Is het niet mogelijk?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:16 schreef kmkmmr het volgende:
Hoe kom je erbij dat dat überhaupt mogelijk is?
Blijft niks meer over van de lay-out.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:16 schreef CarltonBanks het volgende:
niet, je kan misschien de text selecteren en copyeren plakken, maar bij veel pdf's werkt dat niet
Jaaaaaaaa. Kan het of niet? Meer hoef ik niet te weten.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:25 schreef kmkmmr het volgende:
[..]
Waarom wil je het?
Snap je überhaupt wat het nut van .pdf is of?
- Ik weet niet of je doelt op Outlook.com (online) of op MS Outlook (onderdeel Office, standalone desktopsoftware).quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Jaaaaaaaa. Kan het of niet? Meer hoef ik niet te weten.
Het gaat om Microsoft Outlook (2010) waarmee we hier op werk de mails en andere zaken regelen. PDF gebruikt vanwege de lay-out, maar die gaat dus verloren als ik deze kopieer en plak. Grrr.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:28 schreef kmkmmr het volgende:
[..]
- Ik weet niet of je doelt op Outlook.com (online) of op MS Outlook (onderdeel Office, standalone desktopsoftware).
- Ik gebruik geen Outlook, dus kan je sowieso geen antwoord geven op die vraag. Ik vermoed van niet, omdat dat tegen het principe van .pdf ingaat.
- Je zou .pdf niet eens op die manier willen weergeven, het nut van .pdf is dat het overal op dezelfde manier wordt getoond. Dat verlies je als je doet wat jij wil doen (wat je zelf al hebt gemerkt).
Daarom ook de vraag: waarom?
Je geeft geen antwoord: waarom wil je de content per se plakken in het mail zelf, in plaats van sturen als bijlage?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:31 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Het gaat om Microsoft Outlook (2010) waarmee we hier op werk de mails en andere zaken regelen. PDF gebruikt vanwege de lay-out, maar die gaat dus verloren als ik deze kopieer en plak. Grrr.
Klopt, de lay-out gaat dan verloren. Wat voor programma's?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Copy-pasten via pdf gaat niet zo gemakkelijk. Er zijn geloof ik aparte programma's voor.
Een pdf heeft juist als meerwaarde dat je geen letters kunt veranderen, itt Word en Excel.
Hierdoor heeft het als verzonden factuur een meerwaarde, gelijk aan een gedrukte hard copy.
Waarom kun je dat .pdf-bestand niet als bijlage meesturen?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Klopt, de lay-out gaat dan verloren.
Zou kunnen, maar in het PDF staat een link. Die gaat dus ook verloren.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:36 schreef LuNaTiC het volgende:
maak dan een screenshot van de pdf en voeg hem zonodig alsnog als attachment bij, best of both worlds?
Of probeer het te converteren naar een Word document en ga dán copy pasten?
Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom je het zou willen maar soit.
Kun je de meerwaarde eens uitleggen voor de ontvanger?
Wát?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
In overleg met collega besloten dat dat verstandig is gezien het nut van de mails.
Omdat collega en ik vrezen dat mensen dat teveel moeite vinden.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:37 schreef kmkmmr het volgende:
[..]
Waarom kun je dat .pdf-bestand niet als bijlage meesturen?.
Bij acrobate reader kun je doen: "opslaan als".quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Klopt, de lay-out gaat dan verloren. Wat voor programma's?
Wat te veel moeite vinden? Het ontvangen van een bijlage?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Omdat collega en ik vrezen dat mensen dat teveel moeite vinden.
Even kijken.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Bij acrobate reader kun je doen: "opslaan als".
En dan heb je word en excel.
En via word kun je copy pasten naar outlook.
Je bent wel kampioen in het geven van non-antwoorden.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar in het PDF staat een link. Die gaat dus ook verloren.
In overleg met collega besloten dat dat verstandig is gezien het nut van de mails.
Okay, om het maar even te herhalen:quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |