Het welzijn van dieren niet respecterenquote:
Maar ik heb al drie keer vlees gegeten dit jaar, waarvan twee keer per ongeluk en een keer omdat er chinees werd gehaald voor een groot aantal mensen en ik dan niet moeilijk ga doen om een eigen bak vleesloze bami te krijgen.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:09 schreef LurkJeRot het volgende:
Vegetariërs hebben volgens de grondwet recht op 3 (DRIE) dagen waarop ze zonder consequenties vlees mogen nuttigen per kalenderjaar. Ben je zwanger misschien? Want dan heb je recht op meer vleesdagen.
Ik ben niet principieel tegen het doden van dieren voor voedsel.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Oké omdat je een vegetariër bent mag je absoluut geen vlees eten
Scharrelkip is echt niet oké ... zoek maar eens op wat het betekent. Maar zeker, als ik dan toch vlees zou halen, ga ik wel voor de diervriendelijkste variant.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:27 schreef Harvest89 het volgende:
Dan eet je toch gewoon bio/scharrelkip ofzo?
Ja weet ik wel. Maar er zal toch wel ergens vlees worden verkocht van kippen die een vrij lang en goed leven gehad hebben? Alleen is dat meestal een flink stuk duurder.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:35 schreef kuolema het volgende:
[..]
Scharrelkip is echt niet oké ... zoek maar eens op wat het betekent. Maar zeker, als ik dan toch vlees zou halen, ga ik wel voor de diervriendelijkste variant.
Bij zwangerschap komen er 2 (TWEE) extra vleesdagen bij, maar wel pas op het moment dat je zwanger bent.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:35 schreef kuolema het volgende:
Maar ik heb al drie keer vlees gegeten dit jaar, waarvan twee keer per ongeluk en een keer omdat er chinees werd gehaald voor een groot aantal mensen en ik dan niet moeilijk ga doen om een eigen bak vleesloze bami te krijgen.
Misschien moet ik maar zwanger worden. Hoeveel dagen mag ik dan vlees eten
Vind het altijd wel kut dat je dit vóór 1 mei moet doen en dan vaak nog maanden moet wachten op je vleesteruggave.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:42 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Bij zwangerschap komen er 2 (TWEE) extra vleesdagen bij, maar wel pas op het moment dat je zwanger bent.
Wat je wel kan doen is in beroep gaan tegen die keer dat je min of meer gedwongen vlees hebt gegeten, dan kun je die dag weer terugeisen.
Ik ben het helemaal met je eens, maar het blijven ambtenaren natuurlijk.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:47 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Vind het altijd wel kut dat je dit vóór 1 mei moet doen en dan vaak nog maanden moet wachten op je vleesteruggave.
Dat hoop ik. Als wordt beweerd dat de dieren een goed leven hebben gehad, weet je niet of dat de waarheid is, ook al is de prijs hoger.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja weet ik wel. Maar er zal toch wel ergens vlees worden verkocht van kippen die een vrij lang en goed leven gehad hebben? Alleen is dat meestal een flink stuk duurder.![]()
Hm, dat is het niet waard. Ik zal zeker bezwaar maken, het was immers de schuld van anderen.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:42 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Bij zwangerschap komen er 2 (TWEE) extra vleesdagen bij, maar wel pas op het moment dat je zwanger bent.
Wat je wel kan doen is in beroep gaan tegen die keer dat je min of meer gedwongen vlees hebt gegeten, dan kun je die dag weer terugeisen.
Gewoon alvast vlees eten en dan met terugwerkende kracht aanvragenquote:Op maandag 1 mei 2017 13:47 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Vind het altijd wel kut dat je dit vóór 1 mei moet doen en dan vaak nog maanden moet wachten op je vleesteruggave.
Sorry maar dat is gewoon fraude. Als blijkt dat je dit doet ben ik genoodzaakt een kopietje van dit topic naar de Vegadienst te sturen.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:53 schreef kuolema het volgende:
Gewoon alvast vlees eten en dan met terugwerkende kracht aanvragen
Sssttt!quote:Op maandag 1 mei 2017 13:54 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Sorry maar dat is gewoon fraude. Als blijkt dat je dit doet ben ik genoodzaakt een kopietje van dit topic naar de Vegadienst te sturen.
Sorry maar ik wil niet zien dat straks de regels op de schop worden genomen met de brave burgers als gedupeerden.quote:
Het aantal gedupeerden zal flink meevallen als het alleen die brave burgers betreft.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:57 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Sorry maar ik wil niet zien dat straks de regels op de schop worden genomen met de brave burgers als gedupeerden.
Mijn handelingen mogen veroordeeld worden maar niet mijn gedachten. Ik heb (nog) niets gedaan dus ben onschuldig!quote:Op maandag 1 mei 2017 14:00 schreef LurkJeRot het volgende:
TS is dus een mogelijke vleesfraudeur.
Een schande voor vegetariërs wereldwijd.
Volgens de wet wel, maar het feit dat je er aan denkt zegt al genoeg.quote:Op maandag 1 mei 2017 14:01 schreef kuolema het volgende:
[..]
Mijn handelingen mogen veroordeeld worden maar niet mijn gedachten. Ik heb (nog) niets gedaan dus ben onschuldig!
Wat zegt dat dan?quote:Op maandag 1 mei 2017 14:26 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Volgens de wet wel, maar het feit dat je er aan denkt zegt al genoeg.
Het meest veelzijdige stukje kaas, kip!quote:
Hoe zit het dan met mijn principe om geen vlees te eten?quote:Op maandag 1 mei 2017 14:31 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Dat je een (mogelijk) principeloos leven leidt.
Het antwoord op dat soort vragen vind je in je hartje, niet bij een willekeurige forumgebruiker.quote:Op maandag 1 mei 2017 14:39 schreef kuolema het volgende:
Hoe zit het dan met mijn principe om geen vlees te eten?
Misschien heb ik wel het principe om niet alles wat ik denk of wil ook daadwerkelijk te doen?
Het zijn retorische vragen.quote:Op maandag 1 mei 2017 14:57 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Het antwoord op dat soort vragen vind je in je hartje, niet bij een willekeurige forumgebruiker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |