http://forum.viva.nl/foru(...)list_messages/380659quote:
Ik heb een vraagje, kan op internet geen duidelijk antwoord vinden dus misschien weten jullie het. Ik ben sinds een paar dagen gestopt met borstvoeding aan mijn dreumes van 15 maanden. In plaats van de borstvoeding geef ik hem nu tussen de middag een glas melk bij de boterham maar na een paar kleine slokjes zet hij de beker al weg. Yoghurt daarentegen eet hij zo'n 100 gram en als ik meer zou geven gaat het er met gemak op.
Aangezien ze vanaf 1 jaar 350ml melkproducten nodig hebben krijgt hij dus alleen via yoghurt calcium binnen en een paar slokjes melk. Soms geef ik hem ook een plakje kaas als tussendoortje. Ik kan hem moeilijk dwingen. Iemand tips of gewoon zo laten?
Korte samenvatting: TO klaagt over dat haar kind weinig voeding voor kalfjes consumeert.
Wtf? Nederland is ongeveer het enige land waar we melk drinken normaal vinden en er zijn meer aanwijzingen voor dat melk drinken helemaal niet zo gezond is dan voor het tegenovergestelde. En sowieso waarom vraagt ze viva advies ipv dat ze naar een kinderarts gaat met haar zorgen?
http://forum.viva.nl/foru(...)st_messages/380681/0quote:
Mijn dochter zat in groep 3 en 4 bij ene Sjanelle op school.
Nu is ze 13 jaar en zit ze net in de eerste.
De laatste tijd gedroeg mijn dochter zich vreemd. Ze zei dat ze met een vriendin om de hoek afspreekt maar was daar niet te vinden. Ook kwam ze ineens steeds te laat thuis.
Ik heb daarom in haar telefoon gekeken en whatsappgesprekken gevonden met die Sjanelle.
Kort gezegd komt het hierop neer.
Via Facebook hebben ze elkaar ineens na jaren gevonden en berichtjes gestuurd.
Allereerst valt me op dat die Sjanelle opdringerig is en hier wilde logeren. Haar ouders zouden ergens heen gaan voor een feest en daarom moest Sjanelle een vriendin zoeken om te gaan logeren. Mijn dochter schreef terug dat dat niet kan en kreeg hele rare reacties als dat dat raar is.
Ik vind het raar dat een meisje dat ik niet ken en mijn dochter jaren geleden op school zag hier wil logeren.
Vervolgens zie ik dat een keer toen ik niet thuis was dat meisje ineens bij mij thuis was. Ze zou ineens zonder aankondiging naar onze woning zijn gekomen en daar mijn dochter hebben opgehaald. Spontaan. Vervolgens zijn ze naar de wijk 3km verderop van Sjanelle gegaan en daar gingen ze bewust een pestkop van de basisschool zoeken en daarover napraten?
Tenslotte zie ik dat ze afspreken om vervolgens die pester van vroeger op te zoeken en ruzie te gaan maken en dan erover napraten.
Mijn dochter liegt over waar haar afspraakjes zijn.
Hoe verbied ik dit contact?
Korte samenvatting: Dochter is ondeugend, spreekt met een meisje af dat TO niet kent waarmee ze dan een ander kind lastig gaat vallen, to komt per toeval daarachter.
Zijn al die hoeren op viva ouders van pestkoppen of zo? Hoe kan je het nou goed vinden dat kinderen van 13 meer dan een keer naar andere kinderen gaan om ruzie te zoeken wtf.
En hoezo maakt die TO zich meer zorgen om contact met een meisje dan dat ze zich afvraagt hoe ze haar dochter op haar donder geeft voor het pesten van "pestop"?
http://forum.viva.nl/foru(...)list_messages/380039quote:
Zo, deze komt even binnen. Net contact gehad met kdv waar mijn zoon 2 dagen heen gaat. Hij wordt in aug 3 en loopt flink achter in zijn ontwikkeling. Ook al wisten we het wel, zijn er al onderzoeken gestart, ik word toch weer erg verdrietig na een gesprek met zo'n lieve juf.
We zijn al 5 maand bezig met logopedie en hij gaat maar kleine stapjes vooruit. Zegt hooguit 50 losse woorden, geen zinnen. Begrijpt wel alles. Oren zijn onderzocht en goed.
Wat de pedagogisch medewerker vooral opviel was dat hij zo in zichzelf gekeerd kan zijn en neuriën (autisme?) Ook is zijn motoriek nog steeds houterig. Hij liep ook pas met 20 maanden.Hij zoekt de jonge kindjes op waarmee hij lekker kan gillen en rennen, opvallend gedrag voor een 2,5 jarige.
Zelf dacht ik aan faalangst, volgens haar was dat niet het geval. Ze had het erover dat er echt een blokkade leek te zijn?? Hij genoot wel ontzettend van de groep en deed mee met alle dansjes.
Wie o wie herkent er iets in? Ik wil zo graag weten wat mijn lieve vrolijke jongen heeft
Korte samenvatting: TO haar zoon vertoont mogelijk autistisch gedrag en vraagt andere forummers wat haar zoon heeft.
Waarom gaat die vrouw niet met dat kind naar de dokter ipv zeiken op viva?
http://forum.viva.nl/foru(...)list_messages/380315quote:
Beste allemaal,
Wij hebben een dapper kereltje van 12 weken welke wij al vanaf week 4 inbakeren. Hij wekt zichzelf of komt heel lastig in slaap wanneer hij bewegingen met zijn armen maakt. Dit ging erg goed tot enkele dagen geleden.
Nu heeft meneer door hoe hij rondjes in zijn bed kan draaien, dus met zijn hoofd bij het voeteneind eindigen en dan wakker worden inclusief huilen . Niet goed voor hem, niet goed voor ons. Ik las tijdens het googlen al dingen als vastbinden maar daar begin ik niet aan. We hebben hem ingebakerd mét en zonder dekentje geprobeerd maar beide methodes resulteren in het rondjes draaien.
Iemand hier tips voor ons? Alvast dank ????
Hier ga ik niet eens een samenvatting voor geven. Dapper kereltje, baby vastbinden, wtf.