abonnement Unibet Coolblue
pi_170234369
Dus, heb je het gehaald?
pi_170234390
Ja *O* Rangnummer 46 van 610 aanmeldingen waarvan 300 toelatingsplekken voor journalistiek
(she/her)
pi_170234604
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:49 schreef Fylax het volgende:
Ja *O* Rangnummer 46 van 610 aanmeldingen waarvan 300 toelatingsplekken voor journalistiek
*O*
pi_170234817
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:49 schreef Fylax het volgende:
Ja *O* Rangnummer 46 van 610 aanmeldingen waarvan 300 toelatingsplekken voor journalistiek
Kulstudie *O*..

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2017 12:07:19 ]
pi_170234862
Heb zelf rangnummer 1 van de 346 aanmeldingen. 80 man wordt toegelaten (Forensisch Onderzoek)
pi_170234917
Volledig afgemaakt voor mijn opleidingen IBA 935 van de 2299 van de 575 beschikbare plekken. En Economics 130 van de 200 van de 120 beschikbare plekken. Dikke fail, ach kan mij op zich niet zoveel schelen was toch al voor IBEB aangenomen op het Erasmus :P
pi_170234939
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:49 schreef Fylax het volgende:
Ja *O* Rangnummer 46 van 610 aanmeldingen waarvan 300 toelatingsplekken voor journalistiek
pi_170234951
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:49 schreef Fylax het volgende:
Ja *O* Rangnummer 46 van 610 aanmeldingen waarvan 300 toelatingsplekken voor journalistiek
Told ya. 8-) *O*
Your opinion of me is none of my business.
pi_170236275
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:49 schreef Fylax het volgende:
Ja *O* Rangnummer 46 van 610 aanmeldingen waarvan 300 toelatingsplekken voor journalistiek
Kan je zo de bijstand in of berichtjes van het ANP kopiëren *O*
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_170239420
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:49 schreef Fylax het volgende:
Ja *O* Rangnummer 46 van 610 aanmeldingen waarvan 300 toelatingsplekken voor journalistiek
Gefeliciteerd!
pi_170239508
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:49 schreef Fylax het volgende:
Ja *O* Rangnummer 46 van 610 aanmeldingen waarvan 300 toelatingsplekken voor journalistiek
Chill man. Utrecht of Zwolle?
pi_170242722
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:09 schreef doggo het volgende:
Heb zelf rangnummer 1 van de 346 aanmeldingen. 80 man wordt toegelaten (Forensisch Onderzoek) [ afbeelding ]
sta je 8 gemiddeld?
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_170243801
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:49 schreef Fylax het volgende:
Ja *O* Rangnummer 46 van 610 aanmeldingen waarvan 300 toelatingsplekken voor journalistiek
Kon ook niet anders met jouw cijfers, gefeliciteerd! *O*
pi_170248706
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 18:29 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

sta je 8 gemiddeld?
Nee, maar doe wel vwo ('t is een hbo opleiding)
pi_170251162
Dank iedereen O+
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:05 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Chill man. Utrecht of Zwolle?
Utrecht :)
(she/her)
pi_170251165
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:09 schreef doggo het volgende:
Heb zelf rangnummer 1 van de 346 aanmeldingen. 80 man wordt toegelaten (Forensisch Onderzoek) [ afbeelding ]
Wow :o
(she/her)
  zondag 16 april 2017 @ 00:22:22 #17
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_170251330
Waar gaat dit over? Ik kon bij alle studies inschrijven (geen wachtlijst).
Ik doe nu Civiele Techniek
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_170251443
quote:
5s.gif Op zondag 16 april 2017 00:22 schreef PandaDrop het volgende:
Waar gaat dit over? Ik kon bij alle studies inschrijven (geen wachtlijst).
Ik doe nu Civiele Techniek
Numerus Fixus bekendmaking
pi_170256206
Hey allemaal,

Ik deed dit jaar mee met de geneeskunde loting aan VUmc en ik heb rangnummer 354! van de 350 plekken, ik ben echt zo teleurgesteld. Denken jullie dat het nog mogelijk is om nageplaatst te worden? Ik vrees hiervoor, omdat sinds dit jaar 8+ers niet meer uit de decentrale selectie worden gehaald als ze door middel van numerus fixus doorkwamen. Dus eerst was het mogelijk om mee te doen met de decentrale selectie, ingeloot te worden en daarna 8+ te staan voor je eindlijst en mee te doen met numerus fixus en dan direct geplaatst te worden. Hierdoor verviel je rangnummer en werden anderen nageplaatst, of heb ik het fout?
pi_170256259
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 12:27 schreef cl8ts0 het volgende:
Hey allemaal,

Ik deed dit jaar mee met de geneeskunde loting aan VUmc en ik heb rangnummer 354! van de 350 plekken, ik ben echt zo teleurgesteld. Denken jullie dat het nog mogelijk is om nageplaatst te worden? Ik vrees hiervoor, omdat sinds dit jaar 8+ers niet meer uit de decentrale selectie worden gehaald als ze door middel van numerus fixus doorkwamen. Dus eerst was het mogelijk om mee te doen met de decentrale selectie, ingeloot te worden en daarna 8+ te staan voor je eindlijst en mee te doen met numerus fixus en dan direct geplaatst te worden. Hierdoor verviel je rangnummer en werden anderen nageplaatst, of heb ik het fout?
Ik zou als ik jou was wel nog inschrijven voor een andere opleiding, maar het zou best kunnen dat 4 mensen niet slagen of hun plek afwijzen hoor!
(she/her)
pi_170256299
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 12:27 schreef cl8ts0 het volgende:
Hey allemaal,

Ik deed dit jaar mee met de geneeskunde loting aan VUmc en ik heb rangnummer 354! van de 350 plekken, ik ben echt zo teleurgesteld. Denken jullie dat het nog mogelijk is om nageplaatst te worden? Ik vrees hiervoor, omdat sinds dit jaar 8+ers niet meer uit de decentrale selectie worden gehaald als ze door middel van numerus fixus doorkwamen. Dus eerst was het mogelijk om mee te doen met de decentrale selectie, ingeloot te worden en daarna 8+ te staan voor je eindlijst en mee te doen met numerus fixus en dan direct geplaatst te worden. Hierdoor verviel je rangnummer en werden anderen nageplaatst, of heb ik het fout?
Ik weet niet hoe gewild geneeskunde is, maar hoorde op IBA dat er heel wat uitval is wellicht meer dan 100? Puur om het feit dat mensen van studiekeuze veranderen of het niet halen. Dus 4 mensen die niet een andere studie gaan doen of minder dan 5 mensen die het niet halen lijkt me onwaarschijnlijk.
pi_170256308
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 12:27 schreef cl8ts0 het volgende:
Hey allemaal,

Ik deed dit jaar mee met de geneeskunde loting aan VUmc en ik heb rangnummer 354! van de 350 plekken, ik ben echt zo teleurgesteld. Denken jullie dat het nog mogelijk is om nageplaatst te worden? Ik vrees hiervoor, omdat sinds dit jaar 8+ers niet meer uit de decentrale selectie worden gehaald als ze door middel van numerus fixus doorkwamen. Dus eerst was het mogelijk om mee te doen met de decentrale selectie, ingeloot te worden en daarna 8+ te staan voor je eindlijst en mee te doen met numerus fixus en dan direct geplaatst te worden. Hierdoor verviel je rangnummer en werden anderen nageplaatst, of heb ik het fout?
Er vallen altijd mensen uit. Mensen die toch hun diploma niet halen, mensen voor wie geneeskunde (in Nederland) tweede keus was, mensen die toch een tussenjaar willen pakken, etc. Zorg voor een fatsoenlijk back-up plan, en je hebt absoluut reden om even een paar dagen flink te balen en je kut te voelen, maar geef nog niet alle hoop op. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_170256419
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:49 schreef Fylax het volgende:
Ja *O* Rangnummer 46 van 610 aanmeldingen waarvan 300 toelatingsplekken voor journalistiek
haha journalistiek
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_170256615
Dank jullie wel!

Het geeft me toch nog hoop, dus het wordt even afwachten. Ja, ik studeer nu momenteel Scheikunde aan de UvA en ik zal mijn bachelordiploma naar verwachting deze zomer halen, dus qua studie zal het wel goed komen. Ik ben van plan om het ook in Belgie te proberen, ik heb ook een back-up plan om een master Science business and Management in Utrecht te gaan doen.

Het voelt gewoon zo kut dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb, want sinds dit jaar is de numerus fixus volledig afgeschaft. Ik weet wel zeker dat ik het allemaal aan het overdenken ben, gewoon omdat ik slagingspercentages van het VWO heb opgezocht en percentages heb berekend. De kans is wel aanwezig dat er 4 mensen afvallen, maar tegelijkertijd weet ik hoe persistent mensen zijn die geneeskunde willen studeren. De meeste mensen die ook hebben meegedaan aan de decentrale selectie staan ook goed gemiddeld, omdat ze dus ook naar je cijferlijst keken bij de eerste ronde. Ik vraag me hierdoor af hoe groot de kans is dat iemand dan vooralsnog zijn eindexamen niet kan halen, of naja misschien als iemand met 6en heeft meegedaan, maar toch topsporter is en vrijwilligerswerk heeft gedaan.

Nogmaals bedankt iedereen! Ik zal het gewoon afwachten.
pi_170279636
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 12:27 schreef cl8ts0 het volgende:
Hey allemaal,

Ik deed dit jaar mee met de geneeskunde loting aan VUmc en ik heb rangnummer 354! van de 350 plekken, ik ben echt zo teleurgesteld. Denken jullie dat het nog mogelijk is om nageplaatst te worden? Ik vrees hiervoor, omdat sinds dit jaar 8+ers niet meer uit de decentrale selectie worden gehaald als ze door middel van numerus fixus doorkwamen. Dus eerst was het mogelijk om mee te doen met de decentrale selectie, ingeloot te worden en daarna 8+ te staan voor je eindlijst en mee te doen met numerus fixus en dan direct geplaatst te worden. Hierdoor verviel je rangnummer en werden anderen nageplaatst, of heb ik het fout?
Dit klopt niet helemaal: bij VUmc werden voorheen 8+'ers uit track A gehaald en van track B afgetrokken, waardoor er inderdaad mensen uit track A werden nageplaatst, maar niet of nauwelijks uit track B, waar jij waarschijnlijk in zit. Maar goed, irrelevante info, dit jaar geldt die regeling niet meer ;) Sterkte met afwachten!

Heb je al overwogen om deel te nemen aan een toelatingsexamen voor de zij-instroom geneeskunde trouwens? Bijna alle universiteiten hebben een dergelijk programma voor mensen die al een bachelordiploma hebben (wel vaak met eisen dat je al voldoende biomedische voorkennis hebt, weet niet hoe dat zit met scheikunde), daardoor doe je er 4 jaar over ipv 6 :)
pi_170280576
Echt! Dat is zo oneerlijk. Het percentage dat de VUmc selecteert van track A is 70% en van track B 30% en dan zouden ze dus nog meer mensen daarvan aftrekken. Ik snap wel waarom ze het hebben afgeschaft, but then again. De mensen die al langer een vwo diploma bezitten, worden onwijs benadeeld.

Achja ik zie het wel. Ik heb ook al gekeken naar de zij-instroom, maar dat is onwijs moeilijk en ik weet niet of ik hoog genoeg sta met scheikunde om daarvoor in aanmerking te komen. Daarbij komt nog dat het dit jaar niet meer kan, dus dat zou dan eventueel volgend jaar pas kunnen. Ik heb ook nog 1 selectiepoging over. Ik zit echter te twijfelen of ik wel zó veel moeite moet doen, want ik wil het eigenlijk ook in België doen. Eerlijk gezegd werkt het onwijs demotiverend, vooral omdat ik in 2013 ook al ben uitgeloot bij het AMC (toen ik van het vwo kwam) en on ook destijds centraal was uitgeloot,terwijl ik in lotingsklasse B zat volgens mij. De aanhouder wint zeggen ze, maar het lijkt er echt niet op.

Ik moet nog een duidelijke afweging maken: ik ben al 22, is het de moeite waard om het evt volgend jaar opnieuw te doen?; is het verstandig om die toelatingsproef in België te doen, inclusief bijbehorende cursussen? Die uiteraard niet goedkoop zijn xD.

Ik weet dat ik volwassen genoeg moet zijn om het te accepteren, maar het voelt zo rot om 4 van de 350 plekken te schelen, dat is 1.15%. Een vriend van me was 3 jaar geleden ook decentraal nageplaatst bij het AMC en hij scheelde 10 of 11 plekken, dus who knows.

Is er misschien iemand die weet hoe zo een naplaatsing werkt en of het zeg maar een continu systeem is. Hiermee bedoel ik: Stel persoon A is ingeloot en persoon B is 1 plek net uitgeloot en persoon A zijn plek weigert; zijn eindexamen niet haalt; of niet tijdig zijn plek accepteert, wordt persoon B dan direct via de mail ingelicht? Of gebeurt dit op vaste tijden, dus m.a.w dat ze het aantal geaccepteerde plekken op vaste tijden weer hercontroleren en op deze tijden een mail sturen naar persoon B. Ik hoor namelijk meestal van anderen dat ze pas in augustus vaak zo'n mail (kunnen) krijgen
pi_170280995
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 11:15 schreef cl8ts0 het volgende:
Echt! Dat is zo oneerlijk. Het percentage dat de VUmc selecteert van track A is 70% en van track B 30% en dan zouden ze dus nog meer mensen daarvan aftrekken. Ik snap wel waarom ze het hebben afgeschaft, but then again. De mensen die al langer een vwo diploma bezitten, worden onwijs benadeeld.

Achja ik zie het wel. Ik heb ook al gekeken naar de zij-instroom, maar dat is onwijs moeilijk en ik weet niet of ik hoog genoeg sta met scheikunde om daarvoor in aanmerking te komen. Daarbij komt nog dat het dit jaar niet meer kan, dus dat zou dan eventueel volgend jaar pas kunnen. Ik heb ook nog 1 selectiepoging over. Ik zit echter te twijfelen of ik wel zó veel moeite moet doen, want ik wil het eigenlijk ook in België doen. Eerlijk gezegd werkt het onwijs demotiverend, vooral omdat ik in 2013 ook al ben uitgeloot bij het AMC (toen ik van het vwo kwam) en on ook destijds centraal was uitgeloot,terwijl ik in lotingsklasse B zat volgens mij. De aanhouder wint zeggen ze, maar het lijkt er echt niet op.

Ik moet nog een duidelijke afweging maken: ik ben al 22, is het de moeite waard om het evt volgend jaar opnieuw te doen?; is het verstandig om die toelatingsproef in België te doen, inclusief bijbehorende cursussen? Die uiteraard niet goedkoop zijn xD.

Ik weet dat ik volwassen genoeg moet zijn om het te accepteren, maar het voelt zo rot om 4 van de 350 plekken te schelen, dat is 1.15%. Een vriend van me was 3 jaar geleden ook decentraal nageplaatst bij het AMC en hij scheelde 10 of 11 plekken, dus who knows.

Is er misschien iemand die weet hoe zo een naplaatsing werkt en of het zeg maar een continu systeem is. Hiermee bedoel ik: Stel persoon A is ingeloot en persoon B is 1 plek net uitgeloot en persoon A zijn plek weigert; zijn eindexamen niet haalt; of niet tijdig zijn plek accepteert, wordt persoon B dan direct via de mail ingelicht? Of gebeurt dit op vaste tijden, dus m.a.w dat ze het aantal geaccepteerde plekken op vaste tijden weer hercontroleren en op deze tijden een mail sturen naar persoon B. Ik hoor namelijk meestal van anderen dat ze pas in augustus vaak zo'n mail (kunnen) krijgen
Je bent nog hartstikke jong, met 22 jaar, dus als je echt graag die kant op wil, zou ik zeker volgend jaar nog een kansje wagen. :)

Maar, ik denk dat je nu ook nog best een goede kans maakt hoor. Er zijn altijd afvallers, en er zijn verschillende onderwijsinstellingen die geneeskunde aanbieden. Grote kans dat mensen aan meerdere selecties hebben meegedaan, en er zullen er vast bijzitten die bij twee of meerdere instellingen zijn toegelaten.

Ik lig er helaas buiten dit jaar. 225 plekken, en ik ben nummertje 271. (Er waren 1043 deelnemers). Nu moet ik wel zeggen dat ik dit jaar eigenlijk voor spek en bonen meedeed (want ik heb nog niet alle benodigde vakken; ooit in een grijs verleden een verkeerd profiel gekozen ;) ) en dat ik vrij last-minute, en daardoor niet super goed geleerd had voor de selectiedag. Dus hoe gek het ook klinkt, ik vind het best OK en heb wel hoop voor volgend jaar. Als ik op plek 600 of 800 was geeïndigd, dan had ik het wat hopelozer ingezien :) .
pi_170298312


[ Bericht 100% gewijzigd door doggo op 18-04-2017 21:28:22 (per ongeluk dubbel gepost) ]
pi_170298439
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 12:27 schreef cl8ts0 het volgende:
Hey allemaal,

Ik deed dit jaar mee met de geneeskunde loting aan VUmc en ik heb rangnummer 354! van de 350 plekken, ik ben echt zo teleurgesteld. Denken jullie dat het nog mogelijk is om nageplaatst te worden? Ik vrees hiervoor, omdat sinds dit jaar 8+ers niet meer uit de decentrale selectie worden gehaald als ze door middel van numerus fixus doorkwamen. Dus eerst was het mogelijk om mee te doen met de decentrale selectie, ingeloot te worden en daarna 8+ te staan voor je eindlijst en mee te doen met numerus fixus en dan direct geplaatst te worden. Hierdoor verviel je rangnummer en werden anderen nageplaatst, of heb ik het fout?
Denk eigenlijk dat je nog steeds een hele grote kans hebt om er in te komen hoor. 4 man die afvallen gebeurt zo, natuurlijk moet je wel je plan B behouden.

Je krijgt een mail als er dus minimaal 4 plekken niet werden aangenomen. Over een kleine twee weken moeten de plaatsen geaccepteerd zijn, dus het lijkt me dat je rond die tijd een mail kan verwachten.
Ook krijg je daarna natuurlijk dat mensen hun centraal examen niet halen en daardoor zich moeten terug trekken. Als het goed is kan je in dat geval je inschrijving van je eigen (optie B) studie ongedaan maken en alsnog geneeskunde doen.

Ik duim voor je!
pi_170764817


[ Bericht 100% gewijzigd door amsterdammertje4 op 08-05-2017 00:12:28 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')