abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 19:51:01 #126
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_12169904
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:47 schreef janreeT het volgende:

[..]

Dank!
Ik zet hem zo even op

Een plaat van autechre is over het algemeen niet te 'begrijpen' . Ik ziet het dan ook als abstracte muziek-architectuur waar iedereen iets anders in kan horen.

[Dit bericht is gewijzigd door HAL9000S op 01-08-2003 21:13]

Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_12169926
Op zich vind ik autechre iets meer, als ik het extreme mag noemen, richting orbital neigen.
pi_12171411
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:52 schreef janreeT het volgende:
Op zich vind ik autechre iets meer, als ik het extreme mag noemen, richting orbital neigen.

Nah, laten we een keer niet zo neerbuigend doen en eerst vragen waarom ie vind dat het richting orbital neigt..

[Dit bericht is gewijzigd door Born_2B_Scorned op 01-08-2003 21:32]

vrijdag 1 augustus 2003 @ 21:10:16 #129
27648 Weakling
available in strong mint
pi_12171562
quote:
Mwah ... op zich klopt dat wel ja ... als je moet kiezen tussen neigen naar orbital of neigen naar BZN ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 03:52:03 #130
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_12177975
quote:
Op zich vind ik autechre iets meer richting orbital neigen.
Heb je de cd al geluisterd
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_14845013
Wow, ik zit hier nu naar 'slip' te luisteren en dat nummer is zo ongelooflijk mooi! Net als bij the Boards of Canada zit er een heel warm gevoel in de elektronische klanken. Echt ontzettend mooi.
pi_14845870
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 18:15 schreef Disorder het volgende:
Wow, ik zit hier nu naar 'slip' te luisteren en dat nummer is zo ongelooflijk mooi! Net als bij the Boards of Canada zit er een heel warm gevoel in de elektronische klanken. Echt ontzettend mooi.
Welcome to 1994 ;-)

(ik hoorde het ook pas in 1999 ofzo hoor)

pi_14846746
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 18:54 schreef Born_2B_Scorned het volgende:

[..]

Welcome to 1994 ;-)

(ik hoorde het ook pas in 1999 ofzo hoor)

Je bent nooit te oud om mooie muziek te ontdekken
pi_14847398
Toch raar dat 't album 10 jaar oud is, Amber is zon album waarvan ik altijd het idee heb dat het ouder is dan ik ben, net als SAW.
Moeilijk te realiseren dat ze 'dit soort muziek' maar zo kort geleden hebben gemaakt.
  zaterdag 22 november 2003 @ 20:42:54 #135
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_14848435
Autechre - amber is een zeer lekker album. Mooie melodieën

Later zijn ze imo het spoor een beetje bijster geraakt.. Die muziek zit technisch geweldig in elkaar maar is gewoon lelijk.

zaterdag 22 november 2003 @ 21:05:51 #136
27648 Weakling
available in strong mint
pi_14848884
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 20:42 schreef Hexagon het volgende:
Autechre - amber is een zeer lekker album. Mooie melodieën

Later zijn ze imo het spoor een beetje bijster geraakt.. Die muziek zit technisch geweldig in elkaar maar is gewoon lelijk.

Oei, laat het Zodiakk maar niet horen ... maar ik ben het gedeeltelijk wel met je eens ... de Dire Straits onder de IDM-ers ... technisch perfect, maar nogal ... ach laat maar, ik heb geen zin om weer een oude discussie op te rakelen
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 23 november 2003 @ 03:42:28 #137
18783 JanDenSmeerpoets
You... are an ostrich
pi_14856908
ik mag graag op de bank liggen en dan half slapen en dan zachtjes autechre luisteren.

neuronen-reparatie noem ik het

.
  zondag 23 november 2003 @ 13:01:44 #138
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_14860390
Denk niet dat ze Confield ooit nog kunnen toppen...Maar ja, met Autechre weet je het nooit. Draft 7.30 vond ik tegenvallen, maar de verwachtigingen waren dan ook erg hooggespannen. Veel van de tracks van Draft verzanden in oeverloos gepiel, en wat dat betreft zijn ze idd mischien wel de Dire Straits van de IDM.
= there is a light that never goes out =
pi_21695992
De Dire Straits van de IDM. . Oeverloos gepiel is oké, begrijp dat dan toch.
  donderdag 2 september 2004 @ 12:46:29 #140
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_21703918
gepiel om het gepiel...moeilijk doen om het moeilijk doen...in plaats van een korte krachtige track een track van 8:56....you get the point
= there is a light that never goes out =
pi_24386335
(*KICKT*)

Heren (en natuurlijk ook de vele dames in dit topic ) ,
vandaag beluisterde ik de Garbage EP van Autechre, volgens mij het schanierpunt waarlangs Autechre uit de richting van de tijd schanierde en haaks daarop andere realiteiten begon te ontginnen. Op deze EP (4 tracks, ruim 40 minuten, gereleased net voor Tri repetae) kwam voor het eerst dat vreemde, unheimliche gevoel van nostalgie naar een tijd die niet in dit universum bestaat tot zijn recht. Een verlangen naar een plaats, die je niet eens hebt gezien, omdat deze niet van deze wereld is.

En ik realiseerde mij dat deze hemelse 12" uit 1995 komt, en dus dat zij MAAR LIEFST 10 JAAR geleden is uitgebracht. En dat het eigenlijk allemaal voorbij is. Autechre zal voor mij nooit meer deze emotie oproepen. Zal een band/artiest dat ooit kunnen?

Is Autechre dood/niet meer wat het geweest is? Is de IDM in 2005 definitief overleden/veranderd in iets dat niet meer bij mijn liefde aansluit? Kunnen we bij het gevoel van melancholie dat de muziek oproept, ook het gevoel dat dit soort muziek een testament uit een tijd is die voorbij is optellen (een tijd waarnaar we allemaal met smart terugverlangen)? Wat denken jullie? en zet terwijl je daarover nadenkt even lekker garbage weer op

(Ik vind dit absoluut het beste werk van Autechre, maar dat is een andere discussie. )
" there is nothing to not be amazed at "
pi_24388209
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 07:16 schreef corc het volgende:

Is Autechre dood/niet meer wat het geweest is? Is de IDM in 2005 definitief overleden/veranderd in iets dat niet meer bij mijn liefde aansluit? Kunnen we bij het gevoel van melancholie dat de muziek oproept, ook het gevoel dat dit soort muziek een testament uit een tijd is die voorbij is optellen (een tijd waarnaar we allemaal met smart terugverlangen)? Wat denken jullie? en zet terwijl je daarover nadenkt even lekker garbage weer op

(Ik vind dit absoluut het beste werk van Autechre, maar dat is een andere discussie. )
Ja, best lang geleden eigenlijk. Wat ik weet is dat Rob Brown een kind heeft gekregen. Dat lijkt me een gebeurtenis die de inspiratie voor idiosyncratische elektronica niet ten goede komt. Daarbij heb je ook dat ze 'oud' aan het worden zijn, als je dik in de dertig aan het lopen bent dan kan ik me voorstellen dat je ook voor andere dingen interesse krijgt. De hoogtijdagen van Autechre liggen nu écht achter ons. Ik luister het de laatste tijd ook wat minder. Ik denk dat 'IDM' wat dichter tegen genres als electro en techno gaat aanschurken. Dat het ook daadwerkelijk muziek wordt waar je op zou kunnen dansen. Iedereen is het digitale navelstaren wel een beetje zat, en de bijbehorende pretenties zijn sowieso al wat teruggeschroefd (luister het laatste Squarepusher-album maar). En natuurlijk verandert de luisteraar ook. Die worden ook ouder, .

(overigens heb ik onlangs een Peel Session van Autechre op de kop kunnen tikken met het prachtige 'Drane'. Moet je zeker ook beluisteren, corc.)
  donderdag 10 februari 2005 @ 00:18:52 #143
27648 Weakling
available in strong mint
pi_25015925
Wat zien ik op de site van de Effenaar in Eindhoven, onder voorbehoud weliswaar: 20/04/2005 Autechre ... mjam!
pi_25015989
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 00:18 schreef Weakling het volgende:
Wat zien ik op de site van de Effenaar in Eindhoven, onder voorbehoud weliswaar: 20/04/2005 Autechre ... mjam!
!

En er komt een nieuw album van 'm uit.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_25019277
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 00:21 schreef LostFormat het volgende:

[..]

!

En er komt een nieuw album van 'm uit.
HEN!

Het is natuurlijk een curiositeit, een 'optreden' van Autechre. Ik zou het in ieder wel waarderen geval als ze stoeltjes in de zaal zouden zetten. Maar ongetwijfeld zal je wel van die debielen hebben die helemaal 'los' gaan op volstrekte niet-dansbare muziek. Het zal me benieuwen. Of ze uberhaupt komen, de laatste keer was in 1999 geloof ik.

[ Bericht 31% gewijzigd door zodiakk op 10-02-2005 09:52:04 ]
pi_25019743
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 09:42 schreef zodiakk het volgende:

[..]

HEN!

Het is natuurlijk een curiositeit, een 'optreden' van Autechre. Ik zou het in ieder wel waarderen geval als ze stoeltjes in de zaal zouden zetten. Maar ongetwijfeld zal je wel van die debielen hebben die helemaal 'los' gaan op volstrekte niet-dansbare muziek. Het zal me benieuwen. Of ze uberhaupt komen, de laatste keer was in 1999 geloof ik.
Kwam gister dmv een fotootje erachter dat ze inderdaad uit twee man bestaan. Mja, labtopgepiel, gewoon pal voor die gasten op de grond gaan zitten. Ik irriteer me er niet echt aan als er een paar malloten om me heen stuiteren. Maar ik vind de effenaar best een achteraf tentje voor zo'n bekende naam.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  donderdag 10 februari 2005 @ 22:26:15 #147
27648 Weakling
available in strong mint
pi_25029854
Inmiddels is het concert in de Effenaar definitief geworden. Voorverkoop start op 23 feb!
pi_25041564
Waar zijn de tickets verkrijgbaar? En werkt de Effenaar met lidmaatschapskaarten als Paradiso? Ligt de Effenaar een beetje in de buurt van het station? Wat is de capaciteit van de zaal?

Ik wil erheen!
  vrijdag 11 februari 2005 @ 20:57:18 #149
27648 Weakling
available in strong mint
pi_25046793
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 15:42 schreef Devlinsect het volgende:
Waar zijn de tickets verkrijgbaar? En werkt de Effenaar met lidmaatschapskaarten als Paradiso? Ligt de Effenaar een beetje in de buurt van het station? Wat is de capaciteit van de zaal?

Ik wil erheen!
Ja ligt bijzonder dicht bij het station en kaarten via de gebruikelijke adressen zoals postkantoren, vvv, ticketservice etc. Zie ook www.effenaar.nl Tis echt geen ver weg gestopt klein pokke tentje, nou ja, supergroot is het ook weer niet, geen idee wat de capaciteit is eigenlijk.
pi_25055136
Bedankt! Ik lees dat de grote zaal een capaciteit heeft van 1000 man.

En een lidmaatschapskaart a la Paradiso?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')