abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170630625
Beste leden,

Hoe krijg ik een PDF bestand in een mail, en dan niet als bestand in de regel bijgevoegd, maar echt in de tekstregels.

Alvast bedankt!
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:16:51 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170630653
Hoe kom je erbij dat dat überhaupt mogelijk is?
pi_170630654
niet, je kan misschien de text selecteren en copyeren plakken, maar bij veel pdf's werkt dat niet
pi_170630737
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:16 schreef kmkmmr het volgende:
Hoe kom je erbij dat dat überhaupt mogelijk is?
Is het niet mogelijk?
pi_170630743
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:16 schreef CarltonBanks het volgende:
niet, je kan misschien de text selecteren en copyeren plakken, maar bij veel pdf's werkt dat niet
Blijft niks meer over van de lay-out.
pi_170630758
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:16 schreef hugecooll het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe kom ik hier überhaupt?
pi_170630813
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:21 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Is het niet mogelijk?
Waarom wil je het?

Snap je überhaupt wat het nut van .pdf is of?
pi_170630826
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:25 schreef kmkmmr het volgende:

[..]

Waarom wil je het?

Snap je überhaupt wat het nut van .pdf is of?
Jaaaaaaaa. Kan het of niet? Meer hoef ik niet te weten.
pi_170630886
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:25 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Jaaaaaaaa. Kan het of niet? Meer hoef ik niet te weten.
- Ik weet niet of je doelt op Outlook.com (online) of op MS Outlook (onderdeel Office, standalone desktopsoftware).
- Ik gebruik geen Outlook, dus kan je sowieso geen antwoord geven op die vraag. Ik vermoed van niet, omdat dat tegen het principe van .pdf ingaat.
- Je zou .pdf niet eens op die manier willen weergeven, het nut van .pdf is dat het overal op dezelfde manier wordt getoond. Dat verlies je als je doet wat jij wil doen (wat je zelf al hebt gemerkt).

Daarom ook de vraag: waarom?
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:29:17 #11
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170630933
Copy-pasten via pdf gaat niet zo gemakkelijk. Er zijn geloof ik aparte programma's voor.
Een pdf heeft juist als meerwaarde dat je geen letters kunt veranderen, itt Word en Excel.
Hierdoor heeft het als verzonden factuur een meerwaarde, gelijk aan een gedrukte hard copy.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_170630954
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:28 schreef kmkmmr het volgende:

[..]

- Ik weet niet of je doelt op Outlook.com (online) of op MS Outlook (onderdeel Office, standalone desktopsoftware).
- Ik gebruik geen Outlook, dus kan je sowieso geen antwoord geven op die vraag. Ik vermoed van niet, omdat dat tegen het principe van .pdf ingaat.
- Je zou .pdf niet eens op die manier willen weergeven, het nut van .pdf is dat het overal op dezelfde manier wordt getoond. Dat verlies je als je doet wat jij wil doen (wat je zelf al hebt gemerkt).

Daarom ook de vraag: waarom?
Het gaat om Microsoft Outlook (2010) waarmee we hier op werk de mails en andere zaken regelen. PDF gebruikt vanwege de lay-out, maar die gaat dus verloren als ik deze kopieer en plak. Grrr.
pi_170631014
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Het gaat om Microsoft Outlook (2010) waarmee we hier op werk de mails en andere zaken regelen. PDF gebruikt vanwege de lay-out, maar die gaat dus verloren als ik deze kopieer en plak. Grrr.
Je geeft geen antwoord: waarom wil je de content per se plakken in het mail zelf, in plaats van sturen als bijlage?

Ik snap niet waarom je boos of kwaad wordt verder. Wat je omschrijft is exact waar .pdf voor bedoeld is: overal dezelfde weergave.
pi_170631030
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Copy-pasten via pdf gaat niet zo gemakkelijk. Er zijn geloof ik aparte programma's voor.
Een pdf heeft juist als meerwaarde dat je geen letters kunt veranderen, itt Word en Excel.
Hierdoor heeft het als verzonden factuur een meerwaarde, gelijk aan een gedrukte hard copy.
Klopt, de lay-out gaat dan verloren. Wat voor programma's?
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:36:17 #16
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_170631064
maak dan een screenshot van de pdf en voeg hem zonodig alsnog als attachment bij, best of both worlds?

Of probeer het te converteren naar een Word document en ga dán copy pasten?

Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom je het zou willen maar soit.

Kun je de meerwaarde eens uitleggen voor de ontvanger?

edit:

aanvullende vraag: 'de layout' gaat verloren, hoe zie je dit voor je hoe dit in de mail terecht komt? Wat voor layout hebben we het dan over? Je kunt evt nog copyen en dan 'plakken speciaal' zodat het in de opmaak van je maileditor terecht komt. Ja dat is dan niet de originele layout van de PDF maar wel in dezelfde layout als je mail is opgemaakt.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_170631089
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:34 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Klopt, de lay-out gaat dan verloren.
Waarom kun je dat .pdf-bestand niet als bijlage meesturen? :s).
pi_170631120
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:36 schreef LuNaTiC het volgende:
maak dan een screenshot van de pdf en voeg hem zonodig alsnog als attachment bij, best of both worlds?

Of probeer het te converteren naar een Word document en ga dán copy pasten?

Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom je het zou willen maar soit.

Kun je de meerwaarde eens uitleggen voor de ontvanger?
Zou kunnen, maar in het PDF staat een link. Die gaat dus ook verloren.

In overleg met collega besloten dat dat verstandig is gezien het nut van de mails.
pi_170631132
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:39 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

In overleg met collega besloten dat dat verstandig is gezien het nut van de mails.
Wát?
pi_170631133
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:37 schreef kmkmmr het volgende:

[..]

Waarom kun je dat .pdf-bestand niet als bijlage meesturen? :s).
Omdat collega en ik vrezen dat mensen dat teveel moeite vinden.
pi_170631134
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:34 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Klopt, de lay-out gaat dan verloren. Wat voor programma's?
Bij acrobate reader kun je doen: "opslaan als".
En dan heb je word en excel.
En via word kun je copy pasten naar outlook.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_170631142
quote:

[..]

Omdat collega en ik vrezen dat mensen dat teveel moeite vinden.
Wat te veel moeite vinden? Het ontvangen van een bijlage?
pi_170631162
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Bij acrobate reader kun je doen: "opslaan als".
En dan heb je word en excel.
En via word kun je copy pasten naar outlook.
Even kijken.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:42:02 #24
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_170631187
quote:

[..]

Zou kunnen, maar in het PDF staat een link. Die gaat dus ook verloren.

Je bent wel kampioen in het geven van non-antwoorden.

'Wat is de meerwaarde? (oftewel, waarom is dit handig of verstandig?)' Jij: 'omdat we dat verstandig vinden' 8)7

Over wat voor pdf-jes praten we. Ingescand? Of 'native'? Van één pagina, meerdere, verschilt dit? Zitten er plaatjes bij, gaat het om alleen tekstblokken, tabellen, opsommingen, etc etc.

Ik kan me er namelijk gewoon geen voorstelling bij maken waarom wij dat hier bijv zouden doen en met welk praktisch nut.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_170631272
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:40 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Even kijken.
Okay, om het maar even te herhalen:

Het pluspunt/voordeel van Word (en andere tekstverwerkers) is dat je enorm veel opties hebt om je document op te maken. Je kunt het enorm opleuken. Er is alleen één groot probleem: je document kan er anders uitzien op het scherm van een ander. Opmaak kan anders zijn, lettertypes kunnen verschillen, dingen kunnen van plaats verwisselen omdat de inhoud opschuift e.d.

PDF is daar de oplossing voor: alles wat je op jouw scherm ziet, komt ook exact op dezelfde manier bij een ander op het scherm. Dat is de kracht van PDF, daarom geniet het ook een voorkeur bij het sturen van documenten. Dat brengt limitaties met zich mee: je kunt het niet zomaar knippen en plakken en verwachten dat het hetzelfde eruit ziet.

Ik weet niet wat de inhoud van je .pdf-bestand is, maar kort door de bocht: Wat jij wil, dat kan simpelweg niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')