copy pasten?
Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom je het zou willen maar soit.
Kun je de meerwaarde eens uitleggen voor de ontvanger?
Wát?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
In overleg met collega besloten dat dat verstandig is gezien het nut van de mails.
Omdat collega en ik vrezen dat mensen dat teveel moeite vinden.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:37 schreef kmkmmr het volgende:
[..]
Waarom kun je dat .pdf-bestand niet als bijlage meesturen?.
Bij acrobate reader kun je doen: "opslaan als".quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Klopt, de lay-out gaat dan verloren. Wat voor programma's?
Wat te veel moeite vinden? Het ontvangen van een bijlage?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Omdat collega en ik vrezen dat mensen dat teveel moeite vinden.
Even kijken.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Bij acrobate reader kun je doen: "opslaan als".
En dan heb je word en excel.
En via word kun je copy pasten naar outlook.
Je bent wel kampioen in het geven van non-antwoorden.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar in het PDF staat een link. Die gaat dus ook verloren.
In overleg met collega besloten dat dat verstandig is gezien het nut van de mails.
Okay, om het maar even te herhalen:quote:
Wellicht een "verkeerde" versie van acrobat reader.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:53 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik kan PDF bestand niet als word opslaan. Is dat vreemd?
Ja sorry, maar het gaat hier om bezoekers van een tentoonstelling. In het bestand zit een link waarop ze moeten klikken. Als ze ook nog eens eerst het PDF bestand als bijlage moeten openen, vrees ik (en collega) dat men dat teveel gedoe vindt en dus zal weg doen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:42 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Je bent wel kampioen in het geven van non-antwoorden.
'Wat is de meerwaarde? (oftewel, waarom is dit handig of verstandig?)' Jij: 'omdat we dat verstandig vinden'![]()
Over wat voor pdf-jes praten we. Ingescand? Of 'native'? Van één pagina, meerdere, verschilt dit? Zitten er plaatjes bij, gaat het om alleen tekstblokken, tabellen, opsommingen, etc etc.
Ik kan me er namelijk gewoon geen voorstelling bij maken waarom wij dat hier bijv zouden doen en met welk praktisch nut.
Blijkbaar niet? Lay-out gaan dan verloren, grrrrr.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:54 schreef Achterhoker het volgende:
Kan dat überhaupt wel? Of je moet gewoon de tekst kopiëren en in de mail plakken...
Ja daar was ik al bang voor. Ik weet niet hoe groot het bestand is?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:55 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Blijkbaar niet? Lay-out gaan dan verloren, grrrrr.
Gewoon 1 A4.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:56 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Ja daar was ik al bang voor. Ik weet niet hoe groot het bestand is?
Nee dat kan niet (meer) met de gratis versie van Adobe Acrobat. Daarvoor moet je extra licentie aanschaffen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Wellicht een "verkeerde" versie van acrobat reader.
Ik heb hier zoveel vragen over, maar eh...quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:54 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja sorry, maar het gaat hier om bezoekers van een tentoonstelling. In het bestand zit een link waarop ze moeten klikken. Als ze ook nog eens eerst het PDF bestand als bijlage moeten openen, vrees ik (en collega) dat men dat teveel gedoe vindt en dus zal weg doen.
Introductietekst lijkt me wel fijn, toch?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:03 schreef kmkmmr het volgende:
[..]
Ik heb hier zoveel vragen over, maar eh...
Waarom zet je dan alleen die link (met een inleidende tekst) niet in de mail?
Wat staat er verder in het .pdf-bestand dat zo belangrijk is? Blijkbaar gaat het je vooral om die link.
Ja, dat zeg ik... ("Inleidende tekst".)quote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:04 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Introductietekst lijkt me wel fijn, toch?
Ditquote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:06 schreef kmkmmr het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik... ("Inleidende tekst".)
Okay, ik snap het oprecht niet meer.
- Wat is het nut van het .pdf-bestand?
- Waarom gebruiken jullie überhaupt het .pdf-formaat?
- Wat is de inhoud, waarom kun je het niet overtypen of kopiëren als het je vooral gaat om een link?
Waarom doen jullie zo moeilijk?
Lay-out gaat dan verloren. Maar, ik wacht op een collega en dan even overleggen wat we gaan doen nu.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:06 schreef kmkmmr het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik... ("Inleidende tekst".)
Okay, ik snap het oprecht niet meer.
- Wat is het nut van het .pdf-bestand?
- Waarom gebruiken jullie überhaupt het .pdf-formaat?
- Wat is de inhoud, waarom kun je het niet overtypen of kopiëren als het je vooral gaat om een link?
Waarom doen jullie zo moeilijk?
Een .pdf-bestand aanmaken is vooral handig als je iets meestuurt dat geprint moet worden. Denk bijv. aan een barcode/QR-code, of aan een factuur of iets dergelijks.
Okay....quote:
Jonge jonge wat een omweg, maak gewoon een mail met link, stukje tekst en verwijs naar de bijlage, mensen die geen zin in de PDF hebben, klikken direct op de link, de rest kijkt wel in de PDF.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:11 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Lay-out gaat dan verloren. Maar, ik wacht op een collega en dan even overleggen wat we gaan doen nu.
Dat is dubbel. Of bijlage of mail met stuk tekst inclusief verwijzing naar link.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:14 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Jonge jonge wat een omweg, maak gewoon een mail met link, stukje tekst en verwijs naar de bijlage, mensen die geen zin in de PDF hebben, klikken direct op de link, de rest kijkt wel in de PDF.
Een link in een bijlage zetten is echt zo... doordacht.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:18 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dat is dubbel. Of bijlage of mail met stuk tekst inclusief verwijzing naar link.
Nee dat is het niet, maar geeft niet. In de tussentijd dat je hier halve informatie loopt te te geven en moord en brand loopt te schreeuwen, had een echte doorpakker het probleem al lang verholpen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:18 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dat is dubbel. Of bijlage of mail met stuk tekst inclusief verwijzing naar link.
Dit.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:13 schreef kmkmmr het volgende:
[..]
Okay....
Jullie hebben een document.
Dat is bedoeld voor de klanten die een tentoonstelling komen bezoeken.
Wat belangrijk is, is dat de klanten een link ontvangen (en die link ook echt moeten bezoeken).
Waarom is de lay-out zo belangrijk?
De afhandelijk lijkt digitaal te zijn (daarom een link?!), dus waarom moeilijk doen over lay-out?
Kun je geen voorbeeld geven van het document?
Sorry, ben niet technisch. Hoe doe ik dat?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:28 schreef butz0rs het volgende:
Maak gewoon even de pdf na in html. Dan heb je wel opmaak. Net als in bijv. nieuwsbrieven.
Grappig, ik ben communicatie-adviseur en zit op een afdeling communicatie en marketing. Maar, hebben besloten dat ( wat jij zegt) te doen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:29 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Dit.
@TS, je hebt geen technisch advies nodig, maar communicatieadvies.
Jullie maken het jezelf veels te moeilijk. Gebruik je e-mail als een hele korte introductie met de hoofdboodschap (wie/wat/waar/wanneer/waarom). Maximum paar alinea's lang. De link is waar je de mensen heen wil hebben, sluit daarmee af en vertel wat je op die link kunt doen (inschrijven/aanmelden bijv).
Gebruik de pdf in de bijlage als verdieping met meer informatie en verwijs daar op die manier ook even naar in je korte introductietekst.
Communicatie 101
Handmatig of zo (niet getest).quote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:36 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Sorry, ben niet technisch. Hoe doe ik dat?
Ja, laat maar. Hebben het besloten anders te doen. Weet niet waarom ik überhaupt geluisterd heb naar collega. PDF was haar idee.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:39 schreef kmkmmr het volgende:
Ik zou zelf serieus kwaad worden als ik een .pdf-bestand krijg met daarin de link waar ik op moet klikken.
Als communicatie-adviseur kun je dat zien aankomen of wat?
Dat heb ik werkelijke nog nooit gehoordquote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:42 schreef kmkmmr het volgende:
Beetje zoals PostNL een briefje achterlaat wanneer je niet thuis bent, met de mededeling dat je meer info over je pakket kan vinden bij je buur. In plaats van die info meteen bij jou in de bus te doen.
Fijn. jij ook bedankt voor al je tijd en je toelichtingenquote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:42 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, laat maar. Hebben het besloten anders te doen. Weet niet waarom ik überhaupt geluisterd heb naar collega. PDF was haar idee.
Was om aan te geven waar het op lijkt als je een bijlage ontvangt met daarin een link (ipv direct in de mail zelf).quote:
Hoezo dat dan? Ik vroeg gewoon wat omdat ik het niet wist. Ben goed geholpen hier, waarvoor dank!quote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:44 schreef kthxbye het volgende:
Maghrebijnse: wat ben jij een vervelend figuur zeg.
Ah helder, ik dacht werkelijk dat dit was voor gekomenquote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:45 schreef kmkmmr het volgende:
[..]
Was om aan te geven waar het op lijkt als je een bijlage ontvangt met daarin een link (ipv direct in de mail zelf).
Nooit gehoord, omdat het totaal niet klantvriendelijk is, en dus niet zal voorkomen.
Hoezo goed geholpen? Je neem geen enkel advies aan, je deelt nauwelijks informatie over je probleem en kapt vervolgens de volledige discussie af met "laat maar"quote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:47 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hoezo dat dan? Ik vroeg gewoon wat omdat ik het niet wist. Ben goed geholpen hier, waarvoor dank!
Uhu, is toch gezegd dat het niet kan? Dat het verstandig is gewoon tekst over te nemen en dat in de mail te zetten? Dat laatste is wat ik nu ook ga doen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:49 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Hoezo goed geholpen? Je neem geen enkel advies aan, je deelt nauwelijks informatie over je probleem en kapt vervolgens de volledige discussie af met "laat maar"
Scheelt dat we dan vakgenoten zijn. Aanvullende gratis tip: als je inderdaad het gevoel hebt dat je collega's poep praten, laat je niet de kaas van het brood eten en overtuig hen ervan dat je het beter weetquote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:38 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Grappig, ik ben communicatie-adviseur en zit op een afdeling communicatie en marketing. Maar, hebben besloten dat ( wat jij zegt) te doen.
Thanks! Iets wat ik inderdaad vaker moet doen. Durf vaak geen nee te verkopen, ook als ik daar goede argumenten voor heb.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:52 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Scheelt dat we dan vakgenoten zijn. Aanvullende gratis tip: als je inderdaad het gevoel hebt dat je collega's poep praten, laat je niet de kaas van het brood eten en overtuig hen ervan dat je het beter weetLos van soms wat vakinhoudelijke meningsverschillen is deze wel echt simpel te onderbouwen, imo.
Voor een "communicatieadviseur" ben je erg slecht in communiceren. Je kunt wel wat advies gebruiken maar ik heb zo het idee dat je daar toch niet naar (wilt) luisteren. Succes hequote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:47 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hoezo dat dan? Ik vroeg gewoon wat omdat ik het niet wist. Ben goed geholpen hier, waarvoor dank!
Uhu, misschien is dat omdat ik niet alles wou vermelden en daarom inderdaad wat schimmig overkwam.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 16:03 schreef kthxbye het volgende:
[..]
Voor een "communicatieadviseur" ben je erg slecht in communiceren. Je kunt wel wat advies gebruiken maar ik heb zo het idee dat je daar toch niet naar (wilt) luisteren. Succes he[ afbeelding ]
Hahahaha, inmiddels opgelost.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 17:50 schreef Marsenal het volgende:
Als ik meer dan een uur kon bakkeleien over hoe ik dit aanpakte kreeg ik echt niks voor elkaar.
PFD bevat een link. Dat gaat dan verloren, maar toch bedankt voor je input.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 17:53 schreef Atak het volgende:
Maak een screenshot en voeg het toe als .jpeg.
Voeg de link toe als hyperlink?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 17:56 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
PFD bevat een link. Dat gaat dan verloren, maar toch bedankt voor je input.
Waarom stop je die inhoud niet gewoon in je mail en laat je die hele pdf achterwege als er toch op een link aangeklikt moet worden?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:54 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja sorry, maar het gaat hier om bezoekers van een tentoonstelling. In het bestand zit een link waarop ze moeten klikken. Als ze ook nog eens eerst het PDF bestand als bijlage moeten openen, vrees ik (en collega) dat men dat teveel gedoe vindt en dus zal weg doen.
Klopt, maar dat is minder mooi. Dat was de reden waarom ik liever een oplossing had. Uiteindelijk dus toch gekozen voor hetgeen jij nu zegt. Ik heb de inhoudt gewoon in de mail gezet.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:31 schreef mschol het volgende:
[..]
Waarom stop je die inhoud niet gewoon in je mail en laat je die hele pdf achterwege als er toch op een link aangeklikt moet worden?
dit klinkt gigantisch omslachtig
dat hoeft helemaal niet minder mooi te zijn als de boel goed ingericht is (mail als HTML versturen met opmaak e.d.), maar dat is een andere discussie.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is minder mooi. Dat was de reden waarom ik liever een oplossing had. Uiteindelijk dus toch gekozen voor hetgeen jij nu zegt. Ik heb de inhoudt gewoon in de mail gezet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |