Ja en nee. Volgens Peugeot moet er 10W40 in echter lopen ze dan in de winter soms nog wel eens wat slecht. Groter problem met die EW10 blokken zijn plakkende klepstoters en als gevolg daarvan het lopen op 3 poten. Kun je je kop opnieuw laten doenquote:Op donderdag 13 april 2017 16:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan zullen ze wel generieke 10W40 bulk erin hebben gemikt. Ik weet dat de 206 gti's dat probleem ook kunnen hebben, zo erg zelfs dat ze slecht gaan lopen.
Uit mijn hoofd hoort er 5w30 in, maar ik kan dat ook zo niet zo snel op google vinden. Ik weet wel dat deze niet zelfstellend zijn, maar da's leuk en aardig.. tikken komt op, niet spontaan na een beurt.
Het tikken begint toch wel toe te nemen vind ik persoonlijk. Ik upload toch maar even een filmpje mochten jullie hier verder mee komen.quote:Op woensdag 19 april 2017 14:33 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ja en nee. Volgens Peugeot moet er 10W40 in echter lopen ze dan in de winter soms nog wel eens wat slecht. Groter problem met die EW10 blokken zijn plakkende klepstoters en als gevolg daarvan het lopen op 3 poten. Kun je je kop opnieuw laten doenEchter is dat een EW10 issue en geldt dat niet voor dit blok. Beste gok is dat hier gewoon te dikke olie in is gedaan,
Hier is ie:quote:Op donderdag 13 april 2017 09:53 schreef Metro2005 het volgende:
Kan je eens een filmpje posten van het geluid? Dat blok hoort niet (hard) te tikken.
Kijken kan nooit kwaad. Afhankelijk van je locatie heb ik eventueel nog wel een adres voor je Peugeot met wat meer merk specifieke kennis (en dan bedoel ik niet de Peugeotdealer want dat zijn eersteklas aardappels)quote:Op woensdag 19 april 2017 14:40 schreef Yannick10012 het volgende:
[..]
Het tikken begint toch wel toe te nemen vind ik persoonlijk. Ik upload toch maar even een filmpje mochten jullie hier verder mee komen.
Yep dat heb ik nu op de harde manier geleerd! Het enige voordeel is dat ze me nu verplicht zijn te helpen als de kleppen nu inderdaad verkeerd zijn afgesteld.quote:Op woensdag 19 april 2017 14:42 schreef x3ro het volgende:
[..]
Kijken kan nooit kwaad. Afhankelijk van je locatie heb ik eventueel nog wel een adres voor je Peugeot met wat meer merk specifieke kennis (en dan bedoel ik niet de Peugeotdealer want dat zijn eersteklas aardappels)
Eens met deze man.quote:Op donderdag 20 april 2017 00:05 schreef Sounddragon het volgende:
Ik zou ergens een second opinion vragen, en evt vragen om een cilinder druktestje. Dan heb je meteen een stok om mee te slaan als er iets mis gaat.
Stel dat ze de leerling monteur je kop hebben laten terugbouwen. Als de kop erop zit, draai je altijd even een rondje met een sleutel op de krukas om te kijken of er niets raakt (disriem goed gemonteerd). Als je dat een beetje lomp doet en er raakt wél een klep een zuiger omdat er iets niet goed zit, kan het zijn dat die vervormt, en dan gaat ie tikken in de zitting. Een motor die voor een koprevisie/koppakking reparatie niet tikt, hoort dat erna matuurlijk ook niet te doen, dat is gewoon gelul. Laat je niet zomaar afpoeieren, niet goed is niet goed, ze lossen het maar gewoon lekker op. Als die klep het klepzadel vertieft of afbreekt kan hij straks wéér uitelkaar, en wie gaat dat betalen? En als het puur afstellen is, dan moeten ze dat gewoon doen.
Als je 4 nieuwe banden laat monteren en hij trilt daarna, is er een wiel niet goed gebalanceerd, dan ga je ook niet zeggen 'kom over een maandje nog maar eens terug als het dan nog zo is' dan fiks je dat..
Helemaal met je eens. Heb inmiddels in Nederland een second opinion bij 2 garages gevraagd, beide vinden het tikken niet heel alarmerend maar raden mij wel aan het opnieuw te laten afstellen om problemen in de toekomst te voorkomen.quote:Op donderdag 20 april 2017 00:05 schreef Sounddragon het volgende:
Ik zou ergens een second opinion vragen, en evt vragen om een cilinder druktestje. Dan heb je meteen een stok om mee te slaan als er iets mis gaat.
Stel dat ze de leerling monteur je kop hebben laten terugbouwen. Als de kop erop zit, draai je altijd even een rondje met een sleutel op de krukas om te kijken of er niets raakt (disriem goed gemonteerd). Als je dat een beetje lomp doet en er raakt wél een klep een zuiger omdat er iets niet goed zit, kan het zijn dat die vervormt, en dan gaat ie tikken in de zitting. Een motor die voor een koprevisie/koppakking reparatie niet tikt, hoort dat erna matuurlijk ook niet te doen, dat is gewoon gelul. Laat je niet zomaar afpoeieren, niet goed is niet goed, ze lossen het maar gewoon lekker op. Als die klep het klepzadel vertieft of afbreekt kan hij straks wéér uitelkaar, en wie gaat dat betalen? En als het puur afstellen is, dan moeten ze dat gewoon doen.
Als je 4 nieuwe banden laat monteren en hij trilt daarna, is er een wiel niet goed gebalanceerd, dan ga je ook niet zeggen 'kom over een maandje nog maar eens terug als het dan nog zo is' dan fiks je dat..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |