abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 april 2017 @ 10:56:09 #251
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_170539331
Neem die man tegen zichzelf in bescherming. Dit is niet meer verantwoord.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_170540213
Een olifant in een porseleinkast. Wat een genot :D.
pi_170540469
quote:
'Wie grijpt er in?'

De KNVB is niet van Hans van Breukelen, Jean-Paul Decosseaux of Michael van Praag. De nationale voetbalbond is van de leden. Het is goed om daar juist in deze periode even bij stil te staan. Want het betekent namelijk dat de mensen die voor de bond werken en/of een vertegenwoordigende functie bekleden, beoordeeld en mogelijk dus ook veroordeeld mogen worden op hun daden.

In Abu Dhabi zit op dit moment een gerespecteerd vakman die bijna zwaar beschadigd was door de onnavolgbare chaos bij de zoektocht naar een nieuwe bondscoach. Henk ten Cate voerde op een zondag in Abu Dhabi een 'sollicitatie-gesprek' met technisch directeur Hans van Breukelen en kreeg op maandag te horen dat hij de nieuwe bondscoach was. Samen zouden ze de ideale assistent benaderen. Een dag later kreeg Ten Cate een onzekere td aan de lijn die was gaan twijfelen omdat de ideale assistent zich niet beschikbaar stelde. Na het afhaken van Fred Rutten neigde hij toch weer wat meer naar Dick Advocaat. Toen Ten Cate daarop zei dat hij zich terugtrok, begon de td steeds meer te draaien.

'Je bent mijn eerste kandidaat, geef me 24 uur om dit te regelen', smeekte Van Breukelen uiteindelijk, terwijl onze verslaggever Martijn Krabbendam meeluisterde met het gesprek. Ten Cate dacht er nog even over na. Het was altijd zijn droom om bondscoach te worden en hij was er van overtuigd dat hij in staat was om met de huidige groep het WK van 2018 te halen. Maar er was maar een conclusie mogelijk: in deze organisatie waar Van Breukelen duidelijk niet zijn eigen koers volgde, kon hij onmogelijk functioneren.

Een dag later bracht een woordvoerder van de KNVB naar buiten dat de bond en Van Breukelen 'zich absoluut niet herkenden' in de uitleg van Ten Cate. Nu het gezicht moest worden gered en de andere kandidaat Dick Advocaat binnenboord moest worden gehouden, was het blijkbaar geoorloofd om Henk ten Cate uit te maken voor een leugenaar.

Dat mislukte uiteindelijk, omdat Martijn Krabbendam de gesprekken tussen Ten Cate en Van Breukelen kon volgen en dat in een artikel naar buiten bracht. Bovendien is het chatverkeer tussen de technisch directeur en Ten Cate ook bekend bij dit blad. Daaruit blijkt onomstotelijk dat Van Breukelen hem heeft gebombardeerd tot bondscoach. Ten overvloede bevestigt Fred Rutten ook nog dat hij is benaderd om assistent te worden van de nieuwe bondscoach.

De onkunde druipt af van de gevolgde procedure, zelfs de geloofwaardigheid van de nieuwe bondscoach Dick Advocaat is er onnodig door beschadigd. Maar het is ronduit schandelijk en onacceptabel dat is geprobeerd om de handen in onschuld te wassen door de geloofwaardigheid van het slachtoffer te besmeuren.

Beste clubs, Eredivisie NV en leden van de bond… wanneer gaat u ingrijpen?

En dit staat op vi.nl met een grote foto van Hans van breukelen erboven ;) ;)
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  vrijdag 28 april 2017 @ 11:59:00 #254
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_170540485
Op dit moment is het gewoon bij het wakker worden meteen richting vi.nl
graag op anoniem
  vrijdag 28 april 2017 @ 12:13:45 #255
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_170540721
Er zijn al zo weinig kandidaten en dan ga je er ook nog eens zo amateuristisch mee om. Straks wil écht niemand meer.
  vrijdag 28 april 2017 @ 12:52:01 #256
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_170541267
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:55 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

Ga je dan 11 Nederlanders uit de Feyenoordselectie opstellen?
Kramer in de spits :')
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 28 april 2017 @ 13:12:52 #257
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_170541626
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 12:13 schreef hhh38 het volgende:
Er zijn al zo weinig kandidaten en dan ga je er ook nog eens zo amateuristisch mee om. Straks wil écht niemand meer.
Ik denk dat de enige optie is iemand die het de hoogst haalbare eer is en die bereid is om de wanorde bij de knvb op de koop toe te nemen. En dat zijn er maar heel erg weinig.

Misschien dat Advocaat in ieder geval nog het team op de rit krijgt. Dat lijkt me nog wel in te denken. In de korte tijd dat hij assistent was ging het vorig jaar ook ineens een stuk beter. Maar hoe lang wil hij het doen? Tot het WK en eventueel nog het EK daarna? Weer maar 3 jaartjes een bondscoach? Wederom 1 die het al een keer gedaan heeft? Ga vooral lekker door op deze manier.

Alleen maar door het gebrek aan kennis en kunde bij de knvb en een td die amateuristisch zijn werk doet. Ge-wel-dig!
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  vrijdag 28 april 2017 @ 13:28:48 #258
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_170541899
Ik durf er wel een wedje op te leggen dat wanneer het WK onhaalbaar blijkt dat Dickie wel weer aan de slag gaat bij een land in Afrika of Azië wat zich wel heeft gekwalificeerd. Die kerel is ook niet gek, zo'n clausule zal wel een harde eis zijn.
pi_170542098
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 13:12 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik denk dat de enige optie is iemand die het de hoogst haalbare eer is en die bereid is om de wanorde bij de knvb op de koop toe te nemen. En dat zijn er maar heel erg weinig.

Misschien dat Advocaat in ieder geval nog het team op de rit krijgt. Dat lijkt me nog wel in te denken. In de korte tijd dat hij assistent was ging het vorig jaar ook ineens een stuk beter. Maar hoe lang wil hij het doen? Tot het WK en eventueel nog het EK daarna? Weer maar 3 jaartjes een bondscoach? Wederom 1 die het al een keer gedaan heeft? Ga vooral lekker door op deze manier.

Alleen maar door het gebrek aan kennis en kunde bij de knvb en een td die amateuristisch zijn werk doet. Ge-wel-dig!
'Maar 3 jaartjes' vind ik al vrij lang voor een man van 70. Voor hetzelfde geld is hij er dan niet meer, of kan hij amper een half uurtje rechtop staan. En het is niet dat je met Gullit nou een assistent hebt die zo ff in dat gat duikt als de hoofdcoach verzaakt. Das ook meer een vent voor de PR en een beetje flair wat Advocaat natuurlijk 0 heeft.
  vrijdag 28 april 2017 @ 13:39:05 #260
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170542123
Ik snap echt niet dat zelfs Advocaat zich hier nog aan gaat branden, helemaal met de nu ontstane heisa.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 28 april 2017 @ 13:46:59 #261
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_170542254
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 13:39 schreef Caland het volgende:
Ik snap echt niet dat zelfs Advocaat zich hier nog aan gaat branden, helemaal met de nu ontstane heisa.
Lijkt mij dat er wel een grote schoonmaak komt binnen de KNVB. Tijd voor wat joden. Van Praag directeuren Lowie voorzitter/TD _O_
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_170542279
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 13:46 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Lijkt mij dat er wel een grote schoonmaak komt binnen de KNVB. Tijd voor wat joden. Van Praag directeuren Lowie voorzitter/TD _O_
Van Praag is gewoon onderdeel van de huidige problemen.
pi_170542457
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 13:39 schreef Caland het volgende:
Alsof dat Advocaat boeit. Die ziet gewoon een miljoentje per jaar liggen, en krijgt ze waarschijnlijk nog zover dat ze Gullit als assistent aanstellen en Dickie lekker zelf mag weten wanneer hij naar Zeist komt etc.
pi_170543284
quote:
De naam van voetbaltrainer Henk ten Cate wordt genoemd in een onderzoek dat is ingesteld naar mogelijk ongeoorloofde praktijken bij het bedrijf Tinker Travel. Advocaat Oscar Hammerstein zal namens een deel van de aandeelhouders van Tinker Travel in een juridische procedure mede-aandeelhouder Ten Cate persoonlijk aansprakelijk stellen.

Ten Cate ontkent de beschuldigingen. Hij noemt het onderzoek dat nu tegen hem is ingesteld een "schandelijke actie". De voetbaltrainer voelt zich juist misleid door Tinker Travel. "Ik ben aandeelhouder voor 1 miljoen euro. Twee maanden geleden ben ik ingestapt voor 15 procent van de aandelen. Een week nadat ik aandeelhouder was geworden, bleek dat het bedrijf in slecht weer zit. Dat is het gevolg van mismanagement. Ik ben er onder valse voorwendselen binnengehaald."

Aandeelhouders van het bedrijf menen dat Ten Cate het bedrijf Tinker Travel bewust failliet wil laten gaan, om vervolgens met de verkoop van de know-how die in het bedrijf zit zelf vele miljoenen te verdienen. Naar verluidt zou hij daardoor 10 à 15 miljoen kunnen opstrijken.

Tinker Travel actief in reisbranche

Ook die beschuldiging wordt door Ten Cate ten stelligste ontkend. De trainer geeft een heel andere lezing van de zaak. "Meteen nadat ik als aandeelhouder was ingestapt, bleek het bedrijf te kampen met een acuut tekort. Samen met ABN Amro heb ik toen onderzoek laten doen. Daaruit bleek dat het tekort 2,3 miljoen was. Er werd aan de aandeelhouders gevraagd dat tekort aan te vullen. Maar dat weigeren ABN Amro en ik. Ik ben in twee maanden een miljoen kwijtgeraakt. Ik heb een claim ingediend tegen de directie van het bedrijf."

Tinker Travel werd enkele jaren geleden opgericht en is actief in de reisbranche. Het bedrijf maakte naam met een innovatief concept, waarbij reizigers van en naar luchthavens in Europa op luxe en geheel verzorgde wijze worden vervoerd. Het bedrijf maakt gebruik van honderden taxichauffeurs. De eerste jaren kende het bedrijf een opvallende groei. Mede door dat succes zou Ten Cate zich eind vorig jaar als aandeelhouder aan Tinker Travel hebben verbonden.

Op dat moment wilde Tinker Travel ook internationaal zijn vleugels uitslaan. Zo diende het bedrijf een aanvraag in voor een IATA-code, een tweeletterige code die wordt toegekend aan luchtvaartmaatschappijen. Die uitbreiding en de lange procedure voor het aanvragen van de IATA-code kostte het bedrijf veel geld, met als gevolg dat Tinker in problemen raakte. Inmiddels zouden veel klanten en circa zeshonderd taxichauffeurs gedupeerd zijn door Tinker Travel.

Onderzoek naar bestuurlijke betrokkenheid

Na het aantreden van Henk ten Cate als aandeelhouder zouden de problemen enkel zijn toegenomen. Volgens een deel van de aandeelhouders stuurt de voetbaltrainer bewust aan op een faillissement van het bedrijf, waarna hij het concept van Tinker Travel zou willen verkopen aan een luchtvaartbedrijf in de Verenigde Arabische Emiraten. Met die verkoop zou een bedrag van 10 à 15 miljoen gemoeid zijn.

De aandeelhouders hebben inmiddels een onderzoek laten instellen naar de gang van zaken binnen Tinker Travel. Gekeken wordt onder andere naar de bestuurlijke betrokkenheid van Ten Cate en mogelijk ongeoorloofde beïnvloeding van de statutaire directie door hem, waarbij klanten en leveranciers zouden zijn benadeeld. Advocaat Oscar Hammerstein heeft laten weten begin volgende week een juridische procedure te zullen starten waarmee Ten Cate persoonlijk aansprakelijk kan worden gesteld.

'Ik zeg geen ja en geen nee'

Henk ten Cate is op dit moment werkzaam als trainer van Al Jazira in Abu Dhabi, de hoofdstad van de Verenigde Arabische Emiraten. Ruim een week geleden liet de voetbaltrainer zelf weten dat hij de voornaamste kandidaat was om bondscoach te worden van het Nederlands elftal. Twee dagen later meldde hij zich weer af voor die functie, omdat hij naar eigen zeggen te weinig vertrouwen voelde binnen de KNVB.

Op de vraag of de problemen rond Tinker Travel een rol hebben gespeeld bij zijn besluit in tweede instantie af te zien van het bondscoachschap, wenst Ten Cate niet inhoudelijk te reageren. "Ik zeg geen ja en geen nee."
Verstandig dat de KNVB niet met hem in zee is gegaan. Stel dat dit naar nu naar buiten was gekomen terwijl hij bondscoach was.
pi_170543579
Ik geloof ten Cate.

Dat is geen man van viese spelletjes.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
  vrijdag 28 april 2017 @ 15:09:44 #266
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170543662
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 14:50 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Verstandig dat de KNVB niet met hem in zee is gegaan. Stel dat dit naar nu naar buiten was gekomen terwijl hij bondscoach was.
Ja en dan? Gewoon een zakelijke transactie die wel meer miljonairs maken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_170543687
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 15:09 schreef Caland het volgende:

[..]

Zou er gelijk weer nog meer negatieve aandacht zijn rondom het Nederlands elftal.
pi_170543904
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 15:09 schreef Caland het volgende:

[..]

Mwah als hij daadwerkelijk in opspraak komt is het nog meer drama natuurlijk. Als alles fair gaat is het 'gewoon een zakelijke transactie'. Als blijkt dat hij daadwerkelijk de boel daar probeert te laten klappen is het toch wel wat anders...
  vrijdag 28 april 2017 @ 16:03:38 #270
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_170544961
quote:
Jan Mulder :')
ik word zo moe van die man.
Wat Koeman verder uitlegt is natuurlijk geen rocket science.
pi_170545667
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 april 2017 15:19 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Mwah als hij daadwerkelijk in opspraak komt is het nog meer drama natuurlijk. Als alles fair gaat is het 'gewoon een zakelijke transactie'. Als blijkt dat hij daadwerkelijk de boel daar probeert te laten klappen is het toch wel wat anders...
ik snap niet wat dit nieuws ermee te maken heeft...

OF wil je zeggen dat van breukelen dit nieuws zondag/maandag wist?

Dit heeft echt niets met het falen van Hans te maken....

Het heeft ook geen zak met het bondscoachschap te maken. Dit is gewoon een zakelijke prive probleem.
  vrijdag 28 april 2017 @ 16:36:06 #272
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170545682
Assistent bondscoach Mario Been _O_
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_170545867
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 16:35 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

ik snap niet wat dit nieuws ermee te maken heeft...

OF wil je zeggen dat van breukelen dit nieuws zondag/maandag wist?

Dit heeft echt niets met het falen van Hans te maken....

Het heeft ook geen zak met het bondscoachschap te maken. Dit is gewoon een zakelijke prive probleem.
Als mensen binnen de KNVB dit eerder wisten kan dit natuurlijk wel degelijk meegespeeld hebben. Sterker nog, het zou best aardig verklaren waarom eerst alles op 'groen' staat, en Hansie dan ineens teruggefloten wordt.

Ik vind het ook een paardenlul en compleet op de verkeerde plek, maar met name VI ruikt wel echt bloed en doet er alles aan hem zo snel mogelijk ten val te brengen. Die zijn echt uit op sensatie. Dit stuk ook weer; https://www.vi.nl/nieuws/wie-grijpt-er-in
pi_170545980
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 april 2017 16:43 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Als mensen binnen de KNVB dit eerder wisten kan dit natuurlijk wel degelijk meegespeeld hebben. Sterker nog, het zou best aardig verklaren waarom eerst alles op 'groen' staat, en Hansie dan ineens teruggefloten wordt.

Ik vind het ook een paardenlul en compleet op de verkeerde plek, maar met name VI ruikt wel echt bloed en doet er alles aan hem zo snel mogelijk ten val te brengen. Die zijn echt uit op sensatie. Dit stuk ook weer; https://www.vi.nl/nieuws/wie-grijpt-er-in
dat stuk heb ik vanochtend al gepost in dit topic

van breukelen heeft tot nu toe alleen maar gefaald, hij moet oppleuren in het belang van het nederlands voetbal, Ik ben het met vi eens,
  vrijdag 28 april 2017 @ 16:51:34 #275
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170546040
Als Hansie een beetje zelfrespect had dan was hij allang opgestopt. Maar die man is alle realiteitszin kwijt, dat is al decennialang bekend. Nog niet heel lang geleden huurden bedrijven hem in voor een lezing als ze iemand wilden uitlachen en nu is hij technisch directeur van de KNVB :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')