ESF1Gamer | zondag 26 maart 2017 @ 09:01 | |
Voorbeschouwing Grand Prix van Australië 2017![]() Aankomend weekend is de eerste race van het nieuwe Formule 1 seizoen. Een seizoen waar door velen naar uitgekeken wordt. Door de nieuwe aerodynamische regels zien de auto's er een stuk aggressiever uit en zijn ze een stuk sneller dan de afgelopen jaren. De verwachting is dat de auto's 4 à 5 seconden sneller zijn dan vorig jaar. Of het racen er ook beter op wordt is afwachten, want daar zijn de meningen over verdeeld. Volgens Lewis Hamilton wordt het moeilijker om in te halen, maar volgens Max Verstappen maakt het niet zoveel uit. Een ding is zeker, de coureurs zullen een stuk vermoeider uit hun auto's komen na de race. Dat zal Nico Rosberg niet meer ervaren, want de wereldkampioen is na het behalen van zijn titel vorig seizoen gestopt. ![]() Een vereenvoudigde weergave van de nieuwe regels Australië is de traditionele opening van het seizoen, dus dat betekent voor velen vroeg opstaan, want zowel de kwalificatie als de race is 's ochtends om 7:00 uur Nederlandse tijd. Sinds 1985 staat de Australische Grand Prix op de Formule 1 kalender en sinds 1996 wordt deze op het circuit in het Albert Park in Melbourne verreden. Hier zullen de coureurs zondag 58 keer in de rondte rijden om uiteindelijk een afstand van ruim 307 kilometer af te leggen. ![]() Wie dat het snelste doet is afwachten, maar als de voortekenen niet bedriegen kan het een spannende strijd worden tussen Mercedes en Ferrari met kort daarachter Red Bull Racing met onze eigen Max Verstappen. Ferrari was de afgelopen twee testsessies het snelste, zowel over één enkele ronde als tijdens de racesimulatie. Vorig jaar werd de race uiteindelijk een makkelijke overwinning voor Nico Rosberg, nadat Lewis Hamilton bij de start slecht weg kwam en beide Ferrari's de verkeerde strategie kozen na de herstart. Het ongeluk van Fernando Alonso, die met zijn McLaren achterop de Haas van Esteban Gutierrez reed resulteerde in een rode vlag en herstart achter de safety car. Max Verstappen scoorde in deze race in de Toro Rosso slechts één puntje doordat hij te vroeg binnenkwam en het team nog niet klaar stond. FIA Grand Prix van Australië informatie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Voor het actuele weer in Melbourne
| ||
Zorro | zondag 26 maart 2017 @ 09:02 | |
"Nederlands Elftal is de McLaren van de FIFA" Ze zijn wel allebei oranje, dat kan geen toeval zijn. | ||
Fylax | zondag 26 maart 2017 @ 09:03 | |
stil hier opeens | ||
pmponer | zondag 26 maart 2017 @ 09:03 | |
het is ook niet echt een napraat gp he | ||
Zorro | zondag 26 maart 2017 @ 09:03 | |
Iedereen is gauw terug naar bed. | ||
ShaoliN | zondag 26 maart 2017 @ 09:04 | |
Wat was Daniel zn probleem nou? Die inferieure Franse rommel onder de kap, of was het iets anders? | ||
Fylax | zondag 26 maart 2017 @ 09:04 | |
Ja ik ga ook weer pitten, was gezellig tot over 2 weken ![]() | ||
Meike26 | zondag 26 maart 2017 @ 09:04 | |
Nabeschouwing is spannender dan race | ||
Doevelaer | zondag 26 maart 2017 @ 09:04 | |
Versnellingsbak. ![]() | ||
pmponer | zondag 26 maart 2017 @ 09:04 | |
RIC | ||
StephanL | zondag 26 maart 2017 @ 09:05 | |
Iets met de versnellingen volgens mij. Hij schakelde en de versnelling viel terug. | ||
Asschen_sukar | zondag 26 maart 2017 @ 09:05 | |
Straks weer een gridstraf voor een wissel ![]() | ||
RedWhiteArmy1983 | zondag 26 maart 2017 @ 09:05 | |
RIC ![]() Zelfs nu lacht-ie en is hij positief, gouwe vent ![]() | ||
Fopje | zondag 26 maart 2017 @ 09:05 | |
Ohjaa hier moest ik nog even op reageren:: ![]() | ||
Joene | zondag 26 maart 2017 @ 09:07 | |
wat een saaie bedoening weer. | ||
Meike26 | zondag 26 maart 2017 @ 09:07 | |
Nee, niet doen !! ![]() | ||
Fopje | zondag 26 maart 2017 @ 09:08 | |
Ik vond het wel een vermakelijke race. ![]() | ||
potjecreme | zondag 26 maart 2017 @ 09:10 | |
Leukste momentje: Verstappen die wil weten wat de snelste ronde tijd is en het antwoordt van het team. | ||
Nattekat | zondag 26 maart 2017 @ 09:12 | |
Te laat | ||
pmponer | zondag 26 maart 2017 @ 09:12 | |
VET is DOD | ||
Sinister-D- | zondag 26 maart 2017 @ 09:12 | |
Dik 3 maanden wachten, deze week juichen dat het zo ver is, en dan nu miepen dat het saai is ![]() | ||
Tomatenboer | zondag 26 maart 2017 @ 09:12 | |
Zo, dat zat je dwars hé? ![]() | ||
Sjemmert | zondag 26 maart 2017 @ 09:13 | |
Spreekt Hulkenberg echt Nederlands ? | ||
Nattekat | zondag 26 maart 2017 @ 09:13 | |
Geen echte fans dat. | ||
Fylax | zondag 26 maart 2017 @ 09:13 | |
Nee, Russisch. | ||
Sjemmert | zondag 26 maart 2017 @ 09:15 | |
Na zdorovie | ||
Meike26 | zondag 26 maart 2017 @ 09:15 | |
Tja, ach, je moet toch wat om de topics vol te krijgen.. Er gebeurde vrij weinig. Wel leuk die poging van Verstappen op Raikkonen aan het eind, alleen te laat ingezet denk ik, had ie 2 a 3 rondjes eerder moeten doen. | ||
Sjemmert | zondag 26 maart 2017 @ 09:16 | |
Godver ben wel moe nu was een lange nacht zo. | ||
Peterselieman | zondag 26 maart 2017 @ 09:16 | |
Alonso: op een normaal circuit zouden we laatste en voorlaatste zijn geworden ![]() | ||
aesop | zondag 26 maart 2017 @ 09:16 | |
Overigens zakt Magnussen weer door het ijs vandaag. Misschien te vroeg om hem af te schrijven maar ik geloof er niet meer in. Verder matige race van Stoffel en Stroll. Plusjes voor Giovinazzi, STR, en hoewel langzamer dan Perez, ook voor Ocon. Mooie actie op Alonso hoewel de vraag is of de McLaren niet al aan het stuk gaan was. Stoffel ziet er gesloopt uit trouwens... | ||
MakkieR | zondag 26 maart 2017 @ 09:16 | |
Nu maar hopen op fouten en gebreken van Mercedes en Ferrari in de komende wedstrijden. ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 26 maart 2017 @ 09:16 | |
Harde woorden van Alonso ![]() | ||
Ronald-Koeman | zondag 26 maart 2017 @ 09:17 | |
Huh. Sinds wanneer kan Vandoorne nederlands? | ||
Fopje | zondag 26 maart 2017 @ 09:17 | |
Ja ![]() Magnussen viel inderdaad tegen zeg... had hem zelf toch wat hoger ingeschat. | ||
Sjemmert | zondag 26 maart 2017 @ 09:18 | |
Hij heeft vroeger gekart in Nederland toch ? | ||
Peterselieman | zondag 26 maart 2017 @ 09:18 | |
sinds 2 minuten geleden | ||
aesop | zondag 26 maart 2017 @ 09:18 | |
Ik had nog enigizns de verwachting dat de nieuwe reglementen hem zouden liggen. | ||
MakkieR | zondag 26 maart 2017 @ 09:18 | |
Vandoorne komt toch uit hetzelfde land als Verstappen...Belgie ![]() Al wonen die lui meer in Monaco dan thuis ![]() | ||
lord_bono | zondag 26 maart 2017 @ 09:19 | |
Was een voice-over zoals in Duitsland toch? | ||
Ronald-Koeman | zondag 26 maart 2017 @ 09:19 | |
![]() | ||
Sjemmert | zondag 26 maart 2017 @ 09:20 | |
Pas op he | ||
MakkieR | zondag 26 maart 2017 @ 09:20 | |
gaan we schelden? ![]() | ||
RedWhiteArmy1983 | zondag 26 maart 2017 @ 09:21 | |
Zelfde moeder als Hulkenberg. ![]() | ||
Sjemmert | zondag 26 maart 2017 @ 09:22 | |
Was toch wel het moment van de race met die drie | ||
potjecreme | zondag 26 maart 2017 @ 09:22 | |
Dat is het gevoel wat we hebben gemist. Laat ons toch. ![]() | ||
MakkieR | zondag 26 maart 2017 @ 09:22 | |
Duitsland, Belgie, of Nederland, het is allemaal Germaans ![]() | ||
Zorro | zondag 26 maart 2017 @ 09:22 | |
Hee ik zie dat Hulk.. O laat maar. | ||
Doevelaer | zondag 26 maart 2017 @ 09:22 | |
Hulkenberg spreekt Nederlands! | ||
Ronald-Koeman | zondag 26 maart 2017 @ 09:22 | |
jij begon met de heiligschennis ![]() | ||
Nattekat | zondag 26 maart 2017 @ 09:22 | |
Doet ie ook, Verstappen komt inderdaad uit België ![]() | ||
Fopje | zondag 26 maart 2017 @ 09:22 | |
Ik hield me nog in... ![]() | ||
pmponer | zondag 26 maart 2017 @ 09:22 | |
vaak op vakantie in zandvoort geweest denk ik | ||
trein2000 | zondag 26 maart 2017 @ 09:22 | |
De eerste ronde was kut, dat is duidelijk. | ||
Sjemmert | zondag 26 maart 2017 @ 09:23 | |
Haha | ||
Meike26 | zondag 26 maart 2017 @ 09:23 | |
Mensen, het ligt niet aan uw tv, ja Hulkenberg spreekt Nederlands ! | ||
Sinister-D- | zondag 26 maart 2017 @ 09:23 | |
technisch gezien heeft ie wel gelijk.... | ||
pmponer | zondag 26 maart 2017 @ 09:23 | |
Dat die na-synchronisatie al zo ver is he | ||
RedWhiteArmy1983 | zondag 26 maart 2017 @ 09:23 | |
Het schijnt dat hij ook Duits kan spreken! ![]() | ||
Peterselieman | zondag 26 maart 2017 @ 09:24 | |
Gaat dat over Hülk en Stoffel nu het hele jaar door? ![]() | ||
MakkieR | zondag 26 maart 2017 @ 09:24 | |
ik heb echt geen flauw idee, hoe ik hier op moet antwoorden ![]() | ||
Sjemmert | zondag 26 maart 2017 @ 09:24 | |
Ja maar daar hebben we het niet over ja ![]() ![]() | ||
RedWhiteArmy1983 | zondag 26 maart 2017 @ 09:24 | |
Das Meer ![]() | ||
lord_bono | zondag 26 maart 2017 @ 09:24 | |
Hoe zit dat dan? | ||
potjecreme | zondag 26 maart 2017 @ 09:25 | |
![]() | ||
pmponer | zondag 26 maart 2017 @ 09:25 | |
nee stopt denk ik 30 november | ||
Hanschje | zondag 26 maart 2017 @ 09:25 | |
Dat van de Hulk doet het ook al bijna 2 jaar | ||
Doevelaer | zondag 26 maart 2017 @ 09:25 | |
Waarom rijdt hij dan bij een Frans team? ![]() | ||
Zorro | zondag 26 maart 2017 @ 09:25 | |
Vettel spreekt Duits ![]() | ||
pmponer | zondag 26 maart 2017 @ 09:25 | |
WUT | ||
Sjemmert | zondag 26 maart 2017 @ 09:25 | |
Gewoon een Nederlander geboren in België. Dat kan gebeuren. | ||
pmponer | zondag 26 maart 2017 @ 09:26 | |
![]() | ||
Doevelaer | zondag 26 maart 2017 @ 09:26 | |
Zou hij ook Nederlands kunnen? | ||
Ronald-Koeman | zondag 26 maart 2017 @ 09:27 | |
Wikipedia-leugens. Pas als hij slecht rijdt gaan we misschien overwegen of dat waar is. | ||
Fylax | zondag 26 maart 2017 @ 09:27 | |
Vettel kan ook Italiaans ![]() | ||
Sjemmert | zondag 26 maart 2017 @ 09:28 | |
Hij schijnt het wel eens te hebben over vieze tieten. | ||
Sinister-D- | zondag 26 maart 2017 @ 09:28 | |
zo heb ik er zelf ook 2 voortgebracht ![]() | ||
Ronald-Koeman | zondag 26 maart 2017 @ 09:28 | |
Even een uurtje pauze en dan door met Business Class. | ||
MakkieR | zondag 26 maart 2017 @ 09:28 | |
Vraag me af hoe vaak Verstappen in Nederland is ![]() een weekend Nederlander ![]() | ||
Peterselieman | zondag 26 maart 2017 @ 09:29 | |
de hoogtepunten zie je op maandags wel in VI ![]() | ||
Montov | zondag 26 maart 2017 @ 09:29 | |
Nog 40-45 weken lang. | ||
Sjemmert | zondag 26 maart 2017 @ 09:30 | |
Nou het was weer genieten maar ik duik nu toch echt me nest in. | ||
Ronald-Koeman | zondag 26 maart 2017 @ 09:30 | |
En dan te bedenken dat Limburg ook niet echt Nederland is ![]() | ||
MakkieR | zondag 26 maart 2017 @ 09:31 | |
Ik denk dat ze daar niet meer over voetbal durven te praten, ze kunnen het maar beter FI van maken i.p.v. VI ( Formule 1 Inside ) | ||
Ronald-Koeman | zondag 26 maart 2017 @ 09:33 | |
FI... alleen maar over Formule1 en Feyenoord praten ![]() | ||
RedWhiteArmy1983 | zondag 26 maart 2017 @ 09:34 | |
Hoi Gijp. ![]() | ||
RedWhiteArmy1983 | zondag 26 maart 2017 @ 09:34 | |
Eigenlijk moet Manolev maandag effe langskomen in de studio. ![]() | ||
Ronald-Koeman | zondag 26 maart 2017 @ 09:35 | |
Die kijkt altijd naar de herhaling 's nachts ![]() | ||
Nattekat | zondag 26 maart 2017 @ 09:36 | |
F1I | ||
xzaz | zondag 26 maart 2017 @ 09:39 | |
| ||
lord_bono | zondag 26 maart 2017 @ 09:40 | |
Spreekt Manolev ook Nederlands dan? ![]() | ||
nils7 | zondag 26 maart 2017 @ 09:41 | |
Die dikke kop was ik Hahahah | ||
klaasweetalles | zondag 26 maart 2017 @ 09:46 | |
Ferrari is op de plek terug waar het hoort. De enige echte renstal historische gezien. Max moet zich zorgen gaan maken of hij dit seizoen niet als maar 5e gaat eindigen | ||
RedWhiteArmy1983 | zondag 26 maart 2017 @ 09:46 | |
Sowieso Engels. | ||
potjecreme | zondag 26 maart 2017 @ 09:51 | |
1 race maakt nog geen zomer.. | ||
Tijn | zondag 26 maart 2017 @ 09:51 | |
Mwah, Mercedes deed al mee toen Ferrari nog niet eens was opgericht. | ||
sasquatsch | zondag 26 maart 2017 @ 09:52 | |
Alleen is dat een echte Belg i.t.t. Verstappen die maar een halve is. ![]() | ||
klaasweetalles | zondag 26 maart 2017 @ 09:53 | |
iK heb Mercedessen altijd lelijke auto's gevonden...maar deze spreekt mij wel aan ![]() | ||
sasquatsch | zondag 26 maart 2017 @ 09:56 | |
Die staat tussen mijn F1 modellen. ![]() | ||
WheeledWarrior | zondag 26 maart 2017 @ 10:00 | |
Ferrari zat vorig jaar de eerste 4 races ook telkens voor Red Bull toch? En na Spanje ging het opeens lopen bij Red Bull. | ||
twiFight | zondag 26 maart 2017 @ 10:01 | |
Ach. Zolang er geen 12 coureurs crachen, 18 coureurs door een natte baan eraf schieten en 2 coureurs in coma liggen is het een saaie race volgens de nepfans. En ik veroordeel niet graag de nieuwe fans, maar juist de oude fans die hierover zeiken snappen de sport niet. Die hebben voorgesneden actiefilm sensatie nodig om de spanning van de sport te snappen. Was het een toprace? Nee. Maar er gebeurde genoeg om de fans stof tot nadenken te geven. Ferrari's goede pitstrategie. Mercedes' gebrek aan antwoord. Verschillende teams die achterbleven. Sensatie was het niet. Saai was het ook niet. Gewoon een gemiddelde race. | ||
radeloosje1987 | zondag 26 maart 2017 @ 10:01 | |
Nu vanaf Canada met die motorupdate. | ||
klaasweetalles | zondag 26 maart 2017 @ 10:02 | |
In Principe niet, ik heb het over de realiteit. Er gebeurt zoveel tijdens het seizoen, ik hoop dat max dit seizoen gewoon een race kan proberen te winnen dat zou echt heel goed zijn. | ||
nils7 | zondag 26 maart 2017 @ 10:06 | |
Er is toch spanning als twee teams of meer om de WK kunnen strijden? Hamilton gaat nog wel winnen en Vettel ook en als Renault de motor op power heeft komt RB er ook bij | ||
M.Melandri | zondag 26 maart 2017 @ 10:09 | |
Hij was fenomenaal vandaag ![]() | ||
Peterselieman | zondag 26 maart 2017 @ 10:10 | |
absoluut | ||
Mani89 | zondag 26 maart 2017 @ 10:11 | |
Hoe gaat Red Bull hier nog van terugkomen? Wat een dramatische race. | ||
Peterselieman | zondag 26 maart 2017 @ 10:12 | |
hard werken aan het chassis en zodra Renault met een betere motor komt gaan ze wel een stap zetten | ||
M.Melandri | zondag 26 maart 2017 @ 10:13 | |
Deed me aan Schumacher in 96 denken. Een nerveuze auto zo kunnen beheersen. Mapping van Honda klopt echt van geen kanten. | ||
aesop | zondag 26 maart 2017 @ 10:20 | |
Ik vond het nogal meevallen, de tweede atint was prima, en Max had Kimi aangevallen als zijn remmen niet aan de limiet zaten, aldus Marko. Het is duidelijk dat ze de auto nog aan het ontdekken zijn, ik verwacht wel vooruitgang de komende races als ze de afstelling beter onder de knie krijgen. Als Renault dan in Canada ook zijn beloftes nakomt kan RBR weer mee gaan doen. Maar: kwalificatie was drama en de eerste stint ook. | ||
Meike26 | zondag 26 maart 2017 @ 10:25 | |
Ergens verwacht ik dat ze de update gaan vervroegen. Het aantal punten dat ze mogelijk mis lopen in de eerste helft van het seizoen weegt zwaarder dan een gridstraf die ze eind van het jaar boven het hoofd zal hangen. Monaco is niet logisch, dus zal het mogelijk al bij Baku of Rusland zijn, beide high performance circuits? | ||
tja77 | zondag 26 maart 2017 @ 10:27 | |
Dramatisch? In de 2e helft van de race kon Max het tempo van de coureurs voor hem gewoon bijhouden. Natuurlijk moet het beter, maar t.o.v. vorig jaar viel het mij nog mee. | ||
Meike26 | zondag 26 maart 2017 @ 10:27 | |
Edit, ik zie nu dat Baku ná Canada geplanned staat, ik dacht na Rusland ![]() | ||
Doevelaer | zondag 26 maart 2017 @ 10:27 | |
Is dit het einde van het tijdperk Red Bull? | ||
Peterselieman | zondag 26 maart 2017 @ 10:27 | |
Well done Baku! | ||
Peterselieman | zondag 26 maart 2017 @ 10:28 | |
hahaha, nee | ||
Nattekat | zondag 26 maart 2017 @ 10:28 | |
Bakugenot ![]() | ||
Meike26 | zondag 26 maart 2017 @ 10:29 | |
Daarbij zie je ook dat ze wat betreft strategie wel vaak meer durven. Wat ook weer het voordeel is van de RB's en Max dat ze zuinig met de banden om kunnen gaan en deze US > SS strategie konden uitvoeren. Hamilton was dat niet gelukt ![]() | ||
tja77 | zondag 26 maart 2017 @ 10:35 | |
Max is volgens mij een meester in het managen van zijn banden. Einde van de race zijn z'n banden ook helemaal op volgens mij. | ||
Weltschmerz | zondag 26 maart 2017 @ 10:35 | |
Inderdaad. Van die lui die 'echt racen' willen zien, echt racen gaat erom wie de race-afstand in de kortste tijd aflegt, en echt F1-racen gaat om een race afstand van ongeveer 300 km, en dus ook over niet constant voluit gaan. Echt F1-racen gaat in eerste instantie ook om het bouwen van de snelste auto binnen het technisch reglement, de coureur kan een extra voordeeltje opleveren. Dat heeft verder geen valse romantiek nodig. Dit was een heel modale race, maar het perspectief voor de rest van het seizoen maakt veel goed want strijd om de kop. F1 kijken is sowieso een kwestie van veel races uitzitten voor die paar races dat je naar adem moet happen om wat er allemaal gebeurt. | ||
heywoodu | zondag 26 maart 2017 @ 10:44 | |
Mani's opmerkingen moet je dan ook met een kilootje zout nemen ![]() | ||
Beach | zondag 26 maart 2017 @ 10:51 | |
Vanavond MotoGP | ||
aesop | zondag 26 maart 2017 @ 10:54 | |
Was de planning niet Spanje oorspronkelijk en wordt nu gesproken over Canada? Alles hangt af van de mogelijke betrouwbaarheidsissues die Renault heeft. Als Canada niet haalbaar is, kun je Monaco nog overslaan, maar dan rijd je wel 6 races met motor 1. | ||
Meike26 | zondag 26 maart 2017 @ 11:06 | |
Ja, maar nu hebben ze de krachtsverhouding gezien en weten ze dat ze in China nog meer te kort zullen komen. Die Renault fabriek gaat denk ik nu overuren draaien om de update van Barcelona (of Rusland) gedaan te krijgen. Canada zou denk ik voor iedereen bij RB klinken als weggegooid seizoen. Je mist mogelijk 1 of 2 goede klasseringen, punten die cruciaal zijn aan het einde van hetseizoen. Door de problemen bij Riciardo vandaag hebben ze bij RB ook een extra drukmiddel om de update te vervroegen.. Zelf geloof ik niet zo in de bonje tussen deze twee partijen zoals vanochtend werd gezegd, wel zal het niet lang duren dat er bonje komt als de problemen aanhouden. | ||
Adames | zondag 26 maart 2017 @ 11:20 | |
Mooie uitslag wel | ||
opreis | zondag 26 maart 2017 @ 11:28 | |
Deze race was gewoon een stuk saaier dan de meeste vorig jaar, ookal zitten de meeste teams nu veel dichter bij elkaar qua snelheid, dan nog zien we weinig inhaalacties of verschillende strategieen. Ik heb zelf vanaf de tribune gekeken wn ga de race nog downloaden en terug kijken, maar heb ook het idee dat de autos niet echt dicht op elkaar konden rijden, altijd met een constante 2 seconde ofzo | ||
Tarado | zondag 26 maart 2017 @ 11:35 | |
was niet spectaculair maar toch mooi dat Vettel deze eerste wint. | ||
sasquatsch | zondag 26 maart 2017 @ 11:37 | |
Klopt. Komt doordat de toegenomen downforce zorgt voor meer turbulentie en de vleugels groter zijn. Dus is het nog moeilijker om in iemands slipstream te rijden. Is wat Max ook zei na de race. Binnen twee seconden van Kimi verloor hij alle grip en heeft niet meer echt aangedrongen maar gewoon naar huis gereden. | ||
_-_ratjetoe_-_ | zondag 26 maart 2017 @ 11:49 | |
En dat geeft toch wel te denken. Ook dat Hamilton Max niet voorbij kwam, eigenlijk zelfs geen poging kon ondernemen, lijkt me een veeg teken. Voor Max wordt het voorlopig vooral een strijd met z'n teamgenoot, en derhalve een prima weekend. | ||
Tarado | zondag 26 maart 2017 @ 11:51 | |
was wel te verwachten alleen is het niet de goeie richting, snelheid is ook maar relatief, het gaat om racen | ||
_-_ratjetoe_-_ | zondag 26 maart 2017 @ 11:53 | |
Vind ik ook, er werd vorige jaren veel gehuild over dat de auto's x seconden langzamer waren dan in een eerder tijdperk, maar dat was wmb echt het probleem niet van de formule 1. | ||
Montelly | zondag 26 maart 2017 @ 12:02 | |
Op die "betere" motor zijn wij al een tijdje aan het wachten vind je niet? | ||
Gezicht | zondag 26 maart 2017 @ 12:04 | |
Laatste 5 laps in slaap gevallen ![]() Saaie race wel | ||
Peterselieman | zondag 26 maart 2017 @ 12:05 | |
een beetje wat? | ||
Montelly | zondag 26 maart 2017 @ 12:05 | |
..aan het wachten | ||
Montelly | zondag 26 maart 2017 @ 12:07 | |
Hier ook lap 42 viel ik in slaap en heb alleen nog podium live kunnen zien. | ||
Peterselieman | zondag 26 maart 2017 @ 12:07 | |
Die van McLaren wachten er al drie jaar op | ||
Montelly | zondag 26 maart 2017 @ 12:22 | |
Een podium voor RB is verder weg dan ooit, strijd zal vnm gaan tussen Mercs en Ferrari | ||
tja77 | zondag 26 maart 2017 @ 12:25 | |
17 seconde achter op P3, en dan liet Max het in de laatste rondes lopen. RBR heeft in het verleden laten zien het gat goed te kunnen dichten. | ||
Tarado | zondag 26 maart 2017 @ 12:25 | |
ik vond Max eigenlijk sneller dan ik verwachtte in de race, is gewoon afwachten hoe snel ze de auto op orde hebben | ||
icloud | zondag 26 maart 2017 @ 12:27 | |
Terug kijken waard? Ik hoorde dat max of eigenlijk red bull sen belaberde race heeft afgelevert? Ik heb vorig jaar al geroepen dat max moest overstappen naar ferrari. | ||
motorbloempje | zondag 26 maart 2017 @ 12:33 | |
![]() | ||
Weltschmerz | zondag 26 maart 2017 @ 12:36 | |
Heb je niet hard genoeg geroepen, of luisterde hij niet? | ||
Gezicht | zondag 26 maart 2017 @ 12:39 | |
Nope. Volgens mij welgeteld 4 inhaalacties in de hele race. | ||
opgebaarde | zondag 26 maart 2017 @ 12:41 | |
Goed punt. In deze context begrijp ik pas het geklaag van HAM. Waarom heeft men de regels voor dit seizoen aangepast? Want het is tof dat de auto's sneller zijn, het racen fysieker is geworden dus dat de rol van de coureur wat dat betreft meer invloed zal hebben. Maar we willen vooral spektakel en inhaalacties, en zoals we nu praten was vooraf al duidelijk dat de nieuwe auto's wat dit betreft geen verbetering zouden worden | ||
lord_bono | zondag 26 maart 2017 @ 12:42 | |
Jij bent zeker zo'n huismoeder die op Facebook helemaal fan is van Max? | ||
trein2000 | zondag 26 maart 2017 @ 12:48 | |
Fixed | ||
Tarado | zondag 26 maart 2017 @ 12:54 | |
daar is wel genoeg voor gewaarschuwd maar het is ook een poging om de hegemonie van Mercedes te doorbreken | ||
VacaLoca | zondag 26 maart 2017 @ 13:04 | |
Positief: -Ferrari kan Mercedes uitdagen -Rijders hebben weer plezier in 't besturen van de auto -Start van de race interessanter Negatief: -Red Bull kan Mercedes niet uitdagen -Inhaalacties nog zeldzamer -Verschil topteams met rest nog groter geworden, iedereen op 1 rondje of meer. -- Regel wijzigingen hadden zich meer moeten richten op verbeteren inhalen, als je nu nog minder goed in slipstream kan rijden raakt F1 echt ver van huis. Jammer. | ||
Gezicht | zondag 26 maart 2017 @ 13:06 | |
Volgens mij was dat juist de bedoeling van de nieuwe regels maar lijkt averechts te werken. | ||
VacaLoca | zondag 26 maart 2017 @ 13:08 | |
Na acht rondjes lag ie 11 seconden achter dus zelfde 1.2 seconden per rondje als in de kwali. Uiteindelijk is ie 28 seconden achter no1 geëindigd dus gemiddeld 0.5 seconden per rondje. Wellicht door betere strategie. Hoe dan ook groot gat. En gat naar achteren is ook groot dus kunnen saaie races worden voor Red Bull. | ||
fathank | zondag 26 maart 2017 @ 13:16 | |
Ze moeten kappen met die aero en grondeffect weer toestaan. Dit gaat een seizoen worden dat beslist wordt met pitstops. Lekker optochten kijken. Straks maar MotoGP dan. | ||
Nattekat | zondag 26 maart 2017 @ 13:18 | |
Dat viel reuze mee. | ||
Evenstar | zondag 26 maart 2017 @ 13:18 | |
- Mooi dat Ferrari net zo snel is als de Mercedes, dus dat wordt spannend. - Gat tussen Red Bull en Ferrari/Mercedes is gemiddeld gezien een seconde per rondje. Dat is natuurlijk teveel, maar daar kan nog aardig wat van af als zowel Renault als Red Bull even hard aan het werk gaan. - Gat tussen Red Bull en de overige teams is weer een stuk groter, dus veel druk van achteren zullen ze voorlopig niet hebben. Vooral omdat de kleinere teams ook lang niet zo goed/snel kunnen ontwikkelen als de Red Bulls. - Ocon viel me positief op vandaag. Stroll viel tegen, nou ja tegen, ik verwacht ook niet veel van hem om eerlijk te zijn. Die 3e coureur van Sauber waarvan ik de naam niet kan uitspreken deed het ook prima. Even vrijdag horen dat je moet racen en dan gewoon stak je race rijden, knap. Ik hoop dat Ferrari en Mercedes om en om races gaan winnen, zodat de Red Bulls niet al te ver achter gaan lopen qua punten. Een overwinning voor Verstappen kan best dit seizoen, maar dan moet er wel een betere chassis en een betere motor komen en iets geks gebeuren in een race (regen/crashes etc.). Hamilton onder druk was ook mooi, krijg je meteen een ander beeld van een coureur. Die Mercedes is goed, maar onder druk wordt het allemaal iets minder, omdat ze dan op het maximale moeten rijden en niet meer rustig aan kunnen doen zoals de afgelopen seizoenen. | ||
opreis | zondag 26 maart 2017 @ 13:19 | |
Enige wat ze daarvoor hadden hoeven doen was dat tokensysteem afschaffen. | ||
trein2000 | zondag 26 maart 2017 @ 13:20 | |
Ik hoop dat RB in Barcelona nog een stap van ong 0.5 seconde kan maken. Door die Franse prutsers. En dan nog twee tot drie tiende gedurende het seizoen aan aero ed. Dan ben je net iets dichterbij, kun je profiteren van foutjes ed. Meer zit er niet in | ||
trein2000 | zondag 26 maart 2017 @ 13:23 | |
Kan ik terouwens ergens iets lezen over die vermeende illegal engine? | ||
fathank | zondag 26 maart 2017 @ 13:29 | |
Kijk bijv naar Hamilton die achter Verstappen komt. Die zit gewoon af te wachten totdat Verstappen naar binnen gaat. Ze zijn te bang om te dichtbij te komen tenzij het een zekerheidje is. Geen speldenprikjes uitdelen, even zichzelf laten zien. Ik vrees voor een saai seizoen met weinig gevechten op de baan. | ||
PietjePuk007 | zondag 26 maart 2017 @ 13:31 | |
Toto Wolff says Red Bull have 'seen ghosts' if they think Mercedes engine is breaking the rules over oil burn claim | ||
Nattekat | zondag 26 maart 2017 @ 13:32 | |
Kijk eens verder dan alleen de kop. Onderandere die geweldige actie van Ocon. Ik kijk niet voor de inhaalacties, ik vond er ook bijna niks aan toen er amper opbouwende spanning was. Gewoon drs en klaar. | ||
ZaZoe | zondag 26 maart 2017 @ 13:35 | |
Dit circuit was dat nog lastig, in China gaat dat anders zijn, dan gaat Lewis er met zijn topsnelheid en DRS voorbij. | ||
trein2000 | zondag 26 maart 2017 @ 13:37 | |
Bedankt! | ||
Rossdale | zondag 26 maart 2017 @ 13:38 | |
Ik ben blij met de nieuwe regels, de auto's zien er veel beter uit. Qua spektakel komt dat wel goed wanneer de teams doorontwikkelen en het veld weer in elkaar schuift. Sowieso ligt het middenveld dicht bij elkaar | ||
opgebaarde | zondag 26 maart 2017 @ 13:44 | |
Op reddit staan wel een paar interessante topics. Waaronder (niet perse het beste topic): https://www.reddit.com/r/(...)ne/?ref=search_posts | ||
Dauthi | zondag 26 maart 2017 @ 13:45 | |
Olav mol zei tijdens de race dat hij er 1000% zeker van is dat Mercedes dat gedaan heeft. Mensen die dit de afgelopen tijd bij Mercedes zijn weggegaan zouden het bevestigen. Hij zei daarbij ook dat toto het technisch gezien niet hoeft te weten om het plaats te laten vinden, en dan zou toto in dat artikel ook niet liegen. | ||
Gezicht | zondag 26 maart 2017 @ 13:52 | |
Olav zegt wel vaker rare dingen | ||
Tijn | zondag 26 maart 2017 @ 13:57 | |
Dit vind ik eigenlijk het meest jammer. Red Bull kan misschien weinig druk zetten bij Mercedes & Ferrari, maar er is werkelijk niemand die druk bij Red Bull kan zetten. Het zijn bijna twee races ![]() | ||
ESF1Gamer | zondag 26 maart 2017 @ 14:01 | |
Herhalinggenot | ||
Peterselieman | zondag 26 maart 2017 @ 14:14 | |
Je gaat de race twee keer zien? | ||
potjecreme | zondag 26 maart 2017 @ 14:17 | |
Ik gun Kvyat een goed seizoen. | ||
potjecreme | zondag 26 maart 2017 @ 14:18 | |
Ik heb de start niet gezien. Helaas moet ik zo naar mijn werk. ![]() | ||
Zipportal | zondag 26 maart 2017 @ 14:19 | |
OlavGod. | ||
trein2000 | zondag 26 maart 2017 @ 14:21 | |
Dat heb ik gehoord, ik was juist op zoek naar meer info. | ||
Weltschmerz | zondag 26 maart 2017 @ 14:32 | |
Als ik mij niet vergis was het voorgaande jaren ook de Mercedes en met name Hamilton die het meest last had van de vuile lucht, dat verschilt natuurlijk per aerodynamisch ontwerp, balans in de auto en hoe erg de coureur het vindt. Hamilton de goede inhaler vind ik sowieso een mythe en als het tegenzit dan hoor ik in zijn stem ook heel weinig vastbeslotenheid om er voorbij te gaan. Ik vond het vorig jaar eigenlijk helemaal niet zo'n probleem, misschien dat het erger is geworden door de grotere downforce of dat het meer naar buiten gaat komen omdat door de nieuwe banden de snelheidsverschillen op bepaalde momenten in de race kleiner zijn. Ik hoef ook niet zozeer meer inhaalacties zien, ik wil graag meer strijd zien, als een coureur dan zijn moment moet kiezen en er slechts even dicht achter kan hangen voordat die een poging waagt dan hoort dat ook bij het spel. Voor de toekomst zou het wel beter zijn als de regels voor de aerodynamica het helemaal gaan ondervangen, Brawn is ermee bezig, en die man snapt vrij veel. | ||
tja77 | zondag 26 maart 2017 @ 15:26 | |
Hoeveel inhaalacties (om posities) zijn er eigenlijk geweest vandaag? En hoe was dat vorig jaar op dit circuit? | ||
motorbloempje | zondag 26 maart 2017 @ 15:30 | |
Sky had het over 16 tegenover 24 geloof ik. | ||
tja77 | zondag 26 maart 2017 @ 15:31 | |
Als er vorig seizoen veel gridpenalties zijn geweest, waardoor snellere coureurs naar achteren moesten, dan zou dat wel iets kunnen betekenen. | ||
Nober | zondag 26 maart 2017 @ 15:47 | |
Kan iemand uitleggen waarom Räikkönen zoveel tijd verloor ten opzichte van Vettel? | ||
Yashaaaaa | zondag 26 maart 2017 @ 15:55 | |
Pfff omdat ik nog geslapen heb na de race heb ik alweer het gevoel alsof het gisteren was ![]() Zin in de volgende! | ||
motorbloempje | zondag 26 maart 2017 @ 16:02 | |
idem ![]() ![]() | ||
Klummie | zondag 26 maart 2017 @ 16:02 | |
Die Plooij blijft toch wel het dieptepunt. ![]() Well done Maxie, maximaal resultaat. En nu maar hopen dat RBR dit jaar nog wel in de buurt kan komen. | ||
Weltschmerz | zondag 26 maart 2017 @ 16:12 | |
De Ferrari is een goeie auto met een balans die Vettel bevalt. | ||
_-_ratjetoe_-_ | zondag 26 maart 2017 @ 16:29 | |
Die mislukte actie op Alonso? Of toen hij de al kapotte Alonso voorbij ging? | ||
Tijn | zondag 26 maart 2017 @ 16:52 | |
Ik om half twee ofzo ![]() | ||
motorbloempje | zondag 26 maart 2017 @ 16:55 | |
Mijn half 12 was jouw half 1 natuurlijk, maar man man man, wat was die wekker vroeg om kwart voor 6 die eigenlijk stiekem kwart voor 5 was ![]() ![]() | ||
MakkieR | zondag 26 maart 2017 @ 17:07 | |
Wat vinden jullie van deze nickname voor Max Verstappen Max "that guy" Verstappen ![]() | ||
motorbloempje | zondag 26 maart 2017 @ 17:08 | |
![]() | ||
nils7 | zondag 26 maart 2017 @ 17:08 | |
Ik wil mezelf terug zien haha | ||
Gezicht | zondag 26 maart 2017 @ 17:24 | |
Hulkenberg: de eerste ronde was gewoon kut ![]() | ||
sasquatsch | zondag 26 maart 2017 @ 18:07 | |
Zeker als de GP's erna de DRS zone verlengd gaat worden omdat er anders niet genoeg ingehaald wordt. Iets waar Horner vorig jaar al voor waarschuwde. [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 26-03-2017 18:14:46 ] | ||
ondeugend | zondag 26 maart 2017 @ 18:11 | |
DP026 | zondag 26 maart 2017 @ 18:13 | |
Vind hem wel goed eigenlijk. | ||
heywoodu | zondag 26 maart 2017 @ 18:13 | |
Wordt dit niet meer binnen 5 minuten verwijderd? ![]() | ||
Bluurgh | zondag 26 maart 2017 @ 18:14 | |
Ik kwam zelfs een (verborgen) Youtube livestream tegen van de race ![]() | ||
sasquatsch | zondag 26 maart 2017 @ 18:15 | |
Nee. De huidige eigenaren zijn wat soepeler. | ||
ondeugend | zondag 26 maart 2017 @ 18:16 | |
Ik denk het niet | ||
ondeugend | zondag 26 maart 2017 @ 18:18 | |
Anders quote ik mezelf even ![]() | ||
motorbloempje | zondag 26 maart 2017 @ 18:19 | |
Jezelf quoten ![]() | ||
ondeugend | zondag 26 maart 2017 @ 18:20 | |
Ik heb nog niet geslapen ![]() Ik quote en vergeef mezelf | ||
Smoofie | zondag 26 maart 2017 @ 18:23 | |
Plausible deniability ![]() | ||
Kleffe_Dop | zondag 26 maart 2017 @ 18:33 | |
@15sec ![]() | ||
motorbloempje | zondag 26 maart 2017 @ 18:36 | |
| ||
Kleffe_Dop | zondag 26 maart 2017 @ 18:41 | |
![]() Nee Moblo. gewoon nee. ![]() | ||
motorbloempje | zondag 26 maart 2017 @ 18:44 | |
![]() | ||
tja77 | zondag 26 maart 2017 @ 18:48 | |
Krijg nou wat, hij spreekt Nederlands... ![]() Sorry, kon het niet laten. | ||
Nattekat | zondag 26 maart 2017 @ 18:49 | |
| ||
Bluurgh | zondag 26 maart 2017 @ 18:51 | |
Geruchten dat Sauber met de Honda motor gaat rijden tot Honda z'n zaakjes op orde heeft en dat McLaren ondertussen met Mercedes motoren gaat rijden. Ook schijnen er nogal wat vage tweets rond te gaan over het niet rijden van Wehrlein, wat er eventueel mee te maken kan hebben. En als beide partijen een gerucht niet ontkennen of bevestigen .. ![]() http://www.racer.com/f1/i(...)over-mercedes-rumors | ||
Sunri5e | zondag 26 maart 2017 @ 19:04 | |
Daar geloof ik echt niet in. | ||
habitue | zondag 26 maart 2017 @ 19:05 | |
Rookman Grosjean ![]() ![]() Beetje tamme Grand Prix wel. Net terug gezien. | ||
#ANONIEM | zondag 26 maart 2017 @ 19:06 | |
Spoilers in een F1-topic? ![]()
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2017 19:07:41 ] | ||
habitue | zondag 26 maart 2017 @ 19:07 | |
Beetje bang dat RBR tussen de top en alles daaronder zweeft en dat Max weinig spannende dingen zal kunnen gaan doen daardoor. | ||
motorbloempje | zondag 26 maart 2017 @ 19:10 | |
Bleek uiteindelijk stoom te zijn, volgens Ted. Vreemd, want het zag eruit als rook. | ||
sasquatsch | zondag 26 maart 2017 @ 19:12 | |
Volgens de geruchten zou Sauber volgend jaar met de Honda gaan rijden. Een jaartje eerder zou natuurlijk kunnen maar dit lijkt me vergezocht. | ||
tja77 | zondag 26 maart 2017 @ 19:12 | |
Dat was dit weekend zeker het geval, echter verwacht ik wel dat RBR langzaam maar zeker aan gaat sluiten bij de topteams. Daarnaast heb je altijd nog de kans dat Max zijn Q verkloot, of dat hij vanwege technische malleur naar achter wordt geplaatst op de grid. Ook dan kun je nog leuke acties verwachten. Als RBR die domme switch naar intermediates niet had gemaakt in Brazilie, had je never die epische acties van Max gehad. | ||
MakkieR | zondag 26 maart 2017 @ 19:27 | |
Ik ben eigenlijk best wel hoopvol gestemd na dit weekend. Oke Max heeft niet de snelste auto, maar ondanks dat, kun je er wel leuke dingen mee doen. Sterker nog, hij had zelfs een cruciale rol door Hamilton zijn winst te ontnemen, puur omdat Max een type racer is van "over my dead body" Ik heb me kostelijk vermaakt, hoe Hamilton niet Max kon passeren door het goede defensieve werk, waardoor het ineens een stuk spannender werd tussen Ferrari en Mercedes. Leg daar nog bovenop de foutjes die gaan komen tussen Vettel en Hamilton want de druk is enorm en het seizoen is nog lang. Dan zou Max zomaar voorbij de Ferrari of de Mercedes auto's kunnen schieten. In Barcelona waren we daar getuige van. | ||
Humberto-T | zondag 26 maart 2017 @ 19:42 | |
In de ziggo uitzending hoorde je een van de pitcrew bij het stoppen van Grosjean roepen dat het water was. | ||
jpjedi | zondag 26 maart 2017 @ 19:50 | |
We moeten blij zijn dat Ferrari en Mercedes elkaar aan kunnen waardoor het risico op een optochtseizoen lijkt bezworen. Bij RB moeten ze ook gefrustreerd raken dat ze met die Franse bagger in het vooronder altijd achter de feiten aanlopen. Die motor moet in februari goed zijn en niet ergens mid-season. Maar ja, alternatieven zijn er ook niet echt. | ||
Kleffe_Dop | zondag 26 maart 2017 @ 19:52 | |
Ergens verbaast het me dat Honda na twee seizoenen nog steeds geen krachtbronnen levert aan meerdere teams. Tenzij dat natuurlijk ergens in het contract staat met McLaren. Maar vanuit het oogpunt van Honda kunnen ze beter 2/3 teams leveren, want 2/3 keer zoveel data en bovendien een maatstaaf om McLaren mee te toetsen. [ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 26-03-2017 20:07:23 ] | ||
Weltschmerz | zondag 26 maart 2017 @ 20:10 | |
Het was spannend omdat ze ongeveer even snel waren, Verstappen haalde eigenlijk de spanning eruit. Wat misschien ook wel eens vergeten wordt is dat als je een nieuw technisch hebt, de auto's nog veel minder uitontwikkeld zijn, en er dus ook meer winst te halen is gedurende het seizoen. Maar ja, als je vanaf Canada pas serieus voor het podium mee gaat doen zal de titel niet zo makkelijk meer binnen bereik komen, maar overwinningen is een heel ander verhaal. | ||
Montelly | zondag 26 maart 2017 @ 20:15 | |
Nu weer twee weken geen F1 ![]() | ||
franklop | zondag 26 maart 2017 @ 20:16 | |
Ron Dennis had exclusiviteit bedongen voor McLaren | ||
franklop | zondag 26 maart 2017 @ 20:18 | |
Het moment waar Vettel de race won. Stukje van HAM zijn vleugel verbogen gisteren | ||
Kleffe_Dop | zondag 26 maart 2017 @ 20:26 | |
Dat vermoeden had ik al ja... Anyway.. tijd voor een beetje duiding na de race met Ted's cringebook en Buxton: ![]() | ||
Jester65 | zondag 26 maart 2017 @ 20:41 | |
Interessante opmerking van Ted dat Ferrari het altijd goed doet in Australië, dat dit niet per sé iets zegt over hun seizoen. Over twee weken weten we meer. | ||
Kleffe_Dop | zondag 26 maart 2017 @ 20:52 | |
Mwa.... ![]() Typisch gevalletje Ted denk ik. ![]() | ||
Weltschmerz | zondag 26 maart 2017 @ 21:13 | |
Het is meer dat ze vorig jaar ook sterk begonnen, daarna maakten ze strategische fouten en had Vettel ook nog eens veel pech, en na Canada ging Red Bull ze definiet voorbij en kwam de klad erin. Dat was een uitzonderlijk seizoensverloop, geen reden om te verwachten dat iets dergelijks zich herhaalt. | ||
motorbloempje | zondag 26 maart 2017 @ 21:17 | |
Goed doen != per se winnen hè? ![]() | ||
opgebaarde | zondag 26 maart 2017 @ 21:24 | |
Zo doet geen enkel team het ooit goed want van beide coureurs kan er maar één winnen | ||
franklop | zondag 26 maart 2017 @ 21:27 | |
Ferrari laatste 6 jaar in Melbourne 2016 - 3+ DNF (hadden kunnen winnen, falende strategie) 2015 3+ DNF 2014 4+7 2013 2+4 2012 5+DNF 2011 4+7 Slecht is het niet, maar fantastisch ook niet | ||
THEFXR | zondag 26 maart 2017 @ 21:29 | |
ik ben niet blij dat de RB dus geen champ car is dit jaar. wel zie ik dat hammie er niet echt zin in heeft en bottas te kort komt. we krijgen dus geen all season mercs | ||
Sjemmert | zondag 26 maart 2017 @ 21:31 | |
Inderdaad viel het mij ook mee in de race. Heb er nog wel vetrouwen in dat RBR kan aanhaken over een paar races. Als ze een 2017 MGU-K erin steken en kwa aero/set up nog wat vinden komen ze al in de buurt denk ik kwa race pace. | ||
franklop | zondag 26 maart 2017 @ 21:33 | |
elke andere coureur had Hamilton er ook niet zomaar doorgelaten hoor. De RB was snel genoeg om hem erachter te houden | ||
Sjemmert | zondag 26 maart 2017 @ 21:55 | |
Klopt max hoefde ook niet echt te verdedigen, gewoon geen foutjes maken was voldoende om HAM achter hem te houden. | ||
Geralt | zondag 26 maart 2017 @ 22:29 | |
Net terug van Zeeland; even kijken, thanks ![]() | ||
zoem | zondag 26 maart 2017 @ 22:34 | |
Dat denk ik ook wel. Met de full 2017-spec zie ik ze wel met enige regelmaat een P3 pakken op eigen kracht. Verder is het vooral kansen pakken op het moment dat Mercedes/Ferrari een steekje laten vallen. | ||
aesop | zondag 26 maart 2017 @ 23:10 | |
Je gaat er dus vanuit dat Vettel en Hamilton duidelijk sneller blijven dan Raikonnen en Bottas en RedBull de Ferrari's en Mercs hooguit kan splitten? | ||
Aitvaras | zondag 26 maart 2017 @ 23:14 | |
'16 barcelona nieuwkomers | ||
Kleffe_Dop | zondag 26 maart 2017 @ 23:18 | |
Het was ook een beetje een gevalletje scorebord journalistiek van mijn kant. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 26-03-2017 23:34:17 ] | ||
Sjemmert | zondag 26 maart 2017 @ 23:27 | |
Ik heb sowieso wel het gevoel dat deze auto's de verschillen tussen coureurs beter blootstelt. Magnussen die zwaar door de mand valt, Stroll die nog geen deuk in een pakkie boter rijd, Palmer die het hele weekend geen snelle rondes heeft gereden. En dan een Giovinazzi die ik wel hoog heb zitten die rijd er wel weer zo mee weg. Geen idee of dit echt het geval is of dat het meer met andere zaken te maken had, maar het valt wel op. | ||
Peterselieman | maandag 27 maart 2017 @ 00:02 | |
Was deze al voorbij gekomen?![]() | ||
Peterselieman | maandag 27 maart 2017 @ 00:08 | |
opvallend aan dit filmpje is dat de McLaren maar beperkt naar de achtste versnelling lijkt te kunnen gaan ... | ||
Asschen_sukar | maandag 27 maart 2017 @ 07:27 | |
Wat een ziek motor geluid ( en niet de goede ziek) ![]() | ||
aesop | maandag 27 maart 2017 @ 08:11 | |
Zou alleen maar toe te juichen zijn, want het was natuurlijk best idioot hoe makkelijk coureurs de limiet vonden afgelopen seizoenen, gezien de kleine onderlinge verschillen. | ||
MakkieR | maandag 27 maart 2017 @ 08:35 | |
Daar doe je Max "that guy" Verstappen echt mee te kort. Het is niet voor niks dat de grote Hamilton hem elke keer "that guy" noemt. met andere woorden hij heeft een gruwelijke hekel aan de manier hoe agressief Max verdedigt. Oke je hebt gelijk dat Max in deze race niet veel hoefde te doen om Hamilton achter zich te houden, maar dat heeft denk ik ook te maken dat Max inmiddels al een naam heeft verdiend als een zeer lastige jongen, waar je niet al te lichtzinnig over moet denken. Daarbij laten de andere jongens de deur achter zich, veel te vaak en veel te wijd open. Terwijl Max keer op keer de deur dichtslaat voor hun neus. In seizoen 2016 waren we daar met regelmaat getuigen van geweest. Rosberg die te laat de bocht in remt en de bocht uitschiet door Max. Vettel en Raikkonen die zitten te jammeren om de gevaarlijke verdedigende acties van Max. En Hamilton heeft hij ook al eens een poos achter zich gehouden. | ||
maniack28 | maandag 27 maart 2017 @ 08:43 | |
Als dit de conclusie is zijn de nieuwe regels ruk dus... | ||
Montelly | maandag 27 maart 2017 @ 08:43 | |
De Renault-motor komt nog altijd flink vermogen tekort. De eerste update wordt op z’n vroegst pas half mei voor de Grand Prix van Barcelona verwacht. Verstappen: „Of het frustrerend is zo lang te moeten wachten? Ik weet dat het zo is. En ook dat ik er niets aan kan veranderen.” | ||
Lokale_Notabele | maandag 27 maart 2017 @ 08:58 | |
Uhh Hamilton is niet een keer dichtbij genoeg geweest om een aanval te kunnen plaatsen en Max heeft 0,0 verdedigende acties hoeven te ondernemen. Komt puur door de 2017 auto's waardoor je niet dicht achter een andere auto kunt rijden en niet omdat Max zulke speciale dingen deed of dat Hamilton bang voor hem zou zijn. Het slaat nergens op wat je zegt. | ||
jpjedi | maandag 27 maart 2017 @ 09:00 | |
Hoe je het ook went of keert, dit soort frustraties hopen op. Altijd achter de feiten aanlopen met Renault terwijl chassis, organisatie en rijders top zijn. Mercedes voelt dat ook aan en zal er alles aan doen om hem los te weken van het team. Enige waar Max voor moet waken is dat hij goed timed qua overstap. Niet dat de RB tegen die tijd de mercedes voorbij is gegaan qua ontwikkeling (denk ik niet, te afhankelijk van Renault). Maar goed, eerst dit seizoen uitrijden, op miskleunen wachten van mercedes en Ferrari, hopen dat Renault eindelijk de update gereed heeft en vooral geduld hebben. Maar het valt me tegen dat ze toch zo achter lopen en weer 3 gp's nodig hebben om de boel op orde te krijgen. De Max hype heeft de verwachting wat teveel gekleurd.. althans bij mij toch. | ||
MakkieR | maandag 27 maart 2017 @ 09:04 | |
Als Hamilton niet een keer dichtbij is geweest, waarom klaagde Hamilton dan tegen zijn team, dat hij problemen heeft met passeren van "that guy". We hebben het allemaal gehoord over de radio. | ||
Lokale_Notabele | maandag 27 maart 2017 @ 09:11 | |
Hamilton kon hem niet passeren omdat hij überhaupt niet dichtbij genoeg kon komen om een aanval te kunnen plaatsen. En dat op nieuwe banden, DRS en met Mercedes motor. Komt door de 2017 aerodynamica en niet door Max. Je hebt zelf toch ook kunnen zien dat Hamilton geen aanval heeft kunnen plaatsen of niet? | ||
XL | maandag 27 maart 2017 @ 09:16 | |
Vettel kon Hamilton ook alleen volgen en nul keer aanvallen voor de pitstop, terwijl erna direct duidelijk was dat hij veel sneller kon. Die zat dus gewoon brandstof en banden te sparen en te wachten... | ||
_-_ratjetoe_-_ | maandag 27 maart 2017 @ 09:16 | |
Mooi dom van Max dat hij met Hamilton achter zich opeens wel >1 seconde sneller per rondje (het verschil tussen Hamilton en Verstappen) kon rijden. Waren betere momenten om dat te doen. | ||
Tarado | maandag 27 maart 2017 @ 10:20 | |
Het chassis is ook wel wat op aan te merken als ik het goed begrijp, dus ze hebben hun zaakjes ook op dat gebied niet in orde of iig niet zo goed voor elkaar als Ferrari en Mercedes terwijl juist de verwachting was dat RBR het meeste voordeel zou hebben van de nieuwe regels. | ||
Swetsenegger | maandag 27 maart 2017 @ 10:29 | |
De update van de renault motor in Spanje of misschien zelfs pas Spanje, gaat dat dan over de ICE of is dat de 2017 MGU-K? Als het de ICE is hebben ze misschien al eerder voordeel van de 2017 MGU-K, want dat scheelt sowieso al 5KG. | ||
BadderHaring | maandag 27 maart 2017 @ 10:32 | |
Dat laatste natuurlijk alleen omdat Newey bij RBR zit. Tja, de man heeft de plank wel eens eerder misgeslagen. | ||
Beach | maandag 27 maart 2017 @ 10:42 | |
Weggegooid seizoen voor Max. | ||
nils7 | maandag 27 maart 2017 @ 10:45 | |
Wat ik heb gelezen die MGK in Spanje pas maar of dat losstaat van die ICE update die ze al gepland hadden weet ik niet. Ik weet wel dat ze dan een nieuwe Power Unit in kunnen zetten dus ze de MGK dan pas doen om die reden. | ||
Swetsenegger | maandag 27 maart 2017 @ 10:52 | |
Dat maakt toch niet uit omdat je van elk onderdeel 4 mag gebruiken? Dus als ze in China de MGU-K vervangen heeft dat geen invloed op aantal ICE's die ze nog kunnen gebruiken. | ||
Floriz87 | maandag 27 maart 2017 @ 11:14 | |
Ga eens terug naar je cave en daar moto gp kijken. | ||
m0ridin | maandag 27 maart 2017 @ 11:33 | |
Als er iemand voor je rijdt kan je hem toch gewoon 'die gast' noemen? Die gast voor je... Max zelf zegt het ook in de paddocks pass (wat betreft HAM achter zich houden, maar ook over zijn inhalen van RAI). Je kan een stuk sneller zijn maar zo gauw je op 2 sec zit kom je gewoon niet dichterbij. Tuurlijk is Max een toprijder, maar soms zijn het ook gewoon 'randzaken' waardoor dingen gebeuren. Niet alles is automatisch puur de magische hand van max ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door m0ridin op 27-03-2017 11:41:04 ] | ||
Swetsenegger | maandag 27 maart 2017 @ 12:03 | |
Nuance https://racingnews365.nl/column-wereld-vergaat-max-verstappen/ | ||
#ANONIEM | maandag 27 maart 2017 @ 12:13 | |
| ||
Peterselieman | maandag 27 maart 2017 @ 12:22 | |
er is weer een groot Formule 1-onderzoek gaande: https://f1survey.motorsport.com/ | ||
nils7 | maandag 27 maart 2017 @ 12:23 | |
In principe zou t kunnen maar misschien is het beter te doen met een motor die op beide is aangepast. | ||
Lokale_Notabele | maandag 27 maart 2017 @ 12:46 | |
Roerond met dit stuk eens. Als we De Telegraaf mogen geloven is RBR een doodlopende straat en moet Max zsm vertrekken. Max heeft nog alle tijd van de wereld en alle teams hebben nu eenmaal te maken met ups en downs. Gewoon rustig een paar jaar bij RBR blijven zitten. Renault heeft de afgelopen 30 jaar zoveel titels gepakt met zoveel verschillende teams, die krijgen de boel wel weer aan de praat. Het lijkt me ook niet verstandig om naast Lil' Lewis in de tweede Mercedes te gaan zitten. Mercedes GP blijft toch een brits team en Lewis is hun boy. Die interne strijd ga je niet zo makkelijk winnen. | ||
Tijn | maandag 27 maart 2017 @ 12:51 | |
Ik las eerder dat ze verwachten dat het fixen van de MGU-K wel 5 of 6 races op zich kan laten wachten ![]() | ||
Geralt | maandag 27 maart 2017 @ 13:32 | |
Ingevuld ![]() | ||
Geralt | maandag 27 maart 2017 @ 13:33 | |
Ik zou overigens IEDEREEN aanraden om dit in te vullen. Zeiken vanaf de zijlijn brengt je niks; hier kun je je mening gewoon geven en wellicht veranderd er daardoor iets. ![]() | ||
franklop | maandag 27 maart 2017 @ 13:35 | |
Ik ga er even voor zitten. | ||
ondeugend | maandag 27 maart 2017 @ 13:40 | |
Ik heb het al gedaan | ||
franklop | maandag 27 maart 2017 @ 13:46 | |
Alle circuits moeten van sprinklersystemen worden voorzien zodat op willekeurige momenten een regenrace kan worden gecreëerd![]() | ||
tja77 | maandag 27 maart 2017 @ 13:46 | |
Matig stukje tekst.. Volgens mij kwam het temperen van de verwachtingen pas na de wintertests. En dat onderschrijf je vervolgens zelf
Logisch toch? Max doet het toch goed? Alleen het team heeft een zwakke winterperiode gehad. Maar dan mag je niet kritisch zijn? Nu gaan ze de fans proberen dingen voor te schrijven. Genieten, en je niet gek laten maken? WTF? | ||
sasquatsch | maandag 27 maart 2017 @ 13:54 | |
Vandaar dat andere coureurs wel konden inhalen, zoals Ocon en Hulkenberg bij Alonso. ![]() In totaal zouden er zo'n 16 inhaalacties geweest zijn. | ||
Lokale_Notabele | maandag 27 maart 2017 @ 14:01 | |
Een kapotte McLaren inhalen lukt nog wel ja. De overige 'inhaalacties' zullen wel in de eerste ronde plaats hebben gevonden, of de regie heeft zitten slapen. Als Bahrain ook een optocht wordt dan werken de 2017 reglementen denk ik niet want dat is normaal gesproken een spectaculaire race met veel inhaalacties. | ||
MakkieR | maandag 27 maart 2017 @ 14:06 | |
2 races in een weekend in plaats van 1 hell yeah!! ![]() | ||
Lokale_Notabele | maandag 27 maart 2017 @ 14:09 | |
Wat is daar zo geweldig aan? Je devalueert de waarde van een GP overwinning. Ipv dat je winnaar van de Monaco GP bent ben je winnaar van "Zaterdag heat 1" alsof het de Renault Clio Cup is. | ||
franklop | maandag 27 maart 2017 @ 14:11 | |
Eens Een race voor 3e coureurs (of development riders) lijkt me dan wel wat. Soort sprintrace waarin eea aan auto's of regels kunnen worden uitgeprobeerd. | ||
Peterselieman | maandag 27 maart 2017 @ 14:11 | |
Dit | ||
sasquatsch | maandag 27 maart 2017 @ 14:12 | |
De McLaren ging pas kapot door de aanraking met Ocon. Niet ervoor. | ||
franklop | maandag 27 maart 2017 @ 14:13 | |
Die aanraking was toch vlak voordat ze rechte stuk op gingen? (uitkomen voorlaatste bocht). Radiobericht van Alonso kwam ook vlak na eerste bocht en die berichten worden altijd eerst gecontroleerd voordat ze de ether in worden geschoten [ Bericht 21% gewijzigd door franklop op 27-03-2017 14:18:58 ] | ||
sasquatsch | maandag 27 maart 2017 @ 14:33 | |
Ja, maar überhaupt de hele actie geeft aan dat er wel ingehaald kon worden. Ze zaten bochten lang vlak achter elkaar en ook zonder die botsing zouden Ocon en Hulkenberg Alonso op het rechte stuk ingehaald hebben (met DRS). Dat lag niet aan de botsing. | ||
_-_ratjetoe_-_ | maandag 27 maart 2017 @ 14:45 | |
Volgens Alonso was het geen gevecht omdat zijn auto kapot was. Maar misschien was dat een self serving bias. | ||
franklop | maandag 27 maart 2017 @ 14:54 | |
Alonso verloor er vlak voor 0,7 seconden (lag 1 sec voor), kan best wat aan de hand zijn geweest eerst. | ||
#ANONIEM | maandag 27 maart 2017 @ 14:54 | |
Wie heeft zicht trouwens ook zo geërgerd aan de regie? Er waren regelmatig gele vlaggen e.d. waarvan nooit is gebleken wat er nu gebeurde. Ik snap dat niet alles in beeld kan worden gebracht, maar met een race zoals gisteren waarin er niet continu wat gebeurde, mag daar best wel wat meer aandacht aan worden besteed. | ||
Peterselieman | maandag 27 maart 2017 @ 14:56 | |
dat niet alleen, maar er waren belabberd weinig graphics in beeld, waardoor je niet wist wie waar lag bijvoorbeeld | ||
franklop | maandag 27 maart 2017 @ 14:59 | |
Dat kwam doordat de FOM hele weekend er problemen mee had gehad.. | ||
MrStock | maandag 27 maart 2017 @ 15:00 | |
Regelmatig ook verkeerde graphics. Raikonen en Vettel met witte indicatie (williams), Verstappen met Rode (Ferrari), bij Battle for xxx stond verstappen 4e, rechtsonder bij actuele stand stond die 5e. In ieder geval veel fouten daar. Kon er verder wel door heen kijken.. | ||
#ANONIEM | maandag 27 maart 2017 @ 15:00 | |
Klopt, ik miste veel ronde/sectortijden. Erg irritant. | ||
franklop | maandag 27 maart 2017 @ 15:54 | |
Zelfs Max kreeg problemen ![]() | ||
jpjedi | maandag 27 maart 2017 @ 15:55 | |
Even een paar jaar geduld hebben? Wat denk je zelf? Die mannen hebben een carriere van jaar of 15, hebben om elke seconde gevochten en gestreden. Max gaat echt niet even 'afwachten'. Ik denk dat er meermaals per jaar een strategische afweging plaats vind of team en rijder toekomst hebben samen. Dat zijn geen impulsieve beslissingen maar degelijke carriereplanning. Elke rijder grijpt zn kansen en als Renault het niet brengt zijn er weer andere teams. Over een paar jaar, wie dan leeft wie dan zorgt. Uiteindelijk is een rijder ook een merk en een product dat moet renderen onafhankelijk welk team ze rijden. | ||
Lokale_Notabele | maandag 27 maart 2017 @ 16:20 | |
Je doet net alsof Max in een uitzichtloze situatie zit zoals Alonso en nog maar een paar jaar F1 te gaan zou hebben. Ten eerste zal Max geen carrière van 15 jaar hebben. Tevens is het ieder jaar weer koffiedik kijken wie de beste auto zal bouwen. Mercedes, Ferrari en RBR zijn de teams met de meeste mogelijkheden dus hij zit al bij een topteam die een kampioenswagen kan bouwen. Er is geen enkele aanleiding toe om nu in paniek te raken en RBR via de nooduitgang te verlaten, als dit contractueel überhaupt al mogelijk zou zijn. Het is geen PlayStation spel waarbij je naar eigen inzicht een auto kunt kiezen. Een paar maanden geleden zat je beter bij RBR, nu kun je beter in een Ferrari zitten. Zo gaat dat in de F1. RBR komt wel weer bovendrijven. Daarbij kan hij zich tot leider van RBR ontpoppen, lijkt me beter dan met een kemphaan als Hamilton in een team te gaan zitten. | ||
SnowOokami | maandag 27 maart 2017 @ 16:32 | |
dubbel [ Bericht 99% gewijzigd door SnowOokami op 27-03-2017 16:39:09 ] | ||
SnowOokami | maandag 27 maart 2017 @ 16:38 | |
Die motor klinkt echt slecht zo... maar hij heeft het gehouden (beide zelfs ![]() Hoop alleen dat ze die sector tijden blokjes weglaten, ik irriteerde me maar mateloos aan die vele blokjes onderin beeld haha, leidde me te veel af ![]() Ik dacht dat ze proberen de nieuwe MGU-K voor Spanje nog af te krijgen en de nieuwe ICE voor Canada (aangezien de ICE niet een enorm voordeel oplevert in Monaco). Maar ik denk dat Canada echt wel de limiet is als ze nog mee willen strijden boven aan. | ||
Twieki | maandag 27 maart 2017 @ 17:16 | |
IK! Buiten dat de telemetrie voor geen klote werkte, vroeg ik me ook af waarom Kvyat bijvoorbeeld 6.6 seconden stil bleef staan in de pits. Nooit meer een herhaling van gezien. Verder werd de botsing tussen Ericsson en Magnussen in de eerste ronde investigated, maar heb ik nooit een uitslag hiervan gezien.
| ||
Twieki | maandag 27 maart 2017 @ 17:18 | |
Dat was er toch alleen tijdens de kwalificatie? Dat vond ik wel een meerwaarde hebben. Je ziet TIJDENS de vliegende ronde dan ook of ie sneller gaat zijn, in plaats van achteraf. | ||
SnowOokami | maandag 27 maart 2017 @ 17:21 | |
De helft van de stats deed het niet tijdens de race, dus ik hoop dat je gelijk hebt. Maar misschien kunnen ze het gewoon op de 3 sectoren houden ipv elke 250 meter? ![]() | ||
RingBewoner | maandag 27 maart 2017 @ 17:22 | |
Dat viel mij dus ook op. Kwalificatie ging ook al niet soepel. | ||
RingBewoner | maandag 27 maart 2017 @ 17:25 | |
Wauw. | ||
RingBewoner | maandag 27 maart 2017 @ 17:26 | |
Waarom? Vond dit juist wel gaaf, prima toevoeging. Als het werkt | ||
SnowOokami | maandag 27 maart 2017 @ 17:37 | |
Te veel afleiding vind ik persoonlijk ![]() | ||
RingBewoner | maandag 27 maart 2017 @ 17:49 | |
Het voegt ook een stukje spanning toe. Tot op zekere hoogte vind ik dat meer informatie beter is. | ||
Sked | maandag 27 maart 2017 @ 18:00 | |
Al die balkjes en dingetjes zullen me een zorg zijn, rondetijden en sectortijden is meer dan genoeg. |