abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 11 april 2017 @ 12:31:27 #51
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170144808
De mensheid is zo'n mooi iets.
Slaat zichzelf op de borst want kijk eens hoe beschaafde mensen met elkaar om kunnen gaan. We zijn toch geen beesten.
Zodra de resultaten tegenvallen vervalt de zogenaamde morele code echter. Vleeshaken en kerkers voor iedereen.
wooblabalurg
  dinsdag 11 april 2017 @ 13:25:05 #52
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170145647
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:59 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja heel goed. Vooral ook omdat

[..]

|:(
Hij doet gewoon netjes wat hij denkt dat zijn religie hem opdraagt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_170145749
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:31 schreef Baconbus het volgende:
De mensheid is zo'n mooi iets.
Slaat zichzelf op de borst want kijk eens hoe beschaafde mensen met elkaar om kunnen gaan. We zijn toch geen beesten.
Zodra de resultaten tegenvallen vervalt de zogenaamde morele code echter. Vleeshaken en kerkers voor iedereen.
Sommige mensen willen alleen mensenrechten voor zichzelf.
Hoe dan ook: die gast komt natuurlijk nooit meer buiten.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 11 april 2017 @ 13:32:36 #54
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170145787
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:30 schreef NgInE het volgende:

[..]

Hoe dan ook: die gast komt natuurlijk nooit meer buiten.
Ze hadden hem nooit binnen moeten laten.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_170145811
quote:
18s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ze hadden hem nooit binnen moeten laten.
Klopt, maar ik denk dat de Zweedse regering dat zelf nu ook wel snapt. Ze zullen toch beter moeten kijken naar screening enzo, voordat ze mensen het land binnen laten.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 11 april 2017 @ 13:40:37 #56
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_170145929
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:33 schreef NgInE het volgende:

[..]

Klopt, maar ik denk dat de Zweedse regering dat zelf nu ook wel snapt. Ze zullen toch beter moeten kijken naar screening enzo, voordat ze mensen het land binnen laten.
Wanneer moet die screening plaatsvinden dan? Deze man is - waarschijnlijk zeer terecht -
afgewezen voor een asielaanvraag, maar hij was dus al in het land. Misschien wel gewoon naar Zweden gevlogen op zijn Oezbeeks paspoort.
pi_170146369
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wanneer moet die screening plaatsvinden dan? Deze man is - waarschijnlijk zeer terecht -
afgewezen voor een asielaanvraag, maar hij was dus al in het land. Misschien wel gewoon naar Zweden gevlogen op zijn Oezbeeks paspoort.
In Israël doen ze screenings op een aparte manier. Ze stellen gewoon wat vragen aan iemand en kijken hoe diegene reageert. Vragen zoals:"Ben je van plan om een aanslag te plegen." Blijkbaar is die methode uiterst effectief.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 11 april 2017 @ 14:06:04 #58
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_170146376
Het zou mij niet verbazen als deze man het gedaan heeft met motivatie om zo iig in zweden te blijven. Naast eventuele extremistische ideeen.

Zweden moet dus een dealtje sluiten met Oezbekistan zodat hij de rest van zijn miserabele leven in een Oezbeekse cel zit.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 11 april 2017 @ 14:27:27 #59
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_170146726
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:31 schreef Baconbus het volgende:
De mensheid is zo'n mooi iets.
Slaat zichzelf op de borst want kijk eens hoe beschaafde mensen met elkaar om kunnen gaan. We zijn toch geen beesten.
Zodra de resultaten tegenvallen vervalt de zogenaamde morele code echter. Vleeshaken en kerkers voor iedereen.
Wat ik over vleeshaken zei, komt omdat ik ook een dochter van 11 heb en dat mij een beetje emotioneel beinvloedde.

Maar wat mij betreft mag hij wel iedere dag verkracht worden in zijn cel voor de rest van zijn leven. Zo beter?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_170147116
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:27 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Wat ik over vleeshaken zei, komt omdat ik ook een dochter van 11 heb en dat mij een beetje emotioneel beinvloedde.

Maar wat mij betreft mag hij wel iedere dag verkracht worden in zijn cel voor de rest van zijn leven. Zo beter?
Hard straffen werkt toch niet. Zo verander je die mafklapper alleen maar in een martelaar.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170148066
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:51 schreef NgInE het volgende:

[..]

Hard straffen werkt toch niet. Zo verander je die mafklapper alleen maar in een martelaar.
Andersom kun je het ook niet, jegens nabestaanden, maken om zo iemand NIET hard te straffen. Verder is straf sowieso te laat dus heb je een punt.
Waar je wel strenger / sneller kunt straffen is in de aanloop naar terrorisme. Denk aan verheerlijking, involvement in bepaalde clubjes, het zonder goede reden af willen reizen naar Syrie of Irak, etc. Daar is veel te winnen, maar veroordelingen in het pre-terreur stadium zijn lastig, en zelden hoog. Zelfs Syriëgangers komen in NL met een jaartje of 1-3 weer op straat. Tel daarbij op dat de AIVD onvoldoende middelen heeft om iedereen goed in de gaten te houden, en dan is het toch wel een flinke clusterfuck.
pi_170148813
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:44 schreef MajoorDruiloor het volgende:

[..]

Andersom kun je het ook niet, jegens nabestaanden, maken om zo iemand NIET hard te straffen. Verder is straf sowieso te laat dus heb je een punt.
Waar je wel strenger / sneller kunt straffen is in de aanloop naar terrorisme. Denk aan verheerlijking, involvement in bepaalde clubjes, het zonder goede reden af willen reizen naar Syrie of Irak, etc. Daar is veel te winnen, maar veroordelingen in het pre-terreur stadium zijn lastig, en zelden hoog. Zelfs Syriëgangers komen in NL met een jaartje of 1-3 weer op straat. Tel daarbij op dat de AIVD onvoldoende middelen heeft om iedereen goed in de gaten te houden, en dan is het toch wel een flinke clusterfuck.
Je zou toch bij risicogroepen een uitreisverbod kunnen instellen? Ik snap niet waarom dat zo moeilijk zou moeten zijn.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170148972
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 april 2017 16:24 schreef NgInE het volgende:

[..]

Je zou toch bij risicogroepen een uitreisverbod kunnen instellen? Ik snap niet waarom dat zo moeilijk zou moeten zijn.
Een beetje om de zelfde reden als dat het onmogelijk is een inreisverbod voor vluchtelingen te handhaven. In Denemarken strooien ze met travel bans, maar helpt dat? Om het te handhaven stoppen ze een deel in de gevangenis als ze ondanks travel ban toch proberen te vertrekken. Een ander deel van de geweigerden/terugkeerders proberen ze te rehabilitaten in de-radicaliserings vakantiewoningen :')

Beide opties zijn vrij kansloos. Eerlijk is eerlijk, wat maakt het Denemarken, of Nederland, uit dat iemand naar Syrië gaat? Er is wel wat te bedenken, maar het is veel problematischer als ze terugkeren, OF als je ze forceert hier te blijven en ze dus "aanmoedigt" om dan maar hier in NL een aanslag te plegen / jihad te verwezenlijken.
pi_170149068
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 16:33 schreef MajoorDruiloor het volgende:

[..]

Beide opties zijn vrij kansloos. Eerlijk is eerlijk, wat maakt het Denemarken, of Nederland, uit dat iemand naar Syrië gaat? Er is wel wat te bedenken, maar het is veel problematischer als ze terugkeren, OF als je ze forceert hier te blijven en ze dus "aanmoedigt" om dan maar hier in NL een aanslag te plegen / jihad te verwezenlijken.
Dat klopt inderdaad. Een groot deel van de islamitische terroristen die verantwoordelijk zijn voor de recente aanslagen in Europa waren teruggekeerde uitreizigers of waren juist tegengehouden toen ze probeerden uit te reizen.
pi_170149208
Stel je kunt effectief uitreizigers tegenhouden, dan heeft dat alleen zin als je ze daarna ook (1) lange tijd vasthoudt (maar rechters doen dat niet), of (2) lange tijd intensief observeert (maar AIVD heeft onvoldoende middelen), of (3) uitzet / 2e paspoort afneemt (maar dat wil de politiek niet).

Je zou dus uitreizen kunnen stoppen door het niet alleen te verbieden, maar ook een van die drie zaken aan te pakken.
  dinsdag 11 april 2017 @ 16:53:21 #66
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_170149252
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:27 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Ik vraag me gelijk af hoe de inrichting is van een gevangenis in Zweden. Zal wel best luxe zijn net als in NL. Wordt tijd dat we dat versoberen.
Dat ligt er helemaal aan waarvoor de gevangenis bedoeld is. Hier in Nederland en in Noorwegen/Zweden/Finland richt men zich op rehabilitatie en niet zoals in de USA waar alles jouw eigen schuld is. Ik snap niet waarom dit versoberd worden als het op deze manier gewoon werkt en recidive tegengaat.

Zoals je ziet is hier juist de Zweedse gevangenis die Conway bezoek waar hij het meest "tevreden" over is.
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:30 schreef NgInE het volgende:

[..]

Sommige mensen willen alleen mensenrechten voor zichzelf.
Hoe dan ook: die gast komt natuurlijk nooit meer buiten.
Helaas wel.
吴 曼 迪
pi_170149568
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:27 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Ik vraag me gelijk af hoe de inrichting is van een gevangenis in Zweden. Zal wel best luxe zijn net als in NL. Wordt tijd dat we dat versoberen.
Ik denk inderdaad dat zijn familieleden het slechter getroffen hebben met de actie van de man dan hij zelf. Hij is de komende jaren waarschijnlijk verzekerd van een dak boven zijn hoofd, eten en drinken en goede medische zorg. Zijn vrouw en kinderen blijven in dezelfde ellende zitten en hoeven de komende jaren ook geen financiele ondersteuning meer te verwachten van de man.
  dinsdag 11 april 2017 @ 17:29:48 #68
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_170149793
Met al dat beschaafde gelul bereik je niks, keihard optreden tegen daders en hun waardeloze kut families.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  dinsdag 11 april 2017 @ 18:21:08 #69
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_170150752
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:33 schreef NgInE het volgende:

[..]

Klopt, maar ik denk dat de Zweedse regering dat zelf nu ook wel snapt. Ze zullen toch beter moeten kijken naar screening enzo, voordat ze mensen het land binnen laten.
Ook een fijn gevoel in de Nederlandse context dit, na alle berichten dat de IND niet de tijd of de middelen heeft om alle immigranten te screenen...

Maar goed, of de klap nu komt door iemand met of zonder wortels hier maakt eigenlijk niet echt uit. Ik denk dat dat ook geldt voor de Zweedse situatie. Als het iemand was geweest die daar geboren en geradicaliseerd was, dan zou het enige wat anders was de richting van de discussie zijn, niet de impact.
  dinsdag 11 april 2017 @ 18:28:44 #70
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_170150841
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 17:29 schreef -Kadesh- het volgende:
Met al dat beschaafde gelul bereik je niks, keihard optreden tegen daders en hun waardeloze kut families.
Want de familie is altijd medeschuldig?
  dinsdag 11 april 2017 @ 18:36:19 #71
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_170150956
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 17:29 schreef -Kadesh- het volgende:
Met al dat beschaafde gelul bereik je niks, keihard optreden tegen daders en hun waardeloze kut families.
Ik ben achteraf gezien wel blij dat de geallieerden in 40-45 de Duitsers bestreden met bommen en granaten- niet met stille marsen, moties, liedjes, gedichten, protestmarsen, subsidie aan Duitsers en vurige pleidooien voor de VN.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_170151022


[ Bericht 50% gewijzigd door pokergoeroe op 11-04-2017 18:41:47 ]
  dinsdag 11 april 2017 @ 18:41:14 #73
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_170151038
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 18:36 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Ik ben achteraf gezien wel blij dat de geallieerden in 40-45 de Duitsers bestreden met bommen en granaten- niet met stille marsen, moties, liedjes, gedichten, protestmarsen, subsidie aan Duitsers en vurige pleidooien voor de VN.
Je stelt voor dat we onze steden gaan bombarderen?
  dinsdag 11 april 2017 @ 18:43:01 #74
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_170151073
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 18:41 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Je stelt voor dat we onze steden gaan bombarderen?
Nee
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_170152828
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 16:33 schreef MajoorDruiloor het volgende:

[..]

Een beetje om de zelfde reden als dat het onmogelijk is een inreisverbod voor vluchtelingen te handhaven. In Denemarken strooien ze met travel bans, maar helpt dat? Om het te handhaven stoppen ze een deel in de gevangenis als ze ondanks travel ban toch proberen te vertrekken. Een ander deel van de geweigerden/terugkeerders proberen ze te rehabilitaten in de-radicaliserings vakantiewoningen :')

Beide opties zijn vrij kansloos. Eerlijk is eerlijk, wat maakt het Denemarken, of Nederland, uit dat iemand naar Syrië gaat? Er is wel wat te bedenken, maar het is veel problematischer als ze terugkeren, OF als je ze forceert hier te blijven en ze dus "aanmoedigt" om dan maar hier in NL een aanslag te plegen / jihad te verwezenlijken.
Ik zou ze gewoon aan laten houden bij het vliegveld en ze verplicht een enkelband laten dragen voor een paar jaar; zodat je altijd weet waar ze zijn. Als je ze naar Syrië laat gaan dan steun je IS, want jouw land 'schenkt' ze grondtroepen. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 18:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ook een fijn gevoel in de Nederlandse context dit, na alle berichten dat de IND niet de tijd of de middelen heeft om alle immigranten te screenen...

Maar goed, of de klap nu komt door iemand met of zonder wortels hier maakt eigenlijk niet echt uit. Ik denk dat dat ook geldt voor de Zweedse situatie. Als het iemand was geweest die daar geboren en geradicaliseerd was, dan zou het enige wat anders was de richting van de discussie zijn, niet de impact.
Is ook zo natuurlijk. Dat hele IS gebeuren gaat nu flink afzwakken de komende paar jaar, omdat ze zo goed als weg zijn uit Syrië. Voor de periode daarna zullen we wel echt iets moeten gaan bedenken: zodat dit soort aanslagen niet zomaar gedaan kunnen worden.
Aan de anderen kant heb ik best veel vertrouwen in de Nederlandse veiligheidsdiensten. Zo hebben ze een paar jaar terug Hofstadgroepers opgepakt op het station: ze hadden alvast wat wapens in hun rugzakken zitten om een aanslag te plegen. Blijkbaar zijn ze goed afgeluisterd/geïnfiltreerd.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')