abonnement Unibet Coolblue
pi_170261416
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:31 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Komt hier de (feministische) aap uit de mouw?
de feministische aap uit mouw? je doet het klinken alsof stimo verbergt dat ze tegen seksisme is, alsof het iets verkeerds is :')
pi_170261420
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Denk je dat zelf of vul je wat voor ze in?
Neuh, ze zeggen het vaak. Vind ajb iemand, ga trouwen, we maken ons zorgen om je.

quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:32 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

En als je een vrouw was geweest die voor haar zelf kan zorgen, een baan heeft én 3 kinderen? Zouden ze daar niet net zo gelukkig mee geweest zijn?
Oh jawel, gaat er vooral om dat ik een man moet hebben. Dan worden ze gelukkig.

quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:32 schreef Drug het volgende:

[..]

dit is niet een probleem van islam, dit is een probleem van bijna de hele mensheid. dit komt niet door islam, dit komt door mannen. als je allah zoekt moet je niet kijken naar wat de mensen doen. of wellicht vind je een islamitische visie waarin je je wel thuisvoelt. zoals nizari isma'ili?
Waarom krijgen de mannen dan zoveel in de islam? Waarom zijn vrouwen dan altijd wel het lijdend voorwerp? Waarom kan ik wel een groep Nederlandse mannen werken, maar wordt al lastiger met allochtonen?
pi_170261421
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:33 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Maar, ze kan er toch niks aan doen dat ze die man en kinderen niet heeft? Waarom zouden ouders zoiets kwalijk nemen? Ik heb hier ook last van.
Tussen kwalijk nemen, en niet gelukkig mee zijn zit een wereld van verschil hé. :)
pi_170261433
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 16:33 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Niets weirdo... Is een serieuze reactie en in mijn geval ook waar gebeurd!
Je kan een andere mening hebben maar ergens lees ik in jouw antwoorden dat je het zelf ook niet zo prettig vindt om die meisjes al zo jong met een hoofddoekje te zien.
dAt breng ik met normale argumenten. Dan luisteren mensen naar je zoals je ziet.
pi_170261459
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:34 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ze kan er toch niets aan doen? Huwelijk is mekteb. En als iemand niet getrouwd is, hoef je die persoon geen verwijten te geven.
Ja, daar heb je een punt maar ik kan me wel inbeelden dat ouders na een bepaalde leeftijd wel wat gaan pushen en vragen stellen.
pi_170261470
Stimorol,

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2017 16:46:49 ]
pi_170261494
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:33 schreef Stimorol- het volgende:
:') Essitlik diyorum ben.
Gelijk en gelijkwaardig zijn niet hetzelfde.

(dat zeg jij overigens ook niet, maar dat wou ik even opmerken).
  zondag 16 april 2017 @ 16:38:07 #183
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_170261499
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:23 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

JIj praat via dm en hier anders merk ik. Prima, ik laat het hierbij.
Jij moet wat met haar wat minder roddelen op DM.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_170261514
Ik denk dat mijn ouders mij te zelfstandig hebben opgevoed ofzo. Ik weet niet wat het is. Van al hun kinderen ben ik de enige met zo'n grote mond en die vecht voor haar eigen keuzes. Mijn vader en ik hebben ook altijd discussies, want wij staan lijnrecht tegenover elkaar met elk onderwerp :') Laat hem uit respect altijd praten, maar van binnen sterf ik gewoon :D Ik denk dat als ik wat eerder naar ze had geluisterd mijn leven iets gemoedelijker was verlopen. Relaties die niet hadden moeten gebeuren waren dan bijv niet gebeurd.

Moraal? Ouders hebben altijd gelijk.
pi_170261531
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 16:36 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ja, daar heb je een punt maar ik kan me wel inbeelden dat ouders na een bepaalde leeftijd wel wat gaan pushen en vragen stellen.
Nogmaals, het is mekteb. Wat valt er te pushen als je in je dagelijks leven niemand tegenkomt? Misschien wordt het eens tijd dat ouders hand in eigen boezem steken. Waarom regelen ouders niet wat voor hun dochters?
pi_170261539
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:37 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Gelijk en gelijkwaardig zijn niet hetzelfde.

(dat zeg jij overigens ook niet, maar dat wou ik even opmerken).
Man en vrouw zijn niet gelijk, wel gelijkwaardig. Dat betekent niet dat ik de deur voor jou openhoud, maar wel dat wij gelijke kansen hebben in het leven.
pi_170261559
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 16:34 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

En blowen doe ik niet meer aan. :7
pi_170261564
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:36 schreef Maghrebijnse het volgende:
Stimorol,

[..]

Mijn ouders vinden mij niet kansloos.. Ze zijn blij met mij, maar denk dat ze blijer waren als ik een man had. Nu maken ze zich zorgen om mij. dat vertelt ze ook vaak. En dat vind ik weer lastig, want ik gun ze jaren zonder gezeik van hun kids.
pi_170261584
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:39 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nogmaals, het is mekteb. Wat valt er te pushen als je in je dagelijks leven niemand tegenkomt? Misschien wordt het eens tijd dat ouders hand in eigen boezem steken. Waarom regelen ouders niet wat voor hun dochters?
Ach, ik hoor frustratie in wat je zegt. Dathet mekteb is heb je gelijk, maar als je na een bepaalde leeftijd nog niemand gevonden hebt lijkt er wat meer aan de hand. DENK IK.

Misschien zijn je idealen te hoog, of heb je een onrealistisch beeld van wat een relatie/huwelijk moet inhouden of sta je er zelf gewoon onbewust niet voor open?
pi_170261615
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:40 schreef Drug het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Beste beslissing ooit hoor, ook al blowde ik enkel 's avonds na werk het had wel een impact op mijn leven.
  Moderator zondag 16 april 2017 @ 16:43:59 #191
441859 crew  Lenny77
pi_170261653
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:35 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

dAt breng ik met normale argumenten. Dan luisteren mensen naar je zoals je ziet.
Dus het feit dat ik zeg dat ik er misselijk van word is geen goed argument? In mijn geval is het toch zo? Maar het is geen argument, daar heb je gelijk in. Het is een mening of een gevoel.
Ik probeer hier niemand te overtuigen, ik geef gewoon aan wat het met mij doet.
Ik weet toch dat Maghrebijnse iedereen achterlijk vindt die niet haar mening deelt.
En dat is al helemaal geen argument.
Ik vind persoonlijk dat je op die leeftijd echt niet zelf voor zo een zaken kiest maar dat dit toch ergens opgelegd wordt. Al is het maar om na te apen. Maar dan kan jij als ouder zeggen: lieve schat, mooi dat je je zus of mij wil nadoen maar je bent nog veel te jong. Later kies je er zelf maar voor.
Het zijn onschuldige meisjes.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_170261655
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 16:41 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ach, ik hoor frustratie in wat je zegt. Dathet mekteb is heb je gelijk, maar als je na een bepaalde leeftijd nog niemand gevonden hebt lijkt er wat meer aan de hand. DENK IK.

Misschien zijn je idealen te hoog, of heb je een onrealistisch beeld van wat een relatie/huwelijk moet inhouden of sta je er zelf gewoon onbewust niet voor open?
Wat een onzin. Erger me kapot aan mensen die dan maar denken dat er wat aan de hand is. Wat zou er aan de hand moeten zijn? Volgens mij zijn het de sletjes en domme mbo tutjes die allemaal op jonge leeftijd trouwen. Daar is veel meer mee aan de hand dan een normale vrouw. Erger me ook kapot aan het feit dat men denkt dat je standaarden hoog zijn. Nee, kerel, ik heb normale eisen en voor minder ga ik me niet settelen. Ik verdien het beste en houd van mezelf. Zouden meer vrouwen moeten doen in plaats van ongelukkig in een huwelijk zitten.
pi_170261676
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 16:43 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Dus het feit dat ik zeg dat ik er misselijk van word is geen goed argument? In mijn geval is het toch zo? Maar het is geen argument, daar heb je gelijk in. Het is een mening of een gevoel.
Ik probeer hier niemand te overtuigen, ik geef gewoon aan wat het met mij doet.
Ik weet toch dat Maghrebijnse iedereen achterlijk vindt die niet haar mening deelt.
En dat is al helemaal geen argument.
Ik vind persoonlijk dat je op die leeftijd echt niet zelf voor zo een zaken kiest maar dat dit toch ergens opgelegd wordt. Al is het maar om na te apen. Maar dan kan jij als ouder zeggen: lieve schat, mooi dat je je zus of mij wil nadoen maar je bent nog veel te jong. Later kies je er zelf maar voor.
Het zijn onschuldige meisjes.
Het gaat mij niet zo zeer om je mening :) Wel om hoe je het bracht. Zo klinkt het al anders.
pi_170261683
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:40 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Mijn ouders vinden mij niet kansloos.. Ze zijn blij met mij, maar denk dat ze blijer waren als ik een man had. Nu maken ze zich zorgen om mij. dat vertelt ze ook vaak. En dat vind ik weer lastig, want ik gun ze jaren zonder gezeik van hun kids.
Tja, het leven loopt zoals het loopt. Die vent komt nog wel. Of niet, maar dat is ook goed.
pi_170261687
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:44 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wat een onzin. Erger me kapot aan mensen die dan maar denken dat er wat aan de hand is. Wat zou er aan de hand moeten zijn? Volgens mij zijn het de sletjes en domme mbo tutjes die allemaal op jonge leeftijd trouwen. Daar is veel meer mee aan de hand dan een normale vrouw. Erger me ook kapot aan het feit dat men denkt dat je standaarden hoog zijn. Nee, kerel, ik heb normale eisen en voor minder ga ik me niet settelen. Ik verdien het beste en houd van mezelf. Zouden meer vrouwen moeten doen in plaats van ongelukkig in een huwelijk zitten.
Preach sister, preach.
pi_170261689
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:34 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Neuh, ze zeggen het vaak. Vind ajb iemand, ga trouwen, we maken ons zorgen om je.

[..]

Oh jawel, gaat er vooral om dat ik een man moet hebben. Dan worden ze gelukkig.

[..]

Waarom krijgen de mannen dan zoveel in de islam? Waarom zijn vrouwen dan altijd wel het lijdend voorwerp? Waarom kan ik wel een groep Nederlandse mannen werken, maar wordt al lastiger met allochtonen?
omdat bepaalde maatschappelijke hervormingen die in NL zijn geweest, minder doorgedrongen zijn in de 'islamitische' cultuur.
pi_170261702
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:45 schreef Drug het volgende:

[..]

omdat bepaalde maatschappelijke hervormingen die in NL zijn geweest, minder doorgedrongen zijn in de 'islamitische' cultuur.
Dat gaat ook jaren vergen. :r :r
pi_170261703
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:45 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Preach sister, preach.
Nee, echt wat een achterlijkheid. Dat mensen zo denken. Bah.
pi_170261756
Ws ik vroeger ook maar een slet.Dan was ik nu gesetteld.

;(
pi_170261763
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 16:45 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dat gaat ook jaren vergen. :r :r
ja dat klopt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')