abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170141923
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:37 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Ten opzichte van een willekeurig hedge fund of andere investeerder betwijfel ik dat ten zeerste. Zij hebben geen magische kwaliteit om de winnaars van de verliezers te onderscheiden. Dat hangt uiteraard af van de capaciteiten van de mensen die dit doen en hun beweegredenen.
Je moet eens kijken wat een investeringsfirma als Bain Capital heeft gedaan. Bain Capital, waar voormalig presidentskandidaat Mitt Romney heeft gewerkt, heeft voor enorm veel banen gezorgd. En voor levensvatbare bedrijven die voor winst zorgen.

Ik kijk wel eens naar Whealer Dealers, met Edd & Mike. Edd sleutelt aan de auto's en Mike die praat alleen maar. Maar het is Mike die het geld verdient. Niet altijd hoor, maar zijn kennis zorgt er voor dat goedkope auto's duurder kunnen worden gemaakt. Of beter, hoe je voor meer waarde aan een auto kunt zorgen. Als je het aan Edd over laat, dan maakt hij alles oranje, en dat verkoopt voor geen meter.

Bedrijven als Bain Capital - ja, dat klinkt als een villain uit een Batman film - zorgen wel degelijk voor investeringen die geld opleveren. Meer dan welke overheid dan ook.

quote:
Het gaat ook niet enkel om staatsschuld, maar om het geheel aan investeringen, import/export, overheidsbeleid, en dergelijke. Je kan niet alles vrij laten omdat een of andere econoom dweept met 'globalisering' of 'liberalisering', want een land heeft uiteindelijk enkel verantwoording af te leggen aan eigen burgers en dient derhalve eigen doelen boven alles te stellen. In de praktijk wil je harde, eerlijke concurrentie binnen eigen grenzen en de overheid moet binnenlandse kwaliteiten benadrukken, maximaal benuttend wat het buitenland te bieden heeft. Daar hoort ook bij om bepaalde handel te beperken om eigen economie te beschermen.

Dat het uiteindelijke resultaat minder efficiënt is voor de consument doet er niet toe, want efficiëntie is niet het hoogste goed.
Het is mooi wat je allemaal zou willen, maar je hebt te maken met de praktijk.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 11 april 2017 @ 09:00:07 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170141959
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:57 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Niet alle overheden werken zo, en als die camcorder echt zoveel beter is in Japan dan richt Europa zich op wat anders, het betekent, wederom, niet dat je de grenzen wagenwijd open moet zetten voor alles uit het buitenland. Je maakt afwegingen.
Willekeurige afwegingen, waan van de dag afwegingen, gelobbyde afwegingen, dat is het hele punt.
Een industrie die beschermt wordt door de overheid met subsidies of met importbeperkingen zal niet voldoende innoveren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 11 april 2017 @ 09:00:19 #203
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_170141962
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vakbonden in de UK waren uit op een machtsovername ipv hun leden te dienen. Geen wonder dat ze buiten spel werden gezet, ze waren een bedreiging voor de democratie.
Wat een onzin weer van de oorlogsverheerlijker.

Als er iemand buiten de realiteit staat, dan is het pj o rourke wel.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 11 april 2017 @ 09:01:43 #204
45206 Pietverdriet
pi_170141976
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 09:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat een onzin weer van de oorlogsverheerlijker.

Als er iemand buiten de realiteit staat, dan is het pj o rourke wel.
:') :')
  dinsdag 11 april 2017 @ 09:02:12 #205
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170141983
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:57 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je moet eens kijken wat een investeringsfirma als Bain Capital heeft gedaan. Baine Capital, waar voormalig presidentskandidaat Mitt Romney heeft gewerkt, heeft voor enorm veel banen gezorgd. En voor levensvatbare bedrijven die voor winst zorgen.

Ik kijk wel eens naar Wealer Dealers, met Edd & Mike. Edd sleutelt aan de auto's en Mike die praat alleen maar. Maar het is Mike die het geld verdient. Niet altijd hoor, maar zijn kennis zorgt er voor dat goedkope auto's duurder kunnen worden gemaakt. Als je het aan Edd over laat, dan maakt hij alles oranje, en dat verkoopt voor geen meter.

Bedrijven als Bain Capital - ja, dat klinkt als een villain uit een Batman film - zorgen wel degelijk voor investeringen die geld opleveren. Meer dan welke overheid dan ook.

Leuke anekdote, maar wat zegt dit over alle hedge funds, investment banks en dergelijke vehikels? Helemaal niets. De praktijk wijst uit dat deze groepen primair zichzelf baten (geen verrassing), en helemaal niets geven om werkgelegenheid in eigen omgeving tenzij ze hiertoe gedwongen worden. Kapitaal kan zich over de hele wereld begeven, landsgrenzen zijn niet relevant tenzij overheden ze relevant maken.

Romney was wellicht zo slim dit wel te doen zodat hij als presidentskandidaat hiermee kon pochen. Dat heeft hij goed bekeken, maar zijn primaire instincten waren ongetwijfeld anders.
quote:
Klopt, en de praktijk is geen libertaire utopie waarin de economische theorieën feilloos zijn.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  dinsdag 11 april 2017 @ 09:03:32 #206
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170142004
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 09:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Willekeurige afwegingen, waan van de dag afwegingen, gelobbyde afwegingen, dat is het hele punt.
Een industrie die beschermt wordt door de overheid met subsidies of met importbeperkingen zal niet voldoende innoveren.
Hier maak je wat foutieve aannames die je eens kritisch moet bekijken.
  dinsdag 11 april 2017 @ 09:04:22 #207
45206 Pietverdriet
pi_170142016
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 april 2017 09:03 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Hier maak je wat foutieve aannames die je eens kritisch moet bekijken.
Hier post jij nul argumenten
  dinsdag 11 april 2017 @ 09:25:08 #208
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_170142332
Bain capital: een toonbeeld van een gesubsidieerde industrie.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 11 april 2017 @ 09:28:43 #209
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170142385
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 09:25 schreef Klopkoek het volgende:
Dat ook uiteraard, de financiële sector krijgt alles wat ze nodig hebben.

Als dat ook voor normale bedrijven zou worden gedaan, en als dit de middenklasse zou baten, hadden we deze hele discussie niet.
pi_170142486
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 09:25 schreef Klopkoek het volgende:
Nee, ze maken gebruik van het speelveld dat geboden wordt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 11 april 2017 @ 09:37:14 #211
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_170142524
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 09:35 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Heel leuk voor je maar aan dat soort woordspelletjes en verdraaiing c.q. versimpeling van principal-agent relaties (master - agent) ga ik niet mee doen. Om het nog maar niet te hebben over de vermeende "noodzakelijke SGP en CDA moraal" [sic].

Voor de anderen, hier wat leerzaams:
http://lmgtfy.com/?q=bain+capital+destroys+jobs
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_170142627
Even terzijde. Wat ik me wel eens afvraag Klopkoek, als jij dit soort dingen typt, komt er dan stoom uit je oren?
pi_170142663
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:57 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je moet eens kijken wat een investeringsfirma als Bain Capital heeft gedaan. Bain Capital, waar voormalig presidentskandidaat Mitt Romney heeft gewerkt, heeft voor enorm veel banen gezorgd. En voor levensvatbare bedrijven die voor winst zorgen.

Ik kijk wel eens naar Whealer Dealers, met Edd & Mike. Edd sleutelt aan de auto's en Mike die praat alleen maar. Maar het is Mike die het geld verdient. Niet altijd hoor, maar zijn kennis zorgt er voor dat goedkope auto's duurder kunnen worden gemaakt. Of beter, hoe je voor meer waarde aan een auto kunt zorgen. Als je het aan Edd over laat, dan maakt hij alles oranje, en dat verkoopt voor geen meter.

[..]

Volgens mij zit het iets dieper. Uiteindelijk is het enige waar de mensheid als geheel baat bij heeft positief som spellen.in managersbingo win/win.

Echter die gewonnen waarde mort wel 'eerlijk' worden toegekend. Daarbij is het probleem dat kortetermijn altijd prevaleert over de lange.

Dus is fossiele olie goedkoper dan circulaire energie. De schade die. We ermee toebrengen zit niet in de barrelprice verwerkt. Hierdoor is transport ondergewaardeerd qua prijs en eigenlijk alles waar veel energie in gaat zitten. Daarnaast houdt dit betere alternatieven tegen. Oplossingen die geen of minder schade toebrengen.

Hierin faalt de. 'vrije' markt. Door het externaliseren van kosten. Ofwel het afschuiven van problemen, maar wel. De winst opstrijken.

Bain is nu zo'n typisch voorbeeld van snel geld verdienen, maar de kosten elders neerleggen. Ik ben absoluut geen medestander van klopkoek, maar daar heeft hij wel een punt.
Whatever...
  dinsdag 11 april 2017 @ 09:48:34 #214
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170142678
quote:

[..]

Ja, en wat betekent dat nu in de praktijk? Dat speelveld wordt deels gevormd door de overheid.

Zo'n voordelig speelveld moeten meer sectoren krijgen, en dan niet enkel om de aandeelhouder te baten, maar om iedereen te baten. Zoals de goede partij SGP ook zou willen.
pi_170142692
P. S. De 'markt' is gebaseerd op een level playing field. Echter is dit nooit zo. Onder andere door het oneigenlijke voordeel dat fossiel heeft boven anderen, maar ook door hoe externe schade wordt teruggehaald door belasting. Slimme gasten vinden leverage door gebruik te maken van de verschillen maar vernietigen wel waarde terwijl ze zelf rijk worden.

Daar gaat het mis. Ook is 'de markt' niet heilig. Zie martin shkreli.
Whatever...
pi_170142715
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 09:48 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Ja, en wat betekent dat nu in de praktijk? Dat speelveld wordt deels gevormd door de overheid.

Zo'n voordelig speelveld moeten meer sectoren krijgen, en dan niet enkel om de aandeelhouder te baten, maar om iedereen te baten. Zoals de goede partij SGP ook zou willen.
Dat is waar, maar ook bedrijven vormen het veld. Er is tegenmacht nodig, vind ik. In tegenstelling tot de. Hardcore libertijnen.
Whatever...
  dinsdag 11 april 2017 @ 09:57:39 #217
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_170142787
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 09:44 schreef Lyrebird het volgende:
Even terzijde. Wat ik me wel eens afvraag Klopkoek, als jij dit soort dingen typt, komt er dan stoom uit je oren?
Meestal niet nee. Mij is het inmiddels duidelijk dat de Dark Triad met conservatieve en pseudo-libertarische opvattingen correleert.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 11 april 2017 @ 09:57:42 #218
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170142788
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 09:51 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat is waar, maar ook bedrijven vormen het veld. Er is tegenmacht nodig, vind ik. In tegenstelling tot de. Hardcore libertijnen.
Uiteraard, maar een bekwame overheidsdienst kan een gehele sector prima de juiste kant op sturen, beter zelfs dan wanneer het staatsbedrijven zouden zijn. Dat laatste is vooral nodig voor paranoïde leiders die de capaciteiten en het vertrouwen missen.
pi_170142923
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 09:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Meestal niet nee. Mij is het inmiddels duidelijk dat de Dark Triad met conservatieve en pseudo-libertarische opvattingen correleert.
De Dark Triad... waar moet ik dan aan denken? Media, ambtenaren en vakbonden?
  dinsdag 11 april 2017 @ 11:56:20 #220
45206 Pietverdriet
pi_170144279
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 09:57 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Uiteraard, maar een bekwame overheidsdienst kan een gehele sector prima de juiste kant op sturen, beter zelfs dan wanneer het staatsbedrijven zouden zijn. Dat laatste is vooral nodig voor paranoïde leiders die de capaciteiten en het vertrouwen missen.
Waar zou de overheid de bekwaamheid vandaan moeten halen die jij ze toedicht?
Waarom zou een overheid dat zou goed weten waar een sector heen moet?
  zaterdag 15 april 2017 @ 11:54:39 #221
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_170234499
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_170258684
quote:

[..]

Wat ze kopen door een goede lobby bij de politiek. De gewone burger heeft het nakijken, want die heeft niet een directe lijn naar de politiek om zijn/haar belangen te behartigen. De financiële sector in de VS heeft de maatschappij enorm veel schade toegebracht, en dat kon alleen maar, omdat ze niets in de weg wordt gelegd.
  zondag 16 april 2017 @ 15:00:01 #223
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170258865
quote:
10s.gif Op donderdag 23 maart 2017 00:20 schreef remlof het volgende:
Ik wou het artikel lezen, totdat ik zag dat het van de hand van Ewald Engelen is :')

Die neem ik net zo serieus als Thierry Baudet. Totaal niet dus.
Tjonge, zowaar een fatsoenlijke post van remlof. Wat een verrassing.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 april 2017 @ 15:45:47 #224
45206 Pietverdriet
pi_170260098
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:51 schreef drexciya het volgende:

[..]

Wat ze kopen door een goede lobby bij de politiek. De gewone burger heeft het nakijken, want die heeft niet een directe lijn naar de politiek om zijn/haar belangen te behartigen. De financiële sector in de VS heeft de maatschappij enorm veel schade toegebracht, en dat kon alleen maar, omdat ze niets in de weg wordt gelegd.
Vakbonden hebben ook een lobby, net als consumentenorganisaties, je kan ook actief zijn in een politieke partij, je kan kamerleden schrijven en aanspreken. Ik heb zelf heel wat keren met kamerleden en hoge ambtenaren gesproken, zijn gewoon mensen.
pi_170260288
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Vakbonden hebben ook een lobby, net als consumentenorganisaties
Die hebben alleen niet van die diepe zakken. Het is echt van een heel ander niveau. Je vergelijkt hier een katapult met een neutronenbom. En volgens mij doe je dat expres. Zo onnozel ben je volgens mij nou ook weer niet. M.a.w. het is niet perse hetzelfde ding omdat we het beide "lobby" noemen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')