abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 21 april 2017 @ 18:58:34 #1
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_170387006
Het topic voor accountancy studenten!

Wat is een accountant? Een accountant (accomptant, rekenaar, rekenmeester) is iemand die beroepsmatig jaarrekeningen controleert, jaarrekeningen opmaakt of financiële administraties voert. Voor dit beroep is een speciale opleiding nodig. In veel landen is het, net als in Nederland en België, een wettelijk beschermde titel.

Als accountant heb je als geen ander zicht op hoe een onderneming in elkaar steekt. Je gaat alle cijfers na en analyseert deze. Hierdoor kun je bijvoorbeeld zien of een medewerker mogelijk fraudeert, of dat er een flinke winst gemaakt kan worden. Deze inzichten moet je goed kunnen communiceren naar je klanten. Je bent dus vooral ook veel met mensen bezig, wat het werk erg afwisselend maakt. Omdat jouw adviezen letterlijk goud kunnen opleveren, ben je een heel belangrijke gesprekspartner voor je klanten.

Je ziet als accountant of het financieel goed of slecht gaat met een onderneming. Op die manier weet je als geen ander of een bepaalde investering verantwoord is of dat er bijvoorbeeld een nieuwe vestiging van een restaurant geopend kan worden. In sommige bedrijven bekijk je hoe de verschillende afdelingen, zoals inkoop, marketing en personeel zijn opgezet. Gaat alles wel volgens de regels en wordt alles gedaan zoals het hoort? Jij ziet hoe zaken anders georganiseerd moeten worden en adviseert hierbij de directie. Als je bij een kleinere onderneming werkt, help je bij het voeren van de administratie en stel je de jaarrekeningen samen. Daarnaast geef je advies over de te volgen bedrijfsvoering. Je komt bij de meest uiteenlopende bedrijven en instellingen over de vloer en ontmoet daarbij ook veel verschillende mensen.

Eén keer per jaar worden de cijfers voor de jaarrekening van een bedrijf of instantie op een rij gezet. Daaruit blijkt bijvoorbeeld waar het geld aan uitgegeven is en wat er allemaal binnen is gekomen. Je bekijkt of alle inkomsten en uitgaven kloppen. Vervolgens geef je een verklaring af. Die verklaring is erg belangrijk voor de financiële partners van het bedrijf:

• Voor banken, om te beslissen of ze een lening willen geven
• Voor aandeelhouders, om te zien hoe er met hun geld om is gegaan en of er genoeg winst is gemaakt
• En voor de overheid, bij het verstrekken van subsidies
(Bron)

Er zijn twee soorten accountants: De AA (Accountant-administratieconsulent) en de RA (Registeraccountant). Respectievelijk dient hiervoor een HBO+ en Universitaire opleiding voor gevolgd te worden. Om de AA/RA titel te mogen voeren dient eveneens een praktijkstage van 3 jaar gevolgd te worden.

In dit topic kunnen (toekomstige) HBO, HBO+ en Universitaire studenten hun ei kwijt over hun studie, roddelen over nieuwe RJ/IFRS standaarden en emotionele steun zoeken voor de OAT en andere landelijke tentamens.



Waar kun je studeren?

Hogescholen:
Hogeschool Arnhem/Nijmegen
Avans Hogeschool Breda
Avans Hogeschool Den Bosch
Fontys Hogeschool Eindhoven
Haagse Hogeschool
Hanze Hogeschool Groningen
Hogeschool van Amsterdam (HES/HvA)
Hogeschool INHOLLAND Alkmaar
Hogeschool INHOLLAND Diemen
Hogeschool INHOLLAND Rotterdam
Hogeschool INHOLLAND Rotterdam/Paramaribo
Noordelijke Hogeschool Leeuwarden
Hogeschool Rotterdam
Saxion Hogeschool Deventer/Enschede
Hogeschool Utrecht
Christelijke Hogeschool Windesheim
Hogeschool Zuyd Sittard
Hogeschool LOI
Markus Verbeek Praehep Nederland
Markus Verbeek Praehep Curaçao
NCOI

Universiteiten:
Nyenrode Business University
Rijksuniversiteit Groningen
Vrije Universiteit Amsterdam
Erasmus Universiteit Rotterdam
Universiteit van Tilburg
Universiteit van Maastricht
UNA / Curises (University of the Netherlands Antilles)

Handige websites:
www.eenaccountantzietalles.nl
www.accountancyinfo.nl
www.nba.nl
www.nbayoungprofs.nl
Topicreeks: Werken bij de grote vier
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 21 april 2017 @ 19:00:51 #2
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_170387089
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 07:00 schreef Gwniemand het volgende:

[..]

Had jij Lac in een keer gehaald? Ik hoor dat het slagingspercentage heel laag is, tips om mijn kansen te verhogen?
Had LAC in één keer gehaald :Y Wat het slagingspercentage precies was weet ik niet.. gevoelsmatig van wat ik hoorde een beetje 50/50. Tips? Oefenen, oefenen en oefenen! Had daarnaast veel aan de boekjes van Brenda Westra en Martin Mooiekind. Daarnaast ervoor zorgen dat je casusspecifiek bent. Dus geen algemene verhaaltjes opschrijven. Dat kost punten.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_170389008
vandaag cijfers van EVAC online : een 8 8-)
Ik ga in september beginnen met auditing, nu andere prioriteiten ^) ik heb nog boekjes van Brenda die ik gekocht heb toen ik op het HBO zat, van voor 2010. Eens kijken of ik die nu nog kan gebruiken. Veel is er niet veranderd op IT na denk ik?!
  vrijdag 21 april 2017 @ 23:23:23 #4
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_170393959
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 20:20 schreef Serinde het volgende:
vandaag cijfers van EVAC online : een 8 8-)
Ik ga in september beginnen met auditing, nu andere prioriteiten ^) ik heb nog boekjes van Brenda die ik gekocht heb toen ik op het HBO zat, van voor 2010. Eens kijken of ik die nu nog kan gebruiken. Veel is er niet veranderd op IT na denk ik?!
Een 8? :o
Ik had een 4 voor EVAC :') weinig mensen in onze groep die geslaagd waren :X
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zaterdag 22 april 2017 @ 08:19:19 #5
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_170397329
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 20:20 schreef Serinde het volgende:
vandaag cijfers van EVAC online : een 8 8-)
Ik ga in september beginnen met auditing, nu andere prioriteiten ^) ik heb nog boekjes van Brenda die ik gekocht heb toen ik op het HBO zat, van voor 2010. Eens kijken of ik die nu nog kan gebruiken. Veel is er niet veranderd op IT na denk ik?!
Een 8 voor EVAC! Netjes _O_ Ik heb een 6. Denk dat ik vooral opgave 4 verkloot heb :X Maar goed, gehaald is gehaald en ben nu écht theoretisch klaar O+ Mooi grijs is niet lelijk.

Zelfs bij IT heb je nog wel wat aan dat blauwe boekje van Brenda, omdat de basis van General en Application controls niet is veranderd. Die boekjes moet je echt gebruiken om de basis weer even scherp te hebben. Wat zijn de risico's bij voorraden etc. en er voor zorgen dat je dat scherp hebt. Dat als je een opgave hebt en je ziet voorraad, dat je direct denkt: dit, dit en dat. En dan specifiek maken voor het bedrijf.

Het rode boek van Brenda is wel redelijk verouderd. Die heb ik zelf alleen even doorgebladerd om te kijken naar een aanpak voor een casus als ik niet precies wist waar ik moest beginnen. Maar uiteindelijk het meeste gehad aan het blauwe boek van Brenda en het boek van Majoor over bijzondere opdrachten.

Maar de belangrijkste tip die ik al had gegeven: oefenen, oefenen en oefenen. Lever alle opgaven in die je moet maken en neem er de tijd voor. Ken je sjablonen voor verschillende typen opdrachten! Heb mij zelf af en toe 'opgesloten' in de bieb van Nyenrode en dan de casussen uitgewerkt. In het begin kost het heel veel tijd en haal je ook nog onvoldoendes :') en na een tijdje ga je minder tijd eraan besteden en haal je voldoendes. Uiteindelijk moet je thuis in 4 uur een casus uit moeten werken. Tentamentijd is 3 uur, maar zoals mijn docent zei "4 uur thuis is 3 uur tijdens het tentamen omdat je zo strak staat van de adrenaline" :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_170397430
Hebben jullie hem afgelopen keer op Nyenrode ook gemaakt! Grappig. Misschien zelfs samen college gehad?! Ik zat in Utrecht.
EV is altijd al mijn favoriete vak geweest. BIV had ik hiervoor gedaan, heb nu geen colleges dus heb geen idee hoeveel van onze groep het gehaald hebben. Als ik naar de opkomst en antwoorden in de lessen kijk vermoed ik niet meer dan de helft.

Maraca gefeliciteeerd!! w/

Bedankt voor je uitleg over FAU :) mijn aanpak bij EVAC was ook vooral veel oefenen. Na de colleges heb ik de twee vrije vrijdagen tot het tentamen ook met een klasgenoot afgesproken om samen oude tentamens te maken. Thuis ook en gáán. Ik ga mijn stinkende best doen vanaf september (ik heb er alleen he-le-maal geen zin in)
pi_170397439
Ik zat in Rotterdam :) ik vond het gewoon een kuttentamen, had veel te weinig tijd :') Ach, heb nu al verlof staan voor de herkansing op 30 augustus.
En Maraca, gefeliciteerd! Eindelijk theoretisch klaar ^O^ *O*
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zaterdag 22 april 2017 @ 11:26:58 #8
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_170399538
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 08:39 schreef Serinde het volgende:
Hebben jullie hem afgelopen keer op Nyenrode ook gemaakt! Grappig. Misschien zelfs samen college gehad?! Ik zat in Utrecht.
Wij hebben samen colleges gevolgd :D Tenminste.. Utrecht, je gaat trouwen en laat me raden... je haalt ook wel eens die maaltijden bij Utrecht Centraal 8-) Als ik dit zeg en jij weet dat ik nu theoretisch klaar ben, weet je ook vast wie ik ben :P Grappig dat je ook op FOK! zit _O-

Maar denk je serieus dat onze groep het zo slecht heeft gedaan? :o Weet van één persoon dat hij gezakt is, van de rest zou ik het eigenlijk niet weten.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_170405945
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 11:26 schreef Maraca het volgende:

[..]

Wij hebben samen colleges gevolgd :D Tenminste.. Utrecht, je gaat trouwen en laat me raden... je haalt ook wel eens die maaltijden bij Utrecht Centraal 8-) Als ik dit zeg en jij weet dat ik nu theoretisch klaar ben, weet je ook vast wie ik ben :P Grappig dat je ook op FOK! zit _O-

Maar denk je serieus dat onze groep het zo slecht heeft gedaan? :o Weet van één persoon dat hij gezakt is, van de rest zou ik het eigenlijk niet weten.
_O- :D
Gefeliciteerd!! Ik weet zéker wie jij bent :* wat fijn dat je het gehaald hebt!
Andere S. heeft het ook gehaald. W. weet ik niet, wel benieuwd naar. Heeft je vriendin het mondeling gehaald?

Als de helft het gehaald heeft, is dat gemiddeld toch? Volgens mij waren de laatste lessen best wat mensen afgehaakt en ik sprak na het tentamen een aantal en volgens mij had iedereen tijdnood. Ik ook. Dat is me nog nooit gebeurd.

Vandaag de brief in de bus, had van opgave 1 alle punten :o ik trek straks een fles rode wijn open.
  maandag 24 april 2017 @ 09:06:32 #10
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_170448012
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 16:42 schreef Serinde het volgende:

[..]

_O- :D
Gefeliciteerd!! Ik weet zéker wie jij bent :* wat fijn dat je het gehaald hebt!
Andere S. heeft het ook gehaald. W. weet ik niet, wel benieuwd naar. Heeft je vriendin het mondeling gehaald?

Als de helft het gehaald heeft, is dat gemiddeld toch? Volgens mij waren de laatste lessen best wat mensen afgehaakt en ik sprak na het tentamen een aantal en volgens mij had iedereen tijdnood. Ik ook. Dat is me nog nooit gebeurd.

Vandaag de brief in de bus, had van opgave 1 alle punten :o ik trek straks een fles rode wijn open.
Bedankt! En fijn dat andere S. het ook gehaald heeft. Zou het van W. ook niet weten eigenlijk.
Ja, die vriendin heeft het ook gehaald *O* we hadden met zn drieën afgesproken dat het nu echt tijd ging worden om theoretisch klaar te zijn, dus we wachten nog op 1 voor FAU. Maar dat wil niet zeggen dat we het niet tussentijds kunnen vieren O-)

Ik dacht dat de slagingspercentages voor EVAC wel hoger lagen. Maar kan me natuurlijk ook vergissen. Ben niet meer blijven rondhangen na het tentamen. Hoorde zoveel verschillende antwoorden, dat ik niet nog een bekende wilde tegenkomen die die discussie met mij aan zou gaan :P

En alle punten voor de eerste opgave. Dacht dat het een mythe was om alle punten te kunnen krijgen :o Je mag echt heel trots zijn op jezelf!!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 24 april 2017 @ 09:28:54 #11
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_170448292
Ik had 3 punten voor opgave 4 :') _O-
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  maandag 24 april 2017 @ 13:03:59 #12
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_170452235
quote:
10s.gif Op maandag 24 april 2017 09:28 schreef KaBuf het volgende:
Ik had 3 punten voor opgave 4 :') _O-
Ja, dan kun je al bijna niet meer slagen :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_170454965
Zijn die boekjes van Brenda ook handig voor BIV landelijke cases examen?
  maandag 24 april 2017 @ 15:10:14 #14
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_170455172
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 13:03 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ja, dan kun je al bijna niet meer slagen :P
30 augustus herkansing *O* :X
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  maandag 24 april 2017 @ 17:24:35 #15
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_170458017
quote:
2s.gif Op maandag 24 april 2017 15:10 schreef KaBuf het volgende:

[..]

30 augustus herkansing *O* :X
RIP zomer :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 24 april 2017 @ 17:30:31 #16
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_170458101
Hebben jullie nog goede samenvattingen? O-)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  maandag 24 april 2017 @ 17:31:47 #17
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_170458116
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:58 schreef Maraca het volgende:
Handige websites:
www.eenaccountantzietalles.nl
Misschien moet deze uit de OP? :P :+
Vervangen met https://www.accountantworden.nl/ ofzo.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_170459291
quote:
2s.gif Op maandag 24 april 2017 17:30 schreef KaBuf het volgende:
Hebben jullie nog goede samenvattingen? O-)
Voor BIV?
In dropbox, maar ik doe geen uitspraak over de handigheid, heb ze zelf niet gebruikt
  maandag 24 april 2017 @ 18:54:21 #19
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_170459599
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 18:41 schreef Serinde het volgende:

[..]

Voor BIV?
In dropbox, maar ik doe geen uitspraak over de handigheid, heb ze zelf niet gebruikt
Nee EVAC O-)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  maandag 24 april 2017 @ 20:58:24 #20
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_170463071
quote:
2s.gif Op maandag 24 april 2017 17:30 schreef KaBuf het volgende:
Hebben jullie nog goede samenvattingen? O-)
Heb wel een volle dropbox, maar weet niet of je er veel aan hebt. Je moet echt oefenen en snappen waarom een bepaalde berekening zo is.

quote:
2s.gif Op maandag 24 april 2017 17:31 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Misschien moet deze uit de OP? :P :+
Vervangen met https://www.accountantworden.nl/ ofzo.
Schoenen O+ zal hem ooit wel eens vervangen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_170463187
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 18:54 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Nee EVAC O-)
Samenvatting daarvoor is m.i. redelijk nutteloos
Wat Maraca zegt :P
  maandag 24 april 2017 @ 21:03:52 #22
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_170463240
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 21:02 schreef Serinde het volgende:

[..]

Samenvatting daarvoor is m.i. redelijk nutteloos
Wat Maraca zegt :P
Wat dat betreft was ik heel blij met GJ O+ Die kon dat zo goed uitleggen.. had tijdens de colleges een paar keer door dat ik mezelf een aantal dingen verkeerd had aangeleerd :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 24 april 2017 @ 21:06:06 #23
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_170463330
Ah misschien dat daar de verklaring voor mijn onvoldoende dan zit. :+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  maandag 24 april 2017 @ 21:07:54 #24
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_170463386
quote:
10s.gif Op maandag 24 april 2017 21:06 schreef KaBuf het volgende:
Ah misschien dat daar de verklaring voor mijn onvoldoende dan zit. :+
Heb je niet op zitten letten tijdens de colleges? o|O
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 24 april 2017 @ 21:11:12 #25
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_170463508
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 21:07 schreef Maraca het volgende:

[..]

Heb je niet op zitten letten tijdens de colleges? o|O
Soms misschien een beetje niet...

Had twee docenten voor EVAC, degene die veel over financiële instrumenten bezig was, had een enorm monotone stem. Niet te doen om daar op te letten. :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  dinsdag 25 april 2017 @ 16:39:00 #26
459006 FrietOliebolKaas
Geld maakt niet gelukkig, maar
pi_170479671
Hallo,

Volgend jaar zit ik (als het goed is) in vwo 6. Nou ben ik wel geïnteresseerd in de duale opleiding van Nyenrode. Weet iemand wat een goed moment is om te solliciteren en is het dan handiger om het via een standaard formuliertje te sturen of persoonlijk te mailen?
misschien soms
wel
pi_170667888
Oohh jongens help!! Het wil mij maar niet lukken met biv cases. Straks in juni herkansing van het landelijk examen (cases schriftelijk) en nu net weerrr onvoldoende ontvangen op een oefencase pfff steeds weer op die risico's.

Help ;( tips :{ tricks |:( :') :') ;( :{ :'( :o
  dinsdag 11 juli 2017 @ 17:06:40 #28
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_172344845
Eerste vak van m'n postmaster, BIV, is binnen *O*
Heb opeens het gevoel alsof ik bijna al theoretisch klaar ben :')
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_172345146
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 21:45 schreef Gwniemand het volgende:
Oohh jongens help!! Het wil mij maar niet lukken met biv cases. Straks in juni herkansing van het landelijk examen (cases schriftelijk) en nu net weerrr onvoldoende ontvangen op een oefencase pfff steeds weer op die risico's.

Help ;( tips :{ tricks |:( :') :') ;( :{ :'( :o
Logisch nadenken :Y
  dinsdag 11 juli 2017 @ 17:47:04 #30
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_172345681
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:23 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Logisch nadenken :Y
Het is nu juli dus ik denk dat die herkansing in juni al wel is geweest. :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_172347911
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:06 schreef KaBuf het volgende:
Eerste vak van m'n postmaster, BIV, is binnen *O*
Heb opeens het gevoel alsof ik bijna al theoretisch klaar ben :')
Gefeliciteerd!
Ik moet alleen FAU nog, heb ik geskipt voor de zomer ivm andere prioriteiten. Ik heb alleen nog niet het gevoel dat ik er bijna ben :')
  dinsdag 11 juli 2017 @ 20:33:47 #32
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_172349696
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:06 schreef KaBuf het volgende:
Eerste vak van m'n postmaster, BIV, is binnen *O*
Heb opeens het gevoel alsof ik bijna al theoretisch klaar ben :')
Och kind... je moet EV en FAU nog.. geniet van dit moment zolang het kan O+
Ik heb eindelijk m'n eerste versie van de praktijkscriptie klaar :') Morgenochtend nog even reviewen en dan kijken of mijn beoordelaar er iets mee kan :9
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 11 juli 2017 @ 20:53:07 #33
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_172350250
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 20:33 schreef Maraca het volgende:

[..]

Och kind... je moet EV en FAU nog.. geniet van dit moment zolang het kan O+
Ik heb eindelijk m'n eerste versie van de praktijkscriptie klaar :') Morgenochtend nog even reviewen en dan kijken of mijn beoordelaar er iets mee kan :9
Ja ik weet dat FAU en m'n herkansing EVAC niet appeltje eitje worden, maar gewoon dat gevoel zeg maar. :')
Na 4,5 jaar bachelor en 2 jaar master gewoon nog "maar" twee vakken. :o

Jij bent goed bezig dus *O*
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  woensdag 12 juli 2017 @ 07:10:22 #34
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_172357344
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 20:53 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Ja ik weet dat FAU en m'n herkansing EVAC niet appeltje eitje worden, maar gewoon dat gevoel zeg maar. :')
Na 4,5 jaar bachelor en 2 jaar master gewoon nog "maar" twee vakken. :o

Jij bent goed bezig dus *O*
Nee, snap het hoor :D Als je naar de hele route kijkt is het inderdaad nog maar 2 vakken. Bijna alles is grijs *O*

Ja, het einde nadert :9 scriptie net verzonden en ga beginnen aan het schrijven van het vijfde semesterverslag. In 2018 ben ik RA *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_172362423
Ik heb even een vraag voor de accountancy studenten. Is er hier werkelijk iemand die BIV een nuttig vak vindt?? Ik heb op mijn opleiding meerdere bullshit vallen gehad, maar biv is toch echt het ergst.
pi_172421908
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 13:16 schreef toppertim het volgende:
Ik heb even een vraag voor de accountancy studenten. Is er hier werkelijk iemand die BIV een nuttig vak vindt?? Ik heb op mijn opleiding meerdere bullshit vallen gehad, maar biv is toch echt het ergst.
Dan adviseer ik je de accountancy niet in te gaan :X
pi_172590212
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:47 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Het is nu juli dus ik denk dat die herkansing in juni al wel is geweest. :P
Jaa ik heb em gehaald! Nu in december lac en EV nog en dan mondeling in 2018.
pi_173544171
Iemand hier die ook eind dit jaar het landelijk tentamen Financial Auditing gaat maken?
Gisteren eerste college gehad, gaat wat worden :X
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zaterdag 2 september 2017 @ 16:05:24 #39
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_173544239
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 16:01 schreef KaBuf het volgende:
Iemand hier die ook eind dit jaar het landelijk tentamen Financial Auditing gaat maken?
Gisteren eerste college gehad, gaat wat worden :X
Gelukkig al gehad en gehaald :P maar komt wel goed joh. De eerste keren doet iedereen er tig uur over om een casus uit te werken om vervolgens een onvoldoende te halen. Kwestie van blijven oefenen en leren van je fouten
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_173544253
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 16:01 schreef KaBuf het volgende:
Iemand hier die ook eind dit jaar het landelijk tentamen Financial Auditing gaat maken?
Gisteren eerste college gehad, gaat wat worden :X
Ja :)
Ik vond de dabattraining wel intensief. Waren al met al na half zes klaar . Pfff.
Ik werk niet bij een public dus het lijkt me bijzonder zwaar de komende maanden :{w

Waar zit je? Ik in Utrecht.
  zaterdag 2 september 2017 @ 16:07:13 #41
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_173544270
Oooh ja! Jullie hebben de nieuwe stijl. Sterkte :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_173544309
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 16:05 schreef Maraca het volgende:

[..]

Gelukkig al gehad en gehaald :P maar komt wel goed joh. De eerste keren doet iedereen er tig uur over om een casus uit te werken om vervolgens een onvoldoende te halen. Kwestie van blijven oefenen en leren van je fouten
Ja was ook wel van plan dit vak serieus te nemen ja. Maar gaat wel veel worden.
Elk college casus uitwerken en een theoretisch vraagstuk maken. Eén college je theorie presenteren, één college je vraagstuk presenteren. Over een paar weken moet ik ook elk college iemand anders corrigeren en dan moeten we ook nog een opiniepaper schrijven die voor 25% meetelt. En dan een tentamen van Nyenrode en een landelijk tentamen.
Wat een feest :P

/klaagmodus uit O-)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_173544328
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 16:06 schreef Serinde het volgende:

[..]

Ja :)
Ik vond de dabattraining wel intensief. Waren al met al na half zes klaar . Pfff.
Ik werk niet bij een public dus het lijkt me bijzonder zwaar de komende maanden :{w

Waar zit je? Ik in Utrecht.
Ik zit in Rotterdam. Twee docenten waarvan eentje heel ervaren en eentje die de cursus voor de eerste keer geeft. :X
Debattraining vond ik wel meevallen, mochten om 16:15 al weg. :D

Edit: au niet in public trouwens :o dan lijkt me dit vak extra zwaar inderdaad. Helemaal geen ervaring ook?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zaterdag 2 september 2017 @ 16:19:25 #44
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_173544488
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 16:09 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Ja was ook wel van plan dit vak serieus te nemen ja. Maar gaat wel veel worden.
Elk college casus uitwerken en een theoretisch vraagstuk maken. Eén college je theorie presenteren, één college je vraagstuk presenteren. Over een paar weken moet ik ook elk college iemand anders corrigeren en dan moeten we ook nog een opiniepaper schrijven die voor 25% meetelt. En dan een tentamen van Nyenrode en een landelijk tentamen.
Wat een feest :P

/klaagmodus uit O-)
Wtf :') ben ik nog blij met de oude stijl. Wat een werk zeg!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_173544539
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 16:19 schreef Maraca het volgende:

[..]

Wtf :') ben ik nog blij met de oude stijl. Wat een werk zeg!
Ja nogal :P
Je mag die casus-uitwerking en dat theoretisch vraagstuk wel skippen, maar dan mag je het college niet bijwonen. :')
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zaterdag 2 september 2017 @ 16:25:20 #46
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_173544599
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 16:22 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Ja nogal :P
Je mag die casus-uitwerking en dat theoretisch vraagstuk wel skippen, maar dan mag je het college niet bijwonen. :')
Ja, terecht. Als je geen casussen maakt kun je een voldoende wel vergeten :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_173544823
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 16:25 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ja, terecht. Als je geen casussen maakt kun je een voldoende wel vergeten :P
Ja ach. Heb de hele ochtend en driekwart van mn middag verpest door die casus, dus ik hoop maar dat ik er fatsoenlijke feedback op krijg :( :')
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zaterdag 2 september 2017 @ 17:25:22 #48
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_173545834
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 16:36 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Ja ach. Heb de hele ochtend en driekwart van mn middag verpest door die casus, dus ik hoop maar dat ik er fatsoenlijke feedback op krijg :( :')
Ik vond de feedback wel altijd fijn.

Had toen ook een keer een 8 voor een uitwerking, maar dat kwam omdat ik een boekje had gebruikt van Mooijekind en hij ook degene was die het nakeek. Dacht waarschijnlijk "briljant! Had het zelf niet beter kunnen uitwerken" :+

Hij is inmiddels overleden -O- erg zonde. Zijn feedback was altijd super
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_173627847
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 17:25 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik vond de feedback wel altijd fijn.
Feedback net binnen:
quote:
dit is echt onvoldoende
Au :X
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  woensdag 6 september 2017 @ 20:49:24 #50
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_173628245
quote:
10s.gif Op woensdag 6 september 2017 20:31 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Feedback net binnen:

[..]

Au :X
_O-

Maar maak je geen zorgen. Je zult vrijdag zien dat niemand een voldoende heeft, misschien met uitzondering van die ene streber en die andere die de uitwerkingen al heeft :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')