abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 mei 2017 @ 14:24:28 #251
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170632014
Awwh, sommige foto's zien er heel zielig uit!
Alleen om die laatste moest ik een beetje grinniken :D :@
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 14:30:28 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_170632152
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:22 schreef Sylver_ het volgende:
Over eten gesproken; wij zijn net uit eten geweest, met baby in draagzak. Mijn eerste sushi weer sinds de zwangerschap! O+
Heb alleen sojasaus op baby's hoofdje gemorst :')

SQ, fijn dat het goed ging bij de huisarts.
Je vertelde laatst dat Noud altijd de tepel naar binnen slobbert, dat doet Ella dus ook.
Ook zeg ik al vanaf het begin dat ze nooit een grote hap maakt, maar kraamzorg zei dat de hap prima was. Ik heb er zelf geen last van dat ze niet netjes drinkt dus heb er eigenlijk nooit werk van gemaakt, maar het zou dus heel goed kunnen dat ze daardoor last heeft? Ze maakt ook heel vaak geluid bij het drinken.
dat klinkt precies als Noud ja! Ik laat donderdag wel weten wat de lactatiekundige er van vindt :)
disclaimer
pi_170632192
Aaah Noudje O+ arm menneke.

Nazil je kind is nu een goed excuus om zonder zout te koken.
En dat jij nog puf hebt om te koken als L in bed ligt!

Kennen jullie die tekenfilm the boss baby?
Ze hebben mijn baby daarvoor gebruikt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170632295
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:31 schreef ikke_84 het volgende:
Aaah Noudje O+ arm menneke.

Nazil je kind is nu een goed excuus om zonder zout te koken.
En dat jij nog puf hebt om te koken als L in bed ligt!

Kennen jullie die tekenfilm the boss baby?
Ze hebben mijn baby daarvoor gebruikt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn lichaam geeft eindelijk weer aan dat het trek heeft dus ik moet wel.

Stoere baby!
pi_170632363
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:19 schreef Stormqueen het volgende:
Even wat tegenwicht voor al die blije baby's hoor.

[ afbeelding ]
Toch lief.
pi_170632426
Ikke: :D :D

Over broodbeleg, ik heb me voorgenomen om veel broodbeleg zelf te gaan maken.
Dus zelf jam maken en verder veel groente en fruit op brood te doen (avocado, banaan etc).
Dat afwisselen met gewone potjes appelstroop etc moet het zout wel weer een beetje in balans trekken. Ook wel goed voor mijn eigen lichaam om bewuster en minder kant en klaar potjes en pakjes te gaan vreten.

En mijn oma gaf haar babies vroeger gewoon de hele dag boterhammen met pindakaas en ander zout beleg en die leven ook nog. Dus zolang we alles een beetje in balans houden zullen onze babies het wel overleven.

De babies die nu worden geboren hebben trouwens een levensverwachting van 100 jaar he. Goedzakje gewoon in een bejaardentehuis in 2116, met hologram televisie en kontveeg robotos enzo, fucking hell.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_170632462
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:11 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat is vrij veel, ze raden niet meer dan 1 gram aan voor een baby dus reken maar na :)
Ja maar ik doe ook niet de hele bak op de boterham, gewoon een dun laagje. Ik koop alleen brood van de bakker.
En ik kook veel vers en altijd zoutloos, ook voor mezelf. Ze eet ook wel olvarit maar dat valt erg mee met zout.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 14:53:30 #258
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170632730
Ik heb toevallig gister Max op mijn rug 'geslingerd' in de Tula. Dat zit lekker! Maar hier is koken geen probleem. Ik kook trouwens vaak (als ik alleen ben) met hem in de kinderstoel erbij en geef hem iets uit een potje/laat hem wat eten van ons.

En verder zijn we hier nogal niet bewust bezig met ons eten. Maar gelukkig valt onze smaak met een beetje omdenken binnen een mediterraan dieet en da's hartstikke goed :P

Helaas SQ, toch blijft Noud om op te eten. Fijn van het sparren met je ha.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 14:54:49 #259
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170632762
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat klinkt precies als Noud ja! Ik laat donderdag wel weten wat de lactatiekundige er van vindt :)
Ik ben benieuwd!
Ik zal eens opletten of ik er correlatie kan ontdekken tussen slordiger drinken en meer last. Want de ene dag heeft ze meer last dan andere dagen.

Haha Ikke, sprekend :D
pi_170632792
Nouds pruillip! O+ O+ O+
Het gesprek met huisarts klinkt goed SQ, is het iets waar je zelf iets mee kan voor je gevoel?

Mijne eet lekker niks, dat is pas goed qua zout. :7 al heeft hij gisteren spinaziesoep op, wajooo. Dochter speelde kiekeboe met hem, vriend stond hem aan te moedigen en baby had zelf tamboerijn in z'n hand. Maar dan heb je ook wat. :+
pi_170632811
Ik ben het hele eerste jaar heel voorzichtig geweest met zout, alleen brood heb ik gewoon gegeven. Ook nu bestel ik de patat voor dreumes nog zonder zout en voeg ik niks aan het avondeten toe. Verder heb ik het wel losgelaten nu, maar bij L. ben ik wel weer hetzelfde van plan, in elk geval tot ze 1 is. Pakjes en zakjes koken we nooit meer uit nu. Ik denk dat dat als een grote hap zout zal voelen als ik dat weer probeer. :D

Och, piepnoud. O+ Hopelijk heeft de lk goede tips voor je! Klakkend drinken deed L. ook, maar dat was de spruw volgens de lk.

Toffe baby heb je daar, ikke. 8-)
  dinsdag 2 mei 2017 @ 14:57:48 #262
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170632821
Haha, das wel lastig als het eten altijd zo moet gaan Svane :P
pi_170634972
Ik wil heel even jubelen voor mijzelf want het gaat atm beter met mij dan ooit is geweest na de geboorte van L *O* *O* ik heb al zo veel kunnen doen vandaag en nog geen uitgeput gevoel. Ik kan weer eten (en hoe... Vooral lekkere dingen maar goed, er moeten wat kilo's bij dus dat maakt voor nu niet heel veel uit) en zit qua energie zo veel beter.
Ik moet heel erg oppassen bij wat ik doe en vooral alles met mate, maar oh wat is dit fijn. Je hoeft je als jonge moeder niet de hele dag moe en uitgeput te voelen. Als L slaapt kan ik gewoon weer iets doen!
  dinsdag 2 mei 2017 @ 16:46:40 #264
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170635231
Klinkt goed Nazil! Ook dankzij de ijzersupplementen neem ik aan?

Ik heb net gewoon Max in slaap gezongen! Een heel mooi liedje dat ik ook weleens zong toen ik zwanger was. Nu was 'ie zo onrustig want lang wakker en tandjes, dat ik dacht: let's try :)
pi_170636444
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 16:46 schreef Quoi het volgende:
Klinkt goed Nazil! Ook dankzij de ijzersupplementen neem ik aan?

Ik heb net gewoon Max in slaap gezongen! Een heel mooi liedje dat ik ook weleens zong toen ik zwanger was. Nu was 'ie zo onrustig want lang wakker en tandjes, dat ik dacht: let's try :)
Ja vooral dankzij de ijzer.

Couscous a la rapley: doe het niet :')
  dinsdag 2 mei 2017 @ 18:20:04 #266
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170636845
Wat fijn, Nazil! Wat een verschil maakt ijzer dan uit, zeg.
Coyscous rapleyen :D Ik vond rijst ook nooit zo geslaagd :P

Heerlijk als dat lukt, he Q :)
  dinsdag 2 mei 2017 @ 19:25:15 #267
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170638173
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:19 schreef Stormqueen het volgende:
Even wat tegenwicht voor al die blije baby's hoor.

[ afbeelding ]
Met het risico dat je het opvat als belediging: hij lijkt echt veel op jou O+.
KuikenGuppy
pi_170638218
SQ, wat is Noud toch een lekker kind, ondanks alle ongemakken die hij heeft. Fijn dat de huisarts een ervaringsdeskundige was, dat scheelt de helft. Goede doorverwijzing en ik hoop dat het jullie wat oplevert!
pi_170638224
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 18:20 schreef Sylver_ het volgende:
Wat fijn, Nazil! Wat een verschil maakt ijzer dan uit, zeg.
Coyscous rapleyen :D Ik vond rijst ook nooit zo geslaagd :P

Heerlijk als dat lukt, he Q :)
Ik zat zo aan tafel: let it gooooo let it gooooo kind kan in de was, kleren kunnen in de was en ik kan dweilen.

Ik kan iedere vermoeide moeder aanraden het ijzer te laten checken. Wat een verademing.
pi_170639744
Rijst is makkelijker opruimen als je het tot de volgende dag laat liggen :D.

Raak je niet verstopt van de ijzerpillen of heb je de goede? :)
pi_170639923
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 20:27 schreef Unihipili het volgende:
Rijst is makkelijker opruimen als je het tot de volgende dag laat liggen :D.

Raak je niet verstopt van de ijzerpillen of heb je de goede? :)
Ik heb de goede. Ik ben drogist, de huisarts zei: dit zijn je waardes en waarschijnlijk weet je nu zelf heel goed wat je moet nemen :')
pi_170640477
Wat zijn de goede? Je raakt toch van al die ijzer tabletten verstopt?

En Nazil juist nog meer respect voor jou dat je zo moe was en dan toch nog na het in bed leggen van L wat kan doen. Fijn dat het nu goed gaat.
Couscous is goed voor de fijne motoriek :P
Wij hebben een hond...super handig voor al het eten wat op de grond beland :D
  dinsdag 2 mei 2017 @ 21:00:58 #273
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_170640749
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:24 schreef Miezziej het volgende:
Dit is vast een domme vraag, maar zit er in borstvoeding (veel?) zout? :@
Alleen bij zweettetten :+

SQ klinkt als een fijne arts die echt meedenkt. Hopelijk kan de lk er iets mee en wordt het beter :)

Quoi hollandsche welvaart! Hij wordt groot joh! En hij rockt blauw met zijn ogen erbij.

En moeten jullie niet werken of zo? Manman, ben een half uur aan het bijlezen hier :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_170641185
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 20:53 schreef ikke_84 het volgende:
Wat zijn de goede? Je raakt toch van al die ijzer tabletten verstopt?

En Nazil juist nog meer respect voor jou dat je zo moe was en dan toch nog na het in bed leggen van L wat kan doen. Fijn dat het nu goed gaat.
Couscous is goed voor de fijne motoriek :P
Wij hebben een hond...super handig voor al het eten wat op de grond beland :D
Solgar Gentle Iron. Een goed opneembare vorm die niet zorgt voor verstoppingen. 'Maar' 20 mg, werkt vaak beter dan 200 mg van de ouderwetse ijzerpillen.

Ik viel heel erg af en kon bijna niks meer eten, dus ik moest van mijzelf wel. Overdag was ik te moe om brood of drinken te pakken in die 45 minuten dat L sliep. S avonds had ik een paar uur om te koken en te eten.

Nou kookte ik maar 3 dagen pw hoor.. Twee dagen was man thuis en twee dagen restjes omdat ik overdag aan het werk was en 's avonds echt geen puf meer voor koken had.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 22:15:38 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_170643497
Spinaziesoep svane! Dat klinkt wel heel gezond. At je kleuter het ook? :+

Ikke, wat een lieve gangster O+

Nazil, wat fijn om te horen dat je je zoveel beter voelt nu O+. Maar wat ontzettend jammer dat het zo lang heeft geduurd voor je er achter kwam dat het niet "normaal" was ;(

Couscous is ideaal rapleyen juist! Na een paar uur is het weer droog en zuig je het zo op :Y)

En ja pruilnoud lijkt inderdaad op mams O+
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')