abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169817473
Het lukt me om Kodi te casten via de entire screen optie in de Chrome browser, alleen het geluid van Kodi doet het niet op mijn TV, wel op mijn mac. Het geluid doet het wel bij andere websites met geluid. Welke instelling moet ik veranderen?
Allemaal cabaretteketet!
pi_169817521
Wat is dit voor Frankenstein-oplossing dan? :D
Je kan dan beter kijken naar een oplossing als Plex, die kan rechtstreeks naar je Chromecast casten.

https://plex.tv
Powered by JanetjeŽ
  maandag 27 maart 2017 @ 18:16:09 #3
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_169817782
Ik raad aan om Kodi te gebruiken in combinatie met localcast. Het opzetten is even een gedoe maar daarna werkt het heel aardig.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_169818648
Kodi via chromecast??? Dat gaat sws niet goed werken.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_169823847
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 18:00 schreef Dubbeldrank het volgende:
Wat is dit voor Frankenstein-oplossing dan? :D
Je kan dan beter kijken naar een oplossing als Plex, die kan rechtstreeks naar je Chromecast casten.

https://plex.tv
Hoezo? Het is te doen zoals ik schreef, alleen zonder geluid. Dus vroeg me af hoe ik er geluid bij kan krijgen? Zo moeilijk is mijn vraag toch niet? En Plex is geen Kodi....
Allemaal cabaretteketet!
pi_169829476
-edit-
Laat ook maar...
Powered by JanetjeŽ
pi_169831923
Zeg dan niets...
Allemaal cabaretteketet!
pi_169832145
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:51 schreef freaky40 het volgende:
Zeg dan niets...
Als je hier geholpen wil worden kan je beter wat vriendelijker zijn. Het is maar een tip!
Powered by JanetjeŽ
pi_169832672
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:04 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Als je hier geholpen wil worden kan je beter wat vriendelijker zijn. Het is maar een tip!
Ik dacht dat mijn vraag behoorlijk vriendelijk was. Als er dan vervolgens bot gereageerd wordt is dat dan gewoon een typisch gevalletje actie=reactie...Zo simpel is dat.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 28 maart 2017 @ 12:00:16 #10
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169833126
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:36 schreef freaky40 het volgende:

[..]

Ik dacht dat mijn vraag behoorlijk vriendelijk was. Als er dan vervolgens bot gereageerd wordt is dat dan gewoon een typisch gevalletje actie=reactie...Zo simpel is dat.
Hij heeft wel een puntje eerlijk gezegd, je gebruikt Kodi nu niet hoe het echt bedoelt is en het zal wel werken maar niet altijd even geweldig. Dit zou eventueel ook een dingetje kunnen zijn met de codex misschien? Als ik een mkv filmpje op mijn android start werkt alleen de VLC met geluid, de rest van de spelers kan er niet (goed) mee omgaan.

En als je een beetje moeilijk wil en kán doen: http://www.alphr.com/goog(...)google-chromecast-in

quote:
The long way:

Download ES File Explorer, Kodi, LocalCast and XML file PlayerFactoryCore.
Open ES File Explorer, open Settings | Display settings and make sure "Show hidden files" is ticked.
Next, make sure your Kodi or XBMC media centre is connected to the Kodi app.
Once done, go into ES File Explorer again and open the Downloads folder.
Here you should find the PlayerFactoryCore.xml file you downloaded earlier (if not, navigate to where your downloaded files are saved).
Copy the PlayerFactoryCore.xml file and navigate to Android | Data and look for either "org.xbmc.kodi" or "org.xbmc.xbmc" depending on which streamer you use. Kodi will be "org.xbmc.kodi"
Once open, click through Files | .kodi (or .xbmc, depending which one you've used) | userdata and then paste the PlayerFactoryCore.xml file into this folder.
Open Kodi and navigate to the video file you want to watch.
Kodi will then automatically launch LocalCast - although Android will ask you which casting app you would like to use.
Once loaded, you'll be prompted to press "Play" and asked which device you'd like to stream to.
You'll then have to click "Play" one more time, and it should, finally, play on your Chromecast-connected TV.

[ Bericht 47% gewijzigd door jogy op 28-03-2017 12:05:40 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_169833255
TS vraagt om Kodi te casten en niet om plex oid. Het is natuulijk kut, maar het kan wel. Net als zoveel met Kodi.

Anyway, hier kun je een workaround vinden.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_169833262
Nee, laat maar dan. Ga geen capriolen uithalen.
Allemaal cabaretteketet!
pi_169833285
verkeerd
Uitvinder van de biersmiley.
pi_169833291
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:07 schreef dimmak het volgende:
TS vraagt om Kodi te casten en niet om plex oid. Het is natuulijk kut, maar het kan wel. Net als zoveel met Kodi.

Anyway, hier kun je een workaround vinden.
Dat is allemaal op android gebaseerd en ik heb een iPhone.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 28 maart 2017 @ 12:10:56 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169833344
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:08 schreef freaky40 het volgende:

[..]

Dat is allemaal op android gebaseerd en ik heb een iPhone.
Maar Chromecast is Android en daar gaat het nu om toch? Je wil via je Kodi het liefst naar je Chromecast toe casten.

En je hebt ook 'google Home' voor IOS waar je misschien wat betere controle over je Chromecast kan krijgen.
Vrijheid
pi_169833568
Met Google Home kom ik niet in mijn Kodi.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 28 maart 2017 @ 12:30:19 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169833703
Oh joh: https://www.reddit.com/r/(...)entire_screenwindow/

I enabled the chrome flag:
chrome://flags/#try-supported-channel-layouts

Causes audio output streams to check if channel layouts other than the default hardware layout are available. Windows
And audio now works when casting the entire screen.

Dus plak chrome://flags/#try-supported-channel-layouts in je chrome browser en schakel het in.

(Weer wat geleerd :@ )
Vrijheid
pi_169833868
Aha ok, maar ik kan deze optie niet vinden. Alles is in het Nederlands en als ik zoek kan ik deze optie ook niet vinden.
Wel deze optie maar deze staat ingeschakeld maar maakt geen enkel verschil...#disable-audio-support-for-desktop-share
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 28 maart 2017 @ 13:03:20 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169834217
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:40 schreef freaky40 het volgende:
Aha ok, maar ik kan deze optie niet vinden. Alles is in het Nederlands en als ik zoek kan ik deze optie ook niet vinden.
Wel deze optie maar deze staat ingeschakeld maar maakt geen enkel verschil...#disable-audio-support-for-desktop-share
Die zou ik gewoon uit laten, en als je chrome://flags/#disable-cast-streaming-hw-encoding probeert? (ff uitzetten of aanzetten naargelang hoe het nu staat)
Vrijheid
pi_169834419
Hij blijft het niet doen. Nu las ik net dat geluid van Desktop streaming niet wordt ondersteund voor een Mac, alleen bij een PC. Geluid van tabbladen gaat wel gewoon goed, maar daar heb je niet veel aan met Kodi.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 28 maart 2017 @ 13:25:36 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169834566
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:17 schreef freaky40 het volgende:
Hij blijft het niet doen. Nu las ik net dat geluid van Desktop streaming niet wordt ondersteund voor een Mac, alleen bij een PC. Geluid van tabbladen gaat wel gewoon goed, maar daar heb je niet veel aan met Kodi.
Maar je constructie is nu dus een (media) PC met Kodi die je via je iPhone streamt naar Chromecast? Of heb je iets van kodi op je iPhone staan waar je alles mee doet?
Vrijheid
pi_169834661
Nee, ik heb een Mac met Kodi, en ik heb niets van Kodi op mijn iPhone.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 28 maart 2017 @ 13:32:54 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169834719
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:29 schreef freaky40 het volgende:
Nee, ik heb een Mac met Kodi, en ik heb niets van Kodi op mijn iPhone.
Ah check.

Laatste optie die ik kan bedenken is: http://www.localcast-app.com/. Zelf geen ervaring mee maar lijkt wel te doen wat je wil en kan je blijkbaar ook verbinden met Kodi. Kan je op je iPhone en op je Chromecast zetten en dan dus zonder browser streamen.
Vrijheid
pi_169837672
Localcast kan alleen op android toestellen in de beschrijvingen die ik tot nu toe heb gelezen er over en youtube filmpjes er over gezien heb. Verder heb ik geen kodi op mijn telefoon maar op mijn Mac. Dus ik zou niet weten hoe dat draaiend te maken.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 28 maart 2017 @ 16:23:07 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169837832
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:16 schreef freaky40 het volgende:
Localcast kan alleen op android toestellen in de beschrijvingen die ik tot nu toe heb gelezen er over. Verder heb ik geen kodi op mijn telefoon maar op mijn Mac. Dus ik zou niet weten hoe dat draaiend te maken.
Ik ben toch bang dat je kodi voor het moment los moet laten eigenlijk en een app op chromecast direct verbinding moet laten maken met de bestanden zodat deze ze direct af kan spelen. Eventueel kan je dan weer met je iPhone als afstandsbediening relaxed op de bank een filmpje opstarten. Zoiets.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')