Hoezo? Het is te doen zoals ik schreef, alleen zonder geluid. Dus vroeg me af hoe ik er geluid bij kan krijgen? Zo moeilijk is mijn vraag toch niet? En Plex is geen Kodi....quote:Op maandag 27 maart 2017 18:00 schreef Dubbeldrank het volgende:
Wat is dit voor Frankenstein-oplossing dan?
Je kan dan beter kijken naar een oplossing als Plex, die kan rechtstreeks naar je Chromecast casten.
https://plex.tv
Als je hier geholpen wil worden kan je beter wat vriendelijker zijn. Het is maar een tip!quote:
Ik dacht dat mijn vraag behoorlijk vriendelijk was. Als er dan vervolgens bot gereageerd wordt is dat dan gewoon een typisch gevalletje actie=reactie...Zo simpel is dat.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 11:04 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Als je hier geholpen wil worden kan je beter wat vriendelijker zijn. Het is maar een tip!
Hij heeft wel een puntje eerlijk gezegd, je gebruikt Kodi nu niet hoe het echt bedoelt is en het zal wel werken maar niet altijd even geweldig. Dit zou eventueel ook een dingetje kunnen zijn met de codex misschien? Als ik een mkv filmpje op mijn android start werkt alleen de VLC met geluid, de rest van de spelers kan er niet (goed) mee omgaan.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 11:36 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Ik dacht dat mijn vraag behoorlijk vriendelijk was. Als er dan vervolgens bot gereageerd wordt is dat dan gewoon een typisch gevalletje actie=reactie...Zo simpel is dat.
quote:The long way:
Download ES File Explorer, Kodi, LocalCast and XML file PlayerFactoryCore.
Open ES File Explorer, open Settings | Display settings and make sure "Show hidden files" is ticked.
Next, make sure your Kodi or XBMC media centre is connected to the Kodi app.
Once done, go into ES File Explorer again and open the Downloads folder.
Here you should find the PlayerFactoryCore.xml file you downloaded earlier (if not, navigate to where your downloaded files are saved).
Copy the PlayerFactoryCore.xml file and navigate to Android | Data and look for either "org.xbmc.kodi" or "org.xbmc.xbmc" depending on which streamer you use. Kodi will be "org.xbmc.kodi"
Once open, click through Files | .kodi (or .xbmc, depending which one you've used) | userdata and then paste the PlayerFactoryCore.xml file into this folder.
Open Kodi and navigate to the video file you want to watch.
Kodi will then automatically launch LocalCast - although Android will ask you which casting app you would like to use.
Once loaded, you'll be prompted to press "Play" and asked which device you'd like to stream to.
You'll then have to click "Play" one more time, and it should, finally, play on your Chromecast-connected TV.
Dat is allemaal op android gebaseerd en ik heb een iPhone.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 12:07 schreef dimmak het volgende:
TS vraagt om Kodi te casten en niet om plex oid. Het is natuulijk kut, maar het kan wel. Net als zoveel met Kodi.
Anyway, hier kun je een workaround vinden.
Maar Chromecast is Android en daar gaat het nu om toch? Je wil via je Kodi het liefst naar je Chromecast toe casten.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 12:08 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Dat is allemaal op android gebaseerd en ik heb een iPhone.
Die zou ik gewoon uit laten, en als je chrome://flags/#disable-cast-streaming-hw-encoding probeert? (ff uitzetten of aanzetten naargelang hoe het nu staat)quote:Op dinsdag 28 maart 2017 12:40 schreef freaky40 het volgende:
Aha ok, maar ik kan deze optie niet vinden. Alles is in het Nederlands en als ik zoek kan ik deze optie ook niet vinden.
Wel deze optie maar deze staat ingeschakeld maar maakt geen enkel verschil...#disable-audio-support-for-desktop-share
Maar je constructie is nu dus een (media) PC met Kodi die je via je iPhone streamt naar Chromecast? Of heb je iets van kodi op je iPhone staan waar je alles mee doet?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 13:17 schreef freaky40 het volgende:
Hij blijft het niet doen. Nu las ik net dat geluid van Desktop streaming niet wordt ondersteund voor een Mac, alleen bij een PC. Geluid van tabbladen gaat wel gewoon goed, maar daar heb je niet veel aan met Kodi.
Ah check.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 13:29 schreef freaky40 het volgende:
Nee, ik heb een Mac met Kodi, en ik heb niets van Kodi op mijn iPhone.
Ik ben toch bang dat je kodi voor het moment los moet laten eigenlijk en een app op chromecast direct verbinding moet laten maken met de bestanden zodat deze ze direct af kan spelen. Eventueel kan je dan weer met je iPhone als afstandsbediening relaxed op de bank een filmpje opstarten. Zoiets.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 16:16 schreef freaky40 het volgende:
Localcast kan alleen op android toestellen in de beschrijvingen die ik tot nu toe heb gelezen er over. Verder heb ik geen kodi op mijn telefoon maar op mijn Mac. Dus ik zou niet weten hoe dat draaiend te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |