ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Best chill toch dat de RET het overneemt op de lijn naar Hoek v. Holland. Per slot van rekening is dat nog gemeente Rotterdam ook en je kunt nu nog verder met je dagkaart van de RET crossen (kon al naar Den Haag).
Op zaterdag 25 maart 2017 12:44 schreef Dr_Flash het volgende: Wel tactisch gepland natuurlijk. Net nou het strandseizoen begint, de trein naar het strand er voor een half jaar uit flikkeren. Koet sinking!
Op zaterdag 25 maart 2017 12:44 schreef Dr_Flash het volgende: Wel tactisch gepland natuurlijk. Net nou het strandseizoen begint, de trein naar het strand er voor een half jaar uit flikkeren. Koet sinking!
Hoek van Holland strand wordt pas in 2018 weer geopend, maar dan stopt de metro wel écht bij het strand en niet meer op de plek waar 125 jaar geleden het strand was.
Op zaterdag 25 maart 2017 18:17 schreef RokStarr het volgende: Webcare heeft wel humor soms Bedacht me overigens vandaag nooit de hele Hoekse Lijn te hebben gereisd... Haven-Strand nooit gedaan
Nice bitlord! Kosten enigszins binnen de perken kunnen houden? Kan me voorstellen dat dit soort dingen nogal prijzig zijn
Volgens mij 31 euro inclusief verzendkosten. Zat een keurig NS HiSpeed-doosje bij, dus moest verzonden worden via pakketpost. Ik vind het een redelijk bedrag, alhoewel het wel tien euro duurder werd door een kleine bied-oorlog op Marktplaats. Maar het alsnog een stuk goedkoper dan al die andere modelletjes die ik in de kast heb staan.
Op zondag 26 maart 2017 13:57 schreef FredvZ het volgende: Ze zijn trouwens erg voortvarend bij de NS: de OV-chip paaltjes zijn in Hoek van Holland Haven al buiten gebruik genomen.
Pak een schroevendraaier en kniptang en neem hem mee als souveniertje. Net als het stationsnaam bord.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
De spotters lijken nog niet helemaal gewend aan de museale status van mat '64: zodra mat '46 of mat '54 in de buurt is rennen ze massaal naar het spoor toe, als mat '64 aan komt rijden rennen ze weg.
Op zondag 26 maart 2017 15:11 schreef FredvZ het volgende: De spotters lijken nog niet helemaal gewend aan de museale status van mat '64: zodra mat '46 of mat '54 in de buurt is rennen ze massaal naar het spoor toe, als mat '64 aan komt rijden rennen ze weg.
Mat 64 is ook maar 10 jaar ouder dan de sprinters die nu nog een paar dagen op de Hoekse Lijn rijden.
En ik was wel bij de Hoekse Lijn, maar pas laat. Er reed een veel interessantere glastrein in de Rotterdamse Botlek. Daarna heb ik mijn tijd bij de Maeslantkering maar volgemaakt voordat LTE een keteltrein in Vlaardingen ging ophalen.
26 Maart 2017 - Terwijl bijna iedereen aan de Hoekse Lijn te vinden was, begon mijn dag met een rondje Botlek. Eerst werd RRF met een keteltrein bij de BotlekTankTerminal (BTT) geklikt, maar tijdens het wachten aldaar kwam er een losse V100 van Captrain voorbij over het dieselspoor richting de Theemsweg. Na het klikken van de trein bij de BTT werd er richting de Theemsweg gereden, want dat moest haast wel een glastrein uithalen zijn. Na wat rangeerwerk komt CapTrain met het eerste sleepje een eindje buiten de poort bij Broekman, maar omdat er 10 wagens uitgezet moesten worden ivm beschadigde verpakkingen van de glaslading, duurde het nog een tijdje voordat de trein met 17 wagens (ipv 27) kon vertrekken richting emplacement Botlek, alwaar 186 458 de trein over zou nemen richting Duitsland.
26 Maart 2017 - Nadat de 10 wagens uitgezet waren bij Broekman, kon CapTrain vertrekken richting emplacement Botlek. Aan de haak 17 wagens beladen met glas, die na een lokwissel verder via Bad Bentheim naar Duitsland gereden ging worden.
Het is eerst een proefvervoer van 3 treinen met elk 2 wagens geweest. Dit schijnt glas te zijn dat nog volledig onbehandeld is, en bij tussenkomst met water gaat roesten. Het vervoer zal elke 2 tot 4 weken een ritje hebben; voorheen ging dit met vrachtwagens. De vorige keer is zo'n bloktrein bij Tilburg aan de kant gezet, omdat er één uiteinde van een spanband een beetje wapperde. Er zat niks los, maar de machinist kon mooi alle spanbanden controleren voor hij verder mocht. Daarom zijn er vandaag 10 wagens uitgezet waar scheuren in het zeil met ducttape gerepareerd waren, want dat gaat geheid los onderweg met alle gevolgen van dien (wagens alsnog uitzetten, eventuele boete voor vervoerder enz).
De bloktreinen zouden 27 wagens worden, vandaag dus maar 17. Volgende keer misschien weer 27, als ze dan tenminste bij de belading snappen wat ze nu fout deden. Leuk zicht is het in ieder geval wel.
Ik geef hem eigenlijk groot gelijk als hij er niet van gediend is dat zo'n halve zool het nodig vindt om hem te duwen, onbeleefd aan te spreken en ongevraagd te filmen.
Ik geef hem eigenlijk groot gelijk als hij er niet van gediend is dat zo'n halve zool het nodig vindt om hem te duwen, onbeleefd aan te spreken en ongevraagd te filmen.
De Sprinters waren in eerste instantie bedoeld voor lijnen met veel stops in de Randstad, zoals de Zoetermeer stadslijn (icm Hofplein) en de lijn naar Nieuwegein. (Die laatste is nooit aangelegd, maar stond al wel op de koersrol van SGM)
Op zondag 26 maart 2017 21:15 schreef Salatrel het volgende: Volgens Rijnmond reden naast het historisch materieel ook de normale moderne sprinters heen en weer. Modern is blijkbaar een rekbaar begrip...
Er zit iets in wat automatisch de volgende bestemming omroept, en de deuren maken piepjes voor ze dichtgaan. Wat wil je nog meer?
Zonde Had wel gehoopt/gedacht na de mat64 afvoer dat er nog 1 extra bij kwam.
Ze zijn volgens mij sowieso vergeten een plukstel kaal te plukken. Nu zitten er dit soort dingen in: Hier horen twee klapstoelen te zitten. En zo iets basaals had makkelijk uit een ander stel gehaald kunnen worden.
Op zondag 26 maart 2017 13:57 schreef FredvZ het volgende: Ze zijn trouwens erg voortvarend bij de NS: de OV-chip paaltjes zijn in Hoek van Holland Haven al buiten gebruik genomen.
Nee hoor, die paaltjes werkten gewoon. De poortjes op de Hoekse lijn zijn wel buiten dienst maar die heeft Hoek van Holland niet...
Op zondag 26 maart 2017 22:07 schreef James1988 het volgende: Er werd in Hoek van Holland Haven wel omgeroepen dat je de mobiele apparatuur moest gebruiken...
Hoe was het ritje met de Hondekop?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Die gasten van Mat54 zijn wel een stuk gestressder dan wat er op de Mat '46 en Mat '64 aan personeel zat.
Stond in Hoek van Holland een beetje de trein te bekijken van binnen en moest steeds maar even aan de kant om dat er weer zo'n figuur met porto of een vuilniszak langs moest.
Op zondag 26 maart 2017 22:18 schreef James1988 het volgende: Die gasten van stichting Mat '54 hebben dan ook al de nodige ellende gehad met die trein (vandalisme enzulks)..
Ik snap dat dat vervelend is en vind het ook knap dat ze door hebben gezet, maar das toch nog geen reden om zo onvriendelijk te doen tegen mensen die het eindresultaat staan te bewonderen?
Ik snap dat dat vervelend is en vind het ook knap dat ze door hebben gezet, maar das toch nog geen reden om zo onvriendelijk te doen tegen mensen die het eindresultaat staan te bewonderen?
klopt, maar juist onder die groep zitten ook grote vandalen. Die zitten een beetje in dezelfde categorie als degenen die voor het perfecte plaatje zich op illegaal terrein begeven.
Was vanmiddag in de buurt van Apeldoorn en wilde nog even een rondje lopen bij de VSM. Was weinig activiteit, de vrijwilligers die er waren zaten shagjes te roken in de zon.
Achterop het terrein zag ik nog wat materieel staan, waarvan ik niet weet wat de nummers zijn weet iemand dat misschien?
Op zondag 26 maart 2017 22:29 schreef Bitlord het volgende: Was vanmiddag in de buurt van Apeldoorn en wilde nog even een rondje lopen bij de VSM. Was weinig activiteit, de vrijwilligers die er waren zaten shagjes te roken in de zon.
Achterop het terrein zag ik nog wat materieel staan, waarvan ik niet weet wat de nummers zijn weet iemand dat misschien?
Op zondag 26 maart 2017 22:29 schreef Bitlord het volgende: Was vanmiddag in de buurt van Apeldoorn en wilde nog even een rondje lopen bij de VSM. Was weinig activiteit, de vrijwilligers die er waren zaten shagjes te roken in de zon.
Achterop het terrein zag ik nog wat materieel staan, waarvan ik niet weet wat de nummers zijn weet iemand dat misschien?
Ik heb het idee dat dat voor de hele samenleving wel geldt.
Dat idee heb ik niet maar mijn bron is wel echt persoonlijke ervaring en ik spendeer een maand per jaar in Duitsland gemiddeld. Vooral in Beieren. In Oostenrijk lijkt het wel alsof echt bijna iedereen rookt. Of 50/50 ofzo.
Net op Rotterdam stond er ook weer zon koekwaus tegen mij aan te hinniken. Ken mij het wat bommen dat jij van mening bent dat 2x slt4 teveel is op zondagavond om 22:55 naar Amsterdam.
Op zondag 26 maart 2017 23:16 schreef Salatrel het volgende: Net op Rotterdam stond er ook weer zon koekwaus tegen mij aan te hinniken. Ken mij het wat bommen dat jij van mening bent dat 2x slt4 teveel is op zondagavond om 22:55 naar Amsterdam.
Op zondag 26 maart 2017 23:16 schreef Salatrel het volgende: Net op Rotterdam stond er ook weer zon koekwaus tegen mij aan te hinniken. Ken mij het wat bommen dat jij van mening bent dat 2x slt4 teveel is op zondagavond om 22:55 naar Amsterdam.
Die van een uur eerder was SLT6+4. Ha!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 26 maart 2017 19:24 schreef greavy het volgende: Het is eerst een proefvervoer van 3 treinen met elk 2 wagens geweest. Dit schijnt glas te zijn dat nog volledig onbehandeld is, en bij tussenkomst met water gaat roesten. Het vervoer zal elke 2 tot 4 weken een ritje hebben; voorheen ging dit met vrachtwagens. De vorige keer is zo'n bloktrein bij Tilburg aan de kant gezet, omdat er één uiteinde van een spanband een beetje wapperde. Er zat niks los, maar de machinist kon mooi alle spanbanden controleren voor hij verder mocht. Daarom zijn er vandaag 10 wagens uitgezet waar scheuren in het zeil met ducttape gerepareerd waren, want dat gaat geheid los onderweg met alle gevolgen van dien (wagens alsnog uitzetten, eventuele boete voor vervoerder enz).
Met de invoering van PHS tussen Rotterdam en Den Haag verliest Schiedam C zijn IC-status. Alleen als Den Haag - Rotterdam integraal viersporig is kan de stop gehandhaafd blijven, aldus het antwoord op vraag 4. https://zoek.officielebek(...)rttype=1&sortorder=4
Nieuws uit het VK: de nieuwe South West-franchise wordt gegund aan een joint venture van MTR en FirstGroup. Daarmee komt er na meer dan 20 jaar een einde aan Stagecoach SWT, op dit moment de langs zittende vervoerder op het Britse spoor.
Dat is volgens mij dus echt kolder. Want je heb in principe alleen vier sporen nodig om met die treinaantallen te kunnen stoppen. Dat betekent dus: Schiedam Centrum viersporig. Als je dan toch je geld uitgeeft aan een betere wisselstraat kunnen meteen de vier sporen in Rotterdam goed worden aangesloten. Hier wordt echt gespind als een malle.. Ik zou niet weten waarom.. Bang dat het geld kost?
Dat is volgens mij dus echt kolder. Want je heb in principe alleen vier sporen nodig om met die treinaantallen te kunnen stoppen. Dat betekent dus: Schiedam Centrum viersporig. Als je dan toch je geld uitgeeft aan een betere wisselstraat kunnen meteen de vier sporen in Rotterdam goed worden aangesloten. Hier wordt echt gespind als een malle.. Ik zou niet weten waarom.. Bang dat het geld kost?
Er zitten nog wat andere afhankelijkheden tussen Rotterdam en Den Haag. Zoals een overstap tussen de 22/2400 en 50/5100 op Den Haag HS. Als dat soort zaken gehandhaafd moeten worden dan kan het best een uitdaging worden. Zeker omdat net op het tweesporige gedeelte de halte Delft Zuid zit.
Er zitten nog wat andere afhankelijkheden tussen Rotterdam en Den Haag. Zoals een overstap tussen de 22/2400 en 50/5100 op Den Haag HS. Als dat soort zaken gehandhaafd moeten worden dan kan het best een uitdaging worden. Zeker omdat net op het tweesporige gedeelte de halte Delft Zuid zit.
Delft Zuid zit in het viersporige deel.
Ik vraag me altijd af hoeveel mensen die overstap maken. Als je in het centrum moet zijn kan net zo goed bij HS de tram of een fiets pakken. Dan ben je volgens mij even snel en minder stressvol.
De grap is dat men infrastructuur altijd uitlegt op een bepaalde fictieve dienstregeling. Die dienstregeling wordt dan tot een soort heilige waarheid verklaard tijdens het uitzoeken van de infrastructuur en dan kan het wel of niet op de infrastructuur.
Als je echter gaat kijken hoe een dienstregeling tot stand komt bij NS is dat de marktwensen telkens worden her-geëvalueerd en dat op basis daarvan nieuwe opzetten tot stand komen. Dan wordt alles onafhankelijk van of het wel of niet goed past over de infrastructuur gepropt. Dit omdat een product wat aan de gewenste opzet voldoet maar over de infra wordt gepropt beter voldoet dan de dienstregeling die het uitgangspunt was bij infrastructuurontwikkeling.
Als we nu kijken hoe en wat dan zien we hier een resultaat van zo'n infrastudie gebaseerd op zo'n fictieve dienstregeling. We kunnen nu al weten dat de dienstregeling er anders uit gaat zien en daarbij is het meenemen van mogelijke andere oplossingsrichtingen voor dienstregelingen in de infrastructuur zo gek nog niet. Denk dus aan bijvoorbeeld station Schiedam Centrum wel viersporig maken ook als dat voor de fictieve dienstregeling niet hoeft en daarvoor niet een stop mogelijk maakt. Als je dan wilt stoppen heb je in ieder geval geen problemen met opvolgtijden. De dienstregeling eromheen valt met wat meer of minder speling wel weer recht te poetsen, dat is nu net weer niet een uitgangspunt in de meeste fictieve dienstregelingen.
Een van de mooiste voorbeelden is dat men vijf jaar geleden de wissels tussen de Flevolijn en de middensporen van Weesp wilde gaan saneren. Die zouden immers toch niet nodig zijn voor de dienstregeling was de gedachte. Moet jij eens raden welke wissels in Weesp er in de huidige dienstregeling het vaakste omklappen...
Ow wacht, zie nu pas dat het over zo'n 5 jaar gaat spelen. Dan zou het moeten kunnen, zeker met een snelle Wisselstraat bij Schiedam.
quote:
Ik vraag me altijd af hoeveel mensen die overstap maken. Als je in het centrum moet zijn kan net zo goed bij HS de tram of een fiets pakken. Dan ben je volgens mij even snel en minder stressvol.
Iedere keer ben ik er weer verbaasd over hoeveel mensen er overstappen.
Je moet er wel rekening mee houden dat als er wordt overgestapt tussen 6 x per uur een sprinter en 4 x per uur een IC dat er weinig knoop meer valt te maken.
Hebben we een tweede Voslaan van Winsum te pakken?
Op de Oude Trekweg bij Harlingen is opnieuw een auto op een trein gebotst. Ditmaal zijn er meerdere gewonden gevallen. Vorige maand was het daar ook al raak ...
Op maandag 27 maart 2017 12:02 schreef Mr_Klaasje het volgende: Je moet er wel rekening mee houden dat als er wordt overgestapt tussen 6 x per uur een sprinter en 4 x per uur een IC dat er weinig knoop meer valt te maken.
Gelukkig rijdt er tegen die tijd ook een derde en vierde IC naar Den Haag C aldus de plannen. Hoe we dat maakbaar maken weet niemand maar dat terzijde
Op maandag 27 maart 2017 12:02 schreef Mr_Klaasje het volgende: Je moet er wel rekening mee houden dat als er wordt overgestapt tussen 6 x per uur een sprinter en 4 x per uur een IC dat er weinig knoop meer valt te maken.
In Harlingen zijn meerdere mensen gewond geraakt bij een botsing tussen een trein en een auto.De botsing was op een overweg.De gewonden zitten nog in de auto.Het is onduidelijk hoe ze eraan toe zijn.Evenmin is bekend hoe de botsing kon gebeuren.Het treinverkeer tussen Dronryp en Harlingen ligt stil.
De intercity alleen niet. Dat is exact wat ik zeg.
Er rijden al 6 IC's tussen Den Haag en Rotterdam: 1100 (Den Haag C - Breda (- Eindhoven)) 2200 (Amsterdam - Vlissingen) 2400 (Lelystad - Dordrecht (-Breda)) (Als je de 9200 (Amsterdam - Brussel) meetelt zijn het er zelfs 7.)
Door het bijvoorbeeld (weer) invoeren van een sprinter tussen R'dam Lombardijen en Leiden Centraal heb je elke 10 minuten een sprinter, een IC en tussen Den Haag C en HS een verbinding.
Binnenkort het argument: Maar de zon scheen dus niet gezien
Dan moeten ze beter kijken. Na deze overweg rij je direct een boerenerf op, dus normaal gesproken zou niet veel meer beveiliging dan een lamp noodzakelijk hoeven zijn.
Op maandag 27 maart 2017 13:12 schreef b2py het volgende: Die IC's Breda - Den Haag sluiten toch niet aan op de sprinter in HS? Daar ging je hele betoog althans over..
Mijn opmerking ging over de generieke mogelijkheid om in de huidige dienstregeling over te stappen van een sprinter naar een IC in Den Haag HS. Dan moeten de sprinter en IC tegelijk in Den Haag HS zijn, terwijl het voor de dienst regeling, praktischer zou zijn als de treinen tegelijk in Delft zijn. Dan kan een IC-stop in Schiedam sowieso blijven.
Maar het zou best kunnen dat de NS nu zegt dat een IC stop in Schiedam niet mogelijk is doordat de treinen tegelijk in Den Haag HS moeten zijn en ze elkaar dan in de weg zitten in Schiedam. Dat levert in de huidige dienstregeling ook al problemen op.
Het lijkt me beter om dit soort overwegen om te bouwen tot Anrufschranke. En om de extra personeelskosten hiervoor te dekken moet in het vervolg betaald worden voor elke oversteek.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
@FredVZ: De grap is dus dat de studie uit gaat van het volgende: 4 IC Den Haag CS-Rotterdam-Breda 4 IC Leiden-Den Haag-Rotterdam-Dordrecht 6 sprinter Den Haag CS-Dordrecht. 6 sprinters per uur kan je nooit fatsoenlijk aan laten sluiten op 4 IC's naar Leiden.
Overigens lijkt het grote probleem te zijn dat je hier nooit een goede detailuitwerking van kan krijgen. Want hoe krijg je met 2 minuten opvolgtijd 8 IC's netjes ingepast (2*15 minuteninterval) naast 6 sprinters (1x tienminuteninterval). Volgens mij levert dat zo ontzettend veel dwangpunten op dat je bij voorbaat als over een andere oplossing moet nadenken. Jouw oplossing is zo gek nog niet maar in ieder geval heel wat anders dan waar men de infrastructuur mee heeft doorgerekend.
Oei, Hart van Nederland zal het vast beter weten dan een treindienstleider inderdaad.
Even een technisch vraagje aan een treindienstleider dan maar: waarom wordt er gekeerd in Dronrijp en niet in Franeker? Heeft dat er mee te maken dat er tot achter de inrijder gereden moet worden om kop te kunnen maken, wat niet mag omdat het baanvak Franeker-Harlingen gesperd is?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 27 maart 2017 13:28 schreef dennistd het volgende: Het lijkt me beter om dit soort overwegen om te bouwen tot Anrufschranke. En om de extra personeelskosten hiervoor te dekken moet in het vervolg betaald worden voor elke oversteek.
Zou kunnen, maar ProRail schijnt met de boer in overleg te zijn om de overweg op te kunnen heffen. Betekent wel dat er een weg door de weilanden aangelegd moet worden. Daarbij ga ik er vanuit dat het de bedoeling is om de bestaande betonweg die vanaf het erf de weilanden in gaat te verlengen naar de eerstvolgende straat.
Even een technisch vraagje aan een treindienstleider dan maar: waarom wordt er gekeerd in Dronrijp en niet in Franeker? Heeft dat er mee te maken dat er tot achter de inrijder gereden moet worden om kop te kunnen maken, wat niet mag omdat het baanvak Franeker-Harlingen gesperd is?
Dat, denk ik. En omdat je anders onhaalbaar korte keringen krijgt in Franeker.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Vandaag een ritje gedaan op de Hoekse Lijn. Ook nu flink wat hobbyisten onderweg en in de trein. Ik was op de bonnefooi er vanuit gegaan dat elke trein door zou rijden naar Strand, maar blijkbaar wordt dat station als enige in de bewoonde wereld maar eenmaal per uur bediend én rijdt die daar niet in de spits naartoe. Wel blijft de trein 20 minuten stilstaan op Haven waar wij er uit werden gebonjourd. Wellicht een eis vanuit de vakbond, zodat elke machinist tijd heeft om een kibbelingetje bij de viskraam naar binnen te werken?
Eén van de pendelbussen van de RET tijdens instructieritten op de overweg bij Hoek van Holland Haven. Het is een oude stadsbus uit Eindhoven van Hermes.
RET gaat in plaats van de 8 treinen per uur in de spits met 18 vervangende standaardbussen per uur rijden.
Daarnaast wordt lijn 56 versterkt in Vlaardingen. Ben benieuwd of het allemaal gaat passen.
[ Bericht 31% gewijzigd door Bitlord op 27-03-2017 19:20:37 ]
Was ook mooi, paar jaar geleden bij Breukelen. En spoorwerkzaamheden EN wegwerkzaamheden. Sowieso dus al totaal niet op elkaar afgestemd, en ook nog doodleuk "NS adviseert met de auto te gaan" "ANWB adviseert de trein te nemen" Echt, ga dood dan
Op maandag 27 maart 2017 19:56 schreef Dr_Flash het volgende: Was ook mooi, paar jaar geleden bij Breukelen. En spoorwerkzaamheden EN wegwerkzaamheden. Sowieso dus al totaal niet op elkaar afgestemd, en ook nog doodleuk "NS adviseert met de auto te gaan" "ANWB adviseert de trein te nemen" Echt, ga dood dan
Staat net een verslaggeefster van de NOS zonder blikken en blozen, terwijl ze voor een overweg staat met in koeieletters "LET OP TREIN" en een knipperende rode lamp, te beweren dat de overweg "niet zo opvallend" is.
Ik denk dat we per direct alle kruispunten moeten voorzien van slagbomen.
Opvallend: First/MTR South Western Trains, de nieuwe exploitant van de SW trains franchise, heeft geen interesse in de gloednieuwe Desiro City's die Stagecoach heeft besteld en die vanaf volgende maand zullen gaan rijden. In 2019/2020 zullen de treinen vertrekken, terug naar de leasemaatschappij.
Daarentegen keren de Class 442's weer terug naar SWT-land, waar ze zullen worden ingezet voor London Waterloo - Portsmouth. De "plastic pigs" zijn gebouwd in 1988 en zullen volledig gemoderniseerd worden.
Ja, je kan doen maar het is toch een logische reactie? Mensen doen iets doms en schijnbaar mag dat niet meer dus worden er maatregelen genomen.
Nee dat is het niet. Dus als er ergens iets mis gaat moet het maar meteen weg? Als er 1 voor de trein springt haal je ook het spoor niet weg. Als de lift op het station vast loopt moet die ook niet weg omdat die nu gevaarlijk is.
Als prorail het zo graag weg wilt, mogen ze ook de kosten voor een aan te leggen viaduct betalen
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Omdat ze eigenlijk iedere gelegenheid aan zouden moeten grijpen om hun treinen vol te laden, zelfs als dat tijdens dit soort perikelen betekent dat er meer menen moeten staan. Treinen van/naar Schiphol met de hoogst mogelijke dubbeldekscapaciteit rijden (y)
Op maandag 27 maart 2017 20:26 schreef DeaDLocK2K het volgende: Omdat ze eigenlijk iedere gelegenheid aan zouden moeten grijpen om hun treinen vol te laden, zelfs als dat tijdens dit soort perikelen betekent dat er meer menen moeten staan. Treinen van/naar Schiphol met de hoogst mogelijke dubbeldekscapaciteit rijden (y)
Iedereen weet dat NS dat niet kan, dat verlengen van die treintjes
Ze zullen wel een SGM II als IC in de spits pleuren
Je kunt lachen, en ok, het was geen SGM II, maar gisteren reed er wel een wat verdwaalde DDAR (?) als intercity richting Schiphol weg uit Enschede! Die ouwe barrels rijden over het algemeen alleen de stoptrein-dienst Apeldoorn-Enschede volgens mij...
Op dinsdag 28 maart 2017 15:10 schreef b2py het volgende: Gezocht, plaatje met meerdere vervoerders naast elkaar, een soort line-up. Wie o wie kan mij helpen?
Grapjassen hoor die Groningers. Het Dagblad van het Noorden noemt de nieuwe spoorbrug bij Zuidhorn in één adem met de Eiffeltoren, het Vrijheidsbeeld, het Sydney Operahuis en het Christusbeeld van Rio de Janeiro
Op dinsdag 28 maart 2017 21:31 schreef Peterselieman het volgende: Grapjassen hoor die Groningers. Het Dagblad van het Noorden noemt de nieuwe spoorbrug bij Zuidhorn in één adem met de Eiffeltoren, het Vrijheidsbeeld, het Sydney Operahuis en het Christusbeeld van Rio de Janeiro
categorie je ziet ze alleen als je er met daglicht overheen gaat...
het ding is nog enkelsporig ook omdat ze een paar miljoentjes wilden besparen. Een tweede ernaast bouwen kost straks nog eens dertig miljoen als ze dat tegen die tijd willen ...
Verder kun je de brug prima vergelijken met het nieuwe ding daar bij Almere, gigantisch, maar dat is het dan ook.
Hebben in deze trein zoveel mensen geen zin om op jacht te gaan naar een zitplaats, dat snel de deurbeugels werden geclaimd. Meeste mensen hoeven toch maar 1 station
Informeren nieuwe stijl. Als de trein er vijf minuten te laat nog niet is, zetten we +5 op De borden. Vijf minuten later: +10. Omroep zwijgt in alle talen, tot de trein in zicht komt. Dan is het ineens " over enkele minuten". Het is gewoon "kijk om je heen en zeg wat je ziet"
Ik rijd met de sprinter van Gouda naar Rotterdam. Bij Rdam Alexander opeens omroepbericht van de machinist: "We zijn vertraagd doordat we tussen Woerden en Gouda achter een vertraagde trein aan reden.
Die "vertraagde" trein heb ik gezien in Gouda: leeg materieel. Werd ook nog eens op spoor 8 gezet zonder "niet instappen" te vermelden, dus iedereen op het perron verbaasd waarom de deuren niet open gingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Fred op 29-03-2017 10:28:49 ]
ja toen ik dagje uit was van de stichtingmoest wegleren naar Enschede zat ik naast een mcn standplaats hengelo. Die zat te vertellen dat ze over konden naar syntus en zolang als dat de huidige cao liep ze dezelfde voorwaarden als NS cao hielden maar daarna automagisch onder de nieuwe cao zouden gaan vallen.
Was er 1 zo snugger te vragen hoelang die cao dan nog liep... Blijken de onderhandelingen in maart 2018 te beginnen !
Ik snap wel dat niemand over wil dat was in limburg niet anders.
Prima. Maar als de collega's uit Amsterdam en Rotterdam dan straks maar niet gaan klagen over de inhoud van het werkpakket als voor de collega's uit Hengelo, Enschede en Zwolle de diensten moeten worden aangepast omdat wat werk in die regio wegvalt.
Op woensdag 29 maart 2017 11:45 schreef Mr_Klaasje het volgende: Prima. Maar als de collega's uit Amsterdam en Rotterdam dan straks maar niet gaan klagen over de inhoud van het werkpakket als voor de collega's uit Hengelo, Enschede en Zwolle de diensten moeten worden aangepast omdat wat werk in die regio wegvalt.
ik verwacht eerder dat hengelo op gaat houden te bestaan als standplaats
Deventer is geen standplaats voor zover ik weet. Stukje natuurlijk verloop en vrijwillige overstap lijkt me meest logische als ze Hengelo op willen heffen
Op woensdag 29 maart 2017 12:01 schreef Salatrel het volgende: Deventer is geen standplaats voor zover ik weet. Stukje natuurlijk verloop en vrijwillige overstap lijkt me meest logische als ze Hengelo op willen heffen
Een standplaats hebben is denk ik op zichzelf niet zo duur. Wat vooral duur is zijn de onnodige kilometers tussen een standplaats en de plek waar ditzelfde personeel nodig is. Het optimaliseren van de standplaatslocaties kan onder de streep meer geld opbrengen dan het sluiten van de locaties.
Op woensdag 29 maart 2017 18:29 schreef FredvZ het volgende: Ik had niks te klagen vanmiddag. 3xICM4 vanaf Rotterdam naar Zwolle/Leeuwarden. We zaten met een mannetje of 6 in de voorste Bk-bak.
ja toen ik dagje uit was van de stichtingmoest wegleren naar Enschede zat ik naast een mcn standplaats hengelo. Die zat te vertellen dat ze over konden naar syntus en zolang als dat de huidige cao liep ze dezelfde voorwaarden als NS cao hielden maar daarna automagisch onder de nieuwe cao zouden gaan vallen.
Was er 1 zo snugger te vragen hoelang die cao dan nog liep... Blijken de onderhandelingen in maart 2018 te beginnen !
Ik snap wel dat niemand over wil dat was in limburg niet anders.
De cao nog daargelaten, wie gaat er vrijwillig een pendeldienstje rijden terwijl je nu landelijke wegbekendheid hebt
Ik heb een hele stapel Exchange papieren. Hoor je mij janken "wie gaat er nou vrijwillig en vraag over Office beantwoorden?"
Hou toch eens op met dat verwende gedoe.
Tuurlijk jongen, jij gaat je leuke, gevarieerde werk ook vast en zeker vrijwillig verruilen voor minder leuk en minder gevarieerd werk. Wat denk je zelf?
Tuurlijk jongen, jij gaat je leuke, gevarieerde werk ook vast en zeker vrijwillig verruilen voor minder leuk en minder gevarieerd werk. Wat denk je zelf?
Ik kan me niet voorstellen dat hij op een forum waar zijn klanten meelezen lacherig gaat doen over werknemers bij de concurrent die er heel wat bekaaider vanaf komen, zeker niet als die klanten toch al weinig reden tot tevredenheid hadden over de geleverde diensten en de prijs die ze ervoor betalen. Wat dat betreft is een monopolie natuurlijk wel erg prettig...
Het is alleen maar trein (dus geen combi met de bus) en ook alleen maar Enschede-Zwolle en Zwolle-Kampen (dus niet gecombineerd met Oldenzaal-Zutphen). Ik heb er wel over nagedacht, maar met dit in het gedachten lijkt het mij na een tijdje toch wel heel erg eentonig te worden. Ik heb dan ook niet gesolliciteerd voor de trein.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Maar als je eenmaal Machinist VB bent en al een tijdje gewerkt hebt bij Syntus kun je altijd nog overstappen naar NSR, een goederenboer, of misschien wel Eurobahn. Duits spreek je toch al
Het zou kunnen inderdaad, maar ik ben nu eigenlijk wel tevreden op de bus. Sinds een paar maanden een vast contract, dus daar kan ik voorlopig wel vooruit
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 29 maart 2017 21:12 schreef dennistd het volgende: Het zou kunnen inderdaad, maar ik ben nu eigenlijk wel tevreden op de bus. Sinds een paar maanden een vast contract, dus daar kan ik voorlopig wel vooruit
Op woensdag 29 maart 2017 20:36 schreef Dr_Flash het volgende: Ik heb een hele stapel Exchange papieren. Hoor je mij janken "wie gaat er nou vrijwillig alleen nog maar vragen over Office beantwoorden?"
Zuid-Limburg is wat lastiger, maar Heerhugowaaard - Den helder moet nog wel te doen zijn toch ?
is allebei wel te doen hoor Zuid-Limburg komen we sporadisch ook wel vanuit rotterdam geloof ik maar mijn roosterserie sowieso niet. Den Helder zit ook niet in mijn rooster dus heeft ook niet zo heel veel zin.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Het is alleen maar trein (dus geen combi met de bus) en ook alleen maar Enschede-Zwolle en Zwolle-Kampen (dus niet gecombineerd met Oldenzaal-Zutphen). Ik heb er wel over nagedacht, maar met dit in het gedachten lijkt het mij na een tijdje toch wel heel erg eentonig te worden. Ik heb dan ook niet gesolliciteerd voor de trein.
Ik heb wel gesolliciteerd, volgende week contract tekenen en de CAO van Syntus is zo slecht nog niet, NS'ers zijn gewoon verwend. Maar als hun vinden dat elke dag Zwolle Enschede saai is, wens ik ze veel succes met het stuk Enschede - Deventer wat ze elke dag mogen rijden/passagieren..
Wat me straks wel mooi lijkt, is de knop in Hengelo, nu nog met NS materieel er tussen. Maar straks volledig met Syntus treinen en bussen.
Ze zeggen 2,2 miljoen stenen, dat waren er vorig jaar nog 2,3 miljoen. Lijkt misschien een klein detail, maar 100.000 gevallen stenen is toch best een hoop...
Ik heb wel gesolliciteerd, volgende week contract tekenen en de CAO van Syntus is zo slecht nog niet, NS'ers zijn gewoon verwend. Maar als hun vinden dat elke dag Zwolle Enschede saai is, wens ik ze veel succes met het stuk Enschede - Deventer wat ze elke dag mogen rijden/passagieren..
Wat me straks wel mooi lijkt, is de knop in Hengelo, nu nog met NS materieel er tussen. Maar straks volledig met Syntus treinen en bussen.
Alvast gefeliciteerd met je nieuwe baan dan, bijna-collega
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Wat maakt Tsjechië daarvoor eigenlijk geschikter ipv n ander land?
In Tsjechië ligt de ring van Velim, een ovalen testcircuit voor treinen. De enige andere locatie daarvoor is net over de grens in Wildenrath, maar die is eigendom van Siemens dus daar gaat CAF zijn treinen niet laten testen natuurlijk. Die in Tsjechië is volgens mij gewoon van CD (de Tsjechische spoorwegen).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Wat ook in Bad Schandau is, is de Kirnitzschtalbahn, een 7,9km lange enkelsporige tramlijn die aan de kant van de weg rijdt. In één richting rijdt ie dus eigenlijk tegen het verkeer in. Een foto in de openingspost van het volgende topic!
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven