dat zal vlaams zijn voor 'op slot draaien'.quote:
De oplossing is fatsoenlijk beslag.quote:Op maandag 1 mei 2017 08:52 schreef Barrah het volgende:
De oplossing is simpel: toch de deur op slot draaien.
Als je jezelf dat aanleert sta je ook nooit zonder sleutel buiten.
Deuren met een brievenbus en een klink vanbinnen krijg ik in een minuut open met een ijzerdraad.quote:Op maandag 1 mei 2017 09:13 schreef Zolderkamer het volgende:
Gewoon je deur op slot doen..
Als je dat niet doet dan staat iedereen alsnog zo binnen.. en daar hoef je niet omslachtig met een klink voor te klooien...
Gewoon met een pasje loop je zo naar binnen..
dit dus. bij vrijwel elke deur loopt men zo naar binnen met een pasje, als je hem niet op slot doet.quote:Op maandag 1 mei 2017 09:13 schreef Zolderkamer het volgende:
Gewoon je deur op slot doen..
Als je dat niet doet dan staat iedereen alsnog zo binnen.. en daar hoef je niet omslachtig met een klink voor te klooien...
Gewoon met een pasje loop je zo naar binnen..
Wat een omslachtig gedoe.. moet je eerst dat draad buigen en naar binnen werken enzo...quote:Op maandag 1 mei 2017 09:19 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Deuren met een brievenbus en een klink vanbinnen krijg ik in een minuut open met een ijzerdraad.
Bij een goede deur werken beide niet meer.quote:Op maandag 1 mei 2017 09:21 schreef Zolderkamer het volgende:
Een pasje of een klopsleutel werkt in 1 beweging
Moet de deur wel recht in de post vallen, zodra daar een knik inzit wordt het lastig. Dan is mijn ijzerdraad een stuk makkelijker.quote:Op maandag 1 mei 2017 09:21 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Wat een omslachtig gedoe.. moet je eerst dat draad buigen en naar binnen werken enzo...
Een pasje of een klopsleutel werkt in 1 beweging.. dat gaat gewoon in de loop.. kost dus geen tijd..
Dat ligt niet aan de deur...quote:Op maandag 1 mei 2017 09:23 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Bij een goede deur werken beide niet meer.
Als je met een klopsleutel of een pasje loopt.. is dat nogal een verschil bij een stuk ijzerdraad...quote:Op maandag 1 mei 2017 09:24 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Moet de deur wel recht in de post vallen, zodra daar een knik inzit wordt het lastig. Dan is mijn ijzerdraad een stuk makkelijker.
Een pasje werkt juist alleen bij een naar binnen draaiende deur....quote:Op maandag 1 mei 2017 09:26 schreef Ivo1985 het volgende:
Pasjes werken natuurlijk niet bij een naar binnen draaiende deur en bij een een deur met veiligheidsbeslag.
Absoluut niet... Ik heb zelf een klopsleutel gemaakt.. en op mn eigen deur getest...quote:Op maandag 1 mei 2017 09:51 schreef Speekselklier het volgende:
Dat klopsleutel verhaal is bekend, maar ik herinner me dat dat uiteindelijk toch een beetje over trokken was. Je moet heel goed geoefend hebben bij een bepaald type slot en dan maak je een kans om dat type slot open te kloppen.
Goed beslag kun je morgen regelen. Jezelf aanwennen de deur bij vertrek op slot te draaien kun je nu meteen mee beginnen.quote:
Niet zozeer daarom, maar bij ons thuis zitten de deuren ook vrijwel altijd op slot als we thuis zijn. Je hebt niet meer dat je achterdeur nog los kan zijn als je het huis via de voordeur verlaat of naar bed gaat. en nog een manier om altijd een sleutel in de hand te hebben als je de deur uit gaat. Om er toch makkelijk uit te kunnen (bijvoorbeeld pakketje, collecte, vuilniszak wegbrengen of noodgeval) hangt er een losse sleutel in de buurt van elke deur.quote:Nu kunnen mensen dus ook eenvoudig naar binnen als je thuis bent en de deur niet op het nachtslot hebt zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klopt. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. TS zou beide moeten doen. Waarbij hij zijn probleem direct al kan oplossen door nu meteen te stoppen met het niet afsluiten van de woning bij vertrek.quote:Het voordeel dat jij noemt staat los van fatsoenlijk beslag, aanleren om altijd het nachtslot te gebruiken als je weggaat kan ook met goed beslag.
Ligt aan het type cilinder, hoeft niet perse.quote:Op maandag 1 mei 2017 10:04 schreef Zolderkamer het volgende:
Dit zijn trouwens een stuk betere sleutels...
[ afbeelding ]
Oh en als je thuis bent.. laat je gewoon de sleutel aan de binnenkant van de deur zitten.. dan kan er geen andere (dus ook geen klopsleutel) in de cilinder.
Dan heb je een aardig lange cilinder nodig..quote:Op maandag 1 mei 2017 10:10 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ligt aan het type cilinder, hoeft niet perse.
Mezelf opsluiten als ik thuis ben? Ik wil gewoon naar buiten kunnen lopen als dat nodig is. Ook moet de brandweer fatsoenlijk (dus met gepast geweld) naar binnen kunnen als ik thuis ben. Als ik weg ben en mijn deur op het nachtslot zit lukt dat niet zonder heel veel schade.quote:Op maandag 1 mei 2017 10:00 schreef Barrah het volgende:
Niet zozeer daarom, maar bij ons thuis zitten de deuren ook vrijwel altijd op slot als we thuis zijn.
Wat betreft naar buiten kunnen: lees de rest van de post.quote:Op maandag 1 mei 2017 10:47 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Mezelf opsluiten als ik thuis ben? Ik wil gewoon naar buiten kunnen lopen als dat nodig is. Ook moet de brandweer fatsoenlijk (dus met gepast geweld) naar binnen kunnen als ik thuis ben. Als ik weg ben en mijn deur op het nachtslot zit lukt dat niet zonder heel veel schade.
Daarom plaats ik altijd knopcilinders, dan kan je er altijd uit.quote:Op maandag 1 mei 2017 10:47 schreef Speekselklier het volgende:
Mezelf opsluiten als ik thuis ben? Ik wil gewoon naar buiten kunnen lopen als dat nodig is.
Deur afdraaien is een beetje ouderwets gebruik. hoeft nu ook niet meer omdat de meeste deuren van hard makkelijk schoon te maken materiaal zijn. Maar vroeger voordat we centrale verwarming normaal was hadden deuren 1 stoffen kant. Als je daar dan een keer dronken tegenaan kotst kon je scharnieren en klink losschoeven en de deur omdraaien zodat de kotst aan de buitenkant zat. Dit kon er dan rustig vanaf regenen. Maar tegenwoordig hebben de meeste huizen dus geen stoffen deur meer.quote:Op maandag 1 mei 2017 08:51 schreef karr-1 het volgende:
Wat is "een deur afdraaien"? En als ik een deurknop wil vervangen door een klink doe ik dat niet in 5 minuten denk ik, dat gaat toch opvallen?
De brandweer hoeft in geval van nood niet 'stilletjes' in te breken en met geweld zijn ze zo binnen. De schade aan je voordeur of het raam ernaast is in zo'n geval het minste om je druk over te maken en wordt gewoon vergoed door je verzekering.quote:Op maandag 1 mei 2017 10:47 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Mezelf opsluiten als ik thuis ben? Ik wil gewoon naar buiten kunnen lopen als dat nodig is. Ook moet de brandweer fatsoenlijk (dus met gepast geweld) naar binnen kunnen als ik thuis ben. Als ik weg ben en mijn deur op het nachtslot zit lukt dat niet zonder heel veel schade.
Ik ben veel alerter op het op slot draaien van mijn voordeur als ik thuis ben dan wanneer ik wegga. Liever dat er ingebroken wordt als ik niet thuis ben.quote:Op maandag 1 mei 2017 10:47 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik doel meer als ik in huis onwel ben geworden. Dan heb ik liever dat ze zonder heel veel geweld, maar wel snel, binnenkomen. Als mijn huis in brand staat vind ik het geen enkel probleem dat ze die vrachwagen naar binnen moeten jagen.quote:Op maandag 1 mei 2017 11:13 schreef Ivo1985 het volgende:
De brandweer hoeft in geval van nood niet 'stilletjes' in te breken en met geweld zijn ze zo binnen. De schade aan je voordeur of het raam ernaast is in zo'n geval het minste om je druk over te maken en wordt gewoon vergoed door je verzekering.
Bij mij precies andersom.quote:Op maandag 1 mei 2017 11:27 schreef Sarasi het volgende:
Ik ben veel alerter op het op slot draaien van mijn voordeur als ik thuis ben dan wanneer ik wegga. Liever dat er ingebroken wordt als ik niet thuis ben.
Wat is je adres?quote:Op maandag 1 mei 2017 12:06 schreef Speekselklier het volgende:
Als ik van huis ben is mijn woning een onneembare vesting.
Kom dit maar testen... Ik heb honger!quote:Op maandag 1 mei 2017 13:20 schreef Zolderkamer het volgende:
Wat is je adres?Dan kom ik even testen...
quote:Als ik thuis ben is die inbreker van harte 'welkom'. Als ik genoeg van hem heb zorg ik zelf wel dat ie weer weggaat. (En als hij niet weggaat heb ik weer voor een paar weken te eten)
Nou ga jij maar uit eten, dan wandel ik even door een raam naar binnen... Want je zei dat je huis een onneembare vesting was als je niet thuis was..quote:Op maandag 1 mei 2017 13:52 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Kom dit maar testen... Ik heb honger!
[..]
Bij mijn voordeurslot werkt dat idd prima. Bij die van mijn moeder niet. Met de sleutel aan de binnenkant in het slot kan de deur nog steeds vanaf buiten van het slot gedraaid worden. Zij heeft dan ook een knip op de deur.quote:Op maandag 1 mei 2017 10:04 schreef Zolderkamer het volgende:
Dit zijn trouwens een stuk betere sleutels...
[ afbeelding ]
Oh en als je thuis bent.. laat je gewoon de sleutel aan de binnenkant van de deur zitten.. dan kan er geen andere (dus ook geen klopsleutel) in de cilinder.. en je loopt er zo uit in een noodgeval.. (brand oid)
Zolang je hem maar snel open kan krijgen ipv naar een sleutel te moeten zoeken..quote:Op woensdag 3 mei 2017 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bij mijn voordeurslot werkt dat idd prima. Bij die van mijn moeder niet. Met de sleutel aan de binnenkant in het slot kan de deur nog steeds vanaf buiten van het slot gedraaid worden. Zij heeft dan ook een knip op de deur.
TS heeft een deur met een (niet draaiende) knop aan de buitenkant. De deur kan dus uitsluitend met een sleutel geopend worden. En dan bedoel ik niet 'van slot gehaald' maar 'dagschoot uit slotkom' (bewegende driehoekje in het slot uit de sleuf in het kozijn halen).quote:Op maandag 1 mei 2017 10:04 schreef Zolderkamer het volgende:
Oh en als je thuis bent.. laat je gewoon de sleutel aan de binnenkant van de deur zitten.. dan kan er geen andere (dus ook geen klopsleutel) in de cilinder.. en je loopt er zo uit in een noodgeval.. (brand oid)
Tja een tripje naar de voordeur of een nieuw slot.. het is allemaal niet zo'n grote moeite..quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:24 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
TS heeft een deur met een (niet draaiende) knop aan de buitenkant. De deur kan dus uitsluitend met een sleutel geopend worden. En dan bedoel ik niet 'van slot gehaald' maar 'dagschoot uit slotkom' (bewegende driehoekje in het slot uit de sleuf in het kozijn halen).
Dus als er een sleutel in de cilinder zit kan ook een van school komend kind of thuiskomende partner niet naar binnen zonder aan te bellen.
En ik weet uit ervaring hoe vervelend dit is. Vriend en ik hebben namelijk jarenlang deze methode gehanteerd omdat we toch samen naar en van werk reden en dus altijd gelijktijdig bij de deur stonden.
En toen kreeg ik een baan waarbij ik de andere kan op moest en we kwamen dus niet meer tegelijk thuis. Wel nog de gewoonte om bij thuiskomst de sleutel aan de binnenkant in de deur te steken.
Heeft heel wat tripjes naar de voordeur gekost...
De reden dat wij de sleutel in de deur 'bewaarden' was omdat we iets vaker dan leuk was de deur in het slot trokken met de sleutels nog aan het haakje naast de kapstok.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:26 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Tja een tripje naar de voordeur of een nieuw slot.. het is allemaal niet zo'n grote moeite..
Blijf je slank bij ook...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |