abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25083238
Autechre's Untilted is gisteren uitgelekt op Soulseek en het lijkt om een authentieke versie te gaan. Of het is een erg goede fake! Daarentegen, als het daadwerkelijk Autechre is, valt het op het eerste gehoor nogal tegen; het tempo ligt over het algemeen erg hoog (a la Cap IV), iets waar ik me nooit echt toe aangetrokken heb gevoeld, en het geluid klinkt nogal flets - het album is wsl. nog niet gemasterd, dus dat zegt vrij weinig. En het begin van de eerste track, Lcc, is in mijn optiek verschrikkelijk slecht..

(HenkMul op Soulseek.)
Is it washable?
pi_25084257
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:51 schreef Devlinsect het volgende:
Bedankt! Ik lees dat de grote zaal een capaciteit heeft van 1000 man.

En een lidmaatschapskaart a la Paradiso?
nee, geen lidmaatschap. grote zaal heeft een capaciteit van 650 man (m/v)
pi_25098368
quote:
Op maandag 14 februari 2005 10:40 schreef Uncle_Sam het volgende:
Autechre's Untilted is gisteren uitgelekt op Soulseek en het lijkt om een authentieke versie te gaan. Of het is een erg goede fake! Daarentegen, als het daadwerkelijk Autechre is, valt het op het eerste gehoor nogal tegen; het tempo ligt over het algemeen erg hoog (a la Cap IV), iets waar ik me nooit echt toe aangetrokken heb gevoeld, en het geluid klinkt nogal flets - het album is wsl. nog niet gemasterd, dus dat zegt vrij weinig. En het begin van de eerste track, Lcc, is in mijn optiek verschrikkelijk slecht..

(HenkMul op Soulseek.)
Autechre valt op het eerste gehoor altijd tegen, dat maakt het juist zo goed. Ik heb zelf de kans nog niet gehad om de nieuwe tracks te beluisteren, maar dat komt nog wel. Ik vind het in ieder geval spannend.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 13:10:04 #154
27648 Weakling
available in strong mint
pi_25099297
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:07 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Autechre valt op het eerste gehoor altijd tegen, dat maakt het juist zo goed. Ik heb zelf de kans nog niet gehad om de nieuwe tracks te beluisteren, maar dat komt nog wel. Ik vind het in ieder geval spannend.
Mwah, "altijd" zou ik niet durven beweren, maar soms is het idd doorzetten voordat het kwartje valt (en da's in deze eurotijd behoorlijk moeilijk) ... en soms wen je er nooit aan Ben in ieder geval wel benieuwd wat het gaat worden. De al dan niet fake slsk versie heb ik helaas nog niet weten te vinden Misschien kunnen we het over een paar weken live horen in de Effenaar
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_25100517
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 13:10 schreef Weakling het volgende:

[..]

Mwah, "altijd" zou ik niet durven beweren,
Ja, maar jij durft niet zo heel veel geloof ik, .
  dinsdag 15 februari 2005 @ 22:55:41 #156
27648 Weakling
available in strong mint
pi_25103495
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 14:31 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Ja, maar jij durft niet zo heel veel geloof ik, .
Nee klopt, ik noem me niet voor niets Weakling
Maar wat ik wel durf is op 20 april naar Autechre in de Effenaar
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 16 februari 2005 @ 21:34:33 #157
18783 JanDenSmeerpoets
You... are an ostrich
pi_25116805
oh yes
.
pi_25213215
Ik heb kaarten! Staat verder weinig op. Effenaar en Autechre. Ce ca.

Al bekend wie het voorprogramma is? Liever geen voorprogramma. Moet om 23.30 de trein weer catchen.

Ehm, mag er 'gerookt' worden in de Effenaar? Lijkt me de omgeving en de avond wel voor...
  woensdag 23 februari 2005 @ 19:30:33 #159
18783 JanDenSmeerpoets
You... are an ostrich
pi_25219027
yep, dat mag

goed dat ik even peek, morgen gelijk kaartje halen
.
pi_25219114
Kaartje is besteld. Rib uit m'n lijf, maargoed.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  woensdag 23 februari 2005 @ 20:39:06 #161
27648 Weakling
available in strong mint
pi_25220182
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:33 schreef Devlinsect het volgende:

Al bekend wie het voorprogramma is? Liever geen voorprogramma. Moet om 23.30 de trein weer catchen.

Ehm, mag er 'gerookt' worden in de Effenaar? Lijkt me de omgeving en de avond wel voor...
Op de site van de Effenaar staat dat ze bijgestaan worden door SND en een Gescom DJ (zie www.effenaar.nl ben zelf ff te lui om de juiste naam er bij te zoeken), maar of dit een voorprogramma of after party is weet ik ook niet.

Heb ook kaartjes (nou ja, zijn besteld) en wilde ook eerst met de trein gaan, maar heb voor mezelf al de conclusie getrokken dat het laat gaat worden, dan de auto maar, ondanks mijn hekel aan autorijden. Ben benieuwd, ben nog nooit eerder naar iets IDM-erigs live geweest.
pi_25220725
Ik ook niet!

Kaartje is al binnen. Weet iemand hoe het er aan toegaat bij zo'n IDM optreden? (Er zal wel niet gesprongen worden )
pi_25220773
Gewoon staan. Lichtjes meebewegen. De wat grotere durfals zullen een klein dansje wagen.
pi_25222550
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 21:10 schreef LostFormat het volgende:
Gewoon staan. Lichtjes meebewegen. De wat grotere durfals nerds zullen een klein dansje wagen.
pi_25222635

Ik zal me naast het beluisteren van de muziek vooral bezighouden met biertjes en jointjes nuttigen.
pi_25253801
De kaartjes zijn binnen, .

En ik ga die avond helemaal uit mijn dak en zal o.a. een combinatie van breakcore-epilepsieaanvallen, zwoele bubblingmoves, minimalistisch headnodden en agressief metalgebeuk tentoonspreiden; dit alles in m'n hoofd wel te verstaan. Fysiek sta ik waarschijnlijk vastgekluisterd aan de grond.
Is it washable?
  vrijdag 4 maart 2005 @ 16:54:13 #167
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_25365807
Untilted...de leak, echt of fake wat een prachtige soapopera is dat aan het worden op sommige sites. De tracks Pro Radii en Augmatic Disport (van leak 1 voor kenners) zijn erg goed en beloven veel goeds voor het gehele album.

Ben benieuwd naar het optreden. Een tijdje geleden in Tivoli Pole mogen aanschouwen en dat was een wat saaie bedoening, hopelijk weten ze bij Autechre een betere show neer te zetten
= there is a light that never goes out =
pi_25373032
quote:

Al bekend wie het voorprogramma is? Liever geen voorprogramma. Moet om 23.30 de trein weer catche
Yes, ik heb ook kaartjes. Ik geloof dat er twee dingen vooraf izjn, het zou goed kunnen dat Autechre pas om 12:00 of later aanvangt. Zorg dus voor een slaapplaats in E'hoven, of check wat de eerste trein in de vroege morgen is.

Ik zal uitwendig onbewogen schijnen, maar inwendig reizen door:
a) oneindig uitgestrekte bepoedersneeuwde bergtoppen.
b) platte, nederlandse laaglandvelden, voorzien van stekelige vector-vormen in primaire kleuren die spastisch op de beat transformeren.
c) Heuvellandschap bij het ochtendgloren, dat half verborgen ligt in een wolkendek van wattenplukken. De plukjes ontnemen af en toe het zicht als je erin komt, het licht verblind me bij het naar buitengaan.
d) Nattige, beslijmde en buitenproportioneel grote lichaamsholten. Uit de lichtdoorschijnende blauwbeaderde wanden groeien boomdikke, door snotslierten verbonden haren. De elastische draden rekken op vanwege de pulserende beweging van de wanden en haren, en synapsen schieten over en weer.
e) Een 'metropolis' achtige futuristische stad, waar tussen de zwarte, hoog oprijzende slanke bebouwing een bevolking loopt van ongecontroleerde, schokkerig bewegende levende machinerieen en helse lopende staketsels, gevoed door een spastische peristaltiek van stomende slangen uit een perpetuum mobile. De grond golft zacht.
f) een weemoedig spectakel van rode herfsttinten in een bosrijke omgeving, aangedikt door de ondergaande zon achter hemelhoge glas-in-lood ramen. Vreemde, zeppelin-achtige vissen dwarrelen als sneeuw naar beneden, om als zeepbellen uiteen te spatten.

ad d) zal ik denken aan alle gelijkgestemden aanwezigen van Fok!, waarvan ik er niet een van gezicht in de menigte zal herkennen.
" there is nothing to not be amazed at "
pi_25373934
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:18 schreef corc het volgende:

[..]

Yes, ik heb ook kaartjes. Ik geloof dat er twee dingen vooraf izjn, het zou goed kunnen dat Autechre pas om 12:00 of later aanvangt. Zorg dus voor een slaapplaats in E'hoven, of check wat de eerste trein in de vroege morgen is.

Ik zal uitwendig onbewogen schijnen, maar inwendig reizen door:
a) oneindig uitgestrekte bepoedersneeuwde bergtoppen.
b) platte, nederlandse laaglandvelden, voorzien van stekelige vector-vormen in primaire kleuren die spastisch op de beat transformeren.
c) Heuvellandschap bij het ochtendgloren, dat half verborgen ligt in een wolkendek van wattenplukken. De plukjes ontnemen af en toe het zicht als je erin komt, het licht verblind me bij het naar buitengaan.
d) Nattige, beslijmde en buitenproportioneel grote lichaamsholten. Uit de lichtdoorschijnende blauwbeaderde wanden groeien boomdikke, door snotslierten verbonden haren. De elastische draden rekken op vanwege de pulserende beweging van de wanden en haren, en synapsen schieten over en weer.
e) Een 'metropolis' achtige futuristische stad, waar tussen de zwarte, hoog oprijzende slanke bebouwing een bevolking loopt van ongecontroleerde, schokkerig bewegende levende machinerieen en helse lopende staketsels, gevoed door een spastische peristaltiek van stomende slangen uit een perpetuum mobile. De grond golft zacht.
f) een weemoedig spectakel van rode herfsttinten in een bosrijke omgeving, aangedikt door de ondergaande zon achter hemelhoge glas-in-lood ramen. Vreemde, zeppelin-achtige vissen dwarrelen als sneeuw naar beneden, om als zeepbellen uiteen te spatten.

ad d) zal ik denken aan alle gelijkgestemden aanwezigen van Fok!, waarvan ik er niet een van gezicht in de menigte zal herkennen.
Hulde. .

Ik heb trouwens nog geen kaartjes. . Ik hoop maar dat een en ander goed gaat, anders moet ik het missen.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 01:37:44 #170
27648 Weakling
available in strong mint
pi_25374977
Een en ander goed wat betreft de kaartjes? Nou niet stiekum gaan terugkrabbelen he!
  zondag 6 maart 2005 @ 19:23:29 #171
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_25400182
* zwareshag heeft ook een kaartje (vanaf de eerste voorverkoopdag eigenlijk al..).
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:18 schreef corc het volgende:
Damn, als dat zo is moeten ProdigalSon en ik net zoals bij The Chemical Brothers laatst weer een koude nacht doorbrengen rondom en in station Eindhoven, wachtend op de eerstre trein naar huis, temidden van bedelende zwervers .

Maargoed, alles voor Autechre .
pi_25404202
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:55 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Hulde. .

Ik heb trouwens nog geen kaartjes. . Ik hoop maar dat een en ander goed gaat, anders moet ik het missen.
Hoezo 'het een en ander goed gaat' ? Wat is 'het een en ander'? En: "Regel dat!"

offtopic
Goeie signature trouwens, van Dave Eggers. Ik woon nu zelf toevallig in Berkeley, dus je begrijpt dat ik af en toe met 'A Heartbreaking work' in de hand langs plaatsen in het boek ga, inclusief het bewuste Marina park. Ik woon slechts 2 blocks van zijn Peralta onderkomen, en 5 van zijn Scandinavische sublet. "Yes Toph, Jesus died for you christmas-fun". Ik kom terug om AE te zien.

Offtopic
Goeie 'Jamie Lidell - the city'- avatar. Je ziet, er is geen media obscuur genoeg voor mijn postmoderne omnivore zucht naar 'nieuw en hype', en op de hoogte zijn.
pi_25410717
quote:
Op zondag 6 maart 2005 23:44 schreef corc het volgende:
Hoezo 'het een en ander goed gaat' ?
Omdat 'het een en ander' noodzakelijk is voor mijn eventuele aanwezigheid daar, . Als ik heel precies ben is alleen 'het een' noodzakelijk; 'het ander' is enkel 'extra'.
quote:
Wat is 'het een en ander'?
Het een en ander rond 'het een en ander' betreft zaken waarvan ik niet geneigd ben om ze publiekelijk op dit forum te verduidelijken. Je zult het moeten doen met 'het een en ander'.
quote:
En: "Regel dat!"
Daar ben ik mee bezig.
quote:
offtopic
Goeie signature trouwens, van Dave Eggers. Ik woon nu zelf toevallig in Berkeley, dus je begrijpt dat ik af en toe met 'A Heartbreaking work' in de hand langs plaatsen in het boek ga, inclusief het bewuste Marina park. Ik woon slechts 2 blocks van zijn Peralta onderkomen, en 5 van zijn Scandinavische sublet. "Yes Toph, Jesus died for your christmas-fun". Ik kom terug om AE te zien.
Opmerkelijk dat je die zinsnede zo ineens kan plaatsen. En wat leuk dat je daar toevallig in de buurt woont! Overigens heb ik vernomen dat Eggers een hoop centen had en daarom dus lekker kon lanterfanteren in het park. Wil je me beloven dat je daar uit mijn naam een keer gaat frisbeeen? En wat idioot dat je voor AE terugkomt! Ben jij net zoals Eggers ook rijk, dat je dat zomaar kan doen? Ik ben trouwens nooit in Amerika geweest en het ziet er niet naar uit dat dat in de nabije toekomst gaat gebeuren. "San Francisco is een mooie stad, maar net iets te ver weg."
quote:
Offtopic
Goeie 'Jamie Lidell - the city'- avatar. Je ziet, er is geen media obscuur genoeg voor mijn postmoderne omnivore zucht naar 'nieuw en hype', en op de hoogte zijn.
Je postmoderne omnivore zucht is niet onopgemerkt gebleven, alleen vrees ik nu dat ik alles moet veranderen, omdat ik anders in een permanente staat van ironie op dit forum moet vertoeven (iets wat eigenlijk toch al het geval was, maar nu nog eens extra duidelijk wordt). Ik mis alleen nog een vernietigende verklaring van herkomst voor mijn ondertitel 'transmodernist'.
  maandag 7 maart 2005 @ 14:57:50 #174
27648 Weakling
available in strong mint
pi_25412593
quote:
Op maandag 7 maart 2005 12:23 schreef zodiakk het volgende:
Het een en ander rond 'het een en ander' betreft zaken waarvan ik niet geneigd ben om ze publiekelijk op dit forum te verduidelijken. Je zult het moeten doen met 'het een en ander'.
Is je proefverlof uit de TBS kliniek er nou nog niet door? Dacht dat je dat nu onderhand al wel geregeld had ...
pi_25420686
Poeh zodiakk, bij je ex blijven pitten is wel de goden verzoeken hoor. En als het je toch lukt om dat te regelen, zou ik 'het ander' dat 'extra' is maar laten, als je niet in de problemen wilt komen.

Zal er ruimte zijn voor de ambient kant, of meer voor keihard knallen? Moeten we niet speculeren over AE nummers? En over de uitspraak van sommige titels, zodat we om onze favorieten kunnen vragen? "VI Scose Poise"! ''IIVVVIVIVVIII''!!!!

Klonk stoer, niet? Voor AE terugkomen? Maar 'voor' was meer een tijds-aanduiding, omdat mijn stage inmiddels tegen het einde loopt en de bijbehorende visa ook. Was het maar zo'n feest. Ik heb geen frisbee, maar ik neem aan dat het park vol met verstokte eggersadepten zit, die getriggerd door een goeie quote ("is this because I'm black?") hun frisbees tevoorschijn halen.

Transmodernisme is mij een raadsel, en dingen op 'ism' googelen doe ik maar niet. Pas maar op dat IR Baboon niet over je drs P. verwijzing het topic binnenstruikelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')