Ja, ik werk 32 uur maar mijn pensioenopbouw is gebaseerd op het 38 uur salaris. Echter elk jaar slechts 84,85 % jaar bijgeschreven. Dus krijg ik wat minder dienstjaren maar krijg wel pensioen over hoger salaris. Hoe dat uiteindelijk uitpakt weet ik niet.quote:
Dat is alleen als je heel weinig verdient. TS gaat er een bedrijf naast beginnen dus gaat jou redenering niet op.quote:Op maandag 3 april 2017 14:54 schreef NoXia het volgende:
Meer toeslagen! Je gaat er eigenlijk alleen maar op vooruit.
Als er aan bepaalde voorwaarden (o.a. aantal medewerkers) wordt voldaan dan heeft de werkgever in principe niets te willen. Arbeidstijdaanpassing is wettelijk geregeld.quote:Op maandag 3 april 2017 13:44 schreef Allures het volgende:
Ik gok dat je er al aan gedacht hebt hoor, maar wil je werkgever het wel en kan het ook?
Als je HRA bedoelt? Alleen als je door minder te werken in een andere belastingschaal komt.quote:Op maandag 3 april 2017 13:53 schreef kanovinnie het volgende:
Wellicht ook minder hypotheekteruggave?
Ja heb verleden week al met de leiding gesproken dat ik eraan zat te denken. Hij wad er niet negatief over. Wij zijn best flexibel met verlofdagen.quote:Op maandag 3 april 2017 13:44 schreef Allures het volgende:
Ik gok dat je er al aan gedacht hebt hoor, maar wil je werkgever het wel en kan het ook?
quote:Op maandag 3 april 2017 19:28 schreef Piger het volgende:
Minder loon, vakantiedagen, vakantiegeld en pensioenopbouw lijkt mij wel duidelijk. Bruto netto berekening kan je makkelijk online even doen via reat oid of pro forma loonstrook door de werkgever.
Uitkeringen gaan idd op dezelfde manier mee, maar mocht je al boven sv-loon zitten, kan dit effect misschien beperkt zijn.
Stem ook goed af met je werkgever wat ze doen met reiskostenvergoeding/onkostenvergoeding/leasebudget of dit ook naar rato dienstverband gaat.
Klopt. Alleen dat past niet bij mequote:Op maandag 3 april 2017 20:00 schreef Renesite het volgende:
Of 4x9. Verandert er niks aan je salaris maar wel een dagje extra vrij.
Ongeveer 8. Dat is uit de losse pols.quote:Op dinsdag 4 april 2017 19:42 schreef Roces18 het volgende:
Zoveel verschil zit er tussen 32 en 40 toch niet??
Ligt eraan hoe je het bekijkt.quote:Op dinsdag 4 april 2017 19:42 schreef Roces18 het volgende:
Zoveel verschil zit er tussen 32 en 40 toch niet??
40-32= 8quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:17 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ongeveer 8. Dat is uit de losse pols.
Yep, wat we 40 noemen is vaak maar 38 door ADV dagen. 32 is vaak wel weer 32. Dan kom je op ~85% uit.quote:
4 x 9 is wel even wennen, en je ziet collega's die later dan jij beginnen eerder weggaan, maar ik wil niet meer terugquote:Op maandag 3 april 2017 20:44 schreef cb2013 het volgende:
Ik ga het proberen, en als het niets wordt draai ik het terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |