Goedenavond Fok!ers,
Ik heb zowaar een appartementje gekocht

het betreft een ex-corporatiewoning en er moet nog wel het e.e.a. gebeuren, met name op esthetisch aspect.
Zo is de woning ooit gesplitst, ik meen ergens begin jaren 90 (één appartement is opgesplitst in twee delen) met als gevolg dat de elektra ook moest worden gesplitst. Dit heeft geresulteerd in kabelgootjes. Overal. Op de muren en plafonds in elke kamer. Hier is weer overheen gespoten (spachtelputz).
TS vindt dit spuuglelijk en onderzoekt de mogelijkheid om dr elektra mooi weg te werken in de muren en plafonds. Nu zijn deze van beton gemaakt, volgens omgeving 'onmogelijk' om zelf sleuven te frezen/zagen (met name plafond).
Bijkomend probleem is dat we geen idee hebben wat te verwachten in de muren/plafonds. Zelf verwacht ik niet veel met 16mm diepe sleuven, maar ik ben een noob.
De woning is gelegen op de bovenste verdieping (hoekappartement). Bouwjaar is 1972.
Samenvatting:
1) is het mogelijk om (zelf?) te frezen, danwel zagen, in beton? Zo nee, wat kost het (ongeveer) om hiervoor iemand in te huren?
2) zijn er nog dingen waarmee ik rekening moet houden i.v.m. splitsing?
3) wat kan ik eventueel tegenkomen op 16mm diepte in zowel muren als plafonds?
Nogmaals: ik heb weinig verstand van dit soort zaken, vandaar dit topique

hopelijk schept het wat helderheid.