abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 24 maart 2017 @ 16:46:39 #26
21636 Feestkabouter
pi_169747342
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 23:01 schreef Feestkabouter het volgende:
....
overigens wel bijzonder weer van ze dat ze vandaag nog niets hebben rondgemaild over hun beslissing om de verzendkosten voor 1 doos te vergoeden. ik ga er toch een beetje (positief) vanuit dat ze die belofte uit eigen initiatief waarmaken, en niet alleen bij die Pro-Spotters die over de kosten gaan klagen.
....
positief dus.
dit schreven ze vandaag:

'Naar aanleiding van meerdere reacties over verzendkosten sturen we graag nog een extra mail uit.

Vanaf het begin van de opdracht hebben we aangegeven dat je 10 euro verdient met de opdracht om de onderzetters te plaatsen en dat als dit echt niet lukt de onderzetters terug te sturen. Doordat de beloning hoog is, zou je dan alleen voor de paar onderzetters die je terug moet sturen de kosten voor eigen rekening nemen en nog een mooi bedrag overhouden voor deze opdracht.

Echter we begrijpen dat dit niet duidelijk genoeg is gecommuniceerd dat de verzendkosten niet extra vergoed worden. Vandaar dat we jullie als PRO Spotter graag tegemoet komen en per PRO Spotter één verzending vergoeden. Op deze manier hoef je bijna geen kosten te maken en kun je in totaal een mooi bedrag verdienen met de opdracht. We kunnen deze verzending natuurlijk alleen belonen als we een goede foto van de bon hebben. Dit kun je in je laatste inzending doen. Heb je de laatste opdracht al ingestuurd? Zorg dan dat je de foto mailt.

Dit zijn voor ons ook zeker leerpunten die we mee zullen nemen in volgende opdrachten!'
  Moderator vrijdag 24 maart 2017 @ 16:53:26 #27
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_169747455
Maar als je iets overhoudt moét het dan terug of mag je het ook ergens in een container gooien? :P

7 euro verzenden (of een eind omrijden en 4 euro verzenden) vind ik wel veel voor een opdracht van 10 euro.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  † In Memoriam † vrijdag 24 maart 2017 @ 17:12:23 #28
21636 Feestkabouter
pi_169747766
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 16:53 schreef djkoelkast het volgende:
Maar als je iets overhoudt moét het dan terug of mag je het ook ergens in een container gooien? :P

7 euro verzenden (of een eind omrijden en 4 euro verzenden) vind ik wel veel voor een opdracht van 10 euro.
over de hoogte van de kosten hebben ze het dan helaas weer niet nee.
en ook het feit dat het dus een loterij is: verdien ik 10 euro aan de opdracht of kost de opdracht me extra moeite en houd ik er maar 4/5/6 euro aan over?

ik doe niet aan loterijen, dus bij een volgend Pro-project zal ik absoluut weer eerst duidelijke afspraken maken over eventuele verzendkosten als er spul moet worden teruggestuurd.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 08:28:03 #29
464660 Spottertje73
Roamler , smartspotter
pi_169761353
Ik wilde de opdracht nog een keer doen feestkabouter.... De opdracht was een week geleden afgekeurd ....toem kwam update ....na update opdracht opnieuw geaccepteerd en de opdracht begon bij 99%...
Alsof ik de opdracht al gedaan had alleen de foto's moest ik opnieuw maken , de rest was al ingevuld van de vorige keer .... Hopelijk nu wat duidelijker :)
  † In Memoriam † maandag 27 maart 2017 @ 13:50:30 #30
21636 Feestkabouter
pi_169812560
Goeie deal: zojuist 80 euro bonus afgesproken met Streetspotr voor 10 opdrachten van 6 euro :D
pi_169812598
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:50 schreef Feestkabouter het volgende:
Goeie deal: zojuist 80 euro bonus afgesproken met Streetspotr voor 10 opdrachten van 6 euro :D
Is die 80 euro niet een totaal, dus 20 euro bonus?
  † In Memoriam † maandag 27 maart 2017 @ 13:59:43 #32
21636 Feestkabouter
pi_169812767
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:52 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Is die 80 euro niet een totaal, dus 20 euro bonus?
nope
pi_169821000
ik gooi dat mobeye er ook maar af. staat al maanden niks in.
  Moderator dinsdag 28 maart 2017 @ 10:41:35 #34
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_169831759
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:50 schreef Feestkabouter het volgende:
Heb je ze gewoon gecontact? Ik heb er hier ook nog een paar open staan.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  † In Memoriam † dinsdag 28 maart 2017 @ 16:58:18 #35
21636 Feestkabouter
pi_169838494
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:41 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Heb je ze gewoon gecontact? Ik heb er hier ook nog een paar open staan.
ik heb eerder een leuke bonus afgesproken met ze voor bijna 50 locaties en dat is helemaal netjes afgerond.
nu zag ik dat er in Zeeland nog steeds 10 locaties open stond en dat de vergoeding nog steeds op slechts 6 euro stond (heel vreemd aangezien de opdracht eind maart afloopt)... ik heb ze maandag gewoon gemaild dat ik dinsdag voor 140 euro die locaties wel wilde doen, en daar antwoordden ze direct positief op. spijt dat ik geen 150 heb gezegd ;)
ik had wel vooraf even de openingstijden opgezocht, want ik wilde niet het risico lopen dat ik een grote bonus zou mislopen doordat 1 van de locaties gesloten blijkt.
  † In Memoriam † dinsdag 28 maart 2017 @ 18:03:07 #36
21636 Feestkabouter
pi_169839768
gezien de eerdere discussie over al dan niet aan het minimumloon komen met het uitvoeren van wat opdrachten:

Wettelijk minimumloon voor postbezorgers

[artikel]
Postbezorgers en andere mensen die op basis van een overeenkomst van opdracht werken (OVO), krijgen voortaan minstens het wettelijk minimumloon. De Eerste Kamer stemde dinsdag in met het wetsvoorstel van minister Lodewijk Asscher (Sociale Zaken en Werkgelegenheid).

Asscher ziet de wet als een belangrijke stap in het verbeteren van de positie van zo'n 50.000 OVO-werkenden, die dus geen arbeidsovereenkomst hebben. Door het verplichte minimumloon wil Asscher misbruik van deze opdrachtnemers voorkomen.

Het wetsvoorstel was nodig om een probleem op te lossen met de huidige regeling. Want nu geldt het verplichte wettelijk minimumloon al wel voor iemand die werkt op basis van een OVO als hij zich niet mag laten vervangen door een ander. Dit criterium blijkt in de praktijk gemakkelijk te omzeilen, waardoor de opdrachtgever geen wettelijk minimumloon hoeft te betalen.
[/artikel]

Op basis hiervan zouden we Roamler en Smartspotter bij sommige opdrachten kunnen aanspreken op een te lage basisvergoeding. Kijk bijvoorbeeld naar de lege schappen opdracht: het kan voorkomen dat als je de opdracht vlot en efficient uitvoert je er door een flink aantal lege schappen toch dermate lang mee bezig bent dat je niet aan het minimum uurloon komt.
pi_169851746
Die kaas en zuivel opdracht :') zoveel foto's etc kan nooit onopgemerkt.
pi_169853112
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 23:26 schreef bamibij het volgende:
Die kaas en zuivel opdracht :') zoveel foto's etc kan nooit onopgemerkt.
Ik vond het nog meevallen. Heb er 3 gedaan. Hopen dat ze ook worden goed gekeurd. Heb die spaghetti ook gelijk mee gepakt.
  woensdag 29 maart 2017 @ 09:23:04 #39
464660 Spottertje73
Roamler , smartspotter
pi_169855360
Ik ben klaar met roamler.....3x categorien check gedaan en 2x afgekeurd omdat 1 foto niet duidelijk was ( met producten waar niks over gevraagd werd) en gisteren de 3e x gedaan , vergeet ik 1 foto .... Vraag ik of ik die mag doormailen komen ze met een lulverhaal dat de fotos een moment opname moeten zijn en dat ze foto's die later gemaakt zijn niet erbij kunnen....ik zeg dat is onzin want wat maakt het uit als ik de foto om 7uur maak of om 9uur .... Zegt ze dan kunnen de producten op zijn . Dus ik zeg : ik hoef niks te tellen , alleen te kijken of het er is of niet .en dat zie ik aan het prijskaartje niet aan de hoeveelheid ... Is ze ff stil en krijg ik weer hetzelfde robotverhaal over momentopname .... Vrijdag doe ik de laatste x melkchecks en dan heb ik 21euro en die betaal ik uit en doei doei Roamler ... Wat een kutbedrijf !! Ooh een voor Roamler Works kon ik toch al nooit meer sollciteren dat is ook een reden om ermee te stoppen .....als ik geen doorgroei mogelijkheden heb dat is ook niet echt motiverend .

Maar feestkabouter dat verhaal over wettelijk minimum ....
Wat kunnen wij daarmee als mysteryshopper .....
pi_169855816
Ik vind het ook echt jammer dat roamler blijkbaar zijn werkwijze heeft veranderd. Eerst zaten er nog wel leuke opdrachten tussen. Paar producten op de foto zetten, max 5 of 6 foto's maken en 2 euro verdiend. Nou hang ik gemiddeld een kwartier in de supermarkt rond en als ik geluk heb krijg ik dan 2 euro. Het is gewoon niet meer wat het eerst was (zo'n 1,5 tot 2 jaar geleden).
  † In Memoriam † woensdag 29 maart 2017 @ 10:11:08 #41
21636 Feestkabouter
pi_169856138
mensen, pas op dat je niet teveel gaat klagen over Roamler want dat wordt hier in het topic niet gewaardeerd, zo weet ik uit ervaring :P
  † In Memoriam † woensdag 29 maart 2017 @ 10:13:13 #42
21636 Feestkabouter
pi_169856186
quote:
Maar feestkabouter dat verhaal over wettelijk minimum ....
Wat kunnen wij daarmee als mysteryshopper .....
zoals ik al schreef:

quote:
Op basis hiervan zouden we Roamler en Smartspotter bij sommige opdrachten kunnen aanspreken op een te lage basisvergoeding. Kijk bijvoorbeeld naar de lege schappen opdracht: het kan voorkomen dat als je de opdracht vlot en efficient uitvoert je er door een flink aantal lege schappen toch dermate lang mee bezig bent dat je niet aan het minimum uurloon komt.
aangeven dat de vergoeding van sommige opdrachten te laag is volgens de wet.
is op zich interessant om te proberen, toch?
  † In Memoriam † woensdag 29 maart 2017 @ 10:14:36 #43
21636 Feestkabouter
pi_169856215
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 09:23 schreef Spottertje73 het volgende:
Ik ben klaar met roamler.....3x categorien check gedaan en 2x afgekeurd omdat 1 foto niet duidelijk was ( met producten waar niks over gevraagd werd) en gisteren de 3e x gedaan , vergeet ik 1 foto .... Vraag ik of ik die mag doormailen komen ze met een lulverhaal dat de fotos een moment opname moeten zijn en dat ze foto's die later gemaakt zijn niet erbij kunnen....ik zeg dat is onzin want wat maakt het uit als ik de foto om 7uur maak of om 9uur .... Zegt ze dan kunnen de producten op zijn . Dus ik zeg : ik hoef niks te tellen , alleen te kijken of het er is of niet .en dat zie ik aan het prijskaartje niet aan de hoeveelheid ... Is ze ff stil en krijg ik weer hetzelfde robotverhaal over momentopname .... Vrijdag doe ik de laatste x melkchecks en dan heb ik 21euro en die betaal ik uit en doei doei Roamler ... Wat een kutbedrijf !! Ooh een voor Roamler Works kon ik toch al nooit meer sollciteren dat is ook een reden om ermee te stoppen .....als ik geen doorgroei mogelijkheden heb dat is ook niet echt motiverend .
ik denk sowieso dat je dit 'werk' niet moet zien als iets met doorgroeimogelijkheden, maar als een extraatje dat je kunt meepikken, dat ten eerste.
ten tweede: de reactie/uitleg van Roamler laat in dit geval (en wat mij betreft in meer gevallen) te wensen over.

maar wat er ook al een aantal keer door mijn gedachten is gegaan bij het lezen van jouw posts: hoe oud ben je? kan het zijn dat je een vrij chaotisch type bent, of schat ik dat geheel verkeerd in? die indruk krijg ik uit je formuleringen, je bent absoluut niet de helderste communicator in mijn ogen. ik vraag me af of dit 'werk' wel geschikt is voor je. of anders, ik vraag me af of jij wel geschikt bent voor dit 'werk'. ik zie het in mijn eigen kring ook: meer mensen hebben het geprobeerd, maar het is nou eenmaal niet iets voor iedereen, je moet er een beetje het juiste type voor zijn denk ik.

en het is ook zo: fout is fout, en dan kun je gaan proberen om erover te gaan onderhandelen, en heel soms is er wel wat mogelijk, maar als dat niet kan dan zul je daarmee moeten dealen.
na een paar duizend opdrachten overkomt mij dat ook nog steeds heel af en toe.

[ Bericht 14% gewijzigd door Feestkabouter op 29-03-2017 10:21:05 ]
  woensdag 29 maart 2017 @ 10:33:42 #44
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169856537
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 10:13 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

zoals ik al schreef:

[..]

aangeven dat de vergoeding van sommige opdrachten te laag is volgens de wet.
is op zich interessant om te proberen, toch?
En maar roepen dat er veel binnen geharkt wordt met Roamler en Smartspotter. Ik heb een half jaar geleden al aangegeven dat de opdrachten tegenwoordig zo lang zijn en de vergoedingen omlaag zijn gegaan dat onder het wettelijke minimumloon ligt. Daarnaast bestaat ook nog de kans dat een opdracht afgekeurd wordt waardoor je dus helemaal voor niets je werk hebt gedaan.

Daarom ben ik ook gestopt.
pi_169856910
Je bent niet in dienst bij roamler dus ze zijn je niks verplicht. Hun denkwijze is nog steeds; doe jij de opdracht niet das prima dan doet een ander het wel.

Zo'n artikel veranderd daar niks aan.
pi_169857963
Die dierenvoeding dan. 196 vragen.

Hebben ze zeker te vroeg erin gezet. Moest 1 april zijn. Wat een grap.
  woensdag 29 maart 2017 @ 12:06:40 #47
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169858192
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 10:59 schreef loezzzje het volgende:
Je bent niet in dienst bij roamler dus ze zijn je niks verplicht. Hun denkwijze is nog steeds; doe jij de opdracht niet das prima dan doet een ander het wel.

Zo'n artikel veranderd daar niks aan.
Daarom snap ik af en toe niet waarom er mensen zijn die van die zwaar onbetaalde opdrachten doen. Met normaal werk verdien je meer en bouw je sociale zekerheid op.
  woensdag 29 maart 2017 @ 12:07:34 #48
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169858214
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 11:56 schreef Prh01 het volgende:
Die dierenvoeding dan. 196 vragen.

Hebben ze zeker te vroeg erin gezet. Moest 1 april zijn. Wat een grap.
:D
  woensdag 29 maart 2017 @ 13:45:10 #49
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169860385
Wat krijgen we nou dan. Bij Roamler krijg ik het pushbericht dat ik de buurt ben van een Emte. Daar kan ik de "Zacht Fruit Check" doen. Hoe weten ze dit? Ik heb GPS voor dit programma uitstaan als ik het niet gebruik.

Daarnaast ben ik helemaal niet in de buur van een Emte.
  † In Memoriam † woensdag 29 maart 2017 @ 16:01:05 #50
21636 Feestkabouter
pi_169863606
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 10:33 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

En maar roepen dat er veel binnen geharkt wordt met Roamler en Smartspotter. Ik heb een half jaar geleden al aangegeven dat de opdrachten tegenwoordig zo lang zijn en de vergoedingen omlaag zijn gegaan dat onder het wettelijke minimumloon ligt. Daarnaast bestaat ook nog de kans dat een opdracht afgekeurd wordt waardoor je dus helemaal voor niets je werk hebt gedaan.

Daarom ben ik ook gestopt.
ik word er niet rijk van, maar ik denk dat ik op mijn manier zeker een leuk uurloontje binnenhark ja. punt is alleen dat dat uurloon niet altijd beschikbaar is. maar het is een leuke extra.

qua minimumloon: ja als je het naar uurloon gaat bekijken zijn sommige opdrachten inderdaad altijd al onderbetaald, maar ze mochten ze wel zo aanbieden en profiteren van de 'sukkels' die ze voor dat weinige geld toch uitvoerden.

nu is de situatie echter gewijzigd: ze mogen nu in feite niet eens meer opdrachten aanbieden voor minder dan het minimum uurloon!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')