Mijn zus gaat wel.quote:Op dinsdag 11 april 2017 15:48 schreef Anthonie24 het volgende:
als ik jou was zou ik niet gaan. zeker als je er geen behoefte aan hebt.
Dilemma waar ik ook mee zit.quote:Op dinsdag 11 april 2017 15:50 schreef Metalfrost het volgende:
Aan de ene kant zou ik erheen gaan, puur omdat vanuit wezenlijk perspectief je van haar afstamt.
Aan de andere kant lijkt het geheel onnodig omdat jullie geen onderling contact hadden. Ook zou je aanwezigheid stof kunnen doen opwaaien richting je ouders en dan zou de discussie waarom jullie geen contact hebben, de gebeurtenis rond je oma's overlijden op de achtergrond geraken. Niet de bedoeling van een uitvaartplechtigheid.
In dat geval zou ik een brief opstellen waarin je het contact met je oma vóór die 10 jaar omschreef, kort maar krachtig. Deze brief aan een ander familielid geven (anders dan je vader of moeder) en zorgen dat die bij je oma in de kist komt.quote:
Dit wel een beetje zo op het eerste gezicht maar ja, als je oma eigenlijk al tien jaar emotioneel dood voor je is dan heeft het ook niet echt zin. Maar dan moet er ook echt daadwerkelijk niets zijn en het feit dat je er een topic over opent lijkt te suggereren dat er misschien toch iets is. Heb je wel een uitnodiging gekregen?quote:Op dinsdag 11 april 2017 15:50 schreef hugecooll het volgende:
Mja, je kan niet later alsnog naar haar begrafenis gaan
Dit kan ook heel goed.quote:Op dinsdag 11 april 2017 15:56 schreef Metalfrost het volgende:
Om het wezenlijke uit het dilemma te halen, zou je vanavond een kaarsje aan kunnen steken, ter nagedachtenis aan je oma. Zo houd je het menselijk.
Kan ook, bloemetje leggen, dat soort dingen.quote:Op dinsdag 11 april 2017 16:01 schreef radeloosje1987 het volgende:
Zit te denken wel komende maand naar haar graf te gaan.
Niet gaan.quote:Op dinsdag 11 april 2017 15:44 schreef radeloosje1987 het volgende:
Gisteren is mijn oma overleden op 88 jarige leeftijd. Nu heeft ze ruzie met mijn ouders gehad mijn oma, en heb ik eigenlijk geen behoefte om naar de begrafenis te gaan.
Totaal geen band gehad met oma de laatste 10 jaar, wat zouden jullie doen?
Hetzelfde hier.quote:Op dinsdag 11 april 2017 16:03 schreef -PesteNoire- het volgende:
Ik snap hier dus niks van. Ik kom uit een familie waar we allemaal een zeer sterke band met elkaar hebben.
Kwestie van gedachten omkeren. 'ik heb weinig contact met familie, dus.."quote:Dus ik kan me niet in deze gedachtegang verplaatsen.
Bloedverwanten inderdaad. Bij 'familie' hoort echter ook de liefde die je voor elkaar voelt, de genegenheid, voor elkaar klaar staan. Bij TS is dat, geloof ik, de laatste 10 jaar niet aan de orde geweest.quote:En bovenal, het blijft familie.
SPOILER: in een spoiler vanwege het onderwerp van het topicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Google is your friend, abuse your friends
Dit. Heb niet eens een traan gelaten.quote:Op dinsdag 11 april 2017 16:08 schreef kniftyhooker het volgende:
Ik heb ook zo een relatie gehad met mijn oma. Al toen ik kind was is het contact verbroken tussen de ouderen, toen ik puber was zelf ook het contact verbroken.
Ik heb dan ook geen traan gelaten en heb totaal geen spijt dat ik niet naar het afscheid gegaan ben.
Ik sta, nu iets van 6 jaar na haar overlijden (geen idee wanneer het nou precies was) nog vierkant achter mijn keuze.
Wat is familie als je nooit diegene gezien hebt de laatste 10 jaar en voor jouw gevoel die persoon geen familie meer is?!quote:Op dinsdag 11 april 2017 16:03 schreef -PesteNoire- het volgende:
Ik snap hier dus niks van. Ik kom uit een familie waar we allemaal een zeer sterke band met elkaar hebben. Dus ik kan me niet in deze gedachtegang verplaatsen.
En bovenal, het blijft familie.
Jouw verhaal komt mij bekend voor. Als je echt geen behoefte hebt dan zou ik niet gaan.quote:Op dinsdag 11 april 2017 16:10 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Wat is familie als je nooit diegene gezien hebt de laatste 10 jaar en voor jouw gevoel die persoon geen familie meer is?!
Nee, zo hecht is de familie niet.quote:Op dinsdag 11 april 2017 16:19 schreef possetje het volgende:
Hoi begravenissen zijn wel bij uitstek een plek waar je soms mensen leert kennen die je nog niet kende, bijv een verre neef ofzo of vriend van de familie!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |