abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169810822
Nog even en dit topic kan naar CUL.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 27 maart 2017 @ 12:20:53 #77
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_169810825
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:03 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Je kan die bouwstoffen ook via groenten, fruit, soja etc binnenkrijgen, dus dat is een non-argument.
Soja is minstens zo afschuwelijk en per definitie ongezond. Zeker zoals het in het westen geconsumeerd wordt ; ongefermenteerd.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_169810898
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Fruit meer belastend voor het milieu dan vlees? Zelden in m'n leven zo'n boude uitspraak gehoord.
Een Mango uit Brazilie die jij hier in Nederland eet is belastender voor het milieu dan een Nederlandse Kip uit Barneveld die jij eet hier
Of een appel uit Nieuw-Zeeland of druiven uit India.
Feit.

Of aardappelen in Februari uit Marokko, komen ook niet per bakfiets, maar met grote vervuilende boten.

Aardbeien uit Egypte rond de kerst met het vliegtuig.

Om paar voorbeelden te geven.
Hell To The Liars
  maandag 27 maart 2017 @ 12:25:54 #79
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_169810912
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Gewoon dagelijks een stuk vlees. Dat mensen daarin doorslaan is weer een andere discussie.
70 gram is meer dan voldoende wanneer je het argument van de benodigde bouwstoffen aanhoudt. Het gemiddelde ligt daar driemaal boven. En dat is gerekend per Nederlander. Niet per persoon die ook daadwerkelijk vlees eet. Maar inderdaad een andere discussie :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_169810924
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Soja is minstens zo afschuwelijk en per definitie ongezond. Zeker zoals het in het westen geconsumeerd wordt ; ongefermenteerd.
Je kan gewoon gefermenteerd Soja producten verkrijgen en natuurlijk Soja met mate gebruiken.
Wat denk je dat die kippen, koeien, etc. eigenlijk te eten krijgen?
  maandag 27 maart 2017 @ 12:27:02 #81
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_169810940
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:25 schreef Droopie het volgende:

[..]

Een Mango uit Brazilie die jij hier in Nederland eet is belastender voor het milieu dan een Nederlandse Kip uit Barneveld die jij eet hier
Feit.
Ofwel : Je vergelijkt appels met peren om een punt te maken.
pi_169810965
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:25 schreef Droopie het volgende:

[..]

Feit.

Of aardappelen in Februari uit Marokko, komen ook niet per bakfiets, maar met grote vervuilende boten.

Aardbeien uit Egypte rond de kerst met het vliegtuig.

Om paar voorbeelden te geven.
Ik ken de cijfers niet, maar het kippenvoer van jouw biologische kip moet ook getransporteerd worden. M.a.w. dat zou nog wel eens vies kunnen tegenvallen.
  maandag 27 maart 2017 @ 12:28:23 #83
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_169810973
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:26 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Je kan gewoon gefermenteerd Soja producten verkrijgen en natuurlijk Soja met mate gebruiken.
Wat denk je dat die kippen, koeien, etc. eigenlijk te eten krijgen?
Gefermenteerde soja-producten zijn verkrijgbaar maar wordt in de regel niet geconsumeerd wanneer mensen soja consumeren.

Verder hoef je het tegenover mij niet te verdedigen hoor. Maar wanneer je het over gezond en milieutechnische voordeligheid hebt dan past soja simpelweg niet in dat plaatje.
pi_169811107
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 11:21 schreef Murdera het volgende:
Baudets stormtroepen? In _O_

[ afbeelding ]
Ik heb het kartelmes al geslepen _O_
pi_169811116
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Gefermenteerde soja-producten zijn verkrijgbaar maar wordt in de regel niet geconsumeerd wanneer mensen soja consumeren.

Verder hoef je het tegenover mij niet te verdedigen hoor. Maar wanneer je het over gezond en milieutechnische voordeligheid hebt dan past soja simpelweg niet in dat plaatje.
De gezondheidsrisico's m.b.t. ongefermenteerde Sojaj zijn volgens mij ook niet aangetoond. Soja direct consumeren i.p.v. vlees is uiteraard zeker voordeliger voor het milieu.
pi_169811219
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Eens. Soja is ook een enorme belasting voor het milieu. Samen met de productie van palmolie ( :r ) draagt het bij aan de vernietiging van regenwoud op gigantische schaal. En het kutte is dat die troep echt overal in zit :N.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_169811240
Dom wijf. Zij is doelbewust activiste en scheld mensen uit als ze in haar ogen iets verkeerds zeggen en dan vindt ze het raar dat mensen haar uitschelden, iets toewensen, bedreigen. :') Zelden zo'n dom persoon gezien.
pi_169811266
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:04 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Er zijn genoeg documentaires die je een beeld over de werkomstandigheden in slachterijen kunnen verschaffen.
Met meer moeite ja en dat maakt je stelling dat vlees slecht voor je gezondheid is er ook niet beter op.
pi_169811268
quote:
9s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:41 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Eens. Soja is ook een enorme belasting voor het milieu. Samen met de productie van palmolie ( :r ) draagt het bij aan de vernietiging van regenwoud op gigantische schaal. En het kutte is dat die troep echt overal in zit :N.
Verreweg de meeste Soja wordt gebruikt als dierenvoer.
pi_169811288
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:44 schreef Chewie het volgende:

[..]

Met meer moeite ja en dat maakt je stelling dat vlees slecht voor je gezondheid is er ook niet beter op.
Wat bedoel je?
pi_169811291
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:42 schreef Krollie het volgende:
Dom wijf. Zij is doelbewust activiste en scheld mensen uit als ze in haar ogen iets verkeerds zeggen en dan vindt ze het raar dat mensen haar uitschelden, iets toewensen, bedreigen. :') Zelden zo'n dom persoon gezien.
Ze had vanmorgen een fittie met Ebru Umar op twitter..
Dat kind is niet alleen extreemlinks maar ook nog extreem dom.
pi_169811302
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:45 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Sorry ik quote de verkeerde reactie, 1 moment
pi_169811304
Open anders even een apart topic over dat soja/veganistengedoe.
pi_169811317
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:44 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Verreweg de meeste Soja wordt gebruikt als dierenvoer.
Weet ik.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_169811359
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:45 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Deze had ik moeten quoten

quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:03 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Je kan die bouwstoffen ook via groenten, fruit, soja etc binnenkrijgen, dus dat is een non-argument.
Met meer moeite en dit toont natuurlijk niet aan dat vlees per definitie ongezond is.
pi_169811369
quote:
9s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:48 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Weet ik.
quote:
9s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:48 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Weet ik.
Ok, dus het probleem is dan niet de Soja, maar meer waar het voor gebruikt wordt.
pi_169811371
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat laatste moet je toch even nader verklaren, want mensen eten al vlees zo lang ze bestaan.
Klopt, maar niet in de hoeveelheden die we nu consumeren in de westerse wereld. Dat is wel een vorm van behoorlijke overdaad. In het verleden stond vlees echt niet elke dag op het menu. Toen was vlees echt een luxe product. Elke dag vlees is gezien de geschiedenis van de mens niet de norm.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_169811396
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:50 schreef Chewie het volgende:

[..]

Deze had ik moeten quoten

[..]

Met meer moeite en dit toont natuurlijk niet aan dat vlees per definitie ongezond is.
Hoe kom je daar bij. Het kost helemaal niet meer moeite.
Er zijn verbanden tussen vlees en verschillende ziektes.

Maar eens met een ander poster. Dit hoort in een ander topic.
pi_169811437
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:46 schreef wolkentoetje het volgende:
Open anders even een apart topic over dat soja/veganistengedoe.
Precies.

Wegwezen hier. Ga naar CUL hiermee.

Ik wil leuke tweet battles lezen.
pi_169811451
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:52 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij. Het kost helemaal niet meer moeite.
Jawel het kost meer moeite

quote:
Er zijn verbanden tussen vlees en verschillende ziektes.
Dat is wederom geen argument voor de onzinnige stelling dat vlees slecht voor je gezondheid zou zijn, dat is namelijk veel te kort door de bocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')