Ok, waarom twijfel je dan over het dragen van je hijab. Dat snap ik echt niet. Is dat om wat derden er van denken? Of is het omdat je zelf vindt dat je in je doen en laten niet islamitisch genoeg bent, naar je eigen maatstaf, om het dragen van een hijab te "rechtvaardigen"?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hahahaha.
Nee, een niqaab zou ik never nooit dragen.
Ik zou me never nooit schamen om een hoofddoek. Het tweede is dus van toepassing. Ik heb trouwens last van mijn perfectionisme. Perfectionisme is ook weer een vorm van zelfbescherming- een schild dat je meesleept vanuit gedachte dat het me wel zal beschermen. Ik ben heel perfectionistisch, behalve met religie. Ik snap mezelf niet.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:42 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ok, waarom twijfel je dan over het dragen van je hijab. Dat snap ik echt niet. Is dat om wat derden er van denken? Of is het omdat je zelf vindt dat je in je doen en laten niet islamitisch genoeg bent, naar je eigen maatstaf, om het dragen van een hijab te "rechtvaardigen"?
Nee, heb ik nog niet gelezen. Staat nog wel op m'n lijst.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:36 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Heb je het boek van Raymond Moody gelezen?
Ik weet het niet. Ik weet ook niet of een bijna-doodervaring wel mogelijk is. Ik denk dat het terug te voeren is tot neurobiologische functies van de brein. Desondanks vind ik je reactie toch heel interessant.
Ik begrijp wat je zegt. Het is goed te streven naar perfectie, maar bijna niemand is onfeilbaar. Wat is je referentiekader? Zijn je ouders vroom? Je vriendinnen? Spreek je wel eens met zusters over dit onderwerp?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:47 schreef Maghrebijnse het volgende:
Perfectionisme is ook weer een vorm van zelfbescherming- een schild dat je meesleept vanuit gedachte dat het me wel zal beschermen. Ik ben heel perfectionistisch, behalve met religie. Ik snap mezelf niet.
Lezen!quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:51 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
[..]
Nee, heb ik nog niet gelezen. Staat nog wel op m'n lijst.
Ja, het schijnt dat de stof DMT een belangrijke rol speelt in bijna-dood-ervaringen. Die stof kun je ook roken of drinken (doen Indianen in de Amazone om in contact te komen met de spirit world), en dan krijg je ook zo'n soort ervaring.
Maar dat vind ik persoonlijk niet zo heel erg pleiten voor dat het daarmee niet een echte ervaring zou zijn. We leven in een fysieke werkelijkheid, en we hebben een lichaam en om bepaalde barrières plat te leggen moet er soms iets bijzonders gebeuren op dat niveau. Dat vind ik niet zo'n punt verder.
De ervaringen waren extreem levensecht. Echter dan het gewone normale dagelijkse aardse bestaan voelt zelfs. Het is was pure heiligheid. Iets dat voorstellingsvermogen te boven gaat. Allesbehalve waanzin...
Ik weet ook dat die dimensie van zijn de reden is dat de mens een spirituele aard heeft en dat religies daaruit herleid zijn.
Mijn ouders zijn nooit streng geweest.Inmiddels zijn mijn ouders al wel religieuzer (wijsheid komt met de jaren). Bidden en alle andere verplichtingen hebben ze wel altijd gedaan.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:53 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je zegt. Het is goed te streven naar perfectie, maar bijna niemand is onfeilbaar. Wat is je referentiekader? Zijn je ouders vroom? Je vriendinnen? Spreek je wel eens met zusters over dit onderwerp?
serbiquote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:57 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Drug, samen eens proberen? Moet diepgang zoeken.
Serbi gebruiken mensen uit Midden Marokko en de zuiderlingen. Ik ben een noordeling!! Wij zeggen darya.quote:
overal behalve shamal blijkbaarquote:Op dinsdag 28 maart 2017 22:11 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Serbi gebruiken mensen uit Midden Marokko en de zuiderlingen. Ik ben een noordeling!! Wij zeggen darya.
Ik ben geen allochtoon jij vuige islam hoer!quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:49 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ach, hij is het aangenomen zoontje van de grachtengordel-clan; zoiets kun je verwachten als je een arm, talentloos achterbuurt-schooiertje de hemel in prijst om een paar rechte zinnen..net een aapje op het podium; Doe 'es zo, gekke Appie, ja goed zo, en nu een rondje maken..'
Zie je dagelijks terug op de Nederlandse televisie. Van die 'gezuiverde' allochtonen die alleen maar interessant zijn omdat ze op hun achtergrond en religie (mogen) afgeven.
Het verheerlijken van Allah en dat nog niet genoeg vinden. Het pushen om een goede moslim te zijn. Dat neigt naar een obsessie te worden die kan eindigen in extremisme. Maar lach het maar hard weg succes.quote:
Het is een kwestie van tijd. Had dus toch gelijk. Het zal mij wel een ban of in ieder geval wel een berisping opleveren maar mensen zoals jij zie ik liever gaan dan blijven.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 19:48 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nee hoor, hoewel ik wel begrip heb voor die strijders. Is wel wat anders dan het goed vinden. Stiekem benijd ik ze ook wel. Zij hebben blijkbaar een bepaald niveau bereikt waarop ze hun leven letterlijk en figuurlijk voor de Heer kunnen geven. Iets wat ik (nog) niet kan omdat ik een zekere angst heb voor de dood... en die angst vloeit voort uit het leven dat ik nu leid en het gebrek aan goede daden.
Gaat wel heel ver inderdaad, straks vertelt ze nog dat ze naar de moskee gaat.quote:Op woensdag 29 maart 2017 13:12 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Het verheerlijken van Allah en dat nog niet genoeg vinden. Het pushen om een goede moslim te zijn. Dat neigt naar een obsessie te worden die kan eindigen in extremisme. Maar lach het maar hard weg succes.
[..]
Het is een kwestie van tijd. Had dus toch gelijk
Moskee is een haathut waar veel meer kwaad dan goeds word geroepen.quote:Op woensdag 29 maart 2017 13:14 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Gaat wel heel ver inderdaad, straks vertelt ze nog dat ze naar de moskee gaat.
Kwestie van tijd tot? Ik vraag me af op basis waarvan je zulke uitspraken doet?quote:Op woensdag 29 maart 2017 13:12 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Het verheerlijken van Allah en dat nog niet genoeg vinden. Het pushen om een goede moslim te zijn. Dat neigt naar een obsessie te worden die kan eindigen in extremisme. Maar lach het maar hard weg succes.
[..]
Het is een kwestie van tijd. Had dus toch gelijk. Het zal mij wel een ban of in ieder geval wel een berisping opleveren maar mensen zoals jij zie ik liever gaan dan blijven.
Ga nooit. Krijg ik nu een strafpunt van hem?quote:Op woensdag 29 maart 2017 13:14 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Gaat wel heel ver inderdaad, straks vertelt ze nog dat ze naar de moskee gaat.
Omdat je al begrip hebt voor IS strijders. Dan heb je echt iets in de kop niet helemaal op een rij zitten. Volgende stap is je erheen reist met je haatboek onder de arm om mee te gaan strijden met hen.quote:Op woensdag 29 maart 2017 16:03 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Kwestie van tijd tot? Ik vraag me af op basis waarvan je zulke uitspraken doet?
Aha, dus begrip voor iets hebben betekent dat ik het ook maar ga doen? Ik ben overigens vrouw en van mening toegedaan dat het strijden (onder bepaalde omstandigheden die voldoen aan de islamitische voorwaarden) slechts voor de heren voorbehouden is.quote:Op woensdag 29 maart 2017 16:31 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Omdat je al begrip hebt voor IS strijders. Dan heb je echt iets in de kop niet helemaal op een rij zitten. Volgende stap is je erheen reist met je haatboek onder de arm om mee te gaan strijden met hen.
Tijd om uit je comfortzone te komen en 20 jaar geheel zonder religie te leven. Er gaat een wereld voor je open meis! Een wereld waar je nooitnever op uitgekeken zult rakenquote:Op dinsdag 28 maart 2017 00:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
Het geloof zit in het diepste van mijn wezen. Een leven zonder Allah is voor mij ondenkbaar. Een leven zonder islam is ondenkbaar en geen andere religie dan de islam kan me voldoening geven. En ondanks het feit dat de islam zo diep zit, leef ik niet op het niveau waar ik zou moeten zitten. Zeker gezien mijn leeftijd. Ik loop achter. Daar waar ik als 16-jarige meisje vol moed en enthousiasme begon in het kennis opdoen van de islam (en andere religies) heb ik nu het idee dat het me niet meer verzadigd. Vroeger wel, toen werd ik direct meegesleept in de verhalen die ik las. En snakte naar meer kennis. Nu heb ik alles wel een keer gelezen en gehoord. Alsof ik snak naar nieuwe informatie of ander soort informatie. De kennis die beschikbaar is voor ons mensen is niet oneindig. Waarom kan ik gewoon niet daarmee aan de slag en mijn geloof belijden zoals een moslim zou moeten doen?
Ik vraag me af waarom ik ben zoals ik ben. Waarom kan ik geen knop omdraaien en enkel leven voor Allah? Benijd anderen die dat wel kunnen.
Hebben anderen dit ook? Met hun eigen religie of gewoon interesses in het leven?
Hoezo 20 jaar?quote:Op woensdag 29 maart 2017 16:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Tijd om uit je comfortzone te komen en 20 jaar geheel zonder religie te leven. Er gaat een wereld voor je open meis! Een wereld waar je nooitnever op uitgekeken zult raken
Het begrip hebben voor het op beestachtige manier uitmoorden van ongelovigen dan spoor je al niet. Dat je vrouw bent maakt niets uit. Er zijn ook vrouwen die daarheen uitreizen met een geradicaliseerd mannetje. Vaak begint het hierbij. Je haalt je voldoening niet en gaat steeds verder.quote:Op woensdag 29 maart 2017 16:33 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Aha, dus begrip voor iets hebben betekent dat ik het ook maar ga doen? Ik ben overigens vrouw en van mening toegedaan dat het strijden (onder bepaalde omstandigheden die voldoen aan de islamitische voorwaarden) slechts voor de heren voorbehouden is.
Omdat je denk ik wel zoveel tijd nodig zult gaan hebben om tot aan het allerlaatste restantje indoctrinatie uit je brein uitgeroeid te hebben. het is een heel geleidelijk proces met af en toe een convulsie (zeker de eerste paar jaar). De rest is vooral het proces, maar het proces is het leven zelf, de eindbestemming zelf is dat niet.quote:
En als ik dat niet wil? Ik ben heel overtuigd van het bestaan van Allah. Ik ben er ook helemaal van overtuigd dat de islam de enige juiste religie is.quote:Op woensdag 29 maart 2017 16:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Omdat je denk ik wel zoveel tijd nodig zult gaan hebben om tot aan het allerlaatste restantje indoctrinatie uit je brein uitgeroeid te hebben. het is een heel geleidelijk proces met af en toe een convulsie (zeker de eerste paar jaar). De rest is vooral het proces, maar het proces is het leven zelf, de eindbestemming zelf is dat niet.
Wellicht moet je het onderscheid tussen begrip en het goedkeuren eens leren te maken.quote:Op woensdag 29 maart 2017 16:36 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Het begrip hebben voor het op beestachtige manier uitmoorden van ongelovigen dan spoor je al niet. Dat je vrouw bent maakt niets uit. Er zijn ook vrouwen die daarheen uitreizen met een geradicaliseerd mannetje. Vaak begint het hierbij. Je haalt je voldoening niet en gaat steeds verder.
Oh ja, want intelligentie en religie zijn coherent aan elkaar?quote:Op woensdag 29 maart 2017 19:41 schreef NobodyKerz het volgende:
Zoek iets anders dan religie als je intelligent genoeg bent. Krijg je genoeg voldoening.
Er is zeer zeker wel een verband tussen intelligentie en IQ. Er is ook een verband tussen het aantal mensen die niet in evolutie gelooft en hun educatie. De meeste mensen die evolutie verwerpen komen uit poeplanden met slechte scholen of streng islamitische landen waar je achterlijk wordt gehouden, vooral als je geen pik tussen je benen hebt, want goddelijke logica.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:11 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh ja, want intelligentie en religie zijn coherent aan elkaar?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |