abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170399998

Handige Feyenoord websites:
Officiele Feyenoord-website
Officiele FSV-website
Lunatic News
De Feijenoorder
FR12
Feyenoord Netwerk
FR Fans
FR Fanatic
Feyenoord Training
Plattegrond van de Kuip

Hier vind je de OP.

[ Bericht 7% gewijzigd door klaasweetalles op 22-04-2017 16:44:09 ]
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_170400010
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_170400032
Niet meer zo gespannen geweest voor een wedstrijd van Feyenoord de afgelopen 15 jaar pfieuw
  zaterdag 22 april 2017 @ 11:51:28 #4
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170400070
Klaas, kanker eens op.

Bvd
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 22 april 2017 @ 11:51:47 #5
132191 -jos-
Money=Power
pi_170400075
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 11:51 schreef Caland het volgende:
Klaas, kanker eens op.

Bvd
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_170400081
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 11:51 schreef Caland het volgende:
Klaas, kanker eens op.

Bvd
doe het zelf
pi_170400131
quote:
Van Bronckhorst steunt Fraser: Dat is nooit leuk

In Arnhem staat koploper Feyenoord morgen tegenover een ploeg die een week later de wedstrijd van het seizoen speelt. En met Henk Fraser, een voormalig clubicoon van Feyenoord, aan het roer bij Vitesse kleeft er nog een speciaal tintje aan het duel.

,,Ik lees veel stukken over hoe Henk zou kunnen of moeten denken’’, zegt Van Bronckhorst. ,,Dat is nooit leuk voor hem. Henk moet handelen in het belang van Vitesse en dat zal hij ook doen. Wij verwachten dat ze volle bak zullen gaan.''

Van Bronckhorst mist in Arnhem nog Sven van Beek en reservekeeper Pär Hansson, die het restant van het seizoen niet meer in actie zullen komen. Bilal Basacikoglu boekt progressie in zijn revalidatieproces, maar het duel met Vitesse komt ook voor hem nog te vroeg.

Van Bronckhorst is blij dat Rick Karsdorp weer nagenoeg fit is voor de laatste fase van de competitie. De kans is groot dat hij de rechtsback morgen weer op de bank heeft zitten in de uitwedstrijd tegen Vitesse. ,,Het hangt af van een eventuele reactie van de knie, maar het ziet er goed uit'', zegt Van Bronckhorst.
pi_170400174
quote:
'Cruciaal? Zo zijn al heel veel wedstrijden dit seizoen betiteld'

Feyenoord voelt het: Vitesse-uit is een sleutelduel in de titelstrijd. Maar de ploeg speelde al eerder wedstrijden die vooraf als doorslaggevend werden bestempeld. Daarin dreigde de Feyenoord-trein soms te ontsporen, maar nog altijd koerst de club af op de Coolsingel.

En weer staat er een cruciale wedstrijd voor de deur voor de koploper. Giovanni van Bronckhorst moet er vooral om lachen. Al 31 keer eerder zat de trainer dit seizoen achter de tafel in de perskamer van Feyenoord tegenover een groepje journalisten om zijn licht te laten schijnen op een competitiewedstrijd. En ook bij duel 32 is het woordje 'cruciaal' er al vrij snel weer opgeplakt. ,,Cruciaal, zo zijn onze wedstrijden zeker al twaalf keer genoemd dit seizoen'', zegt Van Bronckhorst. ,,De vragen zijn vaak hetzelfde, dat is ook normaal. Maar nog drie wedstrijden, dan zijn de vragen wel op.''

Niet alleen de vragen, ook de wedstrijden. En half mei is ook bekend of Feyenoord inderdaad voor het eerst sinds 1999 weer eens op de Coolsingel staat om een landstitel te vieren. Waar een week geleden vooral ongerustheid voelbaar was in de Kuip, lijkt de overwinning tegen FC Utrecht (2-0) de ploeg en de fanatieke aanhang weer de andere kant op te hebben geduwd.

In het Gelredome winnen van Vitesse is nooit eenvoudig, maar Feyenoord voelt zich ijzersterk. Bovendien is er morgen in Arnhem sprake van een duel onder speciale omstandigheden. De Arnhemmers spelen over een week de bekerfinale en hoe hard spelers en trainers ook roepen dat zoiets geen enkele invloed mag hebben op hun inzet, motivatie of focus, de praktijk wijst toch vaak anders uit.

Warmdraaien
Van Bronckhorst zelf weet dat maar al te goed, hij spaarde vorig seizoen in Almelo tegen Heracles bij de laatste halte voor de bekerfinale ook gewoon Dirk Kuyt en Eric Botteghin en liet juist de net weer fitte Terence Kongolo lekker warmdraaien voor de eindstrijd in de Kuip. ,,Wij staan er gewoon heel erg goed voor, we hebben ook nog eens volop vertrouwen'', zegt Van Bronckhorst. ,,En iedereen weet: we zullen het zelf moeten doen. Of ik het woord bekerfinale heb gebruikt tegen mijn spelers? Nee? Waarom? Wij spelen toch geen bekerfinale?''

Maar toch, alle beetjes helpen. Afleiding bij de opponent door een naderende bekerfinale, geen Ricky van Wolfswinkel tegenover Botteghin en een trainer (Henk Fraser) bij de tegenstander met een enorm Feyenoord-hart. En dat Ajax kort voor de zware uitwedstrijd tegen PSV zo diep moest gaan in Gelsenkirchen tegen Schalke 04 kan ook nooit een nadeel zijn voor de Rotterdammers.

In de Kuip dromen ze wel degelijk van een faalbeurt van Ajax in Eindhoven, maar er lekker over praten, is iets anders. Zoals ze deze dagen toch al alles buiten de deur proberen te houden in Rotterdam. Interviews vooruitlopend op de landstitel? Geen sprake van. Vragen over eventuele televisieschermen in de Kuip als Feyenoord tegen Excelsior eventueel kampioen kan worden? Stel die vraag nog maar eens na komend weekeinde.

Voorzichtigheid
Boeken en documentaires over de titelrace van de club? Neem maar plaats in de rij, maar Feyenoord zelf werkt er liever niet aan mee. Alles is gericht op Vitesse, pas daarna kijken ze in de Kuip weer verder. Bovendien is er ook wel reden voor een tikkeltje voorzichtigheid. Want Feyenoord op vreemde bodem, daar gaat nogal eens wat mis de laatste tijd en niet in de laatste plaats in de openingsfase van wedstrijden.

Van Bronckhorst snapt dat het een kwestie is, herinnert zich vast nog vijftien vragen in die richting, maar formuleert toch maar weer een antwoord. ,,Die vroege tegentreffers, die moeten we nu eindelijk voorkomen, dat is duidelijk'', hanteert de trainer even de automatische piloot. ,,Maar er was eerder geen sprake van gebrek aan focus of gemakzucht. Dat zijn ook van die containerbegrippen. Wat het dan wel was? Een reeks van verkeerde keuzes op een rij.''

Drie duels nog tot de eeuwige roem, want zo werkt het bij een club waar de prijzenkast maar mondjesmaat is aangevuld de laatste jaren. Spits Nicolai Jørgensen telt af. ,,Ik ben topfit'', zegt de Deen. ,,De blokkade is weg. En Ajax? Joh, daar heb ik helemaal niet naar gekeken. Weet je waarom niet? Die ploeg gaat waarschijnlijk niets meer laten liggen, we zullen het zelf moeten doen en dat gaan we ook doen.''

In de Kuip hoor je deze dagen off the record: wie er zondagavond bovenaan staat, pakt de landstitel. Maar over twee weken is het gewoon weer bibberen in Rotterdam, als de derby bij Excelsior voor de deur staat. ,,Bij ons lijkt elk duel wel cruciaal toch?'', zegt Van Bronckhorst lachend. ,,In feite is het ook zo, zeker nu de eindstreep steeds dichterbij komt.''
pi_170400189
Omg heb een seizoenskaartje
Wordt m'n ontgroening
  zaterdag 22 april 2017 @ 12:00:29 #10
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170400206
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 april 2017 11:59 schreef Kaas- het volgende:
Omg heb een seizoenskaartje
Wordt m'n ontgroening
Successupporter.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_170400357
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:00 schreef Caland het volgende:

[..]

Successupporter.
Mehh. Heb nu pas voor het eerst de centen. Student he.
pi_170400614
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:08 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Mehh. Heb nu pas voor het eerst de centen. Student he.
:D
Welk vak zit je?

Komend seizoen ga ik ook weer een Seizoenkaart halen, uiteindelijk met losse kaarten zowat duurder uit + heb alle toppers gemist :'( :'( .
  zaterdag 22 april 2017 @ 12:27:30 #13
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170400660
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:24 schreef Dr_Strange het volgende:

[..]

:D
Welk vak zit je?

Komend seizoen ga ik ook weer een Seizoenkaart halen, uiteindelijk met losse kaarten zowat duurder uit + heb alle toppers gemist :'( :'( .
Mag je snel zijn, loopt zo storm dat nieuwe aanvragen binnenkort niet meer gehonoreerd worden. Gok sowieso dat alleen nog maar de dure saaie vakken over zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_170400825
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:27 schreef Caland het volgende:

[..]

Mag je snel zijn, loopt zo storm dat nieuwe aanvragen binnenkort niet meer gehonoreerd worden. Gok sowieso dat alleen nog maar de dure saaie vakken over zijn.
Dat klopt. Qua goedkope vakken alleen nog PP en VV geloof ik. Rest 400+.
pi_170400917
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:36 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat klopt. Qua goedkope vakken alleen nog PP en VV geloof ik. Rest 400+.
En PP is een gezinsvak. Heb daar vroeger altijd gezeten met m'n pa en broertje en meen me te herinneren dat je daar verplicht samen met een jongerenkaart moet zitten of iets in die richting.
  zaterdag 22 april 2017 @ 13:22:43 #16
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_170402007
Gaan we Sven Van Beek ooit nog in de basis zien?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  zaterdag 22 april 2017 @ 13:51:48 #17
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_170402808
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 13:22 schreef Dr.Mikey het volgende:
Gaan we Sven Van Beek ooit nog in de basis zien?
Volgend seizoen gok ik. Ben blij dat ik m'n kaart allang verlengd heb, je zal het maar vergeten. :D
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_170404266
Na een half uur lachen moet ik dit toch even delen:

quote:
Dat Feyenoord nu zo goed presteert, komt volgens de Belg door Mario Been: 'Natuurlijk noodgedwongen. Maar hij gaf de eigen jeugd een kans. Ronald Koeman heeft dat daarna doorgezet en Giovanni (van Bronckhorst, red.) doet het nu met Jean-Paul van Gastel uitstekend. Aan Vitesse heb ik mooie herinneringen, in Arnhem heb ik ook nog steeds een appartement, maar ik gun Feyenoord het kampioenschap.'
Aldus Swerts.
pi_170404321
En over ongeveer 29 uur kunnen we zo goed als kampioen zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2017 15:16:07 ]
pi_170404403
quote:
Mensen willen Vitesse in diskrediet brengen’
38 min geleden
Henk Fraser had zich nog zo voorgenomen om zich niet te ergeren aan de politieke spelletjes rond Vitesse-Feyenoord.

Maar insinuaties dat hij in de titelstrijd niet zou willen winnen van zijn oude club, spelers zou sparen richting de bekerfinale of dat Ricky van Wolfswinkel – nota bene in de race voor de topscorerstitel – expres tegen een schorsing aanliep, schoten bij de Vitesse-coach in het verkeerde keelgat.

"Bizar dat mensen dat soort dingen denken. Ze proberen ons in diskrediet te brengen. Dat vind ik beneden alle peil”, aldus Fraser, die zijn voorliefde voor Feyenoord niet onder stoelen of banken steekt. „Maar wij hebben ook onze eigen belangen. Het is te gek voor woorden dat Vitesse of, zoals vorige week, FC Utrecht nu opeens een voorkeur zou hebben wie er kampioen wordt. Geloof mij, er is geen speler die een wedstrijd laat lopen.”

Leerdam
Ook Kelvin Leerdam (26), die vijf jaar in de hoofdmacht van Feyenoord speelde, ziet geen reden voor motivatieproblemen. "In mijn omgeving gaat het meer over die wedstrijd, dan over de bekerfinale”, aldus Leerdam, wiens contract in Arnhem afloopt. Voor hem sluimert er interesse uit het buitenland.

"Met pesterijtjes valt het wel mee. We zijn topsporters, onze supporters komen voor een mooie middag. Ik gun Feyenoord de titel, maar ze moeten het wel op eigen kracht doen.”
pi_170404497
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 15:20 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Maar die Leerdam heeft een hoop oud zeer tegen Feyenoord.
Ik verwacht ook niet dat Vitesse Sinterklaas gaat spelen, wordt een lastig potje.
pi_170404524
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 15:25 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

Ik verwacht ook niet dat Vitesse Sinterklaas gaat spelen, wordt een lastig potje.
Nooit begrepen dat Leerdam bij Feyenoord vertrok

Hij wilde zijn contract niet verlengen geloof ik omdat hij een belachelijke aanbieding van Feyenoord had gekregen. Hij speelde best wel goed in die tijd bij Feyenoord. Was voor iedereen een verrassing.
pi_170404574
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 15:26 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Hij wilde zijn contract niet verlengen geloof ik omdat hij een belachelijke aanbieding van Feyenoord had gekregen. Hij speelde best wel goed in die tijd bij Feyenoord. Was voor iedereen een verrassing.
Hij ging bij Vitesse het dubbele verdienen. Dan kan je het hem niet kwalijk nemen.
  zaterdag 22 april 2017 @ 15:30:28 #24
263417 Keyos
Like a Boss
pi_170404593
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 15:26 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Leerdam is natuurlijk een gevalletje middenmoot. Had volgens mij Janmaat voor hem staan op een gegeven moment. Als je dan een plek als 2de back niet accepteert houdt het op en moet je uit elkaar gaan.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  Moderator zaterdag 22 april 2017 @ 15:53:52 #25
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_170404963
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 15:25 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

Al dat insinueren heeft natuurlijk als doel dat Vitesse het tegendeel gaat willen bewijzen. Maakt niet uit. Als heel Feyenoord serieus genoeg is wint het, of Vitesse nou z'n best doet of niet.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')