abonnement Unibet Coolblue
pi_7274840
quote:
Waarom Ad Melkert nogal een risicofactor was voor PvdA
(Van een verslaggever)

DEN HAAG - De PvdA'ers Bram Peper en Adri Duivesteijn hebben eind vorig jaar aangedrongen op het terugtreden van Ad Melkert als lijsttrekker vanwege de onzekerheden in de samenleving na de aanslagen van 11 september.

Bovendien waarschuwden ze dat Melkert kwetsbaar zou kunnen zijn als lijsttrekker door mogelijke onthullingen over zijn seksleven.

Dit schrijven de Parool-redacteuren Addie Schulte en Bas Soetenhorst in het boek De Achterkamer. Het drama van de PvdA 1998-2002, dat morgen verschijnt. Oud-minister Peper en vice-fractievoorzitter Duivesteijn wilden een centrale rol voor premier Wim Kok in de campagne, omdat Nederland behoefte zou hebben aan gezaghebbend leiderschap. In een notitie die ze in november 2001 in de top van het campagneteam verspreidden, bepleitten ze in elk geval een tijdelijk terugtreden van Melkert, omdat 'de verhoudingen tussen groeperingen - bijvoorbeeld de relatie met de moslims' onder 'ernstige spanning' stonden. 'De bijzondere tijden maken dat de MP/WK (minister-president/Wim Kok - red.) de leiding heeft, totdat hij daadwerkelijk het stokje overgeeft, vér na de verkiezingen. In de persoon van de MP/WK ligt ook het toekomstige kapitaal voor onze partij.'

In een verhulde verwijzing naar geruchten die de ronde deden over SM-praktijken van Melkert ( ), stelden Peper en Duivesteijn dat 'men beducht moet zijn - hoe betreurenswaardig ook - voor rellen rond (vermeende) ongemakken van een publiek persoon in de private sfeer'.

Binnenskamers ontkende Melkert de geruchten. Hij vond het voor hem en Kok niet geloofwaardig de premier tot belangrijkste figuur te maken in de campagne. De rest van de campagnetop negeerde de notitie.

In De Achterkamer staat ook dat de spanningen tussen Kok en Melkert opliepen door het aftreden van het kabinet over Srebrenica. Melkert was er fel op tegen dat Kok zijn kabinet liet vallen. Hij voorzag nog meer verwarring in de toch al turbulente verkiezingscampagne.

Schulte en Soetenhorst schrijven dat Melkerts adviseurs het een blunder van de eerste orde vonden dat hij onderweg naar zijn eerste debat met Pim Fortuyn, op 6 maart, achterin de auto in slaap viel en niet fit aan de bijeenkomst begon. Het lijsttrekkersdebat verliep rampzalig voor Melkert. De lijsttrekker vond het een fout dat zijn adviseurs hem niet voldoende hadden gewaarschuwd voor het gevaar dat Fortuyn het debat zou kunnen overheersen.

In de nacht na de moord op Fortuyn belaagden Fortuyn-aanhangers de auto van Melkert toen hij het Binnenhof verliet. Melkerts chauffeur reed vervolgens in paniek de verkeerde kant op, waardoor de auto dreigde te stranden in een nog grotere groep volgelingen van Fortuyn. Snel ingrijpen van de beveiligingsmensen in de auto achter Melkert voorkwam dat.

In het campagneteam wekte partijvoorzitter Ruud Koole ergernis door kort voor de verkiezingen kritiek te uiten op Melkert in Nieuwe Revu. In de openbaarheid reageerde Koole geschrokken op de ontstane ophef, maar in feite wilde hij met het vraaggesprek de achterban het signaal geven dat hij zich bewust was van de bezwaren tegen Melkert.

Morgen verschijnt De Achterkamer, het drama van de PvdA, van Parool-journalisten Addie Schulte en Bas Soetenhorst. Vandaag in PS een voorpublicatie.

© Het Parool, 11-12-2002


Lijkt me wel een interessant boek, en niet alleen vanwege Melkert's SM-praktijken .
pi_7274937
Gatverdamme.
pi_7275019
Ik vind Melkert een gigantische lul, maar dit...bah..beetje flauw.

Ik snap niet goed wat het nut is van dit boek nu, eigenlijk

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_7275080
quote:
Op woensdag 11 december 2002 19:05 schreef milagro het volgende:
Ik snap niet goed wat het nut is van dit boek nu, eigenlijk
Het lijkt mij wel een interessant boek over wat er in de PvdA achter de schermen gebeurde. De ineenstorting en de verandering van de NL politiek is op zichzelf al historisch.
pi_7275183
quote:
Op woensdag 11 december 2002 19:08 schreef Aernout het volgende:

[..]

Het lijkt mij wel een interessant boek over wat er in de PvdA achter de schermen gebeurde. De ineenstorting en de verandering van de NL politiek is op zichzelf al historisch.


Jawel, maar dat gedoe over Melkert's privéleven.....gaat toch niemand wat aan verder... ik vind dat zo makkelijk
Okay, enkele PvdA-ers brachten hetzelf ook naar voren, maar toch..
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_7275191
Beetje laat hè en die SM-praktijken was al algemeen bekend dus dat vind ik een beetje achterhaald.
Wat heb je tegen ambtenaren? Ze doen toch niks!
pi_7275249
quote:
Op woensdag 11 december 2002 19:12 schreef milagro het volgende:

[..]

Jawel, maar dat gedoe over Melkert's privéleven.....gaat toch niemand wat aan verder... ik vind dat zo makkelijk
Okay, enkele PvdA-ers brachten hetzelf ook naar voren, maar toch..


Behalve als het inderdaad een rol heeft gespeeld in de verhoudingen binnen de PvdA, zoals hier wordt gesuggereerd.
  woensdag 11 december 2002 @ 19:16:38 #8
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7275289
Lijkt mij iets voor de Truth, Satanisten !
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_7275323
quote:
Op woensdag 11 december 2002 19:14 schreef Aernout het volgende:

[..]

Behalve als het inderdaad een rol heeft gespeeld in de verhoudingen binnen de PvdA, zoals hier wordt gesuggereerd.


Dat was een reden waarom bijvoorbeeld Fortuyn geen geheim maakte van zijn sexleven, om niet chantabel te zijn.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 11 december 2002 @ 21:15:15 #10
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7278491
SM in de achterkamer ?

Nou pas weet ik wat men bedoelt met achterkamertjes-politiek !

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  vrijdag 13 december 2002 @ 22:22:35 #11
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7322814
Interessant artikeltje van www.stelling.nl d.d. 13 dec 2002 o.a. :

Return of the leatherman

Wij hebben in de beginmaanden van dit jaar vrij vaak aandacht besteed aan de door het NRC en Weekend aangezwengelde berichtenstroom over de connectie die zou bestaan tussen inmiddels voormalig PvdA-leider Ad Melkert en de afdeling ledersex van de Haagse vleesindustrie. Dat werd niet door iedereen geapprecieerd. Wij zouden daarbij teveel roeren in Melkerts privacy en ons te buiten gaan aan het bakken van sensatie. Kan zijn. Maar wat meldde de zogenaamde reguliere pers afgelopen woensdag? Twee prominente leden van de partij zouden eind vorig jaar Kok cs. hebben gewezen op de kwalijke invloed die de geruchten over Melkerts voorkeuren zouden hebben bij de ophanden zijnde verkiezingsstrijd.
Een van hen was oud-minister van Binnenlandse Zaken (waaronder ondermeer de BVD cq. de AIVD en een deel van de politie ressorteren) die qq. op de hoogte kan zijn geweest van de jolige avonturen van de lijsttrekker in het Haagse wereldje. De ander was Adri Duijvestein, als Haagse wethouder gepokt en gemazeld in het Haagse gebeuren. Zouden zij echt bij de partijtop hebben gewezen op Melkerts gelederde strapatsen als het ging om geruchten? Niet erg waarschijnlijk. Want wat kan je in hemelsnaam doen tegen geruchten? Juist, niks. In dat verband wijzen wij ten overvloede nog eens op Teevens List. Ofwel het lijstje met tachtig namen van politici, rechters en topambtenaren dat toenmalig Officier van Justitie Fred Teeven in 1999 aan het college van procureurs generaal en minister Korthals van Justitie stuurde met aanvullende data. Volgens de inmiddels afgehaakte lijsttrekker van Leefbaar Nederland zou een aantal van deze figuren uit de crème van onze samenleving hun broek hebben laten zakken op minder wenselijke plaatsen en uit dien hoofde chantabel zijn. Dat lijstje is na een bliksemonderzoek van de Rijksrecherche met de snelheid van een zweepslag onder tafel verdwenen. Maar is het al te brutaal om te veronderstellen dat Ad Melkert ook op dat lijstje stond? En dat hij op grond van het bovenstaande bij zijn huidige werkgever, het IMF in Washington, als was is in de handen van de Amerikanen? Dacht het niet.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  zondag 15 december 2002 @ 03:21:46 #12
1234 HiZ
Istanbullu
pi_7342014
Tja, als iemand zulke problemen heeft met zijn sexleven. En dan bedoel ik dat hij er zich raar door gaat gedragen, dan hoort hij eigenlijk niet op een functie van publiek belang. Nederland is de dans ontsprongen, maar of het IMF ook zo boft, dat is dus de vraag.

Dom trouwens ook van Melkert, dan had Pim Fortuyn het wel wat slimmer aangepakt.

  zondag 15 december 2002 @ 03:26:35 #13
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_7342035
quote:
Op zondag 15 december 2002 03:21 schreef HiZ het volgende:
Dom trouwens ook van Melkert, dan had Pim Fortuyn het wel gepakt.
In een of andere darkroom?
Koranfascisme bedankt Islam
  zondag 15 december 2002 @ 12:18:32 #14
19775 Slam
The True AoD
pi_7343891
quote:
Op woensdag 11 december 2002 19:12 schreef Untriedrope het volgende:
Beetje laat hè en die SM-praktijken was al algemeen bekend dus dat vind ik een beetje achterhaald.
Ik heb er anders niks over gehoord op het Journaal of Nova/Netwerk etc.
Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
pi_7344117
quote:
Op zondag 15 december 2002 03:21 schreef HiZ het volgende:
Tja, als iemand zulke problemen heeft met zijn sexleven. En dan bedoel ik dat hij er zich raar door gaat gedragen, dan hoort hij eigenlijk niet op een functie van publiek belang. Nederland is de dans ontsprongen, maar of het IMF ook zo boft, dat is dus de vraag.

Dom trouwens ook van Melkert, dan had Pim Fortuyn het wel wat slimmer aangepakt.


Het waren en blijven onbewezen geruchten uiteraard. Stel nu dat het heel misschien niet waar is, wat had Melkert dan kunnen doen om deze geruchten te ontkrachten?
pi_7344199
Volgens mij geilde adje gewoon op de harde aanpak van pim en deed hij daarom niets terug
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')