Apple is sowieso haram. Probeer je te focussen op het belangrijke in levenquote:Op zaterdag 22 april 2017 15:27 schreef cherrycoke het volgende:
OPEC landen doen meer of minder olie uit te grond halen om zo de prijs te beïnvloeden
apple creëert schaarste omdat het zo aandacht krijgt
als je met iets anders dan de dollar gaat handelen in olie valt america je binnen dan wel direct of indirect door proxy oorlog te voeren.
het fukushima schandaal is onder de tafel geveegd, het lekt NOGSTEEDS radiatie
Heb je iets concreets?quote:Op zaterdag 22 april 2017 15:21 schreef timmmmm het volgende:
Vrij groot. Je kan het complotten noemen maar ik geloof oprecht dat de pharmaceutische industrie medische vooruitgang in sommige gevallen tegengaat omdat slechtere behandeling meer geld oplevert.
De chemtrails en de straling die alle WiFi antennes uitzenden. Ze maken ons langzaam aan gek om ons vervolgens vol te stoppen met medicatie.quote:
Heet jij timmmmmmm?quote:Op zaterdag 22 april 2017 15:33 schreef Zwimpie het volgende:
[..]
De chemtrails en de straling die alle WiFi antennes uitzenden. Ze maken ons langzaam aan gek om ons vervolgens vol te stoppen met medicatie.
Het is een complot van de hoge piefen
Nou ja concreet heb ik kanker en zie ik wat de verzekering allemaal voor me af moet tikken. Tegelijkertijd zie ik hele goede deskundigen die hun uiterste best doen oplossigen te verzinnen maar langs alle kanten tegengewerkt worden door de grote bedrijven.quote:
Ai, dat is kut. Welke vorm heb je en in welk stadium zit je?quote:
In de medische molen zitten is een verschrikkelijke positie.quote:en zie ik wat de verzekering allemaal voor me af moet tikken. Tegelijkertijd zie ik hele goede deskundigen die hun uiterste best doen oplossigen te verzinnen maar langs alle kanten tegengewerkt worden door de grote bedrijven.
Dat klinkt aannemelijk, is er een betere behandelmethode of is er enige ontwikkeling in eentje die een hoge kans op genezing biedt voor de soort kanker die jij hebt?quote:Een en een is voor mij twee, als ik een jaar geleden met 5 behandelingen klaar was geweest, hadden mensen veel nullen winst misgelopen. Diezelfde mensen werpen allerlei hindernissen op om onderzoek te bemoeilijken.
Uiteraard.quote:Maar dat is slechts een persoonlijk voorbeeld en wat meer op vermoedens gebaseerd dan harde feiten. Terwijl het harde feiten zijn dat grote bedrijven mensen graag ziek zien om hun eigen zak te spekken. Hen je wel eens van ene Shkreli gehoord? dat is slechts het meest blatante voorbeeld
De rest van mijn persoonlijke situatie lijkt me niet op zijn plaats in dit topic. Kom vooral naar de nws sc voor verder gebabbelquote:Op zaterdag 22 april 2017 16:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ai, dat is kut. Welke vorm heb je en in welk stadium zit je?
[..]
In de medische molen zitten is een verschrikkelijke positie.
[..]
Dat klinkt aannemelijk, is er een betere behandelmethode of is er enige ontwikkeling in eentje die een hoge kans op genezing biedt voor de soort kanker die jij hebt?
[..]
Uiteraard.
Hij is ook de reden geweest dat de hele prijsdrijving aan de kaak werd gesteld in de media. Maar hij belichaamt van wat ik statisch gezien heb wel met name hetgeen wat er mis is in de Amerikaanse zorgtak. Als je Amerikanen over hem hoort praten hoor je dat ze vooral boos zijn over het gegeven dat hij en vele anderen de prijzen opvoeren op de Amerikaanse markt en dat men in Europa en Canada voor normale prijzen aan soortgelijke medicijnen kan komen. Soms gaat het letterlijk om honderden dollars minder. Prijzen waar meer onderzoekskosten inzitten dan lucht en betere verzekeringen aan vast zitten waardoor men geen letterlijk fortuin hoeft te betalen. Maar dat is door Amerikaanse ogen bekeken. Met Trump aan het roer lijkt het me ook niet dat de creatie van zulke celebrities wordt aangepakt in de VS maar dat terzijde.
Als Shkreli op de Europese markt geopereerd had, was hij waarschijnlijk niet zover gekomen.
Zou je daar wat over op het Big Pharma-topic willen zetten?quote:Op zaterdag 22 april 2017 15:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja concreet heb ik kanker en zie ik wat de verzekering allemaal voor me af moet tikken. Tegelijkertijd zie ik hele goede deskundigen die hun uiterste best doen oplossigen te verzinnen maar langs alle kanten tegengewerkt worden door de grote bedrijven.
Een en een is voor mij twee, als ik een jaar geleden met 5 behandelingen klaar was geweest, hadden mensen veel nullen winst misgelopen. Diezelfde mensen werpen allerlei hindernissen op om onderzoek te bemoeilijken.
Maar dat is slechts een persoonlijk voorbeeld en wat meer op vermoedens gebaseerd dan harde feiten. Terwijl het harde feiten zijn dat grote bedrijven mensen graag ziek zien om hun eigen zak te spekken. Hen je wel eens van ene Shkreli gehoord? dat is slechts het meest blatante voorbeeld
Ik ontkende dat nergens.quote:Op zaterdag 22 april 2017 16:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De rest van mijn persoonlijke situatie lijkt me niet op zijn plaats in dit topic. Kom vooral naar de nws sc voor verder gebabbel
Ik vrees dat zaken als Shrkeli veel vaker voorkomen dan jij en ik weten, ook dichter bij huis. Ik gaf hierboven al het voorbeeld van dexamfetamine.
Ik weet niet of dat wel zo zwart / wit is.quote:Net als ik geloof dat de grote bedrijven onder de streep liever hebben dat zieke mensen twee jaar lang langzaam dood liggen te gaan dan een snel medicijn op de markt brengen die ze het leven redt.
Ik zou graag willen zien dat prijzen omlaag gaan en er meer mensen toegang hebben tot betere zorg. Wat Nederlanders als acceptabel beschouwen is in 3e wereldlanden vaak de meest luxe zorg die alleen voor rijkeren weggelegd is. De VS is zo'n land.quote:Een complot kan je het niet noemen, meer dan mijn vermoedens heb ik niet en als het zo is is het gewoon extremistisch kapitalisme, maar je zou het wel onder big pharma kunnen scharen.
En ja, ook persoonlijk heb ik daar dus behoorlijk last van. Terwijl ik normaal niet bepaald een BNW-persoon ben, zeg maar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |