abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169864323
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:31 schreef CyberCow het volgende:

[..]

Omdat je al begrip hebt voor IS strijders. Dan heb je echt iets in de kop niet helemaal op een rij zitten. Volgende stap is je erheen reist met je haatboek onder de arm om mee te gaan strijden met hen.
Aha, dus begrip voor iets hebben betekent dat ik het ook maar ga doen? Ik ben overigens vrouw en van mening toegedaan dat het strijden (onder bepaalde omstandigheden die voldoen aan de islamitische voorwaarden) slechts voor de heren voorbehouden is. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2017 16:33:52 ]
pi_169864345
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 00:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
Het geloof zit in het diepste van mijn wezen. Een leven zonder Allah is voor mij ondenkbaar. Een leven zonder islam is ondenkbaar en geen andere religie dan de islam kan me voldoening geven. En ondanks het feit dat de islam zo diep zit, leef ik niet op het niveau waar ik zou moeten zitten. Zeker gezien mijn leeftijd. Ik loop achter. Daar waar ik als 16-jarige meisje vol moed en enthousiasme begon in het kennis opdoen van de islam (en andere religies) heb ik nu het idee dat het me niet meer verzadigd. Vroeger wel, toen werd ik direct meegesleept in de verhalen die ik las. En snakte naar meer kennis. Nu heb ik alles wel een keer gelezen en gehoord. Alsof ik snak naar nieuwe informatie of ander soort informatie. De kennis die beschikbaar is voor ons mensen is niet oneindig. Waarom kan ik gewoon niet daarmee aan de slag en mijn geloof belijden zoals een moslim zou moeten doen?

Ik vraag me af waarom ik ben zoals ik ben. Waarom kan ik geen knop omdraaien en enkel leven voor Allah? Benijd anderen die dat wel kunnen.

Hebben anderen dit ook? Met hun eigen religie of gewoon interesses in het leven?
Tijd om uit je comfortzone te komen en 20 jaar geheel zonder religie te leven. Er gaat een wereld voor je open meis! Een wereld waar je nooitnever op uitgekeken zult raken :)
pi_169864370
quote:
2s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Tijd om uit je comfortzone te komen en 20 jaar geheel zonder religie te leven. Er gaat een wereld voor je open meis! Een wereld waar je nooitnever op uitgekeken zult raken :)
Hoezo 20 jaar?
pi_169864372
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:33 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Aha, dus begrip voor iets hebben betekent dat ik het ook maar ga doen? Ik ben overigens vrouw en van mening toegedaan dat het strijden (onder bepaalde omstandigheden die voldoen aan de islamitische voorwaarden) slechts voor de heren voorbehouden is. :)
Het begrip hebben voor het op beestachtige manier uitmoorden van ongelovigen dan spoor je al niet. Dat je vrouw bent maakt niets uit. Er zijn ook vrouwen die daarheen uitreizen met een geradicaliseerd mannetje. Vaak begint het hierbij. Je haalt je voldoening niet en gaat steeds verder.
pi_169864427
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:36 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hoezo 20 jaar?
Omdat je denk ik wel zoveel tijd nodig zult gaan hebben om tot aan het allerlaatste restantje indoctrinatie uit je brein uitgeroeid te hebben. het is een heel geleidelijk proces met af en toe een convulsie (zeker de eerste paar jaar). De rest is vooral het proces, maar het proces is het leven zelf, de eindbestemming zelf is dat niet.
pi_169865979
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:41 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Omdat je denk ik wel zoveel tijd nodig zult gaan hebben om tot aan het allerlaatste restantje indoctrinatie uit je brein uitgeroeid te hebben. het is een heel geleidelijk proces met af en toe een convulsie (zeker de eerste paar jaar). De rest is vooral het proces, maar het proces is het leven zelf, de eindbestemming zelf is dat niet.
En als ik dat niet wil? Ik ben heel overtuigd van het bestaan van Allah. Ik ben er ook helemaal van overtuigd dat de islam de enige juiste religie is.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2017 18:12:36 ]
pi_169866086
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:36 schreef CyberCow het volgende:

[..]

Het begrip hebben voor het op beestachtige manier uitmoorden van ongelovigen dan spoor je al niet. Dat je vrouw bent maakt niets uit. Er zijn ook vrouwen die daarheen uitreizen met een geradicaliseerd mannetje. Vaak begint het hierbij. Je haalt je voldoening niet en gaat steeds verder.
Wellicht moet je het onderscheid tussen begrip en het goedkeuren eens leren te maken.

Leven vanuit compassie is in je eigen voordeel. ;)
pi_169868203
Zoek iets anders dan religie als je intelligent genoeg bent. Krijg je genoeg voldoening.
pi_169869122
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 19:41 schreef NobodyKerz het volgende:
Zoek iets anders dan religie als je intelligent genoeg bent. Krijg je genoeg voldoening.
Oh ja, want intelligentie en religie zijn coherent aan elkaar? :')
pi_169869266
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:11 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Er is zeer zeker wel een verband tussen intelligentie en IQ. Er is ook een verband tussen het aantal mensen die niet in evolutie gelooft en hun educatie. De meeste mensen die evolutie verwerpen komen uit poeplanden met slechte scholen of streng islamitische landen waar je achterlijk wordt gehouden, vooral als je geen pik tussen je benen hebt, want goddelijke logica.

Ook neemt religie sterk af bij de meest intelligentie mensen onder ons zoals de elite wetenschappers. Natuurlijk zijn er een paar elite wetenschappers die gelovig zijn, maar er is zeer zeker wel een verband.

Echter is dit allemaal irrelevant. Wat ik dus bedoel is, als je slim genoeg bent kun je iets anders vinden dan de koran. De koran en de bijbel zijn maar domme boeken die eigenlijk niks nuttigs vertellen. Verdiep je in iets van biologie of scheikunde, je kan er moslim bij blijven natuurlijk
pi_169869325
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 18:07 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik ben heel overtuigd van het bestaan van Allah. Ik ben er ook helemaal van overtuigd dat de islam de enige juiste religie is.
Dat zit allemaal in je hoofd. Je hebt gewoon wat schokken nodig om van die onzin af te raken.

http://www.dailymail.co.u(...)ng-study-claims.html
pi_169869368
Zou de islam niet een beetje een obsessie bij je zijn, TS?
Waarschijnlijk voel je je wat vrijer en gelukkiger als je het een beetje loslaat.
Twiddel
pi_169869467
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:15 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Er is zeer zeker wel een verband tussen intelligentie en IQ. Er is ook een verband tussen het aantal mensen die niet in evolutie gelooft en hun educatie. De meeste mensen die evolutie verwerpen komen uit poeplanden met slechte scholen of streng islamitische landen waar je achterlijk wordt gehouden, vooral als je geen pik tussen je benen hebt, want goddelijke logica.

Ook neemt religie sterk af bij de meest intelligentie mensen onder ons zoals de elite wetenschappers. Natuurlijk zijn er een paar elite wetenschappers die gelovig zijn, maar er is zeer zeker wel een verband.

Echter is dit allemaal irrelevant. Wat ik dus bedoel is, als je slim genoeg bent kun je iets anders vinden dan de koran. De koran en de bijbel zijn maar domme boeken die eigenlijk niks nuttigs vertellen. Verdiep je in iets van biologie of scheikunde, je kan er moslim bij blijven natuurlijk
Kan je dit statistisch onderbouwen voor wat betreft islamitische landen?
pi_169869494
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik moet in een bron aantonen dat mensen in streng islamitische landen zoals saudie arabië minder kennis van wetenschap hebben in vergelijking tot de mensen in rijke europese landen?

Serieus?
pi_169869537
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:21 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Ik moet in een bron aantonen dat mensen in streng islamitische landen zoals saudie arabië
Dat hun iq lager is ja, dat is immers de stelling die je poneert.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2017 20:23:12 ]
pi_169869555
quote:

[..]

In islamitische landen is het IQ lager omdat er veel inteelt is.
pi_169869613
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:23 schreef keci_siken het volgende:

[..]

In islamitische landen is het IQ lager omdat er veel inteelt is.
Er is sowieso een verband tussen afkomst (mag ik ras noemen?) en iq. Om de vergelijking zuiver te houden zou je dus moeten vergelijken tussen mensen van dezelfde afkomst waarbij de ene groep religieus is, en de andere niet.
pi_169869631
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat hun iq lager is ja, dat is immers de stelling die je poneert.
Google is niet zo moeilijk hoor. En dat was niet mijn stelling. Ik heb alleen ff voor je gegoogled omdat ik zelf ook benieuwd was.

pi_169869730
quote:

[..]

https://www.researchgate.(...)08ae3c6534365527.pdf
pi_169869753
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:25 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Google is niet zo moeilijk hoor. En dat was niet mijn stelling. Ik heb alleen ff voor je gegoogled omdat ik zelf ook benieuwd was.

[ afbeelding ]
LOL, statistiek interpreteren is niet jouw sterke kant zie ik al. Kijk eens naar de variabelen, dit gaat zeker niet expliciet over religie.
pi_169869808
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:28 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

LOL, statistiek interpreteren is niet jouw sterke kant zie ik al. Kijk eens naar de variabelen, dit gaat zeker niet expliciet over religie.
Tekst interpreteren is zeker niet de jouwe. Ik stelde geen verband tussen streng islamitische landen en IQ, enkel een verband tussen mensen die evolutie verwerpen en streng islamitische mensen.
Ik doe geen uitspraken over dingen die ik niet zeker weet. Al lijkt het mij wel dat er een verband is tussen het IQ van moslims die hier opgroeien en die in saudie arabië zitten. Puur door het gegeven dat educatie hier beter en vrijer is.
pi_169870120
quote:
Dank voor de link. Dat zal ik later op mijn gemak doornemen.
pi_169873262
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:15 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan het religieuze verband tussen sociale contract en gebrek aan betrokkenheid? Waar mensen in deze onzekere wereld verlangen naar zekerheden in de vorm van religie? Wat dus weinig te doen heeft met je intelligentie, maar meer met gevoel want het menselijk gevoel kan niet goed omgaan met onzekerheden en angst. Religie is menselijke reactie op angst.
pi_169887492
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:16 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan het religieuze verband tussen sociale contract en gebrek aan betrokkenheid? Waar mensen in deze onzekere wereld verlangen naar zekerheden in de vorm van religie? Wat dus weinig te doen heeft met je intelligentie, maar meer met gevoel want het menselijk gevoel kan niet goed omgaan met onzekerheden en angst. Religie is menselijke reactie op angst.
Opmerkelijk genoeg spelen de meest populaire religies in op die natuurlijke angst in de vorm van eeuwige verdoemenis na de dood.
Doet dit je niet een klein beetje twijfelen aan de authenticiteit van religie?

Religie werkt inderdaad sterk bij mensen die onzeker zijn. Je ziet dat mensen die in een doodbedreigende situatie zitten uitroepen naar goden. Maar er is ook een verband tussen intelligentie en educatie; en een verband tussen religiositeit en educatie. Ik durf te stellen dat in de jungles van afrika 100% van de mensen in het bovennatuurlijke geloven puur omdat ze weinig moderne kennis hebben.

Nog iets opmerkelijks is dat er meer dan 50.000 verschillende religies zijn. Het is dus eigenlijk al bewezen dat mensen altijd in iets willen geloven, en dat datgene niet bijzonder of kloppend hoeft te zijn. Men neemt 99% van de tijd de religie van zijn of haar ouders over. Dus of jij jouw geloof de ware vindt wordt bijna altijd volledig bepaald door uit wiens kut je toevallig gekomen bent.

Denk daar eens over na. Je lijkt me een nieuwsgierig persoon. Dus eens wat onderzoek. Als allah echt is bewijst het zichzelf. Of wordt twijfelen en kritisch zijn als iets negatiefs gezien? Goh! wat toevallig zeg!
pi_169887792
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 16:52 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Opmerkelijk genoeg spelen de meest populaire religies in op die natuurlijke angst in de vorm van eeuwige verdoemenis na de dood.
Doet dit je niet een klein beetje twijfelen aan de authenticiteit van religie?
Leuk feitje hierbij is wel dat bijna iedereen die ooit iets van 'gene zijde' persoonlijk ervaren heeft bijna niemand gewag heeft gemaakt of bevestigt heeft dat er een toornachtige, veroordelende straffende God bestaat. Bijna altijd is het antwoord geruststellend en niets om bang voor te zijn.

Kun je zeggen: 'ja, maar goed, volgens mij is dat puur neurobiologisch', maar goed, het is wel het enige echte tastbare lijntje dat er iets over zegt en waar echt ervaringen over bestaat. De rest zit allemaal puur in het hoofd als door de opvoeding en uit een boek gehaalde overtuigingen.
pi_169898602
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 18:07 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

En als ik dat niet wil? Ik ben heel overtuigd van het bestaan van Allah. Ik ben er ook helemaal van overtuigd dat de islam de enige juiste religie is.

Dat je overtuigd bent van het bestaan van Allah =/ dat je hem ook wilt volgen.
Als je ervan overtuigd bent dat dit alles is, waarom twijfel je dan nog?
  vrijdag 31 maart 2017 @ 08:06:30 #227
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_169899862
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 00:26 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zou je ook zo hard een christenen proberen te overtuigen om niet in Jezus te geloven?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_169899913
Te lang verhaal.
Zonder wrijving geen glans
pi_169900538
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Er is sowieso een verband tussen afkomst (mag ik ras noemen?) en iq. Om de vergelijking zuiver te houden zou je dus moeten vergelijken tussen mensen van dezelfde afkomst waarbij de ene groep religieus is, en de andere niet.
Ja eeeehm, nee dat is er dus niet. Dat verschil is er voornamelijk omdat in bepaalde delen van de wereld men dommer gehouden wordt (of in andere delen wordt men meer gestimuleerd om te floreren, klinkt wat positiever).
pi_169900769
TS, serieuze vraag, draag je ook een Hijab?
Twiddel
pi_169900852
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 09:15 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Ja eeeehm, nee dat is er dus niet. Dat verschil is er voornamelijk omdat in bepaalde delen van de wereld men dommer gehouden wordt (of in andere delen wordt men meer gestimuleerd om te floreren, klinkt wat positiever).
Die is er wel

"In the Minnesota Study of Twins Reared Apart, monozygotic twins separated shortly after birth were reunited in adulthood.[50] These adopted, reared-apart twins were as similar to one another as were twins reared together on a wide range of measures including general cognitive ability, personality, religious attitudes, and vocational interests, among others"

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Behavioural_genetics
https://en.m.wikipedia.or(...)y#Twins_reared_apart
  vrijdag 31 maart 2017 @ 09:52:51 #233
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_169900950
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 09:44 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Die is er wel

"In the Minnesota Study of Twins Reared Apart, monozygotic twins separated shortly after birth were reunited in adulthood.[50] These adopted, reared-apart twins were as similar to one another as were twins reared together on a wide range of measures including general cognitive ability, personality, religious attitudes, and vocational interests, among others"

Je snapt niet hoe IQ werkt:

To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_169901269
Ik benijd je TS. Ik zou willen dat ik alle verhalen van de Koran had gelezen. Maar heb je ook de boodschap achter de verhalen begrepen? Waarom ga je niet met de kennis die je bewapend bent zelf op zoek naar verklaringen van het leven? Waarom wil je zo graag dat al je vragen beantwoord worden met een boek? Waarom ga je zelf niet filosoferen en je eigen verhalen schrijven? Waar ben je bang voor? Vergeet niet dat het mooiste geschenk dat Allah je heeft gegeven je eigen zelf is, die vrij is om te denken, ontdekken en een mening te vormen. Doe daar wat mee en je zal de voldoening halen die je zoekt.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_169901336
mss moet je gewoon christen worden
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_169901338
Ben beetje druk geweest waardoor ik hier niet heb gereageerd. Ga ik vandaag doen.
pi_169901346
quote:
99s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 09:34 schreef summer2bird het volgende:
TS, serieuze vraag, draag je ook een Hijab?
Yup, nog niet zo lang. Sinds november 2015.
pi_169901413
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 10:21 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Yup, nog niet zo lang. Sinds november 2015.
Misschien vind je dit wel interessant om te luisteren:
Ik bedoel het niet om lullig te zijn, maar deze mevrouw heeft zich erg verdiept in de Koran en heeft de oorsprong en het gebruik van de Hijab uitgezocht.
:)
Twiddel
pi_169901477
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 09:44 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Die is er wel

Er is natuurlijk een wezenlijk verschil tussen de uitspraak dat tweelingen, die apart (maar wel allemaal binnen dezelfde Amerikaanse staat) zijn opgegroeid, vergelijkbare cognitieve vaardigheden hebben en de uitspraak dat afkomst en iq verband met elkaar houden.
pi_169913447
quote:
99s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 10:26 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Misschien vind je dit wel interessant om te luisteren:
Ik bedoel het niet om lullig te zijn, maar deze mevrouw heeft zich erg verdiept in de Koran en heeft de oorsprong en het gebruik van de Hijab uitgezocht.
:)
koran en sunnah zijn duidelijk genoeg
pi_169917729
Boze oma valt moslima aan

Maghrebijnse moet oppassen, vooral als ze in de buurt van Zutphen woont
pi_169918437
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:11 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Misschien wel ja. Coherent is namelijk niet het woord wat je zoekt in deze context.

Sluiten elkaar uit; onverenigbaar; tegenstrijdig; contradictorisch, in tegenspraak ...
"Pools are perfect for holding water"
pi_169918536
Maare ... ja, goh ... Ga vaker naar de moskee of zo ... Dan krijg je voorgelezen uit de Koran, en hoef je het dus zelf niet te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 01-04-2017 00:40:25 ]
pi_169919384
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 00:22 schreef probeer het volgende:

[..]

Misschien wel ja. Coherent is namelijk niet het woord wat je zoekt in deze context.

Sluiten elkaar uit; onverenigbaar; tegenstrijdig; contradictorisch, in tegenspraak ...
nee :')
pi_169922620
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 01:23 schreef Drug het volgende:

[..]

nee :')
Ehh, ja.
  zaterdag 1 april 2017 @ 12:21:16 #246
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_169922752
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 00:22 schreef probeer het volgende:

[..]

Je weet wel dat een duizend jaar geleden het vooral de christelijke Europeanen de domme barbaarse volk waren, en Islamitische landen de hotspot voor kunst, cultuur en wetenschap?
  zaterdag 1 april 2017 @ 12:26:05 #247
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_169922838
quote:

[..]

Iedereen heeft wel eens op een bepaald punt in zijn leven dat er twijfels bestaan over zijn eigen geloof/zienswijze.
pi_169922887
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 12:21 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Islamitische landen de hotspot voor kunst, cultuur en wetenschap?
Hoe tijden veranderen.
pi_169935458
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:17 schreef summer2bird het volgende:
Zou de islam niet een beetje een obsessie bij je zijn, TS?
Waarschijnlijk voel je je wat vrijer en gelukkiger als je het een beetje loslaat.
Wat bedoel je met obsessie? Ik voel me schuldig dat ik zo weinig doe.
pi_169935574
quote:

[..]

Ik ben overtuigd van Allah en de islam als religie. Ik heb allerlei gekker ideeën tijdens het gebed en voel me dan een hypocriet. Heb het idee dat mijn hart ook verhard is jegens Allah. Ik vind het lastig het je zo uit te leggen. Het is vooral veel gevoel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')