Daar zou ik dan, geloof ik, weer niet zo'n moeite mee hebben. Zo'n gezamenlijk uitstapje vormt zich nu eenmaal naar de veeleisendste deelnemers en dat zijn in dit geval kinderen. Had je bejaarden in je familie gehad, dan was het dagje uit ook vast op hen aangepast.quote:Op zaterdag 1 april 2017 18:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Pffff... Opeens een berichtje van mijn ouders in de familie app: 'we hebben met pasen [insert kindvriendelijk uitstapje] gereserveerd. Uit de reacties van andere ouders en kinderen in de app begrijp ik dat dit tijdens een oppas sessie besproken en goedgekeurd is.
Ik voel me een pietsie buitengesloten, omdat het zo als mededeling gebracht wordt en mij helemaal niet gevraagd is wat ik wil en of het uitkomtWil er geen halszaak van maken en als ik echt niet zou willen gaan dan ga ik gewoon niet, maar dat is ook weer zo cru.
Dus nu ga ik (na een ochtend werken, als laatste dag in een reeks van 8) maar meteen door naar brunch en kinderuitstapje. Terwijl ik best tijd met de familie wil doorbrengen, maar dan liever tweede paasdag, omdat ik dan de hele dag vrij heb en net wat fitter ben.
Kinderen bepalen écht de activiteiten van de hele groep, ik denk dat ouders dat vaak niet door hebben. Zou ook niet weten hoe je het moet oplossen, want kinderen meenemen op een volwassenen uitstap levert nóg meer gedoe op
Het lijkt mij sterk dat ouders niet door zouden hebben dat kinderen heel erg bepalend kunnen zijn.quote:Op zaterdag 1 april 2017 18:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Pffff... Opeens een berichtje van mijn ouders in de familie app: 'we hebben met pasen [insert kindvriendelijk uitstapje] gereserveerd. Uit de reacties van andere ouders en kinderen in de app begrijp ik dat dit tijdens een oppas sessie besproken en goedgekeurd is.
Ik voel me een pietsie buitengesloten, omdat het zo als mededeling gebracht wordt en mij helemaal niet gevraagd is wat ik wil en of het uitkomtWil er geen halszaak van maken en als ik echt niet zou willen gaan dan ga ik gewoon niet, maar dat is ook weer zo cru.
Dus nu ga ik (na een ochtend werken, als laatste dag in een reeks van 8) maar meteen door naar brunch en kinderuitstapje. Terwijl ik best tijd met de familie wil doorbrengen, maar dan liever tweede paasdag, omdat ik dan de hele dag vrij heb en net wat fitter ben.
Kinderen bepalen écht de activiteiten van de hele groep, ik denk dat ouders dat vaak niet door hebben. Zou ook niet weten hoe je het moet oplossen, want kinderen meenemen op een volwassenen uitstap levert nóg meer gedoe op
Ik denk dat mijn ergernis ook meer zit in het feit dat niet eens met me is overlegd of en wat en hoe we elkaar gingen zien met de feestdagen en ik nu met een voldongen feit geconfronteerd word. Wellicht meer een post voor in KLB dus.quote:Op zaterdag 1 april 2017 18:43 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Daar zou ik dan, geloof ik, weer niet zo'n moeite mee hebben. Zo'n gezamenlijk uitstapje vormt zich nu eenmaal naar de veeleisendste deelnemers en dat zijn in dit geval kinderen. Had je bejaarden in je familie gehad, dan was het dagje uit ook vast op hen aangepast.
Ik zou gerust niet mee gaan omdat het inhoudelijk niet mijn ding is, maar ik zou me er geen moment aan ergeren dat het een kindvriendelijke dag wordt en dat het daaróm niet mijn ding is.
Ik een aanname, jij een aanname. Point takenquote:Op zaterdag 1 april 2017 18:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het lijkt mij sterk dat ouders niet door zouden hebben dat kinderen heel erg bepalend kunnen zijn.
1 april!quote:Op zaterdag 1 april 2017 18:58 schreef sacha het volgende:
ik heb een gewenst kind- en kleinkindvrije moedah
Soms ontstaan dit soort ideeën spontaan. Ik hou ook niet bij ieder evenement een pow wow. Als je met iedereen rekening moet gaan houden wordt het zelden leuk (denk maar eens aan de verplichte kerst).quote:Op zaterdag 1 april 2017 18:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn ergernis ook meer zit in het feit dat niet eens met me is overlegd of en wat en hoe we elkaar gingen zien met de feestdagen en ik nu met een voldongen feit geconfronteerd word. Wellicht meer een post voor in KLB dus.
in de toentertijdgeest snap ik dat mij moedah 4 kinderen heeft uitgepoept, heden ten dage zou je het wat betreft mijn moedah houden bij 0, of na één erachter komen dat het niets voor je isquote:
mijn vader ging toen hij 50 werd naar Euro Disney, voor de volwassen kinderen (kleinkinderen waren er nog niet), dus op zich snap ik wel dat er voor een dergelijk uitje gekozen wordt; ook voor volwassenen is dat erg leukquote:Op zaterdag 1 april 2017 19:53 schreef Droopie het volgende:
Het klopt wel een beetje, maar dat ligt ook vaak aan de opa's en oma's.
Mijn vader wordt 60 jaar en wil met iedereen naar Eurodisney..
Ja dat doe ie ook alleen maar voor de kleinkinderen.
Nu doe ik daar absoluut niet moeilijk over.
Maar de behoeften van de kinderen staat altijd voorop.
Hey, ik ben ook niet gek he.quote:Op zaterdag 1 april 2017 20:06 schreef tombolafan het volgende:
[..]
mijn vader ging toen hij 50 werd naar Euro Disney, voor de volwassen kinderen (kleinkinderen waren er nog niet), dus op zich snap ik wel dat er voor een dergelijk uitje gekozen wordt; ook voor volwassenen is dat erg leuk
Dus jij vindt het niet vervelend als je als enige in het gezin niet eens gevraagd wordt of je op de door de rest bedachte dag eigenlijk wel kunt? Los van de aard van de activiteit he.quote:Op zaterdag 1 april 2017 19:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Soms ontstaan dit soort ideeën spontaan. Ik hou ook niet bij ieder evenement een pow wow. Als je met iedereen rekening moet gaan houden wordt het zelden leuk (denk maar eens aan de verplichte kerst).
Gewoon: wie zin heeft gaat mee, en wie geen zin heeft gaat lekker iets anders doen. Iedereen blij.
Oh zeker, ik heb ook mazzel als mijn ouders na het gedag zoenen van de kinderen mij ook nog een kus komen gevenquote:Op zaterdag 1 april 2017 20:11 schreef Droopie het volgende:
[..]
Hey, ik ben ook niet gek he.
Toen mijn zusje een tweeling kreeg duikelde ik zo 2 plaatsen naar beneden qua aandacht haha.
Maar snap best dat sommige mensen denken moet ik nu ieder jaar met kerst en pasen ook met andere kinderen rekening houden.
Zoals boven gezegd wordt, het wordt niet eens meer gevraagd wat jouw ideeen zijn over het vieren.
dat is wel stom jaquote:Op zaterdag 1 april 2017 20:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dus jij vindt het niet vervelend als je als enige in het gezin niet eens gevraagd wordt of je op de door de rest bedachte dag eigenlijk wel kunt? Los van de aard van de activiteit he.
Misschien willen ze me wel uit de familie werken door dit ontmoedigingsbeleid
Ik heb 1x meer mijn beklag gedaan.quote:Op zaterdag 1 april 2017 20:18 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Oh zeker, ik heb ook mazzel als mijn ouders na het gedag zoenen van de kinderen mij ook nog een kus komen geven![]()
Maar maak je het bespreekbaar? Weet de rest van je familie hoe je je voelt?
Wij gaan met het hele (samengestelde) gezin een weekend weg; ouders, 5 kinderen+partner en 7 kleinkinderen (2 kinderen zijn kindloos)
En wij, de kinderen die wèl kinderen hebben, hebben bv bewust de weekenden voor Sinterklaas als 'niet beschikbaar' opgegeven, omdat de kinderen dan nog hyperdrukker zijn dan normaal en dat lijkt ons voor de andere volwassenen niet echt fijn
Dan wordt het gevraagd, komt heel anders overquote:Op zaterdag 1 april 2017 20:21 schreef tombolafan het volgende:
[..]
dat is wel stom ja
Hier stuurt m'n moeder gewoon in de gezinsapp "die en die datum paasontbijt, wie komt er allemaal?"
Ik ben al drie keer met m'n ouders, zus en zwager maar eurodisney geweest, onder andere toen mn vader 65 werd en nu mn moeder dit jaar 65 wordt, willen we weer. Zonder kinderenquote:Op zaterdag 1 april 2017 19:53 schreef Droopie het volgende:
Het klopt wel een beetje, maar dat ligt ook vaak aan de opa's en oma's.
Mijn vader wordt 60 jaar en wil met iedereen naar Eurodisney..
Ja dat doe ie ook alleen maar voor de kleinkinderen.
Nu doe ik daar absoluut niet moeilijk over.
Maar de behoeften van de kinderen staat altijd voorop.
Misschien had het voorbeeld beter gewerkt als het om Ballorig gingquote:Op zaterdag 1 april 2017 20:28 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben al drie keer met m'n ouders, zus en zwager maar eurodisney geweest, onder andere toen mn vader 65 werd en nu mn moeder dit jaar 65 wordt, willen we weer. Zonder kinderen
Snap je punt, maar met eurodisney zie ik het compromis nog wel.quote:Op zaterdag 1 april 2017 20:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Misschien had het voorbeeld beter gewerkt als het om Ballorig ging
Ik ken het niet, maar ik vermoed dat ik dan had bedanktquote:Op zaterdag 1 april 2017 20:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Indoorspeeltuin. Dus paar honderd gillende kinderen in een stalen loods.quote:Op zaterdag 1 april 2017 20:51 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ken het niet, maar ik vermoed dat ik dan had bedankt
Blessed be you, dat je deze dingen niet weetquote:Op zaterdag 1 april 2017 20:51 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ken het niet, maar ik vermoed dat ik dan had bedankt
Nope Nope Nopequote:Op zaterdag 1 april 2017 21:05 schreef Fixers het volgende:
[..]
Indoorspeeltuin. Dus paar honderd gillende kinderen in een stalen loods.
ja maar het feit dat het niet om ballorig gaat maar om euro Disney is imho juist teken dat er ook aan de volwassenen gedacht wordtquote:Op zaterdag 1 april 2017 20:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Droopie denkt daar anders overquote:Op zaterdag 1 april 2017 21:39 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ja maar het feit dat het niet om ballorig gaat maar om euro Disney is imho juist teken dat er ook aan de volwassenen gedacht wordt
Dat is echt vreselijk.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:05 schreef Fixers het volgende:
[..]
Indoorspeeltuin. Dus paar honderd gillende kinderen in een stalen loods.
Ik sta er niet onwelwillend tegenover hoor en het is mijn vader zijn verjaardag, maar in de context alles draait altijd om de kleintjes.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Droopie denkt daar anders over
Ik had het ook geen verkeerde keus gevonden, ben zelfs een keer een dagje op en neer geweet toen broer+gezin erheen ging.
Gruwelijkquote:Op zaterdag 1 april 2017 21:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is echt vreselijk.
Wij noemen het de speelhel.
Ik heb een gastouder voor de vakanties, die doet dit soort dingen voor mij. Dat alleen al is onbetaalbaar.quote:Op zaterdag 1 april 2017 22:36 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ben hier een keer naar zoiets geweest met neefje en nichtje. Hel.
Dat herken ik wel ja. Bij mij is ook de agenda van mijn zus met gezin bepalend. Ik sluit nu gewoon aan wanneer het mij ook uitkomt en heb er daardoor weinig last meer van.quote:Op zaterdag 1 april 2017 18:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn ergernis ook meer zit in het feit dat niet eens met me is overlegd of en wat en hoe we elkaar gingen zien met de feestdagen en ik nu met een voldongen feit geconfronteerd word. Wellicht meer een post voor in KLB dus.
Ook dat zijn wel bepaalde types die dat van je verwachten. Vaak stellen ouders zich enorm onflexibel op, ik snap het helemaal dat je gebonden bent aan vakanties en opvangtijden, maar vaak heb je ook gewoon een partner. Zeker als het over overwerk gaat is de kinderkaart lekker makkelijk gespeeld.quote:Op zaterdag 1 april 2017 23:20 schreef motorbloempje het volgende:
Kan ik me voorstellen. Is hetzelfde als er verwacht wordt dat jij wel overwerkt of extra komt omdat je geen kinderen hebt. Alsof je dan geen leven/afspraken/verplichtingen hebt. Om over wensen maar niet te beginnen.
En hoe reageer jij hier dan op, naar je familie?quote:Op zaterdag 1 april 2017 23:14 schreef Allures het volgende:
Ik stoor me ook enorm aan het feit dat mijn agenda zeg maar onder aan de lijst staat. De kinderen in onze familie lopen nauwelijks dus ik snap niet waarom die agenda voller zou zitten dan die van mij rn/of serieuzer te nemen is?
Vooral ook omdat er in mijn beleving veel minder flexibel gedaan word dan nodig. Ik ken zat ouders die er heel anders in staan dan de ouders binnen mijn familie. Waarom moet ik maar mee gaan in iemands nukken onder de noemer 'tja de kinderen He?' Stel je niet zo aan en flikker dat kind in een reiswieg
Maar hier krijg ik regelmatig 'we gaan een uur eerder' als mededeling
Of nog erger 'we gaan in de middag, ik geef je een seintje als we zo ver zijn. Ik verwacht tussen 2 en 5'. Oké, ik ga wel 3 uur naast mijn handtas zitten wachten op je batsignaal om dan meteen op te springen
Omdat er wellicht meer mensen met die situatie zitten.quote:Op zondag 2 april 2017 00:28 schreef Allures het volgende:
Waarom is dat altijd een wedervraag in dit topic?
ik post hier niet omdat ik niet weet hoe ik met mijn familie moet communiceren, en ik vraag ook geen advies
Doe eens een gok zou ik zeggen.
Uit de OPquote:Dit is géén discussietopic, de insteek is 'ik zoek herkenning', 'zijn er eensgezinden', niet 'ik zoek een oplossing' of 'tegenspraak'.
Ik vraag dan ook geen oplossing.quote:
Nee, daar zou ik mij niet aan storen. Kan ik een keer niet, ook goed. Vrijheid, blijheid.quote:Op zaterdag 1 april 2017 20:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dus jij vindt het niet vervelend als je als enige in het gezin niet eens gevraagd wordt of je op de door de rest bedachte dag eigenlijk wel kunt? Los van de aard van de activiteit he.
Misschien willen ze me wel uit de familie werken door dit ontmoedigingsbeleid
Waarom voel je dat zo?quote:Op zondag 2 april 2017 00:44 schreef CherryLips het volgende:
Jezus alsof ik bij de psycholoog zit met die wedervragen.
Hier net zo, alleen bij mijn zussen (met kinderen) het geval. Bij mijn ouders is het gelukkig erg fijn dat niks moet, het mag.quote:Op zaterdag 1 april 2017 23:14 schreef Allures het volgende:
Ik stoor me ook enorm aan het feit dat mijn agenda zeg maar onder aan de lijst staat. De kinderen in onze familie lopen nauwelijks dus ik snap niet waarom die agenda voller zou zitten dan die van mij rn/of serieuzer te nemen is?
Vooral ook omdat er in mijn beleving veel minder flexibel gedaan word dan nodig. Ik ken zat ouders die er heel anders in staan dan de ouders binnen mijn familie. Waarom moet ik maar mee gaan in iemands nukken onder de noemer 'tja de kinderen He?' Stel je niet zo aan en flikker dat kind in een reiswieg
Of nog erger 'we gaan in de middag, ik geef je een seintje als we zo ver zijn. Ik verwacht tussen 2 en 5'. Oké, ik ga wel 3 uur naast mijn handtas zitten wachten op je batsignaal om dan meteen op te springen
Precies daaarom notoir in het vermijden van bijeenkomsten met kinderen, of dat nu verjaardagen, picknicks of meets zijn. Zodra ik weet dat er ook kinderen komen dan streep ik zoiets door in mijn agenda. Want je weet gewoon dat het hele evenement, wat het ook is, in teken gaat staan van en gedicteerd gaat worden door die kinderen.quote:Op zondag 2 april 2017 10:46 schreef Grace_Marks het volgende:
[..]
Hier net zo, alleen bij mijn zussen (met kinderen) het geval. Bij mijn ouders is het gelukkig erg fijn dat niks moet, het mag.
Ik heb wel wat betere dingen te doen dan 3uur wachten. En tsja dan zie ik mijn familie wat minder. Als ik al ga, spreek ik sowieso nauwelijks iemand omdat de kinderen letterlijk alle aandacht opvragen en mijn zussen zelf aan het kletsen zijn. Maar oh wee als jij hun kind op hun donder geeft....
ik spreek soms gewoon zelf eerder af of apart af met mijn ouders/broertje/zusje voordat mijn zussen en hun kroost er aan komen...
yup.quote:Op zondag 2 april 2017 10:55 schreef Fixers het volgende:
[..]
Precies daaarom notoir in het vermijden van bijeenkomsten met kinderen, of dat nu verjaardagen, picknicks of meets zijn. Zodra ik weet dat er ook kinderen komen dan streep ik zoiets door in mijn agenda. Want je weet gewoon dat het hele evenement, wat het ook is, in teken gaat staan van en gedicteerd gaat worden door die kinderen.
nee daar wil ik niet op antwoorden want ik vind dat niet de insteek van het topic. En ik vind het weer typisch en irritant dat het niet komt van uit iemand die hier zelf mee post over het expliciet kinder vrij zijnquote:Op zondag 2 april 2017 00:57 schreef agter het volgende:
[..]
Ik vraag dan ook geen oplossing.
Ik vraag hoe je er mee om gaat.
Maar als je niet wilt antwoorden, ook prima.
Wat je quote uit de OP betreft het kinderloos/kindvrij zijn, het wil niet zeggen dat je op andere punten geen discussie zou mogen aangaan.quote:
Omdat je toevallig gemeen hebt dat je geen kinderen wenst, betekent nog niet dat je het over de rest allemaal roerend eens bent. Mag ik dan ook niet meer met een andere mening reageren?quote:Op zondag 2 april 2017 11:42 schreef Allures het volgende:
Het topic gaat om herkenning. Niet discussiëren met mensen die er niet eens het zelfde in staan
Maar elke keer als ik zo stom ben om te posten omdat ik echt een sterk gevoel heb van 'Ja crisis zo gaat het hier verdorie ook altijd' dan komt er iemand die niet de insteek van het topic waardeerd en die een discussie aan wil gaan![]()
De lol is er dan voor mij meteen weer uit
Dan zit het hem er dus in de toevallige of verse meeposters. Tja.quote:Op zondag 2 april 2017 11:45 schreef Allures het volgende:
Daarom staat er ook dat ik het anders zou vinden als het komt uit iemand die al een tijdje hier mee post
Omdat dit het kindloze topic is en de kindlozen zich niet iedere keer willen verdedigen tegen mensen die het niet willen begrijpen.quote:Op zondag 2 april 2017 12:09 schreef -PesteNoire- het volgende:
Waarom zijn andersdenkenden niet welkom?
Ik wil ook absoluut geen kinderen maar heb geen probleem met mensen die dat wel willen en hier willen verkondigen. Waarom zo gevoelig?
Ik snap het.quote:Op zondag 2 april 2017 12:13 schreef Droopie het volgende:
[..]
Omdat dit het kindloze topic is en de kindlozen zich niet iedere keer willen verdedigen tegen mensen die het niet willen begrijpen.
Dat is juist de reden dat mensen hun hier hun eigen plekje willen.
In het tekenen als therapie topic zou het toch ook niet leuk zijn, als mensen zouden zeggen.
"Joh, Pestenoire in plaats van tekenen kan je beter gaan hardlopen..
Je tekeningen zijn leuk en mooi en je haalt er voldoening uit, maar waarom ga niet hardlopen"
En dan na 3 weken zijn ze nog steeds zo van "Leg nou eens uit waarom je tekenen zo graag doet, ik snap het, hardlopen is zoveeeeel leuker en gezond"
Snap je
Dat ligt dan echt bij jezelf. Mijn vraag 'hoe ga jij daar mee om?' is niet beoordelend.quote:Op zondag 2 april 2017 11:31 schreef Allures het volgende:
[..]
nee daar wil ik niet op antwoorden want ik vind dat niet de insteek van het topic. En ik vind het weer typisch en irritant dat het niet komt van uit iemand die hier zelf mee post over het expliciet kinder vrij zijn
Als die mij zou vragen 'goh ik zit er mee, hoe die jij dat' soit. Maar ik vind het nu weer een voorbeeld van hoe zelfs in dit topic van je verwacht word dat je je verantwoord
Waarom?quote:Op zondag 2 april 2017 11:53 schreef Allures het volgende:
Maar goed. Ik, als persoon uit de doelgroep van dit topic, laat het wel weer een tijdje links liggen. Dan kunnen de mensen die zich vervelen op zaterdag avond en gewoon alle topics af gaan lekker hier posten
duhquote:Op zondag 2 april 2017 12:45 schreef agter het volgende:
[..]
Dat ligt dan echt bij jezelf. Mijn vraag 'hoe ga jij daar mee om?' is niet beoordelend.
Er spreekt een hoop frustratie uit je antwoorden.
Lees het nog eens rustig na. Want die vraag heb ik niet gesteld.quote:Op zondag 2 april 2017 12:51 schreef Allures het volgende:
[..]
duhik deel een frustratie en er komt zo'n zeikerige 'en wat doe je er zelf aan' vraag
Ik heb geen interesse in DM's van Allures.quote:Op zondag 2 april 2017 12:58 schreef Droopie het volgende:
Oke dan..
Rest mag per DM aan elkaar of in de feedback
Dat is het niet perse. Ik vind kinderen wel leuk, ik werk 5 dagen met ze op de bso.quote:Op zondag 2 april 2017 10:55 schreef Fixers het volgende:
[..]
Precies daaarom notoir in het vermijden van bijeenkomsten met kinderen, of dat nu verjaardagen, picknicks of meets zijn. Zodra ik weet dat er ook kinderen komen dan streep ik zoiets door in mijn agenda. Want je weet gewoon dat het hele evenement, wat het ook is, in teken gaat staan van en gedicteerd gaat worden door die kinderen.
Ik word daar ook wel eens iebel van. Helemaal als je bedenkt dat het helemaal niet nodig is. Toen ik klein werd werden ik en mijn broertje overal mee naar toe genomen. Kleedje met Lego en als we moe waren boven op een veldbedje.quote:Op zaterdag 1 april 2017 23:14 schreef Allures het volgende:
Ik merk dat verschil ook, het ene gezin klampt zich vast aan een vast schema want regelmaat is goed, en het andere gezin laat de kinderen boven op het 'grote bed' slapen met wat kussens eromheen en misschien een film aan. Wij werden vroeger ook gewoon boven in het volwassenenbed gelegd als we ergens meegingen, dan kregen we de pyjama al aan en sliepen we later verder in de auto en konden we zo in bed worden gelegd. Maar blijkbaar kan dat niet voor alle kinderen want die zijn meteen klaarwakker of kunnen niet in een ander huis slapen, lijkt me ook klote voor de ouders. Doei avond.quote:Op zondag 2 april 2017 18:37 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Ik word daar ook wel eens iebel van. Helemaal als je bedenkt dat het helemaal niet nodig is. Toen ik klein werd werden ik en mijn broertje overal mee naar toe genomen. Kleedje met Lego en als we moe waren boven op een veldbedje.
Nu wordt verwacht dat de hele familie zijn planning afstemt op de vaste fruithapjes van Pietje, want hij heeft zijn ritme wel nodig hoor! Ik moet dan een beetje gniffelen.
Als ritme zo belangrijk is, dan is het een wonder dat wij er nog zijn, na al die keren dat ‘ons vaste bedritueel’ een keertje anders was omdat we bij een tante bleven slapen...
Dat hangt van het kind af. Kinderen van m'n schoonzus zijn supermakkelijk. Die van ons is een paar dagen chagrijnig en lastig als we klooien met d'r ritme.quote:Op zondag 2 april 2017 18:37 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Ik word daar ook wel eens iebel van. Helemaal als je bedenkt dat het helemaal niet nodig is.
Ook eigenaar.quote:Op zondag 2 april 2017 19:24 schreef VEM2012 het volgende:
Dat hangt een beetje af van de vraag of hij alleen directeur is, of ook eigenaar.
Klopt, maar dat maakt t niet minder irritantquote:Op zondag 2 april 2017 19:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat dacht ik al.
Tsja, dan bepaalt hij ook de regels dienaangaande.
Maakt t niet minder onbeschoft, vind ik.quote:Op zondag 2 april 2017 19:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat hangt een beetje af van de vraag of hij alleen directeur is, of ook eigenaar.
ik weet niet of dat zo makkelijk gaat.quote:Op zondag 2 april 2017 19:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat dacht ik al.
Tsja, dan bepaalt hij ook de regels dienaangaande.
Hoezo is het dan onbeschoft? Zijn bedrijf, zijn regels. Als de kinderen het werken onmogelijk maken is het een vreemde keuze, maar de gevolgen zijn dan ook voor hem.quote:Op zondag 2 april 2017 19:29 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maakt t niet minder onbeschoft, vind ik.
Waarom niet?quote:Op zondag 2 april 2017 19:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
ik weet niet of dat zo makkelijk gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |